Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR63480
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR63480/1
Regeling vervallen per 01-05-2010
Regeling inzake de Commissie Rekenkamerfunctie
Geldend van 09-04-2008 t/m 30-04-2010
Artikelen versie 9-4-2008
Artikel 1
-
1. De stadsdeelraad kan jaarlijks opdracht geven tot het extern laten uitvoeren van onderzoek naar de doelmatigheid en/of doeltreffendheid van bepaalde onderdelen van het stadsdeelbeleid. Ten behoeve van dit onderzoek wordt jaarlijks een bedrag in de begroting opgenomen.
-
2. De stadsdeelraad beslist over het uitvoeren van het in lid 1. bedoelde onderzoek, op voorstel van de Commissie Rekenkamerfunctie. De Commissie legt haar advies voor aan de stadsdeelraad, uiterlijk in de tweede vergadering volgend op die waarin de Rekening is vastgesteld.
-
3. De Commissie Rekenkamerfunctie geeft na het besluit van de Raad sturing aan de uitvoering van het onderzoek en biedt het rapport over de resultaten van het onderzoek aan de Raad.
Artikel 2
-
1. In de vergadering van de stadsdeelraad waarin de Rekening wordt vastgesteld, benoemt de raad de leden van de Commissie Rekenkamerfunctie.
-
2. De benoeming van de leden van de Commissie geldt voor de duur van 1 jaar.
-
3. Het aantal leden van de Commissie is maximaal 5, waarbij door elke fractie één kandidaat kan worden voorgedragen.
-
4. De Commissie kiest uit haar midden een voorzitter.
-
5. De Commissie stelt voor haar werkzaamheden een reglement vast.
-
6. De Commissie bepaalt of geheimhouding moet worden opgelegd met betrekking tot informatie waarover zij beschikt.
-
7. Indien bij de rapportage van de Commissie aan de stadsdeelraad geheimhouding een punt van overweging is, zijn art. 23 Gemeentewet (vergaderen achter gesloten deuren) en art. 7 lid 3 Reglement van Orde (geheimhouding stukken) van overeenkomstige toepassing.
-
8. De griffier draagt op verzoek van de voorzitter van de Commissie zorg voor ambtelijke ondersteuning voor de werkzaamheden van de Commissie.
-
9. De griffier draagt er op verzoek van de voorzitter van de Commissie zorg voor dat de commissie inzage krijgt in alle stukken die voor de verrichting van haar werkzaamheden relevant zijn.
-
10. De commissie kan ten behoeve van haar werkzaamheden de griffier verzoeken om, via de stadsdeelsecretaris, een gesprek met de bij de totstandkoming van de Rekening betrokken accountant, en/of met op een bepaald onderwerp terzake deskundige ambtenaren te organiseren.
Artikel 3
-
1. In gevallen waarin deze Regeling niet voorziet, beslist de Commissie Rekenkamerfunctie.
Artikel 4
-
1. Deze regeling treedt in werking een dag na publicatie.
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl