Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR638649
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR638649/1
Regeling vervallen per 01-01-2022
Reglement ambtelijke organisatie 2019
Geldend van 01-06-2019 t/m 31-12-2021
Intitulé
Reglement ambtelijke organisatie 2019Het college van de gemeente Dronten,
gelet op de artikelen 106 en 160, eerste lid en onder c, van de Gemeentewet;
B E S L U I T:
vast te stellen het volgende Reglement ambtelijke organisatie 2019.
Artikel 1
- 1.
Aan het hoofd van de ambtelijke organisatie staat de directie. Zij wordt ondersteund door het team Directieondersteuning & Control.
- 2.
De directie bestaat uit de gemeentesecretaris en ten minste één directeur.
- 3.
De gemeentesecretaris is tevens algemeen directeur en eindverantwoordelijk voor de ambtelijke organisatie.
- 4.
De directeuren vervangen de gemeentesecretaris.
- 5.
De directeuren vervangen, indien er meer dan één directeur is, de directeuren onderling.
Artikel 2
- 1.
De organisatie is onderverdeeld in drie vakgebieden, te weten Ruimtelijk domein & dienstverlening, Sociaal domein en Bedrijfsvoering.
- 2.
Aan het hoofd van elk vakgebied staat een directeur.
- 3.
Vakgebied Ruimtelijk domein & dienstverlening bestaat uit de teams:
- a.
Gebiedsontwikkeling;
- b.
Afval en reiniging & Civieltechnisch- & accommodatiebeheer;
- c.
Groentechnisch beheer;
- d.
Publiekszaken.
- e.
Vergunningen, handhaving & veiligheid;
- a.
- 4.
Vakgebied Sociaal domein bestaat uit de teams:
- a.
Samenleving;
- b.
Ondersteuning;
- c.
Dronten koers 1;
- d.
Dronten koers 2.
- a.
- 5.
Vakgebied Bedrijfsvoering bestaat uit de teams:
- a.
Informatiemanagement & facilitair;
- b.
Financiën, planning & control & inkoop;
- c.
P&O, communicatie, juridische zaken & bestuursondersteuning.
- a.
- 6.
Elk vakgebied wordt ondersteund door een secretariaat dat tevens fungeert als managementondersteuning.
Artikel 3
- 1.
De leiding van de in artikel 2, leden 3, 4 en 5 genoemde teams wordt genomen door teammanagers.
- 2.
Teammanagers vervangen de teammanagers binnen hun eigen vakgebied.
Artikel 4
De bevoegdheden van gemeenteambtenaren worden in een of meerdere afzonderlijke besluiten vastgelegd.
Artikel 5
Het beheer van de gemeentelijke financiën wordt in een afzonderlijk besluit geregeld.
Artikel 6
Het Reglement ambtelijke organisatie wordt ingetrokken.
Artikel 7
- 1.
Dit reglement wordt aangehaald als Reglement ambtelijke organisatie 2019.
- 2.
Dit reglement treedt in werking met ingang van 1 juni 2019.
Dronten, 13 mei 2019
Het college van Dronten,
secretaris
drs. T. van Lenthe
burgemeester
I.A. Bakker
Ondertekening
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl