Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR63160
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR63160/1
Regeling vervallen per 01-01-2011
Besluit financiële tegemoetkoming voorzieningen maatschappelijke ondersteuning 2010
Geldend van 07-04-2010 t/m 31-12-2010
Intitulé
Besluit financiële tegemoetkoming voorzieningen maatschappelijke ondersteuningBesluit financiële tegemoetkoming voorzieningen maatschappelijke ondersteuning
Gemeente Borger-Odoorn 2010
Hoofdstuk 1: Inleiding.
Besluit financiële tegemoetkoming voorzieningen maatschappelijke ondersteuning gemeente Borger-Odoorn
In dit Besluit financiële tegemoetkoming voorzieningen maatschappelijke ondersteuning gemeente Borger-Odoorn 2010 worden bedragen vastgesteld behorend bij het Besluit voorzieningen maatschappelijke ondersteuning gemeente Borger-Odoorn 2010. Deze bedragen dienen jaarlijks door het college te worden vastgesteld.
Het jaarlijkse indexatiepercentage wordt door Schulinck aangeleverd.
Bijlage:
- 1)
Standaard prijslijst woningaanpassingen gemeente Borger-Odoorn;
- 2)
Prijslijst keuring- en onderhoudskosten liften gemeente Borger-Odoorn.
Hoofdstuk 2: Algemeen.
2.1 Omvang eigen bijdragen en inkomensgrenzen.
- 1.
Voor de ongehuwde persoon jonger dan 65 jaar € 17,60 per vier weken, met dien verstande dat indien zijn inkomen meer bedraagt dan € 22.222,00 het bedrag van € 17,60 wordt verhoogd met een dertiende deel van 15% van het verschil tussen zijn inkomen en € 22.222,00.
- 2.
Voor de ongehuwde persoon van 65 jaar of ouder € 17,60 per vier weken, met dien verstande dat indien zijn inkomen meer bedraagt dan € 15.256,00 het bedrag van € 17,60 wordt verhoogd met een dertiende deel van 15% van het verschil tussen zijn inkomen en € 15.256,00.
- 3.
Voor de gehuwde personen indien één van beiden jonger is dan 65 jaar of beiden jonger zijn dan 65 jaar € 25,20 per vier weken, met dien verstande dat indien hun gezamenlijke inkomen meer bedraagt dan € 27.222,00 het bedrag van € 25,20 wordt verhoogd met een dertiende deel van 15% van het verschil tussen hun gezamenlijke inkomen en € 27.222,00.
- 4.
Voor de gehuwde personen die beiden 65 jaar of ouder zijn € 25,20 per vier weken, met dien verstande dat indien hun gezamenlijke inkomen meer bedraagt dan € 21.058,00 het bedrag van € 25,20 wordt verhoogd met een dertiende deel van 15% van het verschil tussen hun gezamenlijke inkomen en € 21.058,00.
2.2 Toename eigen bijdrage.
De eigen bijdrage neemt toe indien het inkomen meer bedraagt dan de 120% van het voor de doelgroep geldende verzamelinkomen op het sociaal minimum.
Indien een woonvoorziening bestaat uit het in eigendom verschaffen van een roerende zaak dan wel een bouwkundige of woontechnische aanpassing, kan gedurende maximaal negenendertig perioden van vier weken een eigen bijdrage in rekening worden gebracht.
Hoofdstuk 3: Huishoudelijke voorziening.
3.1 Zorg in Natura (ZIN).
- 1.
Het tarief van de gecontracteerde zorgaanbieder Arlero Thuiszorg B.V. bedraagt voor huishoudelijke voorziening (HV)1 € 16,00 en HV2 € 20,50.
- 2.
Het tarief van de gecontracteerde zorgaanbieder Thuiszorg In Holland B.V. bedraagt voor HV1 € 18,25 en HV2 € 21,25.
- 3.
Het tarief van de gecontracteerde zorgaanbieder Stichting De Nieuwe Zorg Thuis Huishoudelijke Verzorging BV bedraagt voor HV1 € 20,75 en HV2 € 21,25.
- 4.
Het tarief van de gecontracteerde zorgaanbieder Solace European Care Hotel bedraagt voor HV1 € 19,25 en HV2 € 22,30.
- 5.
Het tarief van de gecontracteerde zorgaanbieder Zorgkompas B.V. bedraagt voor HV1 € 20,00 en HV2 € 22,50.
- 6.
Het tarief van de gecontracteerde zorgaanbieder Dokter B.V. bedraagt voor HV1 € 20,00 en HV2 € 22,00.
- 7.
Het tarief van de gecontracteerde zorgaanbieder Let’s Go Holding B.V. bedraagt voor HV1 € 20,50 en HV2 € 23,05.
- 8.
Het tarief van de gecontracteerde zorgaanbieder Stichting Zorggroep Drenthe bedraagt voor HV1 € 21,00 en HV2 € 23,05.
- 9.
Het tarief van de gecontracteerde zorgaanbieder Beter Thuis Wonen Thuiszorg B.V. bedraagt voor HV1 € 21,00 en HV2 € 23,50.
- 10.
Het tarief van de gecontracteerde zorgaanbieder De Zorgzaak B.V. bedraagt voor HV1 € 21,00 en HV2 € 23,50.
- 11.
Het tarief van de gecontracteerde zorgaanbieder Stichting Ina Koning Verzorging bedraagt voor HV1 € 21,00 en HV2 € 23,50.
- 12.
Het tarief van de gecontracteerde zorgaanbieder Stichting Zorgverlening DFW bedraagt voor HV1 € 21,00 en HV2 € 23,50.
- 13.
Het tarief van de gecontracteerde zorgaanbieder Thuiszorg Service Nederland B.V. bedraagt voor HV1 € 21,00 en HV2 € 23,50.
- 14.
Het tarief van de gecontracteerde zorgaanbieder Stichting Zorggroep Tangenborgh bedraagt voor HV1 € 21,00 en HV2 € 23,50.
3.2 Persoonsgebondenbudget (PGB).
De hoogte van het PGB bedraagt voor:
- a.
HV1 € 15,12 per uur;
- b.
HV2 € 19,23 per uur.
Het budget wordt berekend per 4 weken, 13 maal per jaar.
Hoofdstuk 4: Woonvoorziening.
4.1 Financiële tegemoetkomingen woonvoorziening.
- 1.
De financiële tegemoetkoming voor verhuis- en (her)inrichtingskosten bedraagt € 2.384,00.
- 2.
Een PGB voor een woonvoorzieningen wordt vastgesteld als tegenwaarde van het bedrag zoals vermeld in de door het college geaccepteerde offerte of standaard prijslijst woningaanpassingen gemeente Borger-Odoorn.
- 3.
De hoogte van een financiële tegemoetkoming voor een woningaanpassing bedraagt 100% van de door het college aanvaarde kosten.
- 4.
Bij woningaanpassingen tot € 5.000,00 exclusief BTW kan worden volstaan met één gespecificeerde offerte. Bij bedragen die de grens van € 5.000,00 exclusief BTW overschrijden dienen ten minste twee gespecificeerde offertes ingediend te worden.
- 5.
Er kunnen standaardprijzen worden gehanteerd voor veel voorkomende woningaanpassingen tot € 5.000,00. Deze staan vermeld in de standaardprijslijst woningaanpassingen gemeente Borger-Odoorn. Voor deze aanpassingen behoeft geen offerte te worden opgevraagd. Indien voorzieningen van deze beperkte prijslijst vermeldt staan op een offerte, wordt de prijs uit de standaardprijslijst als maximum gehanteerd.
- 6.
Voor een woningsanering wordt als normbedrag voor zeil of linoleum € 54,40 per meter (uitgaande van een gemiddelde lengte van de rol van 4 meter), inclusief egalisatiekosten gehanteerd. De maximale vergoeding van de slaapkamer bedraagt € 1.000,00 en € 2.000,00 bij sanering van de slaapkamer en de woonkamer.
- 7.
Kosten voor onderhoud en keuring komen voor een financiële tegemoetkoming in aanmerking. Deze staan vermeld in de prijslijst keuring en onderhoudskosten liften gemeente Borger-Odoorn.
- 8.
Kosten voor reparatie komen 100% voor een financiële tegemoetkoming in aanmerking.
Hoofdstuk 5: Vervoersvoorziening.
5.1 Financiële tegemoetkomingen vervoersvoorzieningen
- 1.
Het gereduceerde tarief voor het verplaatsen met het collectief vervoer tot 1 augustus 2010 is bepaald op € 0,90 per zone, waarbij een maximum van 6 zones geldt per enkele reis.
- 2.
Het gereduceerde tarief voor het verplaatsen met het collectief vervoer vanaf 1 augustus 2010 is bepaald op een instaptarief van € 0,75 en een bedrag van € 0,11 per kilometer, waarbij een maximum van 25 kilometers geld per enkele reis. Vanaf 25 kilometer geld het commercieel tarief voor de Wmo-pashouder.
- 3.
Vanaf 1 augustes 2010 telt voor de afgifte van een vervoerspas een bijdrage van € 25,00 en een maximum van 2.000 kilometer per jaar.
- 4.
De financiële tegemoetkoming voor vervoerskosten voor gebruik (eigen) auto bedraagt € 952,20 per jaar. Deze bijdrage wordt per maand betaalbaar gesteld.
- 5.
De financiële tegemoetkoming voor de vervoerskosten van individueel gebruik van een taxi bedraagt € 1.191,00 per jaar. Deze bijdrage wordt per maand betaalbaar gesteld.
- 6.
De financiële tegemoetkoming voor de vervoerskosten van individueel gebruik van een rolstoeltaxi bedraagt € 1.666,80 per jaar. Deze bijdrage wordt per maand betaalbaar gesteld.
- 7.
Meerkosten voor individuele taxi bedraagt € 238,80 en voor rolstoeltaxi bedraagt € 714,60 per jaar. Deze bijdrage wordt per maand betaalbaar gesteld.
- 8.
Voor de onder 5.1.6 genoemde voorzieningen welke in eigendom verstrekt worden, zal de financiële tegemoetkoming in de aanschafkosten worden bepaald door de meerkosten van de goedkoopst adequate oplossing die men heeft ten opzichte van de goedkoopst adequate algemeen gebruikelijke voorziening welke in de reguliere handel te verkrijgen is.
Hoofdstuk 6: Rolstoelvoorziening.
6.1 Financiële tegemoetkomingen rolstoelvoorziening.
Een sportvoorziening wordt uitsluitend verstrekt in de vorm van een financiële tegemoetkoming in de aanschafkosten voor de gebruiksduur van tenminste 3 jaar met een maximum van € 2.244,00.
Bijlage 1 Overzicht aanpassingskosten 2010
Vastgesteld bedrag in Euro's excl. |
Bedrag 10% adm kosten |
Bedrag incl. adm kosten |
Bedrag 19% b.t.w. |
Vastgesteld bedrag incl. alles |
|
Aanschaf en plaatsing verhoogd toilet 10+ |
250,00 |
25,00 |
275,00 |
52,25 |
327,25 |
Wandbeugel 30 cm wit |
53,77 |
5,38 |
59,15 |
11,24 |
70,38 |
Wandbeugel 40 cm wit |
54,67 |
5,47 |
60,14 |
11,43 |
71,56 |
Wandbeugel 50 cm wit |
56,40 |
5,64 |
62,04 |
11,79 |
73,83 |
Opklapbare beugels 50 cm |
111,69 |
11,17 |
122,86 |
23,34 |
146,20 |
Opklapbare beugels 60 cm |
113,35 |
11,34 |
124,69 |
23,69 |
148,38 |
Opklapbare beugels 70 cm |
115,01 |
11,50 |
126,51 |
24,04 |
150,55 |
Opklapbare beugels 80 cm |
116,68 |
11,67 |
128,35 |
24,39 |
152,73 |
Opklapbare beugels 90 cm |
118,34 |
11,83 |
130,17 |
24,73 |
154,91 |
Statief tbv toiletbeugel voor vloermontage |
112,99 |
11,30 |
124,29 |
23,61 |
147,90 |
Wandbevestiging toiletbeugel ivm zwakke muur |
63,43 |
6,34 |
69,77 |
13,26 |
83,03 |
Douchezitje met rugleuning en armleggers opklapbaar |
270,33 |
27,03 |
297,36 |
56,50 |
353,86 |
Douchezitje met hulppoot ivm zwakke muur |
332,86 |
33,29 |
366,15 |
69,57 |
435,71 |
Douchezitje op statief |
433,84 |
43,38 |
477,22 |
90,67 |
567,90 |
Verplaatsen douchekraan ivm douchezitje |
74,50 |
7,45 |
81,95 |
15,57 |
97,52 |
Plaatsen hendelmengkraan wastafel |
178,00 |
17,80 |
195,80 |
37,20 |
233,00 |
Plaatsen hendelmengkraan douche |
164,50 |
16,45 |
180,95 |
34,38 |
215,33 |
Plaatsen hendelmengkraan keuken |
194,50 |
19,45 |
213,95 |
40,65 |
254,60 |
Thermostaatkraan douche |
217,36 |
21,74 |
239,10 |
45,43 |
284,52 |
Glijstangcombinatie |
85,48 |
8,55 |
94,03 |
17,87 |
111,89 |
Bijlage 2 Keuring en onderhoudkosten liften
Keuring liften |
Beginkeuring |
Kosten exclusief BTW |
Frequentie periode keuring |
Kosten exclusief BTW |
Stoellift |
Ja |
€ 311,00 |
1 x per 4 jaar |
€ 226,00 |
Rolstoelplateaulift |
Ja |
€ 311,00 |
1 x per 4 jaar |
€ 226,00 |
Sta-plateaulift |
Ja |
€ 311,00 |
1 x per 4 jaar |
€ 226,00 |
Woonhuislift |
Ja* |
€ 482,00 |
1 x per 1,5 jaar |
€ 276,00 |
Hefplateaulift |
Ja |
€ 489,00 |
1 x per 1,5 jaar |
€ 280,00 |
Balansliften |
1 x per 1,5 jaar |
€ 81,00 per uur |
Onderhoud liften |
Frequentie |
Kosten exclusief BTW |
Stoellift |
1 x per jaar |
€ 158,60 |
Rolstoelplateaulift |
1 x per jaar |
€ 156,00 |
Sta-plateaulift |
1 x per jaar |
€ 156,00 |
Woonhuislift |
1 x per jaar |
€ 226,00 |
Hefplateaulift |
1 x per jaar |
€ 156,00 |
Balansliften |
1 x per jaar |
€ 156,00 |
Elektrische deuropeners |
1 x per jaar |
€ 128,00 |
Maximale toeslagen op bovengenoemde tarieven:
- ·
50% voor installaties, geplaatst buiten de woning;
- ·
50% voor installaties die meer dan 1 verdieping overbruggen;
- ·
50% voor installaties, uitgevoerd met elektrisch aangedreven plateaus en/of afrijdbeveiliging respectievelijk elektrisch wegklapbare raildelen;
- ·
De maximale vergoeding van de kosten voor reparatie van de genoemde soorten liften in woningen en trappenhuizen bedraagt 100% van de werkelijk gemaakte kosten.
Noot
*De prijs van de beginkeuring van woonhuisliften en hefplateauliften is tegenwoordig inbegrepen in de totale nieuwprijs van de lift.
Noot
**Balansliften worden niet meer nieuw gemaakt. Beginkeuringen komen daarom nauwelijks voor. Bestaande balansliften kunnen nog wel gewoon gekeurd en onderhouden worden.
! In de hierboven genoemde bedragen zijn opgenomen de kosten voor de keuring door het Liftinstituut (voorrijkosten + keuringstarieven), vermenigvuldigd met een factor 2 (personen), vanwege de noodzakelijke assistentie door de onderhoudsfirma.
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl