Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR632229
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR632229/1
Regeling vervallen per 10-11-2021
Besluit van het hoofd Sociale Zaken van de gemeente Sittard-Geleen houdende regels omtrent ondermandaat aan de administratief medewerker (A) Team Zorg Unit administratie
Geldend van 20-12-2019 t/m 09-11-2021
Intitulé
Besluit van het hoofd Sociale Zaken van de gemeente Sittard-Geleen houdende regels omtrent ondermandaat aan de administratief medewerker (A) Team Zorg Unit administratieHet Hoofd Sociale Zaken, J.A.M. Heesen
Gelet op het vigerende Mandaat-, volmacht- en machtigingsbesluit gemeente Sittard-Geleen;
Gezien:
- -
het vigerende Besturings- en Managementconcept, waarin de besturings- en managementfilosofie van de gemeente Sittard-Geleen is beschreven;
- -
het vigerende Organisatiebesluit gemeente Sittard-Geleen,, waarin de structuur van de organisatie, alsmede taken van de organisatiedelen zijn uitgewerkt en vastgelegd;
- -
de vigerende Budgetregeling gemeente Sittard-Geleen, waarin budgetten aan taken en functies worden toegekend;
- -
het vigerende P&C-besluit gemeente Sittard-Geleen, waarin sturing, beheersing, verantwoording en controle is vastgelegd;
BESLUIT:
Artikel 1. Ondermandaat
-
1. De administratief medewerker (A) heeft mandaat ten aanzien van het nemen van besluiten en het afdoen van daarmee verband houdende stukken betreffende de volgende aangelegenheden
- •
voeren van correspondentie in het kader van de voorbereiding en uitvoering van te nemen respectievelijk genomen besluiten, alsmede de afdoening van overige correspondentie van eenvoudige en uitvoerende aard;
- •
toekenningsbesluiten GPK (Besluit Gehandicaptenparkeerkaart);
- •
beëindigingbesluiten Wmo (beëindiging voorziening Wmo 2015);
- •
terugvorderingbesluiten PGB (Wmo 2015);
- •
maandelijkse betalingsrun opstarten van de verwijderen facturen PGB, Wmo 2015 na inhoudelijk akkoord van de teammanager Zorg en/of het hoofd Sociale zaken
tenzij bij wet anders is bepaald.
- •
-
2. Het hoofd kan ten aanzien van de uitoefening van het mandaat nadere richtlijnen geven.
Artikel 2. Ondertekening
De ondertekening van uitgaande stukken zal luiden als volgt:
“Burgemeester en wethouders van Sittard-Geleen”, respectievelijk “De Burgemeester van Sittard-Geleen”,
“namens deze,”
gevolgd door de functienaam van de(onder)gemandateerde,
de handtekening van deze (onder)gemandateerde,
en onder vermelding van naam van deze (onder)gemandateerde.
Artikel 3. Verantwoording
De ondergemandateerde functionaris legt (vooraf en/of achteraf) verantwoording af over de uitvoering van de aan hem opgelegde taken en het gebruik van verleende bevoegdheden op de navolgende wijze:
- •
Regulier overleg tussen hoofd, teammanager en in artikel 1 genoemde functionaris
- •
Ad hoc overleg tussen hoofd, teammanager en in artikel 1 genoemde functionaris (bij spoedeisende zaken)
Artikel 4. Afwezigheid/ontstentenis
In geval van afwezigheid of ontstentenis van de (onder)gemandateerde functionaris, wordt deze door de unitcoördinator administratie vervangen.
Artikel 5. Bekendmaking, inwerkingtreding en intrekking
-
1. Bekendmaking vindt plaats door publicatie in het elektronisch gemeenteblad en op internet.
-
2. Dit besluit treedt in werking met ingang van de dag na de dag van bekendmaking in het elektronisch gemeenteblad.
-
3. Op het tijdstip van inwerkingtreding van dit besluit wordt het ondermandaat van 18-11-2014 ingetrokken.
Ondertekening
Sittard-Geleen, 04-12-2019
Burgemeester en wethouders van Sittard-Geleen/de Burgemeester van Sittard-Geleen,
Namens deze(n),
Hoofd Sociale Zaken
J.A.M. Heesen
Goedkeuring:
Voor akkoord
De gemeentesecretaris van Sittard-Geleen,
Mr. G.J.C. Kusters
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl