Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR636141
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR636141/1
Regeling vervallen per 16-01-2020
Aanwijzingsbesluit informatiebeheer gemeente Druten
Geldend van 16-01-2020 t/m 15-01-2020 met terugwerkende kracht vanaf 01-01-2020
Intitulé
Aanwijzingsbesluit informatiebeheer gemeente DrutenHet college van burgemeester en wethouders van de gemeente Druten;
in de hoedanigheid van zorgdrager voor de archiefbescheiden op basis van artikel 30 van de Archiefwet 1995;
gelet op artikelen 31 en 32, derde lid, van de Archiefwet 1995 en artikel 3a van het Archiefbesluit 1995;
besluit:
- I.
als gemeentearchivaris aan te wijzen: de gemeentearchivaris van Nijmegen;
- II.
als archiefbewaarplaats aan te wijzen: de archiefbewaarplaats van Nijmegen;
- III.
het Aanwijzings- en benoemingsbesluit informatiebeheer gemeente Druten 2018 in te trekken per 1 januari 2020;
- IV.
dat dit besluit in werking treedt de dag na die van bekendmaking en terugwerkt tot en met 1 januari 2020 en wordt aangehaald als:
Aanwijzingsbesluit informatiebeheer gemeente Druten 2020.
Ondertekening
Aldus vastgesteld in de vergadering van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Druten d.d. 7 januari 2020.
De secretaris a.i.
A.P.J.M. Litjens
De burgemeester
C.A.A. van Rhee-Oud Ammerveld
Toelichting
In artikel 30, eerste lid, van de Archiefwet 1995 (hierna: Archiefwet) is de zorgplicht voor de archiefbescheiden van de gemeentelijke organen bij burgemeester en wethouders (zorgdrager) gelegd.
Dit besluit betreft een aantal besluiten die burgemeester en wethouders moeten nemen om aan hun zorgtaak op grond van de Archiefwet te voldoen.
Onderdeel I betreft de aanwijzing van de gemeentearchivaris overeenkomstig artikel 32, derde lid, van de Archiefwet. In het eerste lid van artikel 32 van de Archiefwet is bepaald dat de gemeentelijke archiefbewaarplaats wordt beheerd door een gemeentearchivaris, die in het bezit dient te zijn van een diploma archivistiek.
Onderdeel II betreft een uitwerking van de bevoegdheid van burgemeester en wethouders om een gemeentelijke archiefbewaarplaats aan te wijzen (artikel 31 van de Archiefwet).
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl