Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR632657
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR632657/1
Nadere Regeling Gegevensverstrekking Basisregistratie Personen gemeente ‘s-Hertogenbosch (Nadere Regeling BRP ‘s-Hertogenbosch)
Geldend van 21-12-2019 t/m 12-07-2021
Intitulé
Nadere Regeling Gegevensverstrekking Basisregistratie Personen gemeente ‘s-Hertogenbosch (Nadere Regeling BRP ‘s-Hertogenbosch)Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente ‘s-Hertogenbosch:
In zijn vergadering van 17 december 2019,
Gezien het voorstel met reg.nr. 9543859,
Overwegende dat
Het college van burgemeester en wethouders op grond van de Verordening Gegevensverstrekking Basisregistratie Personen gemeente ‘s-Hertogenbosch een nadere regeling kan vaststellen over het verstrekken van gegevens uit de basisregistratie personen;
Gelet op
Artikel 3.8 en 3.9 van de Wet basisregistratie personen (Wet brp), de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG), artikel 2 van de Uitvoeringswet AVG (UAVG) en de Verordening Gegevensverstrekking Basisregistratie Personen gemeente ‘s-Hertogenbosch;
Besluit:
Vast te stellen de Nadere Regeling Gegevensverstrekking Basisregistratie Personen gemeente
’s-Hertogenbosch (Nadere Regeling BRP ‘s-Hertogenbosch)
Artikel 1 Verstrekkingen aan de organen van de gemeente
- 1.
Het college van burgemeester en wethouders verstrekt overeenkomstig artikel 3.8 van de Wet brp, aan een overheidsorgaan van deze gemeente gegevens uit de basisregistratie personen, voor zover deze is aangewezen in bijlage 1 van deze regeling.
Artikel 2 Verstrekkingen aan derden
- 1.
Het college van burgemeester en wethouders kan overeenkomstig artikel 3.9 van de Wet brp, op verzoek van een derde aan hem gegevens verstrekken uit de basisregistratie personen, voor zover;
- a.
deze derde is aangewezen in bijlage 2 of 3 van deze regeling;
- b.
het verzoek schriftelijk is gedaan met opgave van het doel waarvoor de gevraagde gegevens gebruikt zullen worden;
- c.
het verzoek niet in strijd is met lid 4 van dit artikel; en,
- d.
het verzoek niet in strijd is met deze regeling, de verordening en de Wet brp.
- a.
- 2.
De in bijlage 2 genoemde derden komen in aanmerking voor verstrekking van gegevens uit de basisregistratie personen, voor zover de derde voorafgaande schriftelijke toestemming heeft van de ingeschrevene over wie gegevens worden verstrekt en waarvan de toestemming niet ouder is dan 3 maanden.
- 3.
De in bijlage 3 genoemde derden worden aangewezen als de categorieën van derden die werkzaamheden met een gewichtig maatschappelijk belang voor deze gemeente verrichten, ten behoeve waarvan gegevens uit de basisregistratie personen kunnen worden verstrekt zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de ingeschrevene over wie gegevens worden verstrekt.
- 4.
Het college verstrekt op grond van dit artikel in geen geval gegevens uit de basisregistratie personen, indien een van onderstaande situaties van toepassing is op dit verzoek:
- a.
de ingeschrevene over wie gegevens worden verstrekt, heeft een verzoek om verstrekkingsbeperking gedaan, zoals bedoeld in artikel 3:21 Wet brp;
- b.
voor zover het een verstrekking op grond van lid 2 van dit artikel betreft: indien de derde geen voorafgaande schriftelijke toestemming heeft van de ingeschrevene over wie gegevens worden verstrekt;
- c.
voor zover het een verstrekking op grond van lid 2 van dit artikel betreft: indien de derde een (rechts)persoon met winstoogmerk betreft;
- d.
de derde betreft een niet-Nederlandse overheidsorgaan, instantie, jurist, advocaat, notaris, deurwaarder, verzekeraar of overige soorten van derden (deze worden zo mogelijk doorverwezen naar hun Nederlandse tegenhanger);
- e.
de derde kan op minder ingrijpende wijze zijn doel of doelgroep bereiken;
- f.
het verzoek betreft een commercieel belang;
- g.
het verzoek betreft incassowerkzaamheden;
- h.
het doel betreft een reünie;
- i.
het doel betreft het opsporen van vermiste personen of het herstellen van contact tussen familieleden, tenzij het verzoek afkomstig is van Vereniging Het Nederlandse Rode Kruis of Stichting Ambulante FIOM;
- j.
het doel betreft de bijhouding van een administratie van leden, donateurs of begunstigers;
- k.
het verzoek betreft andere gegevens dan de in artikel 3.9 lid 4 Wet brp genoemde gegevens en de wijk-buurtcode in de brp;
- l.
het verzoek wordt niet met een redelijke tussenpoos gedaan ten opzichte van een eerder verzoek;
- m.
de verschuldigde leges of administratiekosten zijn niet voldaan.
- a.
Artikel 3 Het gebruik van de verstrekte gegevens
- 1.
De ontvanger van de gegevens treft de nodige voorzieningen ten einde te verzekeren dat de verwerking en het gebruik van de verstrekte gegevens uitsluitend geschiedt ten behoeve van de doeleinden waarvoor de gegevens zijn verstrekt.
- 2.
De ontvanger gebruikt de verstrekte gegevens niet voor andere doelen dan waarvoor de gegevens zijn verstrekt.
- 3.
De ontvanger vernietigt de verstrekte gegevens na gebruik, tenzij een algemeen verbindend voorschrift hem dwingend een bewaartermijn oplegt.
- 4.
De ontvanger verstrekt de verkregen gegevens niet aan andere personen, organisaties of instanties zonder voorafgaande toestemming van het college van burgemeester en wethouders, tenzij een algemeen verbindend voorschrift hem dit dwingend oplegt.
Artikel 4 Overige bepalingen
- 1.
In gevallen, de uitvoering van deze regeling betreffende, waarin deze regeling niet voorziet, beslist de Informatiebeheerder BRP.
- 2.
De Informatiebeheerder BRP autoriseert individuele medewerkers van binnengemeentelijke afdelingen, genoemd in bijlage 1, voor de rechtstreekse inzage in de brp ten behoeve van de aan hen toegewezen publiekrechtelijke taken. Hij bepaalt hierbij welke gegevens van de persoonslijst door deze medewerker mogen worden geraadpleegd aan de hand van de profielen opgenomen in bijlage 4. De Applicatiebeheerder BRP verwerkt de toegekende autorisaties in de BRP-applicatie en houdt hiervan een actueel register bij.
- 3.
De Informatiebeheerder BRP stelt zo nodig een geactualiseerde versie van de bijlagen 1 tot en met 4 van deze nadere regeling vast.
- 4.
De Informatiebeheerder BRP onderzoekt minimaal eenmaal per jaar de uitvoering van deze nadere regeling en rapporteert hierover aan het college in het kader van de periodieke zelfevaluatie BRP.
Artikel 5 Inwerkingtreding en citeertitel
Het “Reglement basisregistratie personen” vastgesteld op 17 september 2018 wordt ingetrokken.
Deze regeling treedt in werking op de dag na publicatie.
De regeling kan worden aangehaald als: Nadere Regeling BRP ‘s-Hertogenbosch.
Ondertekening
Vastgesteld in de vergadering van 17 december 2019
De secretaris,
drs. B. van der Ploeg,
De burgemeester,
Drs. J.M.L.N. Mikkers
Bijlage 1: Overheidsorganen van deze gemeente, zoals bedoeld in artikel 1 van de Nadere Regeling BRP ‘s-Hertogenbosch.
Binnengemeentelijke overheidsorganen aan wie verstrekt kan worden op de volgende wijzen:
- a.
systematische verstrekkingen;
- b.
incidentele verstrekkingen;
- c.
spontane verstrekkingen;
- d.
selectie verstrekkingen;
- e.
ad-hoc verstrekkingen;
- f.
rechtstreekse inzage.
Afdeling |
Doel |
Beperking |
Wijze |
Iedere medewerker in dienst van deze gemeente, die geen rechtstreekse inzage heeft in de brp |
De toegewezen publiekrechtelijke taken van deze gemeente |
Incidentele aanvragen die niet vaker dan 20 keer per jaar voorkomen; betreft een met naam genoemd persoon of adres. |
Incidentele, ad-hoc verstrekking na beoordeling door medewerker afdeling Publieke Dienstverlening |
Gemeentelijk contactcentrum (M&D/PDvl/Tel) |
Afhandelen en doorgeleiden binnenkomende klantencontacten gemeentebreed, ondersteuning afdelingen |
Voorafgaande persoonlijke autorisatie op naam |
Rechtstreekse inzage, conform toegewezen profielen |
Afdeling Publieke Dienstverlening (M&D/PDvl) |
Taken Burgerzaken: o.a. beheer BRP, Kieswet, optie, naturalisatie, lijkbezorging, reisdocumenten, rijbewijzen, aanvragen verklaringen omtrent gedrag, verkiezingen |
Voorafgaande persoonlijke autorisatie op naam |
Rechtstreekse inzage, conform toegewezen profielen |
Beheerder binnengemeentelijke basisregistratie (DDS) |
Binnengemeentelijke datadistributie voor de toegewezen publiekrechtelijke taken van deze gemeente |
Middels rechtstreekse koppeling BRP naar DDS (Centric applicatie) |
Systematische verstrekking middels rechtstreekse koppeling |
Applicatiebeheerder binnengemeentelijke basisregistratie (M&D/SIM BAZ-M&D/FB en M&D/ICT/A) |
Binnengemeentelijke datadistributie voor de toegewezen publiekrechtelijke taken van deze gemeente |
Voorafgaande persoonlijke autorisatie op naam |
Rechtstreekse inzage, conform toegewezen profielen |
Afdeling Werk en dienstverlening (sector Weener XL) |
Participatiewet, Minimabeleid, ondernemerschap en handhaving, WMO, sociale wekvoorziening, BOA |
Voorafgaande persoonlijke autorisatie op naam |
Rechtstreekse inzage, conform toegewezen profielen |
Afdeling Werk en ontwikkeling (sector Weener XL) |
Participatiewet, Minimabeleid, Gevonden en verloren voorwerpen, sociale werkvoorziening |
Voorafgaande persoonlijke autorisatie op naam |
Rechtstreekse inzage, conform toegewezen profielen |
Afdeling Werk en participatie (sector Weener XL) |
Participatiewet, Minimabeleid, sociale werkvoorziening |
Voorafgaande persoonlijke autorisatie op naam |
Rechtstreekse inzage, conform toegewezen profielen |
Afdeling Belastingen M&D/B) |
WOZ, (overige) gemeentelijke belastingen, invordering, Beheer BAG |
Voorafgaande persoonlijke autorisatie op naam |
Rechtstreekse inzage, conform toegewezen profielen |
Afdeling facilitaire zaken (BAZ/PFZ/FZ) |
Uitreiken reisdocumenten en rijbewijzen |
Voorafgaande persoonlijke autorisatie op naam |
Rechtstreekse inzage, conform toegewezen profielen |
Ondersteuning college (BAZ/BO/OC) |
Huwelijksjubilea en 100-jarigen |
Voorafgaande persoonlijke autorisatie op naam |
Rechtstreekse inzage, conform toegewezen profielen |
Bureau Ondersteuning (BAZ/S&R/BO) |
Sport en recreatie |
Voorafgaande persoonlijke autorisatie op naam |
Rechtstreekse inzage, conform toegewezen profielen |
Afdeling Openbare Orde en Veiligheid (BAZ/OOV) |
APV, Rampenbestrijding, Drank en Horecawet, BIBOP, BOA’s, vergunningen, kansspelen, Onteigening, winkeltijden |
Voorafgaande persoonlijke autorisatie op naam |
Rechtstreekse inzage, conform toegewezen profielen |
Afdeling stadstoezicht (SB/ST) |
Parkeermanagement, Toezicht en handhaving openbare ruimte, Marktzaken en evenementen, milieupolitie |
Voorafgaande persoonlijke autorisatie op naam |
Rechtstreekse inzage, conform toegewezen profielen |
Afvalstoffendienst (SB/AFV) |
Verstrekking afvalpassen |
Voorafgaande persoonlijke autorisatie op naam |
Rechtstreekse inzage, conform toegewezen profielen |
Afdeling Geo informatie (SB/GEO) |
Verwerking van GEO informatie |
Voorafgaande persoonlijke autorisatie op naam |
Rechtstreekse inzage, conform toegewezen profielen |
Afdeling beheer en programmering openbare ruimte (SB/B&P-OR) |
Beheer openbare ruimte |
Voorafgaande persoonlijke autorisatie op naam |
Rechtstreekse inzage, conform toegewezen profielen |
Stadsontwikkeling (SO) |
Tbv aanpak onrechtmatige bewoning |
Middels rechtstreekse koppeling BRP naar RPL3 |
Systematische verstrekking middels rechtstreekse koppeling |
Afdeling Wonen & grondzaken (SO/WGZ) |
Woningwet, omgevingsrecht, woningcorporaties, huisvesting |
Voorafgaande persoonlijke autorisatie op naam |
Rechtstreekse inzage, conform toegewezen profielen |
Afdeling Vergunningverlening, toezicht en handhaving (SO/VTH) |
Vergunningverlening, handhaving, omgevingswet, huisvestingswet |
Voorafgaande persoonlijke autorisatie op naam |
Rechtstreekse inzage, conform toegewezen profielen |
Afdeling leefomgeving (SO/LO) |
Omgevingswet |
Voorafgaande persoonlijke autorisatie op naam |
Rechtstreekse inzage, conform toegewezen profielen |
Afdeling Ruimtelijke ordening en stedenbouw (SO/ROS) |
Omgevingswet |
Voorafgaande persoonlijke autorisatie op naam |
Rechtstreekse inzage, conform toegewezen profielen |
Afdeling uitvoering (MO/UITV) |
Maatschappelijke ondersteuning, Jeugdwet, gehandicaptenparkeerkaart, Bijzondere opneming psychiatrische ziekenhuizen Schulddienstverlening, leerplicht, WMO, participatiewet |
Voorafgaande persoonlijke autorisatie op naam |
Rechtstreekse inzage, conform toegewezen profielen |
Financieel management en informatievoorziening (MO/FMI) |
Maatschappelijke ondersteuning |
Voorafgaande persoonlijke autorisatie op naam |
Rechtstreekse inzage, conform toegewezen profielen |
Ambtenaar van de Burgerlijke Stand (M&D/PDvl) |
Opmaken en passeren van akten van de Burgerlijke Stand, verstrekken afschriften |
Voorafgaande persoonlijke autorisatie op naam |
Rechtstreekse inzage, conform toegewezen profielen |
Afdeling onderzoek en Statistiek (BAZ/O&S) |
Uitzetten gemeentelijke enquêtes |
Ad-hoc op aanvraag selectieverstrekking |
Selectie alle inwoners incl ILO (exclusief gestichtsbevolking) |
Afdeling Sport en Recreatie (BAZ/S&R) |
Meer bewegen door ouderen |
Ad-hoc op aanvraag selectieverstrekking |
Selectie alle inwoners van 60 jaar en ouder |
Afdeling bestuursondersteuning (BAZ/BO) |
Huwelijksjubilea, 100+ jarigen |
Ad-hoc op aanvraag selectieverstrekking |
selectie |
Afdeling Onderwijs, arbeidsmarkt en participatie (MO/OAP) |
Stimuleren lezen door kinderen, Boekstart |
Ad-hoc op aanvraag selectieverstrekking |
Selectie 2 jarige kinderen |
Afdeling afvalstoffendienst (SB/AFV) |
Beoordelen aanvragen afvalcontainers en pasjes |
Spontane selectieverstrekking |
Wekelijks selecties toekomstige verhuizingen |
Specialisten team WMO en jeugd (MO/UITV/ST) |
leerplichtadministratie |
Spontane selectieverstrekking |
Wekelijks selecties toekomstige verhuizingen (leeftijdsvoorwaarde) |
Afdeling Publieke Dienstverlening (M&D/PDvl) |
Burgemeester: Aanschrijven verlopen reisdocumenten en identificatieplicht |
Spontane selectieverstrekking |
Wekelijkse selectie verlopen reisdocumenten en 14-jarige |
Afdeling Publieke Dienstverlening (M&D/PDvl) |
Burgemeester: Het begeleiden van niet-zelfredzame inwonende cliënten van een zorginstelling bij het aanvragen van een geldig identiteitsbewijs op locatie |
Spontane selectieverstrekking |
N.A.W. gegevens van bewoners waarvan het reisdocument spoedig verloopt; periodiek voorafgaand aan het geplande bezoek door de gemeente |
Afdeling Ruimtelijke ordening en stedenbouw (SO/ROS) en Afdeling leefomgeving (SO/LO) |
Tegengaan van illegale bewoning |
Spontane selectieverstrekking |
Maandelijkse selectie bewoning voor een aangewezen adres |
Afdeling Vergunningverlening, toezicht en handhaving (SO/VTH) |
Bestrijding permanente bewoning |
Spontane selectieverstrekking |
Maandelijkse selectie bewoning voor aangewezen adressen |
Afdeling Werk en ontwikkeling (sector Weener XL) |
Participatieverklaringstraject |
Ad-hoc op aanvraag selectieverstrekking |
Selectie PVT plichtig |
Afdeling Vergunningverlening, toezicht en handhaving (SO/VTH) |
Controle huisvestingsvergunning |
Spontane selectieverstrekking selectieverstrekking |
4 x per jaar een selectie i.v.m. huisvestingvergunning |
Afdeling Publieke Dienstverlening (M&D/PDvl) |
Kieswet: verkiezingen, kiesregister, ROS en stempassen |
Ad-hoc op aanvraag selectieverstrekking |
Aanmaken kiesregister, ROS, stempassen e.d.; lichten documenten (overleden + verhuisd) |
Hoofd Stembureau / Centraal Stembureau (M&D/PDvl) |
Kieswet: verkiezingen, kandidaatstelling |
Ad-hoc op aanvraag selectieverstrekking + verificatie gegevens + gewaarmerkt afschrift |
persoonsgegevens kiezers, kandidaten en inleveraar kandidatenlijst |
Communicatie (BAZ/COM) |
Representatieve taken & kabinetszaken (veteranen) |
Ad-hoc op aanvraag selectieverstrekking |
1x per jaar selectie voor controle persoonsgegevens veteranen |
Bijlage 2: Derden als bedoeld in artikel 2 lid 2 van de Nadere Regeling BRP ‘s-Hertogenbosch.
Derden die in aanmerking komen voor verstrekking van gegevens uit de Basisregistratie Personen, aan een derde met voorafgaande schriftelijke toestemming van de ingeschrevene over wie gegevens worden verstrekt.
Deze derde is niet een overheidsorgaan of de ingeschrevene.
Bij de aanvraag moet de schriftelijke toestemming van de ingeschrevene worden overlegd.
Gegevens worden alleen verstrekt als de aanvraag niet in strijd is met artikel 2 lid 4 van deze nadere regeling.
Er worden in géén enkel geval gegevens aan een derde verstrekt, als op de persoonslijst een aantekening omtrent beperking van de verstrekking van gegevens aan derden is vermeld, als bedoeld in artikel 3.21, eerste lid Wet brp. Dat wil zeggen: de burger heeft om geheimhouding verzocht.
Derde |
Doel |
Beperking |
Wijze |
Natuurlijke personen, niet zijnde een overheidsorgaan of een ingeschrevene |
Persoonlijk, niet commercieel doel |
Betreft een met naam genoemd persoon |
Incidenteel ad-hoc |
Rechtspersoon zonder winstoogmerk, die niet krachtens publiekrecht is ingesteld, noch met enig openbaar gezag is bekleed |
Persoonlijk, niet commercieel doel |
Betreft een met naam genoemd persoon |
Incidenteel ad-hoc |
Bijlage 3: Derden als bedoeld in artikel 2 lid 3 van de Nadere Regeling BRP ‘s-Hertogenbosch.
Aangewezen derden die werkzaamheden met een gewichtig maatschappelijk belang voor deze gemeente verrichten, ten behoeve waarvan gegevens uit de Basisregistratie Personen kunnen worden verstrekt zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de ingeschrevene over wie gegevens worden verstrekt.
Deze derde is niet een overheidsorgaan of de ingeschrevene.
Gegevens worden alleen verstrekt als de aanvraag niet in strijd is met artikel 2 lid 4 van deze nadere regeling BRP.
Er worden in géén enkel geval gegevens aan een derde verstrekt, als op de persoonslijst een aantekening omtrent beperking van de verstrekking van gegevens aan derden is vermeld, als bedoeld in artikel 3.21, eerste lid Wet brp. Dat wil zeggen: de burger heeft om geheimhouding verzocht.
Derde |
Doel |
Beperking |
Wijze |
Niet-gemeentelijke begraafplaatsen en crematoria, Oorlogsgravenstichting |
Het achterhalen van rechthebbenden van een graf of (bijgezette) urn; of hun rechtsopvolgers, op- en herbegraven overledenen |
Alleen naam- en adresgegevens |
Incidenteel, ad-hoc |
Woningcorporatie Zayaz, Brabant Wonen, Joost, Mooiland Maasland, Eigen Bezit |
Het voorkomen of bestrijden van illegale bewoning en onderhuur van sociale woningen ’s-Hertogenbosch, woonruimteverdeling. |
betreft een met naam genoemd persoon of adres. |
Incidenteel, ad-hoc |
Ouders, echtgenoten, geregistreerd partners en kinderen voor elkaar |
Ten behoeve van het belang van de ingeschrevene zelf |
Voor zover zij op het zelfde adres in de BRP staan ingeschreven |
Incidenteel, ad-hoc na deugdelijke identificatie |
Stichting Ambulante FIOM |
Het opsporen van personen in het kader van de werkzaamheden op het terrein van de maatschappelijke zorg, bedoeld in artikel 2, onderdeel d, van de Kaderwet VWS-subsidies |
Betreft een met naam genoemd persoon of adres. |
Incidenteel, ad-hoc |
Vereniging Het Nederlandse Rode Kruis |
Het opsporen van vermiste personen en het herstellen van contact tussen familieleden die van elkaar gescheiden zijn geraakt |
Betreft een met naam genoemd persoon of adres. |
Incidenteel, ad-hoc |
Stichting Veilig Thuis (AMHK) |
Het uitvoeren van de taken, bedoeld in artikel 4.1.1, tweede lid, van de Wet maatschappelijke ondersteuning 2015 |
Betreft een met naam genoemd persoon of adres. |
Incidenteel, ad-hoc |
Curator van een onder curatele gestelde ingeschrevene |
Ten behoeve van het belang van de ingeschrevene zelf |
Betreft een met naam genoemd persoon |
Incidenteel, ad-hoc |
Gezinsvoogd van een onder toezicht gestelde ingeschrevene (OTS conform Jeugdwet) |
Ten behoeve van het belang van de ingeschrevene zelf |
Betreft een met naam genoemd persoon |
Incidenteel, ad-hoc |
Bibliotheek Babel Den Bosch |
Bevorderen van culturele en maatschappelijke vaardigheden inwoners, tegengaan analfabetisme |
Betreft een met naam genoemd persoon |
Incidenteel, ad-hoc |
Verblijfsinstellingen: Stichting Hoek, Inloopschip, Farent, Jongerenopvang Stichting Maatschappelijke Opvang ( SMO), De Driesprong, Novadic Kentron, Hostel, Stichting Exodus |
Begeleiding en inschrijving brp van hun cliënten (dak- en thuislozen, verslaafden) |
Betreft een met naam genoemd persoon |
Incidenteel, ad-hoc |
Briefadresgever: Farent, CVTB, Jongerenopvang SMO de Watertoren, Novadic Kentron. Inloopschip |
Begeleiding en inschrijving brp van hun cliënten (dak- en thuislozen, verslaafden) met een briefadres bij deze instelling |
Betreft een met naam genoemd persoon |
Incidenteel, ad-hoc |
Stichting 40-45 |
Adviseren van de Pensioenraad over toekenning van pensioenuitkering aan burgers |
Betreft een met naam genoemd persoon |
Incidenteel, ad-hoc |
Door Informatie-beheerder BRP aangewezen zorginstellingen in ‘s-Hertogenbosch |
Ten behoeve van het belang van de ingeschrevene zelf: het begeleiden van niet-zelfredzame inwonende cliënten bij het aanvragen van een geldig identiteitsbewijs op locatie |
Alleen naam- en adresgegevens van bewoners die uitgenodigd worden een ID-bewijs aan te vragen op de eigen locatie |
Lijst met uitgenodigde bewoners, voorafgaand aan het geplande bezoek door de gemeente |
Bijlage 4: Profielen voor rechtstreekse inzage door organen van deze gemeente, zoals bedoeld in artikel 4 lid 2 van de Nadere Regeling BRP ‘s-Hertogenbosch. (Versie 1.0)
De informatiebeheerder BRP kan een medewerker van een in bijlage 1 aangewezen afdeling van deze gemeente (=binnengemeentelijke afnemer) autoriseren om rechtstreekse inzage in de BRP-applicatie te krijgen voor zijn publieksrechtelijke taken. Deze bijlage benoemt de profielen, die de Informatiebeheerder BRP hiervoor kan hanteren.
Profiel Nul
Dit profiel wordt gebruikt voor medewerkers die (tijdelijk) geen inzage (meer) mogen hebben. Bijvoorbeeld tijdelijke krachten, waarvan de toegekende autorisatietermijn is verlopen, of medewerkers die wisselen van functie, waarvoor nog geen nieuwe autorisatie is afgegeven. Met dit profiel blijft deze medewerker wel opgenomen in de BRP-applicatie, maar heeft hij (tijdelijk) geen actieve inzagefunctie.
Voor de overige profielen zie bijgevoegd Excel bestand : bijlage 4 deel 2 “overzicht profielen”.
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl