Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR637565
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR637565/1
Beleidsregels van de burgemeester van de gemeente Amsterdam houdende regels omtrent bedrijfsadministratie bij raamprostitutiebedrijven
Geldend van 21-02-2020 t/m heden
Intitulé
Beleidsregels van de burgemeester van de gemeente Amsterdam houdende regels omtrent bedrijfsadministratie bij raamprostitutiebedrijvenDe burgemeester van Amsterdam
Besluit de volgende regeling vast te stellen:
Beleidsregels van de burgemeester van Amsterdam in verband met bedrijfsadministratie bij raamprostitutiebedrijven
Volgens artikel 3.31 van de APV dienen prostitutiebedrijven te beschikken over een bedrijfsadministratie. De administratie van de afgelopen drie maanden moet beschikbaar zijn in het bedrijf voor toezichthouders en opsporingsambtenaren. In de APV en de toelichting daarop staat dat de exploitant in ieder geval gegevens moet opnemen van de in het bedrijf werkzame prostituees, de verhuuradministratie en de getekende intakeformulieren.
Uit de uitspraak van de Raad van State van 29 augustus 2018 volgt dat artikel 3.31, eerste lid van de APV onverbindend is voor zover daarin wordt vereist om bijzondere gegevens in de zin van artikel 16 van de Wbp op te nemen in de bedrijfsadministratie die op grond van het tweede lid beschikbaar zijn voor de toezichthouders en opsporingsambtenaren. Dit betekent dat niet mag worden geëist dat er bijzondere persoonsgegevens worden geregistreerd.
De volgende documenten moeten in ieder geval in de bedrijfsadministratie aanwezig zijn:
- 1.
Afschriften van verslagen van intakegesprekken en verslagen van de periodieke vervolggesprekken;
- 2.
Rooster van welke kamer aan welke prostituee verhuurd is voor welke periode;
- 3.
Facturen/bonnen met specificatie waarvoor is betaald;
- 4.
Verslagen van alle toezichtactiviteiten/journaals.
- 5.
Het rooster waarop de aanwezigheid van de exploitant/leidinggevende staat aangegeven.
Met betrekking tot de documenten bedoeld onder 1, 2 en 3 geldt dat deze wel tot een uniek nummer of ander kenmerk te herleiden moeten zijn, maar dat niet is vereist dat deze herleidbaar zijn tot een persoon. Met betrekking tot de documenten bedoeld onder 4 geldt dat deze niet herleidbaar hoeven te zijn tot persoon, danwel tot een nummer of ander kenmerk.
In zijn algemeenheid geldt dat de administratie moet voldoen aan de wettelijke eisen van de Belastingdienst.
Extra gegevens kunnen verplicht worden gesteld, maar dit zal van te voren worden aangekondigd.
Ondertekening
Amsterdam, 31 januari 2020
De burgemeester
Femke Halsema
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl