Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR634012
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR634012/8
MANDAAT- EN VOLMACHTBESLUIT GEMEENTE SCHOUWEN-DUIVELAND 2020
Geldend van 01-09-2023 t/m heden
Intitulé
MANDAAT- EN VOLMACHTBESLUIT GEMEENTE SCHOUWEN-DUIVELAND 2020Burgemeester en wethouders, respectievelijk de burgemeester van de gemeente Schouwen-Duiveland, ieder voor zover het de eigen bevoegdheden betreft;
gelet op de Gemeentewet, artikel 60 derde lid Boek 3 Burgerlijk Wetboek, en afdeling 10.1.1 van de Algemene wet bestuursrecht;
overwegende dat het om redenen van doelmatigheid en slagvaardig bestuur wenselijk is de daarvoor in aanmerking komende bevoegdheden te mandateren of volmacht te verlenen aan aan hen ondergeschikte ambtenaren;
b e s l u i t e n :
de uitoefening van de publiekrechtelijke bevoegdheden, zoals vermeld in de bij dit besluit behorende bijlagen, met inbegrip van de ondertekening van stukken, in naam en onder verantwoordelijkheid van het bevoegde bestuursorgaan op te dragen (te mandateren) aan de daarbij vermelde functionaris (gemandateerde) en daarop de in de bijlagen vermelde specifieke bepalingen van toepassing te verklaren,
een en ander met inachtneming van de volgende bepalingen en bedingen. Tevens wordt voor de uitoefening van privaatrechtelijke bevoegdheden volmacht verleend aan de genoemde functionarissen, onder de vermelde voorwaarden:
Artikel 1
1. Onder mandaat wordt in dit besluit verstaan: de bevoegdheid om in naam van een bestuursorgaan besluiten te nemen en deze besluiten te ondertekenen. In de bijlagen wordt geen onderscheid gemaakt tussen beslissings- en ondertekeningsbevoegdheid, tenzij anders vermeld.
2. Onder volmacht wordt in dit besluit verstaan: de bevoegdheid die een volmachtgever verleent aan een ander, de gevolmachtigde, om in zijn naam rechtshandelingen te verrichten.
3. Bij volmacht kan een onderscheid worden gemaakt tussen beslissingsbevoegdheid en ondertekeningsbevoegdheid.
Artikel 2 Overeenkomstige toepassing op ondermandaat, reikwijdte mandaat
1. Dit besluit is van overeenkomstige toepassing op ondermandaat en mandaatbesluiten die in specifieke gevallen worden verleend aan functionarissen werkzaam onder verantwoordelijkheid van het college of de burgemeester.
2. Het mandaat tot uitoefening van een bevoegdheid heeft mede betrekking op alle handelingen die binnen het kader van de uitoefening van de bevoegdheid moeten worden verricht, zoals – bijvoorbeeld – het voeren van correspondentie, het verzoeken om (aanvullende) informatie, het vragen om of geven van advies, het verdagen van beslissingen, het verlenen van uitstel, het verstrekken van inlichtingen en het voldoen aan publicatieverplichtingen.
3. Het mandaat om te beslissen op een aanvraag omvat tevens de bevoegdheid een beslissing in te trekken of te wijzigen.
Artikel 3
Een door de gemandateerde binnen de grenzen van zijn bevoegdheid genomen besluit geldt als een besluit van de mandaatgever.
Artikel 4
De mandaten worden verleend binnen de toegekende budgetten en de begroting.
Artikel 5
In onderstaande gevallen worden bevoegdheden niet gemandateerd en zijn derhalve voorbehouden aan het bestuursorgaan, indien:
a. er sprake is van het vaststellen van algemeen verbindende voorschriften, het stellen van nadere regels, het vaststellen van beleidsregels en het aanwijzen van gebieden;
b. het besluit zou leiden tot afwijkingen van en/of strijdigheid met ingezet beleid, richtlijnen of voorschriften;
c. indien vereist, er een extern positief advies aanwezig dient te zijn;
d. er geen overeenstemming is tussen de bij het besluit of handeling betrokken afdelingen;
e. het een beslissing op een bezwaarschrift betreft;
f. het te nemen besluit de gemandateerde zelf betreft.
Artikel 6
Wanneer de gemandateerde of gevolmachtigde afwezig is, wordt de bevoegdheid uitgeoefend door zijn vervanger (horizontale vervanging).
Artikel 7
In alle gevallen waarin sprake is van een mandaat aan een werknemer, heeft tevens de hiërarchisch leidinggevende het mandaat.
Artikel 8
Een krachtens mandaat genomen besluit vermeldt namens welk bestuursorgaan het besluit is genomen. Een ter uitvoering van het mandaat opgemaakt stuk wordt dan ook als volgt ondertekend:
Burgemeester en wethouders van Schouwen-Duiveland,
of
De burgemeester van Schouwen-Duiveland,
namens dezen,
of
namens hem,
(functie)
(handtekening)
(naam)
Artikel 9
Dit besluit kan worden aangehaald als ‘mandaatbesluit gemeente Schouwen-Duiveland 2020’. Het treedt in werking op 1 januari 2020. Op dat moment vervalt het ‘mandaatbesluit gemeente Schouwen-Duiveland 2006’ zoals vastgesteld door burgemeester en wethouders en de burgemeester in de vergadering van 18 juli 2016. Op dat moment vervalt eveneens het besluit ‘Volmacht en machtigingen Gemeente Schouwen-Duiveland 2018’ zoals vastgesteld door de burgemeester op 13 februari 2018.
Ondertekening
Ondertekening
Vastgesteld door burgemeester en wethouders van Schouwen-Duiveland in hun vergadering van 10 december 2019.
de secretaris, de burgemeester,
M.K. van den Heuvel, G.C.G.M. Rabelink
Vastgesteld door de burgemeester van Schouwen-Duiveland op 10 december 2019.
de burgemeester,
G.C.G.M. Rabelink
Bijlage 1.a Aangaan arbeidsovereenkomst, ontslag, rechtspositionele aangelegenheden
Nr. |
Omschrijving bevoegdheid |
Gemandateerde / volmachthouder |
Specifieke bepalingen |
1. |
Aangaan arbeidsovereenkomst, leer-werkovereenkomst, aanstelling wet banenafspraak, re-integratieplaats, opnemen van wijzigingen in de arbeidsovereenkomst met wederzijdse instemming. |
Gemeentesecretaris, afdelingshoofd, adjunct manager WWL, teammanager, teamleider |
Mits binnen toegekende formatie betreffende afdeling. Bij externe inhuur (indien van toepassing) binnen raamcontract. |
2. |
Besluit tot inhuur van uitzendkrachten, gedetacheerden, payrollers en zzp’ers. Tekenen bijbehorende overeenkomsten. Tekenen declaraties en urenbriefjes. |
Gemeentesecretaris Gemeentesecretaris, afdelingshoofd, adjunct manager WWL, teammanager, teamleider Projectleider/projectmanager |
Binnen door college toegestane formatie, binnen afdelingsbudget en (indien van toepassing) binnen raamcontract. |
3. |
Besluit op verzoek tot stage en het tekenen van de stageovereenkomst |
Adjunct manager WWL, teammanager en teamleider |
|
4. |
Besluit tot herplaatsing in andere functie |
Gemeentesecretaris, afdelingshoofd, adjunct manager WWL, teammanager, teamleider |
Het betreft een herplaatsing, mits binnen toegekende formatie. Het eenzijdig wijzigen van de arbeidsovereenkomst kan indien een drievoudige zorgvuldigheidstoets heeft plaatsgevonden. |
5. |
Openstelling vacature boven formatie |
Gemeentesecretaris |
|
6. |
Uitvoering Algemene Pensioenwet Politieke Ambtsdragers |
Gemeentesecretaris, Afdelingshoofd BV1, Teammanager P&O. |
|
7. |
Uitvoering rechtspositie burgemeester |
Gemeentesecretaris, Afdelingshoofd BV1, Teammanager P&O. |
|
8. |
Uitvoering rechtspositie wethouders |
Gemeentesecretaris, Afdelingshoofd BV1, Teammanager P&O. |
|
9. |
Uitvoering Verordening rechtspositie raads- en commissieleden |
Gemeentesecretaris, Afdelingshoofd BV1, Teammanager P&O. |
|
10. |
Plicht tot (tijdelijk) aanvaarden andere betrekking binnen of buiten eigen organisatieonderdeel |
Gemeentesecretaris |
Het eenzijdig wijzigen van de arbeidsovereenkomst kan indien een drievoudige zorgvuldigheidstoets heeft plaatsgevonden. |
Bijlage 1.b Salaris, emolumenten en andere vormen van beloning
Nr. |
Omschrijving bevoegdheid |
Gemandateerde / volmachthouder |
Specifieke bepalingen |
1. |
Alle vormen van beloning en vergoedingen, mits uitvoering gevend aan rechtspositionele regelingen zoals de CAO Gemeenten en het Personeelshandboek |
Gemeentesecretaris, afdelingshoofd, adjunct manager WWL, teammanager, teamleider |
Ondermandaat aan de medewerker personeels- en salarisadministratie om declaraties te accorderen. |
2. |
Toekennen of weigeren schadevergoeding op grond van de artikelen 7:611 en 7:658 BW |
Gemeentesecretaris, afdelingshoofd, adjunct manager WWL, teammanager, teamleider |
|
3. |
Stopzetten salaris vanwege nalaten dienstbetrekking te vervullen |
Gemeentesecretaris, afdelingshoofd, adjunct manager WWL, teammanager, teamleider |
|
4. |
Stopzetten salaris tijdens ziekte of treffen van sancties bij niet nakomen verplichtingen tijdens ziekte artikel 7:629 BW |
Gemeentesecretaris, afdelingshoofd, adjunct manager WWL, teammanager, teamleider |
|
5. |
Persoonlijk gebruik goederen en diensten, artikel 8 Gedragsregels ambtelijke integriteit |
Gemeentesecretaris, afdelingshoofd, adjunct manager WWL, teammanager, teamleider |
|
6. |
Toekennen uitkering bij overlijden in en door de dienst artikel 10.20 CAO Gemeenten |
Gemeentesecretaris, afdelingshoofd, adjunct manager WWL, teammanager, teamleider |
|
7. |
Schorsing als ordemaatregel of als sanctie |
Gemeentesecretaris, afdelingshoofd, adjunct manager WWL, teammanager, teamleider |
Bijlage 1.c Verlof en overige zaken
Nr. |
Omschrijving bevoegdheid |
Gemandateerde / volmachthouder |
Specifieke bepalingen |
1. |
Toekennen verlof, op andere grondslag dan hoofdstuk 6 CAO Gemeenten |
Gemeentesecretaris, afdelingshoofd, adjunct manager WWL, teammanager, teamleider |
|
2. |
Toekennen verlof o.g.v. hoofdstuk 6 CAO Gemeenten |
Gemeentesecretaris, afdelingshoofd, adjunct manager WWL, teammanager en teamleider |
|
3. |
Besluit op verzoek deelname aan symposium, congres e.d. |
Gemeentesecretaris, afdelingshoofd, adjunct manager WWL, teammanager en teamleider |
Mits passend binnen het toegekende opleidingsbudget. |
4. |
Uitvoering hoofdstuk 8 CAO Gemeenten en Regeling Studiefaciliteiten persoonlijk ontwikkelingsplan |
Gemeentesecretaris, afdelingshoofd, adjunct manager WWL, teammanager, teamleider |
Binnen studiefaciliteitenregeling en passend binnen opleidingsplan. |
5. |
Toekennen seniorenmaatregelen conform CAO Gemeenten of Personeelshandboek |
Gemeentesecretaris, afdelingshoofd, adjunct manager WWL, teammanager, teamleider |
|
6. |
Verzoek tot vermeerdering / vermindering arbeidsduur, toekenning gedeeltelijk ontslag n.a.v. dergelijk verzoek |
Gemeentesecretaris, afdelingshoofd, adjunct manager WWL, teammanager, teamleider |
Mits passend binnen door B en W toegekende formatie. |
7. |
Opleggen verbod tot of het opleggen van nadere voorwaarden i.v.m. nevenwerkzaamheden |
Gemeentesecretaris, afdelingshoofd, adjunct manager WWL, teammanager, teamleider |
|
8. |
Vaststelling beoordeling na beoordelingsgesprek |
Gemeentesecretaris, afdelingshoofd, adjunct manager WWL, teammanager |
Steeds stelt de naast hogere hiërarchisch leidinggevende de beoordeling vast. |
9. |
Besluiten tot verzuimbegeleiding, re-integratie, tweede spoor |
Gemeentesecretaris, afdelingshoofd, adjunct manager WWL, teammanager, teamleider |
|
10. |
Afgeven werkgeversverklaringen |
Medewerker personeels- en salarisadministratie |
|
Bijlage 1.d Overige mandaten hele organisatie
Nr. |
Omschrijving bevoegdheid |
Gemandateerde / volmachthouder |
Specifieke bepalingen |
1. |
Wijziging substructuur afdeling |
Gemeentesecretaris |
In afstemming met het MT. |
2. |
Aanbrengen van verschuivingen binnen door raad geautoriseerde budgetten |
Budgethouder |
m.u.v. rente en afschrijving. Mits budgetverschuiving niet sub-programma overschrijdend is, en binnen toegekende budget. |
3. |
Vertegenwoordiging in bezwaar, bestuursrechtelijke en civiele procedures, verrichten proceshandelingen |
Afdelingshoofd, adjunct manager WWL, teammanager, teamleider, BRP specialist, kwaliteitsmedewerker Burgerzaken, beleidsmedewerker, projectleider/projectmanager, adviseur, medewerker bezwaar en beroep, medewerker vergunningverlening en medewerker terugvordering, verhaal en boetes. |
Afdelingshoofd kan werknemer machtigen om in een individueel geval het college of de burgemeester te vertegenwoordigen in bestuursrechtelijke en/of civiele procedures. |
4. |
Besluit tot tenuitvoerlegging besluit, rechterlijke uitspraak. Het nemen van een procesbesluit tot instellen van (hoger) beroep. Het indienen van een verzoekschrift tot verhaal in rechte. |
Afdelingshoofd |
Bij zaken met grote financiële belangen of politieke gevoeligheid is het college dan wel de burgemeester bevoegd. |
5. |
Beslissen op Woo verzoek en openbaar maken gevraagde documenten |
Gemeentesecretaris, afdelingshoofd, adjunct manager WWL, teammanager , teamleider |
De leidinggevende die het meest bij het verzoek is betrokken, is bevoegd. |
6. |
Beslissen op verzoek (Uitvoeringswet) AVG |
Teammanager juridische zaken |
|
7. |
Beslissen op verzoek hergebruik informatie |
Gemeentesecretaris, afdelingshoofd, adjunct manager WWL, teammanager, teamleider |
De leidinggevende die het meest bij het verzoek is betrokken, is bevoegd. |
8. |
Beslissing op ingebrekestelling vanwege het niet tijdig nemen van een besluit en bepalen hoogte dwangsom |
Afdelingshoofd |
|
9. |
Besluit tot en ondertekenen van overeenkomst tot verhuur, pacht of andere wijze van in gebruik geven van gemeentelijke eigendommen, voor zover voor bepaalde tijd aangegaan, inclusief periodieke aanpassing huur aan prijsindexcijfer |
Afdelingshoofd van afdeling die zaak beheert; Bij onroerende zaken: strategisch projectleider ruimtelijke ontwikkeling of jurist ontwikkelingsbedrijf. |
Bij onroerende zaken: beperkt tot verhuur en pacht overeenkomstig de bestemming van de onroerende zaak. |
10. |
Verlenen en vaststellen subsidie en andere primaire besluiten zoals buiten behandeling stellen van de aanvraag. |
Medewerker subsidie |
Tot € 2.500,00. Zie ook mandaten WWL. |
11. |
Erkenning van rechtspersoon die tot budgetsubsidie gerechtigd is, en tot opneming in het register als bedoeld in de Algemene Subsidieverordening |
Medewerker subsidie |
|
12. |
Sluiten uitvoeringsovereenkomsten, behorend bij of voortvloeiend uit subsidiebeschikking |
Afdelingshoofd, adjunct manager WWL, teammanager, teamleider |
|
13. |
Beslissing tot verlenen budgetsubsidie met ten hoogste 4 weken opschorten, artikel 3.2, tweede lid ASV en opschorten besluit tot vaststelling artikel 3.5 tweede lid ASV |
Afdelingshoofd, adjunct manager WWL, teammanager, teamleider |
|
14. |
Aanvragen Koninklijke Onderscheidingen, inclusief opvragen inlichtingen Wjsg |
Medewerker kabinet en representatie |
|
15. |
Aangaan verwerkersovereenkomst |
Afdelingshoofd, adjunct manager WWL, teammanager, teamleider |
Met uitzondering van toestemming voor (sub)verwerking buiten Europese Economische Ruimte en met uitzondering van de primaire overeenkomst. |
16. |
Aanvragen subsidie ten behoeve van de gemeente |
Afdelingshoofd |
|
17. |
Aangaan van overeenkomsten voor diensten, leveringen en werken |
Werknemer: contractwaarde ≤ € 25.000,- Afdelingshoofd, adjunct manager WWL, teammanager en teamleider: contractwaarde > € 25.000,- |
Na vastgelegde toestemming budgethouder en mits passend binnen het sub-programma. |
18. |
Aanbesteden van opdrachten |
Werknemer |
Na vastgelegde toestemming budgethouder en conform het inkoopbeleid. |
Bijlage 2 Mandaten- en volmachtenlijst afdeling Bedrijfsvoering 1
Nr. |
Omschrijving/bevoegdheid |
Gemandateerde |
Specifieke bepalingen |
1. |
Het toekennen van verzoeken tot schadevergoeding of nadeelcompensatie wegens door derden of door werknemers van de gemeente geleden schade |
Medewerker schadeafhandeling |
Tot maximaal € 15.000,- per gebeurtenis. |
2. |
Afwijzen verzoeken tot schadevergoeding of nadeelcompensatie wegens door derden, of werknemers van de gemeente geleden schade |
Medewerker schadeafhandeling |
|
3. |
Het al dan niet toekennen van verzoeken tot schadevergoeding wegens door derden of door werknemers van de gemeente geleden schade |
Verzekeraar |
Onbeperkt. Bij toekennen schadevergoeding eveneens onbeperkt, mits gedekt door polis, waarbij eigen risico buiten beschouwing wordt gelaten. |
4. |
Melden van schadegevallen bij assuradeuren alsmede correspondentie terzake |
Medewerker schadeafhandeling |
|
5. |
Aansprakelijkstelling van derden voor schade toegebracht aan gemeentelijke eigendommen |
Medewerker schadeafhandeling |
Tot maximaal € 50.000, - per gebeurtenis. |
6. |
Besluiten tot voegen in een strafproces a.g.v. door gemeente geleden schade |
Medewerker schadeafhandeling |
|
7. |
Werving en selectie, inclusief opdracht tot plaatsen advertenties |
P&O adviseur |
Binnen geldende regeling |
8. |
Buiten behandeling stellen van klachten o.g.v. artikel 9:8 Awb en/of artikel 2.5 van de Klachtenverordening gemeente Schouwen-Duiveland 2010 |
Klachtencoördinator |
|
9. |
Voorbereiding advies afhandeling klachten |
Juridisch adviseur |
Advies wordt door adviescommissie uitgebracht |
10. |
Besluiten tot het in gebruik geven of verhuur van (delen) gemeentehuis |
Afdelingshoofd |
Regeling ingebruikgeving aan derden. Betreft kortstondig gebruik of verhuur. |
11. |
Geven van inzage in de niet-openbare delen van archieven van gemeente(n) en gemeenschappelijke regelingen |
Gemeentearchivaris |
Vervanging door medewerker archief |
12. |
Uitvoering archiefwet, zoals besluiten tot overbrengen van archiefbescheiden naar archiefbewaarplaats |
Medewerkers Documentaire Informatie Verzorging |
|
|
Bijlage 3 Mandaten- en volmachtenlijst afdeling Bedrijfsvoering 2
Nr. |
Omschrijving/bevoegdheid |
Gemandateerde |
Specifieke bepalingen |
1. |
Vaststellen verplichting tot betaling van een geldsom op grond van afdeling 4.4.1 van de Algemene wet bestuursrecht |
Afdelingshoofd |
Geldt niet voor zover betrekking hebbend op bestuurlijke boetes en dwangsommen afdeling Openbare Werken |
2. |
Uitstel tot betaling, geheel of gedeeltelijk oninbaar verklaren van vorderingen en het invorderen van vorderingen bij niet-tijdige betaling, zowel privaatrechtelijke vorderingen als vorderingen o.g.v. titel 4.4 Awb |
Invorderingsambtenaar |
Oninbaar verklaarde vorderingen opnemen in debiteurenrapportage en overleggen aan college |
3. |
Sisa-verklaringen, belastingaangiften en opgaven t.b.v. ministeries |
Afdelingshoofd |
|
4. |
Besluiten tot het verstrekken van informatie en/of afschriften uit archief, voor zover het betreft het deel dat nog niet aan de gemeentearchivaris is overgedragen, aan externen |
Afdelingshoofd |
|
5. |
Vernietigen van archiefbescheiden in semi-statisch archief (Archiefwet) |
Afdelingshoofd |
Na instemming van gemeentearchivaris |
6. |
Tekenen van (digitale) betaalopdrachten |
-- |
Persoonsgebonden machtiging, zoals afgegeven aan de bank |
Bijlage 4 Mandaten- en volmachtenlijst afdeling Ruimte en milieu
Nr. |
Omschrijving bevoegdheid |
Gemandateerde / volmachthouder |
Specifieke bepalingen |
1. |
Verlenen van inschrijvingen op bouwkavels Verlenen van reserveringen en van opties op bouwkavels en het ondertekenen van de overeenkomst |
Medewerker ontwikkelingsbedrijf Strategisch projectleider ruimtelijke ontwikkeling; jurist ontwikkelingsbedrijf |
Volgens de inschrijvingsregeling bouwgrond woningbouw; bouwgrond bedrijventerreinen. Volgens de optieregeling bouwgrond woningbouw; bouwgrond bedrijventerreinen. |
2. |
Besluit tot en ondertekenen van de overeenkomst tot verkoop en overdracht bouwgrond, en uitgifte in erfpacht van bouwgrond, inclusief vertegenwoordigen gemeente bij transport notariële akte |
Strategisch projectleider ruimtelijke ontwikkeling; jurist ontwikkelingsbedrijf |
Voor zover in overeenstemming met: vastgesteld bestemmingsplan; vastgesteld verkavelingsplan; verkoopprijzen op basis van exploitatie-opzet; grondprijsbrief; algemene verkoopvoorwaarden onroerende zaken respectievelijk algemene voorwaarden tot uitgifte van erfpacht S-D. |
3. |
Besluit tot en ondertekenen van de overeenkomst tot vestigen en overdragen van zakelijke rechten ten laste van en ten dienste van gemeente-eigendommen, inclusief vertegenwoordigen gemeente bij transport notariële akte |
Strategisch projectleider ruimtelijke ontwikkeling; jurist ontwikkelingsbedrijf |
Voor zover de zakelijke rechten zich met de bestemming verdragen. Betreft: recht van erfpacht, vestigen erfdienstbaarheden, recht van overpad, opstalrecht (waaronder rioleringen) en dergelijke. Mandaat betreft niet vestigen hypotheken. |
4. |
Besluit tot en ondertekenen van de overeenkomst tot verkoop of verhuur van snippergroen en restpercelen, stuiten van de verjaring door aanmaning of mededeling ex art. 3:317 BW, besluit tot instellen van een revindicatie-vordering ex art.5:2 BW, besluit tot instemmen met inschrijving van de verjaring. |
Strategisch projectleider ruimtelijke ontwikkeling; jurist ontwikkelingsbedrijf |
Beleidsnotitie groenstroken en restpercelen. Volmacht tot aangaan overeenkomst verkoop, verhuur of bruikleen. Volmacht tot aangaan notariële akte. |
5. |
Besluiten tot en ondertekenen van de overeenkomst tot huren/ingebruikneming en verhuren/ingebruikgeving gemeentelijke opstallen en gronden en opstallen en gronden van derden. |
Strategisch projectleider ruimtelijke ontwikkeling; jurist ontwikkelingsbedrijf |
|
6. |
Besluit tot en ondertekenen van de overeenkomst tot verhuren viswater/beëindigen huur viswater |
Strategisch projectleider ruimtelijke ontwikkeling; jurist ontwikkelingsbedrijf |
Algemene gebruiksvoorwaarden voor visrecht op ambachtsheerlijke gronden en viswateren Schouwen-Duiveland. |
7. |
Toepassen Wet geluidhinder, voor zover het betreft: -hoofdstuk V, zones rond industrieterreinen, m.u.v. par. 4, saneringsmaatregelen; -hoofdstuk VI, zones langs wegen, afd. 2, maatregelen m.b.t. nieuwe situaties in zones; afd. 3, maatregelen in bestaande situaties; Alsmede de volgende uitvoeringsbesluiten: -besluit grenswaarden binnen zones langs wegen; -besluit grenswaarden binnen zones rond industrieterreinen |
Teammanager |
|
8. |
Ontheffingen, vergunningen, meldingen, aanwijsbesluiten ingevolge de Algemene plaatselijke verordening, zoals bedoeld in de volgende hoofdstukken van de Apv Hoofdstuk 2 openbare orde en veiligheid -straatartiest (2:9) -voorwerpen op of aan de weg (2:10) -(omgevings)vergunning aanleggen c.a. weg (2:11) -(omgevings)vergunning maken c.a. uitweg (2:12) -evenementen (2:25) -plakken kladden (2:42) -detectorverbod (2:47a) -consumentenvuurwerk (2:72) -bezigen consumentenvuurwerk (2:73) Hoofdstuk 4 bescherming milieu, natuurschoon en zorg uiterlijk aanzien gemeente -incidentele festiviteiten (4:3) -overige geluidhinder (4:6) -gebruik knalapparatuur (4:6a) Hoofdstuk 5 andere onderwerpen huishouding gemeente -parkeren voertuigen autobedrijf (5:2) -kampeermiddelen (5:6) -parkeren grote voertuigen (5:8) -aantasting groenvoorzieningen (5:11) -overlast fiets of bromfiets (5:12) -inzameling geld of goederen (5:13) -venten (5:15) -standplaats (5:18) -snuffelmarkt (5:23) -gemotoriseerde watersport (5:30b) -motorschepen en schepen op zee (5:30d) -sportactiviteiten op strand (5:31b) -verkeer in natuurgebieden (5:33) -afvalstoffen verbranden of anderszins vuur stoken (5:34) -verstrooiing van as (5:36) |
Teammanager; senior medewerker vergunningverlening |
Indien passend binnen beleid. Bij multidisciplinair optreden van diverse hulpverlenende instanties vooraf overleg met b. en w. en/of de burgemeester. 2:11- behoudens concessie nutsbedrijven 2:25- tenzij problemen worden voorzien of sprake is van afwijking van beleid 5:15- ook ventvergunning op strand 5:18- ook standplaatsvergunning op strand |
9. |
Primaire besluiten Wabo, Omgevingswet, Woningwet, Bouwverordening en Bouwbesluit, Erfgoedwet, Wet Milieubeheer (en alle in artikel 13.1 Wet Milieubeheer genoemde wetten en de daarop gebaseerde regelgeving, en milieubepalingen in de gemeentelijke verordeningen) |
Teammanager; senior medewerker vergunningverlening |
Incl. weigeren, wijzigen en intrekken van de beschikking. Alle afwijkingen zijn gemandateerd indien passend binnen beleidsregels (wanneer deze van toepassing zijn), met uitzondering van de omgevingsvergunningen waarbij art. 2.12, eerste lid, onder a, sub 3o wordt (ontheffing bestemmingsplan) toegepast (de ondertekening hiervan is wel gemandateerd). Erfgoedwet: met uitzondering van aanwijzing tot gemeentelijk monument. |
10. |
Besluiten op grond van Erfgoedverordening Schouwen-Duiveland met uitzondering van aanwijzing tot gemeentelijk monument |
Teammanager |
|
11. |
Uitvoeren Wet kenbaarheid publiekrechtelijke beperkingen onroerende zaken |
Baliemedewerker |
|
12. |
Besluiten op grond van Telecommunicatieverordening |
Afdelingshoofd, Projectleider |
|
13. |
Beheerder van de basisadministratie gebouwen, ex. artikel 10 BAG |
Medewerker BAG |
|
14. |
Opstellen van ambtelijke verklaringen BAG |
Beheerder basisregistraties adressen en gebouwen |
|
15. |
Het administratief verwerken van de juiste schrijfwijze dan wel het intrekken/benoemen van de openbare ruimten in de BAG-registratie. |
Medewerker BAG/Beheerder basisregistraties adressen en gebouwen |
|
16. |
Afbakenen, vaststellen, intrekken en benoemen van nummeraanduidingen, panden, verblijfsobjecten, standplaatsen en ligplaatsen ex. art. 6 BAG |
Beheerder basisregistraties gebouwen |
Mandaat omvat ook de beslissing tot wijziging van registraties. |
17. |
Verlenen van inzage ex. art. 32, 1, sub a BAG |
Beheerder basisregistraties gebouwen |
|
18. |
Besluit op verzoek ex. art. 38 BAG |
Beheerder basisregistraties gebouwen |
|
19. |
Tekenen exploitatieovereenkomsten |
Afdelingshoofd |
Namens burgemeester ter uitvoering van eerder genomen besluit. Als raming van kosten in gebied (6.2.5 Bro) minder dan € 10.000, = bedraagt. |
20. |
Aangaan exploitatieovereenkomst ex. artikel 6.24 Wro |
Afdelingshoofd |
Mandaat voor zover geraamde kosten voor aanleg van voorzieningen in het exploitatiegebied minder dan € 10.000, = bedragen. Mandaat voor zover B&W over ruimtelijk plan een positief principebesluit heeft genomen of besloten heeft tot starten ruimtelijke procedure. |
21. |
Ondertekenen van overeenkomst tussen gemeente en initiatiefnemers van een ruimtelijk plan t.b.v. de landschappelijke inpassing van een perceel of de uitvoering van een plan voor ruimtelijke kwaliteitswinst (verevening) |
Afdelingshoofd |
Namens burgemeester. |
22. |
Ondertekenen van overeenkomsten t.b.v. planschadeverhaal ex. artikel 6.4a Wro, inclusief uitvoeren planschaderegelingen |
Afdelingshoofd |
Namens burgemeester. |
23. |
Toepassing Bijlage II BOR (Besluit omgevingsrecht) |
Teammanager; senior medewerker vergunningverlening |
Betreft vergunningvrij verklaren. Anders onderdeel van omgevingsvergunning. |
24. |
Digitaal ondertekenen en waarmerken van ruimtelijke plannen ten behoeve van publicatie |
Teammanager; senior medewerker ruimtelijke ordening |
Op basis van eerder genomen besluit. |
25. |
Melden aan de landelijke voorziening als bedoeld in art. 1.2.2, lid 2 van het Besluit ruimtelijke ordening van de vindplaats van plannen, besluiten en verordeningen op het gebied van ruimtelijke ordening |
Teammanager; senior medewerker ruimtelijke ordening |
|
26. |
Verstrekken termijnparkeervergunning bewoners, incidentele vergunningen voor bedrijven en dagvergunningen |
Baliemedewerker Burgerzaken |
|
27. |
Verstrekken gemeentelijke ontheffingen op grond van de parkeerverordening |
Teammanager |
|
28. |
Begunstigende beschikkingen ingevolge artikel 2:28 Apv (exploitatie- en terrasvergunning). Weigeren en intrekken voorbehouden aan bestuursorgaan en als aanvraag leidt tot gebruikmaken uitgebreide Bibob-vragenlijst. |
Teammanager; senior medewerker vergunningverlening |
Passend binnen beleid. Het mandaat geldt tot 1 oktober 2020 ook voor de terrasvergunningen die worden verleend conform de vastgestelde toetsingscriteria uitbreiding terrassen. |
29. |
Marktverordening (en nadere regels): 1.vergunning vaste plaats 2.vergunning standwerkersplaats 3.dagplaatsen/meeloopvergunning 4.ontheffing persoonlijke aanwezigheid 5.vergunning vervanging |
1., 4. en 5.: Teammanager; senior medewerker vergunningverlening 2.en 3.: Marktmeester |
Passend binnen beleid en waar nodig na advies overlegcommissie markt. |
30. |
Verlenen van toestemming voor exceptionele transporten op grond van artikel 149a en 149b Wegenverkeerswet en besluit ontheffing verlening exceptionele transporten. |
Afdelingshoofd |
|
31. |
Wet op de kansspelen – vergunning kansspelautomaat hoogdrempelige inrichting |
Teammanager; senior medewerker vergunningverlening |
|
32. |
Het verlenen van ontheffingen voor de afdeling 7, 8 en 14 van hoofdstuk 5 van de Regeling voertuigen, voor de eisen en voorwaarden aan de inrichting van deze voertuigen gesteld ten aanzien van het rijden met deze voertuigen waarvan de afmetingen en massa’s de wettelijke maxima overschrijden |
Teammanager |
|
33. |
Plaatsen van wegafzettingen en tijdelijke verkeersmaatregelen in het kader van evenementen op de openbare weg |
Teammanager |
O.g.v. wegenverkeersreglement. |
34. |
Overige verkeersbesluiten op grond van de Wegenverkeerswet |
Teammanager |
|
35. |
Het beslissen op een aanvraag om ontheffing vervoer gevaarlijke stoffen over andere wegen of weggedeelten dan die welke door B&W zijn aangewezen |
Teammanager |
|
36. |
Begunstigende beschikkingen ingevolge de Alcoholwet |
Teammanager |
Aanvragen met gebruikmaking uitgebreide bibob lijst zijn niet gemandateerd. Weigeren en intrekken zijn niet gemandateerd. |
37. |
Aanstelling en intrekking van aanstelling evenementenverkeersregelaars als bedoeld in de Regeling verkeersregelaars |
Medewerker vergunningverlening |
|
38. |
Besluiten tot vaststellen branchelijsten voor weekmarkt Zierikzee en seizoensmarkt Renesse |
Teammanager |
|
39. |
Beslissing over ontheffing verbod aantasting groenvoorziening (5:11 APV) |
Teammanager |
|
40. |
Correspondentie binnen een aanvraag om vergunning of ontheffing en behandeling vooroverleg omgevingsvergun-ning, inclusief het opvragen van ontbrekende gegevens en het daarmee opschorten van de beslistermijn, exclusief de uitkomst van het vooroverleg omgevingsvergunning |
Medewerker vergunningverlening |
|
41. |
Verlengen beslistermijn bij de aanvraag voor een vergunning of ontheffing |
Medewerker vergunningverlening |
Teammanager in kennis gesteld. |
42. |
Ondertekenen van een anterieure overeenkomst waarin een verplichting tot het betalen van een bijdrage aan een Transitiefonds is opgenomen |
Afdelingshoofd |
Namens burgemeester. |
43. |
Besluiten op aanvragen voor een starterslening, een lening Duurzaam en Langer Thuis voor particulieren en een stimuleringslening Duurzaamheid Bedrijven en Verenigingen |
Afdelingshoofd |
Tot € 50.000,- |
Bijlage 5 Mandaten- en volmachtenlijst afdeling Openbare werken
Nr. |
Omschrijving/bevoegdheid |
Gemandateerde |
Specifieke bepalingen |
1. |
Ontheffing artikel 10, eerste lid, Wegenverkeerswet 1994 (puzzelritten, wielerrondes e.d.) |
Teammanager |
|
2. |
Overschrijven voertuig in kentekenregister RDW na aankoop of verkoop auto |
Teammanager UOR |
|
3. |
Aanvragen van vergunningen voor het uitvoeren van werken |
- Werkvoorbereider - Projectleider/projectmanager - Teammanager - Teammanager UOR |
|
4. |
Besluiten tot het verlenen van toestemming voor het maken van een aansluiting op het gemeenteriool c.q. voor het lozen van afvalwater |
Medewerker Ingenieursbureau |
Met inachtneming van vastgestelde procedures. |
5. |
Besluit tot tariefstelling alsmede op voorstellen inzake: landmeetkundig werk; plot- en tekenwerk; werken uitgevoerd door derden (uitritten, rioolaansluitingen e.d.) |
Teammanager |
In overleg met andere afdelingen. Toetsen aan legesverordening en afdelingsplan. |
6. |
Besluiten op grond van de brandbeveiligingsverordening |
Directeur Veiligheidsregio Zeeland; Teammanager Integrale veiligheid & handhaving |
|
7. |
Besluiten op grond van Besluit brandveilig gebruik en basishulpverlening overige plaatsen (Gebruiksbesluit) |
Directeur Veiligheidsregio Zeeland; Teammanager Integrale veiligheid & handhaving |
|
8. |
Opleggen last onder dwangsom, last onder bestuursdwang, bestuurlijke boete, geven van aanwijzingen en andere handhavende bevoegdheden op grond van hoofdstuk 5 Awb, Wabo, Alcoholwet en de APV. |
Teammanager integrale veiligheid en handhaving |
Alle toezichthoudende bevoegdheden uit bijvoorbeeld milieuwetgeving en Wabo vallen hieronder. Handhavende bevoegdheden die drugsgerelateerd zijn of betrekking hebben op de openbare orde, zijn niet gemandateerd. Handhavingsbesluiten die betrekking hebben op een exploitatievergunning zijn evenmin gemandateerd. Alcoholwet niet gemandateerd indien het betreft een schorsing of intrekking van de vergunning. Zie ook mandaatbesluit RUD. |
9. |
Vaststellen verplichting tot betaling van een geldsom op grond van afdeling 4.4.1 van de Algemene wet bestuursrecht, invorderingsbesluit, dwangbevel en nevengeschikte besluiten (zoals rente en dergelijke). |
Teammanager integrale veiligheid en handhaving |
Voor zover betrekking hebbend op bestuurlijke boetes, dwangsommen, bestuurlijke last. (voor andere verplichtingen tot betaling geldsom zie mandaat nr. 1 van bedrijfsvoering 2). |
10. |
Aanpassen van handhavingsprotocollen |
Teammanager integrale veiligheid en handhaving |
|
11. |
Wet informatie-uitwisseling ondergrondse netten |
Teammanager UOR |
Verstrekken leidinggegevens. |
12. |
Handhavingsbesluiten op grond van de milieuwetgeving en asbestwetgeving |
Directeur RUD Teammanager integrale veiligheid en handhaving |
Zie ook besluit ondermandaat directeur RUD Zeeland 2018 van de GR RUD. |
13. |
Op grond van artikel 5.17 Wabo gelasten tot het staken van het bouwen, gebruiken of slopen van een bouwwerk, of beëindigen van gevaar voor de gezondheid of de veiligheid, danwel het nemen van maatregelen gericht op veiligheid en gezondheid. |
Handhavingsinspecteur |
|
14. |
Aanzeggingen, aanwijzingen, besluit tot stillegging, bestuurlijke boete en last onder dwangsom op grond van Wet kinderopvang |
Teammanager integrale veiligheid en handhaving |
|
15. |
Toepassen en uitvoeren van de Wet veiligheidsregio’s |
Ambtenaar Openbare Veiligheid/Officier van Dienst Bevolkingszorg |
Binnen door de veiligheidsregio gestelde kaders. |
16. |
Toepassen en uitvoeren van de Algemene verordening ondergrondse infrastructuren (AVOI Zeeuwse gemeenten) incl. daarbij behorend Handboek kabels en leidingen |
Teammanager |
Gehoord de medewerker Infra. |
17. |
Afgeven verklaring van geen bezwaar luchtvaartwet |
Teammanager integrale veiligheid en handhaving |
|
18. |
Afgeven verklaring van geen bedenkingen op grond van het Vuurwerkbesluit |
Teammanager integrale veiligheid en handhaving |
|
19. |
Aangaan en ondertekenen van een koopovereenkomst inzake overdracht van wegen (inclusief restpercelen) |
Afdelingshoofd |
Koopovereenkomst vloeit voort uit een projectovereenkomst/ samenwerkingsovereenkomst. |
20. |
Besluiten in het kader van de afvalstoffen verordening |
Afdelingshoofd, Beleidsmedewerker |
Mandaat geldt niet voor invordering van gelden. |
21. |
Vergunning ex. artikel 29 Wet op de lijkbezorging |
Projectleider/Beleidsmedewerker |
|
22. |
Het aanwijzen van tijdelijk ingehuurde werknemers als onbezoldigd ambtenaar en toezichthoudend ambtenaar, zoals bedoeld in titel 5.2 Algemene wet bestuursrecht |
Afdelingshoofd en Teammanager integrale veiligheid en handhaving |
Bijlage 6: Mandaten- en volmachtenlijst afdeling Werken, wonen, leven
6.a Mandaten BRP, reisdocumenten en dergelijke
Nr. |
Omschrijving bevoegdheid |
Gemandateerde |
Specifieke bepalingen |
1. |
Behandelen aanvraag, afgifte, vervangen of vernieuwen rijbewijzen, paspoorten en identiteitsbewijzen |
Specialist BRP Baliemedewerker burgerzaken |
|
2. |
Legalisatie handtekeningen en waarmerken van kopieën van documenten, met uitzondering van diploma’s en getuigschriften |
Specialist BRP, Baliemedewerker burgerzaken |
|
3. |
Andere besluiten o.g.v. Paspoortwet en Paspoortinstructie |
Specialist BRP |
|
4. |
Besluiten op grond van BRP |
Specialist BRP baliemedewerker |
|
5. |
Afgifte van: attestatie de vita, verklaring legalisatie handtekeningen, verklaring Nederlanderschap |
Specialist BRP Baliemedewerker burgerzaken |
|
6. |
Beslissen op verzoek tot naturalisatie op grond van de Rijkswet op het Nederlanderschap / het Besluit verkrijging en verlies Nederlanderschap |
Specialist BRP |
|
7. |
Opmaken optieverklaringen voor de Nederlandse nationaliteit o.g.v. de Rijkswet op het Nederlanderschap |
Specialist BRP |
|
8. |
Advisering i.v.m. naturalisatieverzoeken |
Specialist BRP |
|
9. |
Besluiten o.g.v. Wet op de lijkbezorging, Beheersverordening gemeentelijke begraafplaatsen, Besluiten o.g.v. Wet op de lijkbezorging artikel 29, voor die aanvragen die betrekking hebben op de periode na afloop van de wettelijke grafrusttermijn van 10 jaar na begraving |
Specialist BRP |
|
10. |
Omzetten oproepingskaart in kiezerspas en volmachtlegitimatiekaarten |
Specialist BRP Baliemedewerker burgerzaken |
|
11. |
Behandelen van verzoeken om wijziging van geslachtsnaam ingevolge BW |
Specialist BRP |
|
12. |
Aanwijzing van ambtenaar van de burgerlijke stand voor één dag |
Specialist BRP |
|
13. |
Aanwijzing tot (buitengewoon) ambtenaar burgerlijke stand |
Teammanager |
|
14. |
Uitvoering en besluiten wet Algemene bepalingen BSN |
Specialist BRP |
|
15. |
Beslissen op aanvragen om gehandicapten-parkeerkaart en verlenging daarvan |
Baliemedewerker burgerzaken |
|
16. |
Verzoeken om verklaring omtrent gedrag |
Baliemedewerker burgerzaken |
6.b Mandaten Uitkeringen
Nr. |
Omschrijving bevoegdheid |
Gemandateerde |
Specifieke bepalingen |
1. |
Primaire besluiten op grond van Participatiewet, hieruit voortvloeiende wet- en regelgeving (waaronder bijzondere bijstand en minimaregelingen), IOAZ, IOAW en onderliggende gemeentelijke verordeningen. |
Klantmanager, Consulent minima |
De bevoegdheid tot het verstrekken van een uitkering, impliceert ook de bevoegdheid tot beëindigen uitkering en schorsing van uitkering. Betreft alle primaire besluiten, behalve verhaal en invordering. |
2. |
Besluiten op enkelvoudige aanvragen op grond van de Participatiewet, Jeugdwet, Wmo 2015 en diverse minimaregelingen |
Toegangsmedewerker |
|
3. |
Besluit tot kredietverstrekking op grond van Besluit Bijstandverlening Zelfstandigen en TOZO boven € 25.000 |
Afdelingshoofd |
|
4. |
Besluiten tot toekenning en intrekking levensonderhoud op grond van de Regeling opvang ontheemden Oekraïne |
Klantmanager |
|
5. |
Doen van aangifte bij vermoedelijke fraude |
Afdelingshoofd |
|
6. |
Besluiten tot inkoop van individuele re-integratietrajecten |
Klantmanager |
|
7. |
Besluiten tot deelname aan een participatietraject |
Klantmanager |
|
8. |
Paspoortsignalering i.v.m. verhaal verstrekte uitkering |
Klantmanager |
|
9. |
Primaire besluiten Wet gemeentelijke schuldhulpverlening |
PLANgroep BV |
|
10. |
Afgifte verklaring ex artikel 285 Faillissementswet |
PLANgroep BV |
|
11. |
Besluiten op grond van de Wet Inburgering |
Klantmanager |
|
12. |
Vertegenwoordiging gemeente bij het passeren van notariële akte inzake vestiging krediethypotheek |
Afdelingshoofd |
Namens burgemeester ter uitvoering van eerder genomen besluit. |
13. |
Uitstel tot betaling, besluiten tot verhaal, terugvordering, afzien van terugvordering, of het buiten invordering stellen. Betreft besluiten op grond van de Participatiewet, BBZ 2004, IOAW, IOAZ, Wmo, Burgerlijk wetboek, Wet inburgering, gemeentelijke minimaregelingen en de Regeling opvang ontheemden Oekraïne. |
Medewerker terugvordering, verhaal en boetes, bij afwezigheid teammanager |
Bij bedragen boven € 5.000, = is afdelingshoofd bevoegd. |
14. |
Uitstel tot betaling, besluiten tot terugvordering waarbij gelijktijdig wordt besloten tot herziening en/of afstemming van de uitkering in combinatie met terugvordering, afzien van terugvordering dan wel buiten invorderingsstelling |
Medewerker terugvordering, verhaal en boetes, bij afwezigheid teammanager |
|
15. |
Opdracht geven tot beslaglegging / executie, uitvaardigen dwangbevel |
Medewerker terugvordering, verhaal en boetes |
Boven € 25.000, = na afstemming met afdelingshoofd. |
16. |
Toepassen van artikel 18a van de Participatiewet en artikel 20a van de IOAW/IOAZ en van de beleidsregels bestuurlijke boete |
Klantmanager, Medewerker terugvordering, verhaal en boetes |
|
17. |
Terugvordering van het persoonsgebonden budget volgens de Wet maatschappelijke ondersteuning |
Medewerker terugvordering, verhaal en boetes |
|
18. |
Ambtshalve toekennen bijzondere bijstand bij aanspraak borgstelling |
Medewerker terugvordering, verhaal en boetes |
Bij bedragen boven € 5000,- is teammanager bevoegd. |
19. |
Indiening verantwoording (beeld van de uitvoering) over Participatiewet, BBZ 2004, IOAW, IOAZ etc. bij ministerie van SZW |
Afdelingshoofd WWL |
6.c Mandaten Sociaal Domein Overig
Nr. |
Omschrijving bevoegdheid |
Gemandateerde |
Specifieke bepalingen |
1. |
Primaire besluiten Wmo |
Wmo-consulent |
Betreft alle primaire besluiten, behalve verhaal en invordering. |
2. |
Primaire besluiten Jeugdwet |
Consulent jeugd, procesregisseur sociaal domein. |
|
3. |
Indienen verzoek tot onderzoek bij de raad voor de kinderbescherming ex. artikel 3.1 lid 1 Jeugdwet |
Consulent jeugd, procesregisseur sociaal domein |
|
4. |
Besluit ex. artikel 2.3, eerste lid Jeugdwet jº 1:265b, tweede lid, BW. |
Consulent jeugd, procesregisseur sociaal domein |
|
5. |
O.g.v. artikel 2.3 Jeugdwet treffen individuele voorziening op het gebied van jeugdhulp en verblijf, niet zijnde verblijf bij een pleegouder (vrijwillig gesloten jeugdzorg), op grond van artikel: - BW 1:254, lid 4 - BW 1:265b, lid 2 - 6:1:2 Jeugdwet, lid 5 - 6:1:9 lid 1 Jeugdwet - 6:1:4 lid 3 Jeugdwet |
Consulent jeugd, procesregisseur sociaal domein |
Verzoekschrift aan rechtbank wordt ondertekend door burgemeester of gemeentesecretaris. Aanwezig op zitting: procesregisseur sociaal domein. |
6. |
Machtigen van de aangewezen persoon om het college te vertegenwoordigen voor rechterlijke instanties |
Consulent jeugd, procesregisseur sociaal domein |
|
7. |
Beslissing op aanvraag leerlingenvervoer |
Loket Leerlingenvervoer |
|
8. |
Beslissen op aanvragen en declaraties van ESF |
Consulent, klantmanager |
|
9. |
Besluiten op grond van Wet kinderopvang |
Beleidsmedewerker onderwijs |
Exclusief aanzeggingen, handhaving, bestuurlijke boete. |
10. |
Verstrekken van opdracht aan GGD Toezicht Wet kinderopvang |
Teammanager |
Mits de middelen die hiervoor gereserveerd zijn overeenkomen met de begroting van de inspecties voor dat jaar. |
11. |
Besluiten op grond van hoofdstuk 2 van de Verordening materiële en financiële gelijkstelling onderwijs |
Teammanager |
|
12. |
Vaststellen opgaven huisvestingsaanvragen onderwijs |
Teammanager |
|
13. |
Afgeven indicatie op sociaal medische gronden |
Consulent jeugd, procesregisseur sociaal domein. |
6.d Overige Mandaten
Nr. |
Omschrijving bevoegdheid |
Gemandateerde |
Specifieke bepalingen |
1. |
Verlenen vergunning voor woningsplitsing of woningvorming, of ontheffing verbod deeltijdwonen. |
Afdelingshoofd |
Met uitzondering van toepassing hardheidsclausule. |
2. |
Besluiten op grond van Kieswet en Kiesbesluit |
Specialist BRP |
Met uitzondering van: Ondertekenen proces verbaal uitslag verkiezingen. |
3. |
Besluiten tot verlenen, weigeren, verlengen en afwijzen verzoek om verlenging van een vergunning als bedoeld in de Leegstandswet |
Afdelingshoofd |
Betreft artikel 15 en 16 Leegstandswet. |
4. |
verhuurovereenkomsten met welzijnsorganisaties |
Afdelingshoofd |
|
5. |
Uitvoeren van hoofdstuk 7 van de Verordening huisvestingsvoorzieningen onderwijs (gebruik gymn.ruimte voor basisonderwijs en (voortgezet) speciaal onderwijs |
Teammanager |
|
6. |
Toepassen van de volgende artikelen van de Verordening voorzieningen huisvesting onderwijs: 15, lid 4 (tijdstip bekostigen), 16, lid 2 (instemming bouwplan en tijdstip bekostiging), 16, lid 6 (definitief bedrag en tijdstip bekostiging), 17 (beschikbaarstelling gelden in termijnen) 18, lid 3 (verlenging termijn), 36 (besluiten tot verhuur schoolgebouwen) |
Teammanager |
|
7. |
besluiten op grond van Verordening voorzieningen huisvesting onderwijs en -hoofdstuk 1, titel IV, afdeling 3 van de Wet op het primair onderwijs; -titel III, afdeling IA van de Wet op het voortgezet onderwijs; -titel IV, afdeling 3 van de Wet op de expertisecentra (huisvestingsvoorzieningen) |
Teammanager |
|
8. |
Besluiten o.g.v. hoofdstuk 2 van de Verordening materiële en financiële gelijkstelling onderwijs (voorzieningen en aanvullende voorzieningen) |
Teammanager |
|
9. |
Besluiten op grond van de Leerplichtwet |
Leerplichtambtenaar |
|
10. |
Beslissingen tegemoetkoming Wet kinderopvang |
Beleidsmedewerker onderwijs |
Behalve aanwijzingen, aanzeggingen, last onder dwangsom en bestuurlijke boete. |
11. |
Besluit op aanvraag mantelzorgondersteuning |
Wmo consulent, jeugd-consulent, Proces-regisseur sociaal domein |
|
12. |
Vaststellen subsidie conform subsidieverlening |
Teammanager |
Tot € 2.500, = |
13. |
Volmacht tot aangaan basisovereenkomst bestuurlijke aanbesteding beschermd wonen |
Burgemeester Vlissingen |
Volmacht vervalt 1 januari 2023. |
14. |
Het aanwijzen van personen werkzaam bij of voor de GGD Zeeland als toezichthouders als bedoeld in artikel 6.1 van de Wet maatschappelijke ondersteuning 2015 belast met het toezicht op de naleving van het bepaalde bij of krachtens die wet |
Directeur publieke gezondheid van de GGD Zeeland |
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl