Regeling vervallen per 01-01-2022

Reglement ambtelijke organisatie 2019

Geldend van 01-06-2019 t/m 31-12-2021

Intitulé

Reglement ambtelijke organisatie 2019

Het college van de gemeente Dronten,

gelet op de artikelen 106 en 160, eerste lid en onder c, van de Gemeentewet;

B E S L U I T:

vast te stellen het volgende Reglement ambtelijke organisatie 2019.

Artikel 1

  • 1.

    Aan het hoofd van de ambtelijke organisatie staat de directie. Zij wordt ondersteund door het team Directieondersteuning & Control.

  • 2.

    De directie bestaat uit de gemeentesecretaris en ten minste één directeur.

  • 3.

    De gemeentesecretaris is tevens algemeen directeur en eindverantwoordelijk voor de ambtelijke organisatie.

  • 4.

    De directeuren vervangen de gemeentesecretaris.

  • 5.

    De directeuren vervangen, indien er meer dan één directeur is, de directeuren onderling.

Artikel 2

  • 1.

    De organisatie is onderverdeeld in drie vakgebieden, te weten Ruimtelijk domein & dienstverlening, Sociaal domein en Bedrijfsvoering.

  • 2.

    Aan het hoofd van elk vakgebied staat een directeur.

  • 3.

    Vakgebied Ruimtelijk domein & dienstverlening bestaat uit de teams:

    • a.

      Gebiedsontwikkeling;

    • b.

      Afval en reiniging & Civieltechnisch- & accommodatiebeheer;

    • c.

      Groentechnisch beheer;

    • d.

      Publiekszaken.

    • e.

      Vergunningen, handhaving & veiligheid;

  • 4.

    Vakgebied Sociaal domein bestaat uit de teams:

    • a.

      Samenleving;

    • b.

      Ondersteuning;

    • c.

      Dronten koers 1;

    • d.

      Dronten koers 2.

  • 5.

    Vakgebied Bedrijfsvoering bestaat uit de teams:

    • a.

      Informatiemanagement & facilitair;

    • b.

      Financiën, planning & control & inkoop;

    • c.

      P&O, communicatie, juridische zaken & bestuursondersteuning.

  • 6.

    Elk vakgebied wordt ondersteund door een secretariaat dat tevens fungeert als managementondersteuning.

Artikel 3

  • 1.

    De leiding van de in artikel 2, leden 3, 4 en 5 genoemde teams wordt genomen door teammanagers.

  • 2.

    Teammanagers vervangen de teammanagers binnen hun eigen vakgebied.

Artikel 4

De bevoegdheden van gemeenteambtenaren worden in een of meerdere afzonderlijke besluiten vastgelegd.

Artikel 5

Het beheer van de gemeentelijke financiën wordt in een afzonderlijk besluit geregeld.

Artikel 6

Het Reglement ambtelijke organisatie wordt ingetrokken.

Artikel 7

  • 1.

    Dit reglement wordt aangehaald als Reglement ambtelijke organisatie 2019.

  • 2.

    Dit reglement treedt in werking met ingang van 1 juni 2019.

Dronten, 13 mei 2019

Het college van Dronten,

secretaris

drs. T. van Lenthe

burgemeester

I.A. Bakker

Ondertekening