Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR641351
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR641351/1
Regeling vervallen per 10-11-2021
Besluit van het clusterhoofd Participatiebedrijf van de gemeente Sittard-Geleen houdende regels omtrent het verlenen van ondermandaat aan de contractmanager van het team Ondersteuning
Geldend van 01-07-2020 t/m 09-11-2021
Intitulé
Besluit van het clusterhoofd Participatiebedrijf van de gemeente Sittard-Geleen houdende regels omtrent het verlenen van ondermandaat aan de contractmanager van het team OndersteuningHet clusterhoofd Participatiebedrijf,
Gelet op het Mandaat-, volmacht- en machtigingsbesluit gemeente Sittard-Geleen 2013-II;
Gezien:
- –
het Besturings- en Managementconcept, waarin de besturings- en managementfilosofie van de gemeente Sittard-Geleen is beschreven;
- –
het Organisatiebesluit gemeente Sittard-Geleen 2013, waarin de structuur van de organisatie, alsmede taken van de organisatiedelen zijn uitgewerkt en vastgelegd;
- –
de Budgetregeling gemeente Sittard-Geleen, waarin budgetten aan taken en functies worden toegekend;
- –
het P&C-besluit gemeente Sittard-Geleen, waarin sturing, beheersing, verantwoording en controle is vastgelegd;
Overwegende dat het doelmatig en doeltreffend is dat het clusterhoofd Participatiebedrijf, conform het bepaalde in artikel 3 van het Mandaat-, volmacht- en machtigingsbesluit gemeente Sittard-Geleen 2013-II, gebruik maakt van ondermandaat bij de uitoefening van de aan hem gemandateerde bevoegdheden;
BESLUIT:
Artikel 1. Ondermandaat
-
1. De contractmanager heeft mandaat ten aanzien van het nemen van besluiten als bedoeld in artikel 1 van het Mandaatbesluit en het afdoen van daarmee verband houdende stukken betreffende de volgende aangelegenheden
- •
uitvoering geven aan het vigerende “Mandaatbesluit inkoop, contractbeheer, contractmanagement en leveranciersmanagement Wmo WM met de deelnemende gemeenten” betreffende de Wmo2015 en Leerlingenvervoer. Het mandaatbesluit geeft de bevoegdheid om uitvoering te geven aan “De samenwerkingsovereenkomst ‘Inkoop, contractbeheer, contractmanagement en leveranciersmanagement Wmo en Leerlingenvervoer Westelijke Mijnstreek”.
- •
voeren van correspondentie in het kader van de uitvoering van getekende (samenwerkings)overeenkomsten binnen het Sociaal Domein (o.a. naleving contractvoorwaarden, cliëntenstop afkondigen, opvragen van spiegelinformatie over uitnutting overeenkomsten door de deelnemende gemeenten, opstellen van een plan van aanpak, toepassing van het indexpercentage, advisering in de verlenging van overeenkomsten, facturering binnen bepaalde termijn, tarieven, klanttevredenheidsonderzoek, evaluaties, klachtbehandeling, met schoolbesturen en individuelen scholen (dyslexie), rapportages, meerwerk, minderwerk) alsmede de afdoening van overige correspondentie van eenvoudige en uitvoerende aard; klachten behandeling en rapporteren inz. Wmo cliënten jegens aanbieders vv;
- •
uitvoering geven aan de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG), Wet structuur uitvoeringsorganisatie werk en inkomen (Wet SUWI) en de Regeling SUWI;
- •
-
tenzij bij wet anders is bepaald
-
2. Het clusterhoofd Participatiebedrijf kan ten aanzien van de uitoefening van het mandaat nadere richtlijnen geven.
-
3. Voor de toepassing van dit ondermandaatbesluit en de daarop berustende bepalingen wordt met de verlening van mandaat gelijkgesteld de verlening van volmacht en machtiging.
Artikel 2. Beperkingen ondermandaat
-
1. Met betrekking tot het in artikel 1 verleende ondermandaat is nader bepaald dat geen ondermandaat wordt verleend:
- •
voor het verstrekken van opdrachten dan wel het aangaan van financiële verplichtingen, die het bedrag van € 25.000,- exclusief BTW te boven gaan;
- •
-
2. Met betrekking tot het in artikel 1 verleende ondermandaat is nader bepaald dat ondermandaat wordt verleend na inhoudelijk afstemming met het clusterhoofd:
- •
bij besluiten en beslissingen op bezwaarschriften met een hoog financieel risico waarbij het gaat om een bedrag van meer dan € 50.000,-;
- •
Artikel 3. Ondertekening *)
-
1. De ondertekening van uitgaande stukken namens Sittard-Geleen zal luiden als volgt:
“Burgemeester en wethouders van Sittard-Geleen”, respectievelijk “De Burgemeester van Sittard-Geleen”,
“namens deze,”
gevolgd door de functienaam van de(onder)gemandateerde,
de handtekening van deze (onder)gemandateerde,
en onder vermelding van naam van deze (onder)gemandateerde.
*)Team ondersteuning is een team van de cluster Participatiebedrijf en voert tevens werkzaamheden uit voor de cluster Sociale Zaken. In de uitgaande correspondentie wordt dit opgenomen;
-
2. De ondertekening van uitgaande stukken namens een deelnemende gemeente zoals genoemd in artikel 1 lid 1 Sittard-Geleen zal luiden als volgt:
“Burgemeester en wethouders van “naam deelnemende gemeente”, respectievelijk “De Burgemeester van “naam deelnemende gemeente”,
“namens deze,”
gevolgd door de functienaam van de(onder)gemandateerde,
de handtekening van deze (onder)gemandateerde,
en onder vermelding van naam van deze (onder)gemandateerde.
Artikel 4. Verantwoording
De ondergemandateerde functionaris legt (vooraf en/of achteraf) verantwoording af over de uitvoering van de aan hem opgelegde taken en het gebruik van verleende bevoegdheden op de navolgende wijze:
- •
Regulier overleg tussen teammanager en in artikel 1 genoemde functionaris;
- •
Ad hoc overleg tussen teammanager en in artikel 1 genoemde functionaris (bij spoedeisende zaken).
Artikel 5. Bekendmaking en inwerkingtreding
-
1. Bekendmaking vindt plaats door publicatie in het elektronisch gemeenteblad en op internet.
-
2. Dit besluit treedt in werking met ingang van 1 juli 2020.
Ondertekening
Sittard-Geleen, 09-06-2020
Burgemeester en wethouders van Sittard-Geleen / de Burgemeester van Sittard-Geleen,
namens dezen / namens deze,
Clusterhoofd Participatiebedrijf plv,
J.A.M. Heesen
Goedkeuring:
Voor akkoord
Sittard-Geleen,
De gemeentesecretaris van Sittard-Geleen,
Mr. G.J.C. Kusters
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl