Regels gebruik aula's en familiekamer begraafplaatsen 2020

Geldend van 01-01-2020 t/m heden

Intitulé

Regels gebruik aula's en familiekamer begraafplaatsen 2020

Artikel 1. Begripsbepalingen

  • a.

    Begraafplaats:

    • Achterweg 2 te Ammerstol

    • Dijklaan 97 te Bergambacht

    • Westeinde3a te Berkenwoude

    • Molenweg 2 te Krimpen a/d Lek

    • Tiendweg-Oost 1a te Lekkerkerk

    • IJsseldijk-noord 12 te Ouderkerk aan den IJssel

    • Lageweg 39 b te Ouderkerk aan den IJssel

    • Poten 1 te Gouderak;

  • b.

    Aula: ruimte op de begraafplaats waarin diensten en/of condoleances plaats kunnen vinden;

  • c.

    Familiekamer: ruimte waar de overledene opgebaard kan worden;

  • d.

    Overledene: het stoffelijk overschot van diegene die begraven of gecremeerd wordt;

  • e.

    Gebruiker: persoon die de aanvraag tot het gebruik doet;

  • f.

    Koeltafel: meubel ontworpen voor het gekoeld opbaren van overledenen.

Artikel 2. Gebruik familiekamer (Lageweg)

  • 1.

    De familiekamer kan gebruikt worden voor het opbaren en bezoeken van de overledene.

  • 2.

    Het gebruik gaat in op de dag dat de overledene opgebaard wordt.

  • 3.

    Het gebruik stopt op de dag dat het gebruik van de familiekamer beëindigd wordt.

  • 4.

    Het gebruik van de familiekamer is inclusief:

    • a.

      het gebruik van koeltafel;

    • b.

      24 uurs bewaking koeltafel tegen spanningsuitval;

    • c.

      het gebruik van 1 sleutel en 1 pas voor toegang en alarmering.

  • 5.

    De familie heeft gedurende de periode dat de overledene opgebaard is onbeperkt toegang tot de familiekamer.

  • 6.

    De gemeente is niet verantwoordelijk voor de verzorging van de overledene.

Artikel 3. Gebruik aula

  • 1.

    De aula kan gebruikt worden voor:

    • a.

      condoleance op de dagen voorafgaand aan de dag van de begrafenis of crematie;

    • b.

      condoleance op de dag van de begrafenis of crematie;

    • c.

      bijeenkomsten in verband met een begrafenis of crematie.

  • 2.

    Het gebruik is inclusief verbruikskosten van water en energie.

  • 3.

    De gemeente is verantwoordelijk voor het in goede staat onderhouden van de aangeboden faciliteiten.

  • 4.

    De gebruiker is verantwoordelijk voor:

    • a.

      personeel voor de bediening;

    • b.

      het voorafgaand aan de bijeenkomst inrichten van de zaal;

    • c.

      het na de bijeenkomst weer in originele staat terug brengen van de inrichting van de zaal;

    • d.

      het schoon achterlaten van de keuken;

    • e.

      alle overige zaken die gebruiker wenst voor uitvoering van de plechtigheid;

    • f.

      het direct melden van schade aan of geconstateerde gebreken van de aangeboden faciliteiten aan de gemeente.

  • 5.

    Het gebruik van de aula omvat tevens het gebruik van:

    • a.

      Lageweg

      • 1 vaatwasser met een capaciteit van 50 kop en schotels

      • 1 koffiezetapparaat incl. koffie met capaciteit van 290 kopjes van 125 ml

      • 1 koelkast met inhoud van 130 liter

      • 200 kop en schotels

      • het gebruik van 100 stoelen

      • het gebruik van 7 tafels

      • geluidsinstallatie

    • b.

      Ammerstol, Berkenwoude

      • 40 stoelen per aula

    • c.

      Bergambacht

      • 40 stoelen

      • geluidsinstallatie

    • d.

      Lekkerkerk

      • 60 stoelen

      • 30 klapstoelen

      • geluidsinstallatie

    • e.

      Krimpen aan de Lek

      • 56 stoelen

      • geluidsinstallatie

    • f.

      Ouderkerk a/d IJssel

      • 30 stoelen

    • g.

      Gouderak

      • 20 stoelen

Artikel 4. Slotbepalingen

  • 1.

    De Regels gebruik aula’s en familiekamer begraafplaatsen 2017 worden ingetrokken met ingang van 1 januari 2020.

  • 2.

    Dit besluit wordt aangehaald als: Regels gebruik aula’s en familiekamer begraafplaatsen 2020.

  • 3.

    Deze regels treden in werking op 1 januari 2020.

Ondertekening

Aldus vastgesteld in de vergadering van burgemeester en wethouders van gemeente Krimpenerwaard,

op 19 november 2019.

de secretaris, mw. mr. M. Plantinga

de burgemeester, mr. R.S. Cazemier