Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR627100
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR627100/1
Aanwijzing functionarissen regeling bevoegdheden basisregistratie personen
Geldend van 17-08-2019 t/m heden
Intitulé
Aanwijzing functionarissen regeling bevoegdheden basisregistratie personenIn de Regeling bevoegdheden basisregistratie personen is in artikel 2 het volgende geregeld:
Artikel 2 De beheerfuncties
- a.
De bronhouder van de BRP is de concerndirecteur van de gemeente Groningen.
- b.
De concerndirecteur wijst de functionarissen aan die worden belast met:
- a.
het informatiebeheer;
- b.
het privacybeheer;
- c.
het functioneel applicatiebeheer;
- d.
het systeembeheer;
- e.
het beveiligingsbeheer;
- f.
het gegevensbeheer;
- g.
de gegevensverwerking;
- h.
het houden van toezicht;
- i.
het afnemen van een verklaring onder ede en/of belofte.
- a.
AANWIJZING:
De concerndirecteur heeft op 30 juli 2019 de functionarissen opnieuw aangewezen.
Artikel 1 Aanwijzing functionarissen
- •
Het informatiebeheer: als beheerder wordt aangewezen de directeur Publieke Dienstverlening en de hoofden van de afdeling Burgerzaken als diens plaatsvervangers.
- •
Het privacybeheer: als beheerders en onderlinge vervangers worden aangewezen de experts van de afdeling Burgerzaken.
- •
Het functioneel applicatiebeheer: als beheerders worden aangewezen de functioneel applicatiebeheerders BRP van I & S (Leefomgeving en Ruimte) van het Shared Service Centrum (SSC) van de gemeente Groningen.
- •
Het systeembeheer: als beheerders worden aangewezen de IBM iSeries (AS/400) systeem-beheerders van de generieke outsourcing ICT partner Fujitsu.
- •
Het beveiligingsbeheer: als beheerder wordt aangewezen het hoofd van de afdeling Auditing van het Shared Service Centrum (SSC) van de gemeente Groningen en een controller van hetzelfde vakgebied als diens plaatsvervanger.
- •
Het gegevensbeheer: als beheerders en onderlinge vervangers worden aangewezen Senior allround medewerkers van de afdeling Burgerzaken en de auditor / expert van de afdeling Burgerzaken.
- •
De gegevensverwerking: als gegevensverwerkers worden aangewezen de medewerkers van de afdeling Burgerzaken.
- •
Het houden van toezicht: als toezichthouders BRP worden aangewezen de vaste medewerkers van de afdelingen Burgerzaken en Rechtshandhaving.
- •
Het afnemen van een verklaring onder ede en/of belofte: als bevoegde medewerkers worden aangewezen de vaste medewerkers van de afdeling Burgerzaken.
Intrekking
De aanwijzing van 18 maart 2016 wordt hierbij ingetrokken.
Inwerkingtreding
Deze aanwijzing treedt in werking met ingang van de dag na haar bekendmaking.
Ondertekening
Groningen, 30 juli 2019
S. Gerritsen,
(concerndirecteur gemeente Groningen).
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl