Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR635052
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR635052/1
Mandatenlijst Kaag en Braassem 19e wijziging
Geldend van 25-07-2019 t/m heden
Intitulé
Mandatenlijst Kaag en Braassem 19e wijzigingHerplaatsing van Gemeenteblad 2019, 181852, i.v.m. consolideren mandatenlijst.
De mandatenlijst Kaag en Braassem is gewijzigd bij besluit van 9 juli 2019. De mandatenlijst, 19e wijziging treedt in werking op de dag volgende op de publicatie van dit besluit.
Vanaf heden gedurende vier weken ligt de gewijzigde mandatenlijst voor een ieder tijdens openingstijden ter inzage in de publiekshal van het gemeentehuis. Tevens is de mandatenlijst te downloaden van de website www.kaagenbraassem.nl
Ondertekening
Roelofarendsveen, 9 juli 2019
de gemeentesecretaris,
M.E. Spreij
de burgemeester,
mr. K.M. van der Velde-Menting
Mandatenlijst Kaag en Braassem versie 19
(bevoegdheden raad, college en burgemeester)
In het algemeen geldt:
- 1.
indien sprake is van politiek gevoelige zaken: overleggen met de portefeuillehouder over eventuele besluitvorming door b&w
- 2.
managers/teamleiders vervangen elkaar bij afdoenings- en ondertekeningsmandaten
- 3.
indien het college van b&w zowel vergunningverlenend als vergunningverkrijgend is, geldt de mandatenregeling niet.
Burgemeester en wethouders / wethouder |
SOORT |
AAN |
Ondermandaat |
BIJZONDERHEDEN |
|
1. |
Vaststellen van het normenkader behorende bij het controleprotocol voor de jaren 2016 en 2017 en het actualiseren daarvan |
A |
B&w |
Besluit van de raad d.d. 17 juni 2013 |
|
2. |
De bevoegdheid tot het nemen van een besluit als bedoeld in artikel 6.12, 1e en 2e lid van de Wro om bij toepassing van de buitenplanse ontheffing als bedoeld in artikel 2.12.16 lid, onder a, onder 2° van de Wabo al dan niet een exploitatieplan vast te stellen |
A |
B&w |
Besluit van de raad d.d. 28 april 2015 (corsanr. RD2015.027) |
|
3. |
Het nemen van besluiten in de stuurgroep Werkbedrijf ter voorbereiding op bestuurlijke besluitvorming |
A |
Wethouder Schoonderwoerd |
Besluit van 7 februari 2017 (corsanr. 17.04491) |
|
4. |
De bevoegdheden ex art. 160 lid 1 aanhef sub e, f en g Gemeentewet aan de projectwethouder om namens het college besluiten te nemen in het kader van de deelneming van de gemeente in de vennootschap onder firma “Braassemerland VOF” |
A |
Project-wethouder |
De heer W. Weide, de heer A.C.W. van den Wildenberg en manager Ontwikkeling |
Besluit van 20 december 2016 (corsanr. 16.33685) |
5. |
Zie voor de procedure met betrekking tot een door de gemeenteraad af te geven verklaring van geen bedenkingen het besluit van de raad d.d. 18 december 2017 (corsanr. RD2017.112) |
||||
6. |
Zie voor delegatie aanwijzen trouwlocaties het besluit van de raad d.d. 29 mei 2017 (corsanr. RD2017.039) |
||||
7. |
Zie voor mandaat aan wethouder Schoonderwoerd om besluiten te nemen in de stuurgroep Werkbedrijf apart besluit d.d. 7 februari 2017 (corsanr. 17.04491) |
Organisatie |
SOORT |
AAN |
Ondermandaat |
BIJZONDERHEDEN |
|
8. |
Besluiten inclusief bijbehorende correspondentie (ook voor zover geen afdoeningsmandaat) |
O |
Manager/ teamleider |
Tenzij b&w anders aangeven |
|
9. |
Verdagen termijn ingevolge de Wet Openbaarheid van Bestuur |
A |
Manager/ teamleider |
M |
|
10. |
Beslissen op verzoek ingevolge de Wet Openbaarheid van Bestuur |
A |
Manager/ teamleider |
||
11. |
Beslissen op bezwaar ingevolge de Wet Openbaarheid van Bestuur |
A |
Manager/ teamleider |
Indien het eenvoudige zaken betreffen |
|
12. |
Beslismandaat portefeuillehouder |
O |
Manager/ teamleider |
||
13. |
Verlenen opdrachten ter uitvoering van een collegebesluit, raadsbesluit en overeenkomstig de productenraming/het krediet |
A |
Manager/ teamleider |
M tot € 50.000 |
Manager/teamleider is gemachtigd de opdracht/ overeenkomst te ondertekenen. Medewerker is gemachtigd deelopdrachten te ondertekenen binnen de totaalopdracht. |
14. |
Verlenen opdrachten tot € 100.000 |
A |
Manager/ teamleider |
Regisseur (met betrekking tot opdrachten ihkv de openbare ruimte) |
Mits binnen inkoop- en aanbestedingsbeleid en binnen krediet / productenraming. Manager/ teamleider/regisseur is gemachtigd de opdracht / overeenkomst te ondertekenen. |
15. |
Verstrekken van schriftelijke informatie aan publiek, al dan niet n.a.v. ingediende aanvragen, verzoeken e.d. |
A |
Manager/ teamleider |
||
16. |
Vertegenwoordiging en het indienen van een verweerschrift en een pleitnota (rechtbank, Afdeling bestuursrechtspraak, college van beroep, Centrale raad van beroep, commissie bezwaarschriften) |
O |
Manager/ teamleider |
In overleg met portefeuillehouder + collegeleden informeren |
|
17. |
Verlenen van opdrachten aan externen, waarbij geen kosten zijn gemoeid of de kosten kunnen worden doorberekend |
Manager/ teamleider |
M |
||
18. |
Optreden als technisch opdrachtgever / directievoerder bij gegunde werken, inclusief bevoegdheden, tot een bedrag van € 10.000. |
A |
Manager/ teamleider |
M |
Per (deel)project. Ondermandaat geldt voor de projectleiders. |
19. |
Verzoeken om aanvulling aanvraag en andere procedurestukken ingevolge een wettelijke regeling ten behoeve van advisering aan b&w |
A |
Manager/ teamleider |
Ondertekening M |
|
20. |
Correspondentie met betrekking tot alle aangelegenheden voorafgaande aan en voortvloeiende uit besluitvorming in b&w c.q. raad |
A |
Manager/ teamleider |
Ondertekening M |
|
21. |
Beslissen op aanvraag verlof conform verlofregeling |
A |
Manager/ teamleider |
||
22. |
Beslissen op aanvraag overschrijven verlof naar volgend jaar |
A |
Manager/ teamleider |
||
23. |
Toekennen van gratificaties aan personeel |
A |
S |
Overleg in MT + tkn aan portefeuillehouder |
|
24. |
Beslissen op verzoek deelname aan studiedagen, congressen, seminars etc. |
A |
Manager/ teamleider |
Ten laste van afdelingsbudget opleidingen |
|
25. |
Inhuur van stagiair(e)s en tijdelijk personeel |
A |
Manager/ S |
Mits akkoord MT en financiële dekking |
|
26. |
Wijzigen van overeenkomsten, tekstuele wijzigingen op ondergeschikte onderdelen en het toevoegen van een addendum aan een overeenkomst, waar al eerder een besluit door b&w over is genomen. |
A |
Manager/ teamleider |
Binnen de financiële kaders van de besluitvorming |
|
27. |
Ondertekenen van overeenkomsten ter uitvoering van (in mandaat) genomen besluiten |
O |
Manager/ teamleider |
Bevoegdheid burgemeester |
|
28. |
Besluiten tot het aangaan van zuivere planschadeovereenkomst |
O |
Manager/ Teamleider |
Conform standaardmodel |
|
29. |
Ondertekenen van overeenkomsten namens de burgemeester ter uitvoering van (in mandaat) genomen besluiten krachtens artikel 171, 2e lid, Gemeentewet die betrekking hebben op (de rechtspositie van) bestuurders en gemeenteambtenaren |
O |
S |
Zie apart besluit d.d. 24-8-2010 |
|
30. |
Ondertekenen van overeenkomsten namens de burgemeester bij verlenging van die overeenkomst |
O |
Manager/ teamleider |
Mits aangaan ovk door b&w is besloten en dekking aanwezig |
|
31. |
Het namens de gemeente ondertekenen van verklaringen/formulieren ten behoeve van werkzaamheden op of in gemeentelijke gronden. |
O |
Manager/ teamleider |
M |
Bevoegdheid burgemeester |
32. |
Het namens de gemeente indienen van een aanvraag om vergunning dan wel het machtigen van derden daarvoor. |
O |
Manager/ teamleider |
M |
Bevoegdheid burgemeester |
33. |
Niet in behandeling nemen van een aanvraag op grond van artikel 4:5 Awb. |
A |
Manager/ teamleider |
Ondertekening M |
|
34. |
Intrekken van een in mandaat genomen besluit. |
A |
Manager/ teamleider |
||
35. |
Besluiten met betrekking tot bestuursrechtelijke geldschulden (ingevolge titel 4.4 Awb). |
A |
Manager/ teamleider |
Indien sprake van beleidsvrijheid overleg plegen met portefeuillehouder |
|
36. |
Verlenen van uitstel van betaling inzake het verbeuren van een dwangsom (last onder dwangsom / bestuursdwang). |
A |
Manager/ teamleider |
Ivm stuiting van verjaring. |
|
37. |
Uitreiken aangiftebiljetten, vaststellen en opleggen van aanslagen en andere hiermee verband houdende werkzaamheden mbt leges, marktgelden, lijkbezorgingsrechten en brandweerrechten. |
A |
Manager/ teamleider |
M |
Bevoegdheid heffingsambtenaar |
38. |
Afhandelen bezwaarschriften mbt leges, marktgelden, lijkbezorgingsrechten en brandweerrechten. |
A |
Manager/ teamleider |
Bevoegdheid heffingsambtenaar |
|
39. |
Afwijzen van niet benoemde sollicitanten. |
A |
Manager/ teamleider |
M |
Medewerker P&O |
40. |
Besluiten tot het plaatsen van webformulieren op de website als bedoeld in de Regels voor elektronisch berichtenverkeer. |
A |
Manager/ teamleider |
||
41. |
Overhevelen formatie binnen afdelingen. |
A |
Manager / teamleider |
Mits er geen sprake is van overheveling van budgetten tussen programma’s. |
|
42. |
Toestaan huur/gebruik onroerende zaak voor maximaal 1 jaar. |
A |
Manager/ teamleider |
||
43. |
Be- en afhandeling van meldingen met betrekking tot de openbare ruimte. |
A |
Manager/ Teamleider |
M |
|
44. |
Opvragen en/of toevoegen van justitiële informatie |
A |
Manager/ teamleider |
M |
Diverse medewerkers op diverse afdelingen. |
Afdeling Bedrijfsvoering (Cluster Facilitair) |
SOORT |
AAN |
Ondermandaat |
BIJZONDERHEDEN |
|
45. |
Verlenen van opdrachten tot het leveren van kantoorbenodigdheden en meubilair t.b.v. het gemeentehuis. |
A |
Manager/ teamleider |
Manager/teamleider is gemachtigd de opdracht / overeenkomst te ondertekenen, mits in overeenstemming met inkoop- en aanbestedingsbeleid en mits budget aanwezig. |
|
46. |
Aangaan, wijzigen en opzeggen (onderhouds)contracten diverse kantoorapparaten / machines e.d. |
A |
Manager/ teamleider |
Manager/teamleider is gemachtigd de opdracht / overeen komst te ondertekenen, mits in overeenstemming met inkoop- en aanbestedingsbeleid en mits budget aanwezig. |
|
47. |
Aangaan, wijzigen en opzeggen van abonnementen diverse (vak)tijdschriften, literatuur etc. |
A |
Manager/ teamleider |
Manager/teamleider is gemachtigd de opdracht / overeenkomst te ondertekenen. |
|
48. |
Toevoegen en afvoeren van aansluitingen mbt energie en water |
A |
Manager/ teamleider |
Manager/teamleider is gemachtigd de opdracht / overeenkomst te ondertekenen. |
|
49. |
Afhandelen van verzoeken om informatie m.b.t. stamboomonderzoek |
A |
Manager/ teamleider |
Afdeling Bedrijfsvoering (Cluster Gegevensbeheer) |
SOORT |
AAN |
Ondermandaat |
BIJZONDERHEDEN |
|
50. |
Het opstellen van de ‘ambtelijke verklaringen’ behalve die bedoeld onder D van het besluit (zie voor de aanwijzing en de mandaten hierna genoemd onder 1 tot en met 11 Aanwijzings- en mandaatbesluit uitvoering Wet bag d.d. 9 november 2010 (corsanr. 10.16908), gewijzigd 16 juli 2013 (corsanr. 13.23180) |
A |
Adviseur |
M |
Gemandateerd aan beheerder van de basisregistratie adressen en gebouwen (= adviseur gegevensbeheer, plv = medewerker gegevensbeheer) |
51. |
Het toetsen van (overige) brondocumenten aan de vereisten voor inschrijving ingevolge artikel 11 van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen; |
A |
Adviseur |
M |
|
52. |
Het uitgeven van inschrijfnummers en identificatienummers; |
A |
Adviseur |
M |
|
53. |
Het, op grond van het bepaalde in artikel 10, tweede lid, van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen, inschrijven van de in of op grond van artikel 10, eerste lid van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen aangewezen brondocumenten in het adressenregister dan wel het gebouwenregister; |
A |
Adviseur |
M |
|
54. |
Het ingevolge artikel 9 van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen verzorgen van een zodanige opzet van het adressenregister en het gebouwenregister, dat de inhoud daarvan duurzaam kan worden bewaard en te allen tijde binnen een redelijke termijn raadpleegbaar en beschikbaar is; |
A |
Adviseur |
M |
|
55. |
Het ingevolge artikel 14 van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen, zorg dragen voor een goede beschikbaarheid, werking en beveiliging van de adressenregistratie respectievelijk de gebouwenregistratie; |
A |
Adviseur |
M |
|
56. |
Het op basis van de brondocumenten opnemen van gegevens in de adressenregistratie en de gebouwenregistratie overeenkomstig de voorschriften uit de artikelen 14a en 15 van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen; |
A |
Adviseur |
M |
|
57. |
Het ontvangen, doorgeleiden en afhandelen van meldingen zoals bedoeld in artikel 37 en verzoeken zoals bedoeld in artikel 38 van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen, inclusief de verwerking daarvan zoals bedoeld in de artikelen 31, 39, 40 en 41 van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen; |
A |
Adviseur |
M |
|
58. |
Het onderhouden dan wel doen onderhouden van het berichtenverkeer met de Landelijke Voorziening basisregistraties adressen en gebouwen zoals bedoeld in artikel 31 van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen; |
A |
Adviseur |
M |
|
59. |
Het op verzoek aan eenieder verlenen van inzage in het adressenregister, het gebouwenregister, de adressenregistratie en de gebouwenregistratie, alsmede het aan eenieder verstrekken van de in de adressenregistratie respectievelijk de gebouwenregistratie opgenomen gegevens zoals bedoeld in artikel 32, eerste lid onder a van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen; |
A |
Adviseur |
M |
|
60. |
Het bevorderen van de nakoming van de gemeentelijke verplichtingen in het kader van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen, met inbegrip van de inrichting van de processen, de conformiteit van het gebruikte informatiesysteem en de beveiligingsmaatregelen alsmede het rapporteren over die nakoming daarvan aan burgemeester en wethouders |
A |
Adviseur |
M |
|
61. |
Bevoegdheden ingevolge de Wet en het Uitvoeringsbesluit kenbaarheid publiekrechtelijke beperkingen onroerende zaken |
A |
Adviseur |
M |
|
62. |
Toewijzen en het intrekken van nummeraanduidingen |
A |
Adviseur |
M |
Indien geen onderdeel van aanvraag omgevingsvergunning. |
63. |
Het zorgdragen voor het bijhouden van de geografische gegevens in de BGT door het langs elektronische weg leveren aan het Kadaster van de gegevens, bedoeld in de artikelen 7, lid 2 en 3, en 8 Wet BGT, volgens de systeembeschrijving zoals bedoeld in artikelen 15, lid 2, en 20 Wet BGT. |
A |
Adviseur |
M |
Gemandateerd aan de beheerder basisregistratie grootschalige topografie (= adviseur gegevensbeheer) met een ondermandaat aan de medewerker gegevensbeheer. |
64. |
Het zorgdragen voor afstemming met andere in de Wet BGT genoemde bronhouders over de begrenzing en de onderlinge aansluiting van de geografische objecten, voor zover dat nodig is om overlap van die objecten te voorkomen en om een landsdekkend topografisch bestand te waarborgen. |
A |
Adviseur |
M |
|
65. |
Het voldoen aan de kwaliteitseisen, gesteld in de catalogus als bedoeld in artikel 4 van de Wet BGT, bij het leveren van een geografisch gegeven als bedoeld in artikel 11 van de Wet BGT. |
A |
Adviseur |
M |
|
66. |
Het zorgdragen dat een in de BGT weergegeven geografisch object in overeenstemming is met de fysieke werkelijkheid, binnen de regels ten aanzien van actualiteit die daarover in de catalogus als bedoeld in artikel 4 Wet BGT worden gesteld. |
A |
Adviseur |
M |
|
67. |
Het na ontvangst van een melding als bedoeld in artikel 25, lid 1 Wet BGT in onderzoek zetten van een geografisch object waarop de melding betrekking heeft, het betreffende authentiek gegeven onderzoeken en zo spoedig mogelijk beslissen over de wijziging dan wel opneming van dat gegeven en het na opneming van het authentiek gegeven onverwijld leveren hiervan en het bericht dat het geografisch object waarop het authentiek gegeven betrekking heeft niet langer in onderzoek is aan het Kadaster. |
A |
Adviseur |
M |
|
68. |
Het jaarlijks verrichten van een onderzoek naar de uitvoering van de krachtens de Wet BGT geldende verplichtingen en het zenden van een afschrift van de resultaten van dit onderzoek aan de minister van BZK. |
A |
Adviseur |
M |
|
69. |
Zie voor mandaat met betrekking tot het aanwijzen en intrekken stand- en ligplaatsen apart besluit d.d. 25 maart 2014 (corsanr. 14.10739) |
Afdeling Bedrijfsvoering (Cluster Juridische Zaken) |
SOORT |
AAN |
Ondermandaat |
BIJZONDERHEDEN |
|
70. |
Besluiten tot het splitsen van een perceel |
A |
Manager |
M |
Mits kosten kunnen worden gedekt |
71. |
Bevestigen instemming conceptakte van levering en nota van afrekening |
A |
Manager |
M |
|
72. |
Geven van toestemming tot verkoop van premiewoningen en toepassen antispeculatiebeding - terugbetalingsplicht bij meerwaarde |
A |
Manager |
M |
|
73. |
Verhuur volkstuinen en ligplaatsen |
A |
Manager |
M |
Juridisch adviseur is gemachtigd namens de burgemeester de overeenkomst te ondertekenen. |
74. |
Aan- en afmelden van objecten voor verzekeringen tegen diverse risico’s |
A |
Manager |
M |
|
75. |
Aanmelden en afwikkelen van schadegevallen, waarvoor of waartegen de gemeente verzekerd is |
A |
Manager |
M |
|
76. |
Aansprakelijk stellen voor schade aan gemeentelijke eigendommen |
A |
Manager |
M |
|
77. |
Spoedshalve toepassing bestuursdwang bij hennepteelt op grond van artikel 2.1, 1e lid, aanhef en onder c, Opiumwet, artikel 1a, 2e lid, Woningwet, artikel 2.6.2, 1e lid en 6.1 en 6.7 Bouwbesluit, (zie ook besluit d.d. 12 juni 2012, in werking getreden op 26 juli met terugwerkende kracht tot 12 juni 2012) |
A |
Manager |
Portefeuillehouder vooraf informeren, college zo spoedig mogelijk informeren. |
|
78. |
Besluiten tot het aangaan van verwerkers-overeenkomsten (AVG) en het ondertekenen hiervan |
A/O |
Manager |
||
79. |
Beslissen op verzoeken ingevolge de AVG |
A |
Manager |
||
80. |
Zie voor mandaat in verband met de vestiging van zakelijke rechten voor afvalcontainers apart besluit d.d. 4 oktober 2011 (corsanr. 11.16685) |
||||
81. |
Zie voor mandaten in verband met Wet voorkeursrecht gemeenten apart besluit d.d. 17 januari 2012 (corsanr. 12.00849) |
||||
82. |
Zie voor mandaatbesluit wegsleepregeling 2013 apart besluit d.d. 5 maart 2013 (corsanr. 13.06228) |
Afdeling Bedrijfsvoering (Cluster P&O) |
SOORT |
AAN |
Ondermandaat |
BIJZONDERHEDEN |
|
83. |
Afwijzen van open sollicitaties |
A |
Manager |
M |
Medewerker P&O |
84. |
Verzorgen werkgeversverklaringen |
A |
Manager |
M |
Medewerker P&O |
85. |
Besluiten m.b.t. vergoeding van schade aan eigendommen personeel tijdens dienstwerkzaamheden conform artikel 15:1:23, 15:1:24 en 15:1:25 CAR/UWO |
A |
Manager |
M |
Medewerker P&O |
86. |
Besluiten tot invoeren op lokaal niveau van landelijk overeengekomen arbeidsvoorwaarden, waarbij financiële consequenties passen binnen de begroting |
A |
Manager |
Adviseur P&O |
|
87. |
Plaatsen personeelsadvertenties |
A |
Manager |
||
88. |
Inhouden/intrekken verlof in verband met ziekte conform artikel 6:2:3 CAR/UWO |
A |
Manager/ |
Adviseur P&O |
|
89. |
Toekennen van wachtgelden en pensioenen aan gewezen wethouders |
A |
Manager |
Adviseur P&O |
Conform APPA-regeling |
90. |
Toekennen van tegemoetkomingen conform de Regeling forensenvergoeding |
A |
Manager |
Adviseur P&O |
|
91. |
Aanstellen / benoemen en wijzigen individuele arbeidsvoorwaarden personeel |
B |
Ph pz |
Inclusief tijdelijke urenuitbreiding |
|
92. |
Toekennen van verzoek vermindering arbeidsuren |
A |
Manager |
||
93. |
Verlenen van ontslag op eigen verzoek |
A |
Manager |
||
94. |
Beslissen op verzoek uitwisselen arbeidsvoorwaarden |
A |
Manager |
Adviseur P&O |
|
95. |
Besluiten met betrekking tot erkennen rechtspositie alternatieve samenlevingsvorm |
A |
Manager |
||
96. |
Besluiten met betrekking tot zorgverlof, ouderschapsverlof, zwangerschaps- / bevallingsverlof, adoptie/pleegzorgverlof, vakbondsverlof enz. (hoofdstuk 6 CAR/UWO) |
A |
Manager |
Adviseur P&O |
|
97. |
Beslissen op aanvragen voor persoonlijke beschermingsmiddelen, zoals veiligheidsbrillen, beeldschermbrillen enz. |
A |
Manager |
Adviseur P&O |
|
98. |
Beslissen op verzoeken om studiefaciliteiten ten laste van centrale budget |
A |
MT |
Ondertekening manager |
|
99. |
Besluiten met betrekking tot nevenwerkzaamheden (artikel 15.1 e CAR-UWO) |
A |
Manager |
||
100. |
Bevoegdheden / besluiten met betrekking tot levensloop (artikel 6a en 9e:4 CAR-UWO) |
A |
Manager |
M |
Medewerker P&O |
101. |
Bevoegdheden / besluiten met betrekking tot geneeskundig onderzoek (artikel 7:2:5 CAR-UWO) |
A |
Manager |
||
102. |
Bevoegdheden / besluiten met betrekking tot maatregelen in belang van het herstel van de ambtenaar (artikel 7:2:7 CAR-UWO) |
Manager |
|||
103. |
Bevoegdheden / besluiten met betrekking tot informatieverstrekking bij ziekte |
A |
Manager |
||
104. |
Bevoegdheden / besluiten met betrekking tot het Persoonlijk ontwikkelingsplan (artikel 17 CAR-UWO) |
A |
Manager |
||
105. |
Aanwijzen brugdagen (artikel 7 Regeling werktijden Kaag en Braassem) |
A |
MT |
Maximaal 3 per jaar |
|
106. |
Zie voor mandaatbesluit uitvoering sollicitatieplicht appa voor gewezen politieke ambtsdragers aan Raet b.v. apart document (corsanr. 11.14408) |
Afdeling Bedrijfsvoering (Team dienstverlening, cluster Burgerzaken/KCC) |
SOORT |
AAN |
Ondermandaat |
BIJZONDERHEDEN |
|
107. |
Aanwijzen van trouwlocaties |
A |
Manager/ teamleider |
||
108. |
Benoemen en ontslaan van een buitengewoon ambtenaar van de burgerlijke stand (zie aparte besluiten d.d. 7 april 2009 en 8 december 2009) |
A |
Manager/ teamleider |
||
109. |
Besluiten ingevolge de Wet BRP |
A |
Manager/ teamleider |
Sm, M |
Voornemen mag worden ondertekend door medewerker. Besluit door M bij afwezigheid van Sm (9-7-2013) |
110. |
Verzoeken ingevolge de Verordening gegevensverstrekking basisregistratie personen inzake het verstrekken van gegevens |
A |
Manager/ teamleider |
||
111. |
Uitstel verlof tot begraven ingevolge de Wet op de Lijkbezorging |
A |
M |
||
112. |
Verzoeken tot ontleden van een overledene ingevolge de Wet op de lijkbezorging |
A |
M |
||
113. |
Verzoeken op grond van de Rijkswet op het Nederlanderschap / het Besluit verkrijging en verlies van het Nederlanderschap |
A |
M |
||
114. |
Uitreiken van uittreksels van naturalisatiebesluiten ingevolge het Besluit verkrijging en verlies Nederlanderschap |
A |
Sm |
M |
Bij afwezigheid van Sm |
115. |
Voorgedrukte formulieren en kaarten |
A |
M |
||
116. |
Verstrekken van informatie en het doen van feitelijke mededelingen, uitnodigingen |
A |
M |
||
117. |
Verzoeken om originele formulieren voor reisdocumenten en rijbewijzen |
A |
M |
||
118. |
Verdelen gemeente in stemdistricten |
A |
Sm |
M |
Bij afwezigheid van Sm |
119. |
Beslissen op verzoek stemmen in bureau naar keuze |
A |
Sm |
M |
Bij afwezigheid van Sm |
120. |
Beslissen op verzoek stemmen bij volmacht en afgifte stempas |
A |
Sm |
M |
Bij afwezigheid van Sm |
121. |
In ontvangst nemen van proces-verbaal stembureaus |
A |
Sm |
M |
Bij afwezigheid van Sm |
122. |
In ontvangst nemen van in artikel H4, 3e lid Kieswet genoemde verklaring van ondersteuning |
A |
Sm |
M |
Bij afwezigheid van Sm |
123. |
Inleveren kandidatenlijst op de dag van kandidaatstelling |
A |
Sm |
M |
Bij afwezigheid van Sm |
124. |
Benoemen stembureauleden en plv. Leden |
A |
Sm |
M |
Bij afwezigheid van Sm |
125. |
Benoemen leden en plv. leden hoofd- en centraal stembureau |
A |
Sm |
M |
Bij afwezigheid van Sm |
126. |
Afgifte, verlengen of wijzigen van paspoorten en identiteitskaarten |
A |
M |
Afgifte M KCC |
|
127. |
Verzoek om gegevens/inlichtingen uit strafregister en algemeen documentatieregister |
A |
M |
||
128. |
Afgifte uittreksels en verstrekken inlichtingen uit gemeentelijke basisadministratie |
A |
M |
||
129. |
Afgifte van een rijbewijs |
A |
M |
M KCC |
|
130. |
Beslissen op verzoek tot wijziging van geslachtsnaam |
A |
Sm |
M |
Bij afwezigheid van Sm |
131. |
Registreren meldingen met betrekking tot de openbare ruimte |
A |
Teamleider |
M KCC |
Afdeling Bedrijfsvoering (Team dienstverlening, cluster VTH) |
SOORT |
AAN |
Ondermandaat |
BIJZONDERHEDEN |
|
132. |
Verlenen vergunning voor het kappen van bomen en houtopstanden op grond van de Kapverordening Kaag en Braassem |
A |
Manager/ teamleider |
M |
|
133. |
Verlenen ontheffing alternerend inrijverbod Vierambachtsweg Woubrugge conform vastgesteld beleid |
A |
Manager/ teamleider |
M |
|
134. |
Verlenen ontheffing voor het berijden van wegen, waarop een beperkende verkeersmaatregel van kracht is |
A |
Manager/ teamleider |
M |
|
135. |
Verlenen ontheffing voor bijzondere transporten |
A |
Manager/ teamleider |
M |
|
136. |
Besluiten op grond van AVOI voor kabels/leidingen, inclusief de intrekking daarvan, met uitzondering van die op grond van de artikelen 3, 4, 3e lid, 15 en 16 |
A |
Manager/ teamleider |
M |
|
137. |
Verlenen vergunning voor een rioolaansluiting |
A |
Manager/ teamleider |
M |
|
138. |
Toestemming verlenen voor aansluiting op het gemeenteriool |
A |
Manager/ teamleider |
||
139. |
Uitvoeren van marktverordening |
A |
Manager/ teamleider |
M |
|
140. |
Het doen van aangifte bij de politie namens de gemeente van schade aan en diefstal van gemeentelijke eigendommen |
A |
Manager/ teamleider |
M |
|
141. |
Bevoegdheden op grond van de Beheersverordening gemeentelijke begraafplaatsen en de regels voor de begraafplaatsen, graven en grafbedekkingen |
A |
Manager/ teamleider |
M |
M = beheerder begraafplaatsen of zijn vervanger |
142. |
Verlenen ontheffingen en vergunningen en accepteren van meldingen o.g.v. De Schepenverordening |
A |
Manager/ teamleider |
M |
|
143. |
Verlenen vergunningen en accepteren meldingen o.g.v. de Wet op de kansspelen |
A |
Manager/ teamleider |
M |
|
144. |
Verlenen van vergunningen, ontheffingen en vrijstellingen, accepteren van meldingen, doen van aanwijzingen op grond van de APV |
A |
Manager/ teamleider |
M |
|
145. |
Beschikbaar stellen van gemeentelijke eigendommen conform eerdere jaren |
A |
Manager/ teamleider |
M |
Verband houdend met Apv |
146. |
Behandelen aanvragen om ontheffing voor een snelle motorboot |
A |
Manager/ teamleider |
M |
|
147. |
Behandelen aanvragen om vergunningen op grond van de Leegstandwet |
A |
Dir. Wc Teamleider |
Dir. Wc voor zover het woningen betreft van de Wc; rapportage over het gebruik van het mandaat in jaarverslag |
|
148. |
Verlenen vergunningen en ontheffingen op grond van de Drank- en Horecawet |
A |
Manager/ teamleider |
M |
|
149. |
Verlenen ontheffingen voor wedstrijden die onder de Wegenverkeerswet vallen |
A |
Manager/ teamleider |
M |
|
150. |
Afgeven verklaring van geen bedenkingen voor het afsteken van vuurwerk |
A |
Manager/ teamleider |
M |
|
151. |
Accepteren melding tot wegafsluitingen bij evenementen e.d. |
A |
Manager/ teamleider |
M |
|
152. |
Besluiten op grond van de Zondagswet |
A |
Manager/ teamleider |
M |
|
153. |
Aanstellen van verkeersregelaars |
A |
Manager/ teamleider |
M |
|
154. |
Verlenen van omgevingsvergunningen conform het bestemmingsplan / Woningwet / Bouwverordening / Bouwbesluit / Monumentenwet / Wabo |
A |
Manager/ teamleider |
M |
|
155. |
Verlenen van omgevingsvergunningen waarbij wordt afgeweken van het bestemmingsplan |
A |
Manager/ teamleider |
M (reguliere procedure) |
Reguliere procedure. Indien in een uitgebreide procedure het ontwerp ter visie is gelegd en er geen bedenkingen zijn geuit |
156. |
Verlenen ontheffing op grond van de WRO / Wro / Bouwbesluit / Bouwverordening |
A |
Manager/ teamleider |
M |
Conform vastgesteld beleid |
157. |
Reactie op sloopmeldingen |
A |
Manager/ teamleider |
M |
|
158. |
Niet ontvankelijk verklaren van aanvragen om omgevingsvergunning, sloopmeldingen |
A |
Manager/ teamleider |
M |
|
159. |
Aanhouden beslissing op omgevingsvergunning |
A |
Manager/ teamleider |
M |
|
160. |
Toewijzen van nummeraanduidingen |
A |
Manager/ teamleider |
In combinatie met aanvraag omgevingsvergunning. |
|
161. |
Inschrijving en verlenging inschrijving op wachtlijst van weekmarkten |
A |
Manager/ teamleider |
M |
Toezichthouder APV en Bijzondere wetten |
162. |
Verlenen vergunning voor een standplaats op de weekmarkten |
A |
Manager/ teamleider |
M |
Toezichthouder APV en Bijzondere wetten |
163. |
Verlenen vergunning op grond van de Parkeerverordening Kaag en Braassem (zie apart besluit d.d. 16 februari 2010) |
A |
Manager/ teamleider |
M |
|
164. |
Verzenden van ontvangstbewijs omgevingsvergunning (artikel 3.1, 2e lid Wabo) |
O |
M |
M |
vakspecialist omgevingsvergunningen; administratief medewerker bouwen |
165. |
Verzenden van bericht van behandeling omgevingsvergunning (artikel 3.1, 3e lid Wabo) |
O |
M |
M |
vakspecialist omgevingsvergunningen; administratief medewerker bouwen |
166. |
Verlenen / weigeren van omgevingsvergunning |
A |
Manager/ teamleider |
Voor zover die worden voorbereid dmv de reguliere voorbereidingsprocedure (artikelen 2.1 en 2.2 jo. Artikel 3.7 Wabo) |
|
167. |
Verlenen van definitieve omgevingsvergunning |
A |
Manager/ teamleider |
Bij de uitgebreide planologische afwijkingsprocedure, mits er geen zienswijzen tegen de ontwerpbeschikking zijn ingebracht. |
|
168. |
Weigeren uitgebreide omgevingsvergunning |
A |
Manager/ teamleider |
Indien de weigering ziet op een activiteit die op zichzelf met een reguliere procedure vergund zou kunnen worden. |
|
169. |
Intrekken beschikking eerste of tweede fase (artikel 2.5, 5e lid Wabo) |
A |
Manager/ teamleider |
||
170. |
Beslissen op aanvraag als bedoeld in artikel 2.6 Wabo (revisievergunning) |
A |
Manager/ teamleider |
||
171. |
Vragen / uitbrengen van advies als bedoeld in artikel 2.26 Wabo en Hoofdstuk 6 Bor |
A |
Manager/ teamleider |
M |
|
172. |
Vragen van een verklaring van geen bedenkingen als bedoeld in artikel 2.27 Wabo en Hoofdstuk 6 Bor |
A |
Manager/ teamleider |
M |
|
173. |
Beslissen op aanvragen mbt het wijzigen van een vergunning als bedoeld in artikel 2.31 Wabo |
A |
Manager/ teamleider |
Indien geen zienswijzen zijn ingediend en/of indien een positief advies is uitgebracht. |
|
174. |
Verlengen beslistermijn (artikel 3.9, 2e lid, artikel 3.12, 8e lid Wabo) |
A |
Manager/ teamleider |
Besluit motiveren. Sm = vakspecialist omgevingsvergunningen |
|
175. |
Intrekken omgevingsvergunning op grond van de artikelen 2.5, 5e lid, 2.33 en 5.19 Wabo |
A |
Manager/ teamleider |
Indien tegen het voornemen geen bedenkingen zijn ingekomen. |
|
176. |
Opleggen van leges en andere hiermee verband houdende werkzaamheden op grond van de Legesverordening |
A |
Manager/ teamleider |
M |
Bevoegdheid heffingsambtenaar |
177. |
Afhandelen van bezwaarschriften op grond van de Legesverordening |
A |
Manager/ teamleider |
Bevoegdheid heffingsambtenaar |
|
178. |
Besluiten met betrekking tot vooraankondigingen en aanschrijvingen inzake overtredingen van de Apv |
A |
Manager/ teamleider |
||
179. |
Besluit tot verkoop, vernietiging of overdracht ingevolge de artikelen 5:8 BW en 5:30 Awb. |
A |
Manager/ teamleider |
||
180. |
Het doen van aangifte bij de politie namens de gemeente van schade aan en diefstal van gemeentelijke eigendommen |
A |
Manager/ teamleider |
M |
|
181. |
Aanwijzen toezichthouders ihkv Brandbeveiligings-verordening en Wabo – zie besluit d.d. 11 december 2012 (corsanr. 12.30738) |
A |
Reg.cdt |
+ ondermandaat |
Brandweer Hollands Midden |
182. |
Ondertekenen, afgeven en intrekken van legitimatiebewijzen van toezichthouders – zie besluit d.d. 11 december 2012 (corsanr. 12.30738) |
A |
Reg.cdt |
+ ondermandaat |
Brandweer Hollands Midden |
183. |
Zie voor aanpassingen mandaatbesluit in verband met de inwerkingtreding van de Wabo ook apart besluit d.d. 5 oktober 2010 (corsanr. 10.14840) |
||||
184. |
Zie voor mandaatverstrekking breedteontheffingen landbouwvoertuigen apart besluit d.d. 5 februari 2013 (corsanr. 13.03066) |
Afdeling Bedrijfsvoering (Team Financiën) |
SOORT |
AAN |
Ondermandaat |
BIJZONDERHEDEN |
|
185. |
Beleggen van tijdelijk overtollige kasmiddelen |
A |
T. Cie |
||
186. |
Doen van aangifte ten behoeve van de belastingdienst |
A |
Manager/ teamleider |
||
187. |
Corr. met betrekking tot openstaande vorderingen |
A |
Manager/ teamleider |
Tkn aan portefeuillehouder |
|
188. |
Informatie / verzoeken aan derden over uitkeringsgerechtigden |
A |
Manager/ teamleider |
||
189. |
Positief besluit op verzoeken verlenging personeelshypotheek |
A |
Manager/ teamleider |
(geen beleidsvrijheid) |
|
190. |
Zie voor mandaat manager Bedrijfsvoering inzake het besluiten op updates van de Leidraad invordering apart besluit (corsanr. 14.79984) |
Afdeling Ontwikkeling (Cluster Beleid en Strategie) |
SOORT |
AAN |
Ondermandaat |
BIJZONDERHEDEN |
|
191. |
Nemen van tijdelijke verkeersmaatregelen in het kader van uitvoering van werken |
A |
Manager |
Ondertekening M |
|
192. |
Toekennen van een starterslening of blijverslening |
A |
Manager |
Ondertekening M |
|
193. |
Toekennen van subsidies op grond van de nadere regels subsidiëring. |
B |
Burgemeester |
Ondertekening manager |
Inclusief besluiten tot en ondertekenen van de eventueel daarbij behorende overeenkomst. |
194. |
Besteding post onderwijsvoorzieningen tot het vastgestelde bedrag per leerling |
A |
Manager |
||
195. |
Besluiten met betrekking tot vergoeding van schade aan schoolgebouwen |
A |
Manager |
Toewijzing M |
|
196. |
Toekennen van subsidie c.q. voorschot op subsidie/premie tot € 100.000. |
B |
Burgemeester |
Ondertekening manager |
Mits binnen begroting. Inclusief besluiten tot en ondertekenen van de eventueel daarbij behorende overeenkomst |
197. |
Vaststellen/afrekenen van subsidies |
A |
Manager |
||
198. |
Besluiten inzake het opnemen in en verwijderen uit het register Kinderopvang van houders en het aanbrengen van wijzigingen in het register |
A |
Manager |
M |
|
199. |
Besluiten met betrekking tot zakelijke rechten voor openbare werken in/op particuliere gronden (zie apart besluit d.d. 4 oktober 2011) |
A |
Manager/ teamleider |
||
200. |
Ondertekenen van notariële akten inclusief volmachten daartoe met betrekking tot zakelijke rechten |
O |
Manager |
Namens burgemeester |
|
201. |
Voortzetten van verhuur gemeentegrond / onroerende zaak bij bewoners- of eigenaarswisseling |
A |
Manager |
M |
|
202. |
Correspondentie en besluitvorming voortvloeiend uit bestaande overeenkomsten omtrent het gebruik van gemeentegrond en gemeentelijk vastgoed. |
A |
Manager |
M |
|
203. |
Zie voor mandaat/machtiging voor het aangaan/ondertekenen van overeenkomsten voor de plaatsing van ondergrondse afvalcontainers aan de manager afdeling Ontwikkeling apart besluit d.d. 3 april 2018, in werking getreden op 17 mei 2018 (corsanr. 18.09461) |
||||
204. |
Zie voor mandaat/machtiging voor het aangaan/ondertekenen van overeenkomsten met betrekking tot de plaatsing van nutsvoorzieningen op gronden van de gemeente apart besluit d.d. 17 april 2018, in werking getreden op 17 mei 2018 (corsanr. 18.10577) |
||||
205. |
Zie voor mandaten in het kader van de leerplicht aan Holland Rijnland apart besluit d.d. 6 januari 2009, in werking getreden op 1 januari 2009 (corsanr.09.00377) |
||||
206. |
Zie voor mandaten in verband met Wet voorkeursrecht gemeenten apart besluit d.d. 17 januari 2012 (corsanr. 12.00849) |
||||
207. |
Zie voor mandaat met betrekking tot het nemen van verkeersbesluiten inzake elektrische oplaadpunten apart besluit d.d. 4 juli 2017 (corsanr. 17.19990) |
||||
208. |
Zie voor mandaten uitvoering Jeugdwet en Wmo 2015 aan de Raad voor de Kinderbescherming apart besluit d.d. 25 november 2014, in werking getreden op 1 januari 2015 (corsanr. 14.37438). – zie ook mandaten bij cluster WMO |
||||
209. |
Zie voor mandaat beschermd wonen aan de gemeente Leiden apart besluit d.d. 2 december 2014, in werking getreden op 1 januari 2015 (corsanr. 14.37998) |
||||
210. |
Zie voor mandaten uitvoering Jeugdwet, Wmo 2015 en Verordening sociaal domein Kaag en Braassem apart mandaatbesluit sociaal domein d.d. 30 december 2014, in werking getreden op 1 januari 2015 (corsanr.14.39985). |
||||
211. |
Zie voor mandaatverstrekking WMO-besluiten aan Participe apart besluit d.d. 20 december 2016 (corsanr. 16.33856) zie ook nieuw besluit |
||||
212. |
Zie voor mandatering verkeersbesluit ten aanzien van oplaadpunten elektrische auto’s aan de manager Ontwikkeling apart besluit d.d. 4 juli 2017 (corsanr. 17.19990) |
||||
213. |
Zie voor mandaatbesluit afstoten snipper- en restgronden aan de manager Ontwikkeling, inclusief ondertekening bijbehorende stukken, apart besluit d.d. 17 juli 2018 (corsanr. 18.16159) |
||||
214. |
Zie voor mandaatverstrekking Participatiewet d.d. 12-12-2017 (zaaknr. 5668) |
||||
215. |
Zie voor mandaatverstrekking WMO aan Participe d.d. 18 december 2018 (zaaknr. 4891) |
Afdeling Ontwikkeling (Cluster Regie en Planvorming) |
SOORT |
AAN |
Ondermandaat |
BIJZONDERHEDEN |
|
216. |
Optreden als technisch opdrachtgever / directievoerder bij gegunde werken, inclusief bevoegdheden |
A |
Teamleider |
M tot een (totaal) bedrag van € 50.000. |
Per (deel)project. Ondermandaat geldt voor de projectleiders. Meerwerk moet gevolgd worden door een opdracht. |
217. |
Zie voor afdoeningsmandaat voor het aangaan van overeenkomsten zakelijk recht met betrekking tot rioleringswerken in percelen van derden, en het ondertekenen van de daarbij behorende stukken apart besluit d.d. 29 mei 2018 (corsanr. 18.13749) |
Afdeling Ontwikkeling (Cluster Ruimte en Omgevingszaken) |
SOORT |
AAN |
Ondermandaat |
BIJZONDERHEDEN |
|
218. |
Beslissing niet te reageren op besluiten c.q. voornemens daartoe van andere overheden en instanties |
A |
Teamleider |
Indien niet politiek gevoelig, in overleg met portefeuillehouder |
|
219. |
Reactie op ruimtelijke plannen van derden |
A |
Teamleider |
In overleg met portefeuillehouder |
|
220. |
Verzoeken om vooroverleg o.g.v. artikel 3.1.1 Bro |
O |
Teamleider |
M |
Vindt plaats via e-mail. Verzenden via info@ |
221. |
Elektronisch ondertekenen van vastgestelde (digitale) ruimtelijke plannen |
O |
Teamleider |
Adviseur ruimtelijke ontwikkeling |
|
222. |
Het nemen van een selectiebesluit onder voorwaarden inzake archeologie |
A |
Teamleider |
||
223. |
Het betreden van terreinen en gebouwen (niet zijnde woningen) in het kader van uitvoering Wro (door niet-toezichthouders) op grond van artikel 10.2 Wro |
A |
Teamleider |
Aanwijsbevoegdheid burgemeester |
|
224. |
Het nemen van besluiten tot dwangsom / bestuursdwang en invordering van de kosten hiervan voor overtredingen op grond van de APV / Afvalstoffenverordening. |
A |
Teamleider |
||
225. |
Definitieve besluiten met betrekking tot aankondiging (toekomstige) bestuurlijke transactie, bestuursdwang, dwangsom, waaronder sluiting, en de intrekking van dat besluit |
A |
Manager/ teamleider |
Vooraankondiging in college en geen zienswijze ingekomen |
|
226. |
Besluiten tot toepassing van bestuursdwang of oplegging van een last onder dwangsom gericht op het staken van het bouwen, gebruik of slopen, als bedoeld in de artikelen 100d van de Woningwet en 5.17 Wabo |
A |
Manager/ teamleider |
Portefeuillehouder informeren |
|
227. |
Verzenden mededeling van het voldoen aan of het intrekken van een aanschrijving |
A |
Manager/ teamleider |
||
228. |
Weigeren van een aanvraag omgevingsvergunning nadat de raad geen VVGB heeft afgegeven |
A |
Manager/ teamleider |
Nadat de uitgebreide procedure is doorlopen. |
|
229. |
Besluiten met betrekking tot opschorten begunstigingstermijn in besluiten mbt bestuursdwang in de bezwaar- en beroepsfase |
A |
Manager/ teamleider |
||
230. |
Zie voor mandaten met betrekking tot milieuaangelegenheden aan de directeur van de Omgevingsdienst West-Holland aparte besluiten d.d. 17 augustus 2010 (corsanr. 10.13453) en 1 oktober 2013 (corsanr. 13.29921) |
||||
231. |
Zie voor mandaten met betrekking tot subsidieaanvragen in het kader van het LOP aan Landschapsbeheer Zuid-Holland en Holland Rijnland, aparte besluiten d.d. 1 juni 2010 (corsanr. 10.08832( en 30 november 2010 (corsanr. 10.18098) |
A |
= |
afdoeningsmandaat |
O |
= |
ondertekeningsmandaat |
B |
= |
beslismandaat (onder- tekening manager) |
T cie |
= |
Treasurycommissie |
Manager/ teamleider |
= |
elke manager of teamleider, e.v. gemeentesecretaris |
S Bezw. |
= |
secretaris commissie Bezwaarschriften |
Dir. Wc |
= |
directeuren woningcorporaties (Stichting Meerwonen en Woondiensten Aarwoude) |
Ph |
= |
portefeuillehouder |
S |
= |
gemeentesecretaris |
MT |
= |
managementteam |
Sm/a |
= |
senior medewerker / adviseur |
M |
= |
een medewerker |
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl