Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR64273
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR64273/1
Regeling vervallen per 01-01-2019
Reglement van orde voor de vergaderingenen andere werkzaamheden van het college van burgemeester en wethouders
Geldend van 17-01-1995 t/m 31-12-2018
Intitulé
Reglement van orde voor de vergaderingenen andere werkzaamheden van het college van burgemeester en wethoudersReglement van orde voor de vergaderingenen andere werkzaamheden van het college van burgemeester en wethouders
Artikel 1. Verdeling werkzaamheden en onderlinge vervanging.
-
1. Het college regelt de verdeling van zijn werkzaamheden.
-
2. Het college regelt de onderlinge vervanging in geval van verhindering of ontstentenis van één der wethouders.
-
3. Het college regelt de vervanging van de burgemeester in geval van diens verhindering of ontstentenis.
Artikel 2. Dag en plaats van de vergaderingen.
-
1. Het college vergadert in de regel éénmaal per week op een in onderling overleg vast te stellen dag en tijdstip en voorts zo dikwijls de voorzitter of twee wethouders het nodig achten.
-
2. Indien twee of meer wethouders een vergadering nodig achten verzoeken zij, onder opgave van redenen, aan de voorzitter deze bijeen te roepen.
-
3. De vergaderingen worden als regel in het gemeentehuis gehouden.
Artikel 3. Agenda.
-
1. Voor elke vergadering wordt als regel 2 werkdagen van tevoren door de secretaris aan de leden van het college een agenda met een afschrift van de onderliggende ambtelijke adviezen toegezonden.
-
2. Eén dag voor de vergadering ontvangt elk collegelid een door de secretaris, in samenspraak met de burgemeester, opgestelde concept-notulering aangaande de op de agenda geplaatste stukken.
Artikel 4. Besluitenlijst.
- 1.
De secretaris draagt zorg voor de besluitenlijst van de vergadering.
- 2.
De besluitenlijst bevat tenminste:
- a.
de namen van de aan -en afwezige leden;
- b.
een vermelding van de zaken die aan de orde zijn geweest;
- c.
een formulering van de door het college genomen besluiten;
- d.
een zakelijke samenvatting van eventuele tijdens de vergadering gevoerde
- a.
besprekingen met derden.
- 3.
Stemverhoudingen, dan wel minderheidsstandpunten, worden alleen vermeld als een lid van het college daarom vraagt.
- 4.
De besluitenlijst wordt in de eerstvolgende vergadering vastgesteld, waarbij tevens wordt bepaald welke besluiten voor openbare kennisgeving in aanmerking komen.
Artikel 5. Stemmingen
-
1. Indien geen van de leden van het college bij het nemen van een besluit stemming vraagt wordt het voorstel geacht te zijn aangenomen.
-
2. Indien een lid van het college bij het nemen van een besluit stemming vraagt wordt mondeling gestemd tenzij het derde lid van dit artikel wordt toegepast.
-
3a. Indien een lid van het college dat verlangt wordt bij het nemen van een besluit over een benoeming, voordracht of aanbeveling van personen gestemd bij gesloten en ongetekende briefjes.
-
3b. Indien daarbij de stemming beperkt is tot een persoon en de stemmen staken beslist het lot.
-
3c. Indien in de overige gevallen bij een eerste stemming door niemand de volstrekte meerderheid is verkregen dan heeft een tweede stemming plaats tussen de twee personen die bij de eerste stemming de meeste stemmen op zich hebben verenigd. Zijn bij die eerste stemming de meeste stemmen over meer dan twee personen verdeeld dan wordt bij een tussenstemming uitgemaakt tussen welke twee personen de tweede stemming zal plaatshebben. Indien bij de tussenstemming of bij de tweede stemming de stemmen staken beslist het lot.
Artikel 6. Openbare vergadering
-
1. Het college kan besluiten een openbare vergadering te houden.
-
2. De bepalingen van dit reglement zijn voor zover mogelijk van toepassing op een openbare vergadering.
Artikel 7. Inwerkingtreding
Dit reglement treedt in werking op de datum van vaststelling.
Aldus vastgesteld in de vergadering van het college van burgemeester en wethouders op
17 januari 1995.
De secretaris, mr. G.C. Peters
De burgemeester, C. Bakker
Dit reglement van orde is op 23/02/95 (nr. 4.6) aan de gemeenteraad medegedeeld.
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl