Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR625465
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR625465/1
Regeling vervallen per 14-07-2021
Aanwijzingsbesluit heffings-en invorderingsambtenaar 2019
Geldend van 28-06-2019 t/m 13-07-2021 met terugwerkende kracht vanaf 01-01-2019
Intitulé
Aanwijzingsbesluit heffings-en invorderingsambtenaar 2019Aanwijzingsbesluit heffings-en invorderingsambtenaar 2019
Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Alphen aan den Rijn;
Gelet op;
• artikel 231, tweede lid, onderdeel b, c en d van de Gemeentewet;
• artikel 1 tweede lid van de Wet waardering onroerende zaken;
• artikel 2.1. van de Arbeidsvoorwaardenregeling van de gemeente Alphen aan den Rijn.
Besluit vast te stellen;
Aanwijzingsbesluit met betrekking tot de heffing en invordering van gemeentelijke belastingen en de uitvoering van de wet Waardering onroerende zaken, nader genoemd;
“Aanwijzingsbesluit heffings-en invorderingsambtenaar 2019”.
Artikel 1 Heffingsambtenaren
1. Voor de uitvoering van de bevoegdheden en verplichtingen genoemd in artikel 231, tweede lid, onderdeel b van de Gemeentewet, is voor elk van de in de linker kolom van de tabel in bijlage 1 bij dit aanwijzingsbesluit genoemde belastingen de in de rechter kolom genoemde functionaris aangewezen als heffingsambtenaar.
2. Mandatering van deze bevoegdheid is mogelijk bij afzonderlijk mandaatbesluit.
Artikel 2 Invorderingsambtenaren
1. Voor de uitvoering van de bevoegdheden en verplichtingen genoemd in artikel 231, tweede lid, onderdeel c van de Gemeentewet, is voor elk van de in de linker kolom van de tabel in bijlage 2 bij dit aanwijzingsbesluit genoemde belastingen de in de rechter kolom genoemde functionaris aangewezen als invorderingsambtenaar.
2. Mandatering van deze bevoegdheid is mogelijk bij afzonderlijk mandaatbesluit.
Artikel 3 Woz-ambtenaar
1. Als Woz-ambtenaar in de zin van artikel 1 tweede lid van de Wet waardering onroerende zaken wordt aangewezen de Manager Bedrijfsvoering.
2. Mandatering van deze bevoegdheid is mogelijk bij afzonderlijk mandaatbesluit.
Artikel 4 Medewerkers belastingen en inlichtingen verplichtingen
1. Voor de uitvoering van de bevoegdheden en verplichtingen genoemd in artikel 231, tweede lid, onderdeel d van de Gemeentewet, jegens wie mede gelden de verplichtingen als bedoeld in de artikel 47, 49, 50, 51 en 53a van de Algemene wet inzake rijksbelastingen en in de artikel 58 en 60 van de Invorderingswet 1990, dan wel bedoeld of van toepassing verklaard in de algemene maatregel van bestuur krachtens artikel 246a Gemeentewet dan wel artikel 31 Wet waardering onroerende zaken, zijn de in bijlage 3 bij dit aanwijzingsbesluit genoemde gemeenteambtenaren aangewezen.
2. Mandatering van deze bevoegdheid is niet mogelijk.
Artikel 5 Onbezoldigd gemeenteambtenaar
Als onbezoldigd gemeenteambtenaar ten behoeve van de heffing en invordering van gemeentelijke belastingen, worden aangewezen de functionarissen genoemd in bijlage 5.
Artikel 6 Inwerkingtreding
Dit besluit treedt met terugwerkende kracht in werking met ingang van 1 januari 2019, onder intrekking van het Aanwijzingsbesluit heffings-en invorderingsambtenaar 2014.
Bijlage 1 bij artikel 1 van het Aanwijzingsbesluit heffings- en invorderingsambtenaar 2019
Gemeentelijke belasting |
Heffingsambtenaren |
|
1 |
Onroerende-zaakbelastingen |
Manager Bedrijfsvoering |
2 |
Afvalstoffenheffing |
Manager Bedrijfsvoering |
3 |
Rioolheffing |
Manager Bedrijfsvoering |
4 |
Hondenbelasting |
Manager Bedrijfsvoering |
5 |
Toeristenbelasting |
Manager Bedrijfsvoering |
6 |
Haven- en opslaggelden |
Manager Bedrijfsvoering |
7 |
Parkeerbelastingen; naheffingsaanslagen |
Manager Ruimte en Veiligheid |
8 |
Parkeerbelastingen; bezwaar- en beroepsprocedures |
Manager Bedrijfsvoering |
9 |
Marktgelden incidentele dagplaatshouders |
Manager Ruimte en Veiligheid |
10 |
Marktgelden vaste vergunninghouders |
Manager Bedrijfsvoering |
11 |
Roerende ruimtebelastingen |
Manager Bedrijfsvoering |
12 |
Precariobelastingen |
Manager Bedrijfsvoering |
13 |
BIZ-bijdragen |
Manager Bedrijfsvoering |
14 |
Baatbelasting |
Manager Bedrijfsvoering |
15 |
Liggelden |
Manager Bedrijfsvoering |
16 |
Begrafenisrechten; jaarlijkse onderhoudsrechten als bedoeld in de Verordening Begrafenisrechten |
Manager Bedrijfsvoering |
17 |
Begrafenisrechten; de overige rechten, zoals bedoeld in de Verordening Begrafenisrechten |
Manager Bedrijfsvoering |
18 |
Leges in de zin van de Legesverordening |
Manager Bedrijfsvoering |
19 |
Specifieke leges Algemene Dienstverlening als bedoeld in Titel 1 van de Tarieventabel Leges |
Manager Publieksdienstverlening |
20 |
Specifieke leges Algemene Dienstverlening als bedoeld in Titel 2 van de Tarieventabel Leges |
Manager Bedrijfsvoering |
21 |
Specifieke leges Algemene Dienstverlening als bedoeld in Titel 3 van de Tarieventabel Leges |
Manager Bedrijfsvoering |
Bijlage 2 bij artikel 2 van het Aanwijzingsbesluit heffings- en invorderingsambtenaar 2019
Gemeentelijke belasting |
Invorderingsambtenaren |
|
1 |
Onroerende-zaakbelastingen |
Tactisch leidinggevende Belastingen |
2 |
Afvalstoffenheffing |
Tactisch leidinggevende Belastingen |
3 |
Rioolheffing |
Tactisch leidinggevende Belastingen |
4 |
Hondenbelasting |
Tactisch leidinggevende Belastingen |
5 |
Toeristenbelasting |
Tactisch leidinggevende Belastingen |
6 |
Haven- en opslaggelden |
Operationeel leidinggevende Beheer |
7 |
Parkeerbelastingen; naheffingsaanslagen |
Operationeel leidinggevende Handhaving |
8 |
Parkeerbelastingen; bezwaar- en beroepsprocedures |
Tactisch leidinggevende Belastingen |
9 |
Marktgelden incidentele dagplaatshouders |
Operationeel leidinggevende Handhaving |
10 |
Marktgelden vaste vergunninghouders |
Operationeel leidinggevende Beheer |
11 |
Roerende ruimtebelastingen |
Tactisch leidinggevende Belastingen |
12 |
Precariobelastingen |
Operationeel leidinggevende Beheer |
13 |
BIZ-bijdragen |
Tactisch leidinggevende Belastingen |
14 |
Baatbelastingen |
Operationeel leidinggevende Beheer |
15 |
Liggelden |
Operationeel leidinggevende Beheer |
16 |
Begrafenisrechten; jaarlijkse onderhoudsrechten als bedoeld in de Verordening Begrafenisrechten |
Tactisch leidinggevende Belastingen |
17 |
Begrafenisrechten; de overige rechten, zoals bedoeld in de Verordening Begrafenisrechten |
Tactisch leidinggevende Vergunningen |
18 |
Leges in de zin van de Legesverordening |
Tactisch leidinggevende Vergunningen |
19 |
Specifieke leges Algemene Dienstverlening als bedoeld in Titel 1 van de Tarieventabel Leges |
Tactisch leidinggevende Burgerzaken |
20 |
Specifieke leges Algemene Dienstverlening als bedoeld in Titel 2 van de Tarieventabel Leges |
Tactisch leidinggevende Vergunningen |
21 |
Specifieke leges Algemene Dienstverlening als bedoeld in Titel 3 van de Tarieventabel Leges |
Tactisch leidinggevende Vergunningen |
Bijlage 3 bij artikel 4 van het Aanwijzingsbesluit heffings- en invorderingsambtenaar 2019 Medewerkers belastingen
Als gemeenteambtenaar , bedoeld in artikel 231, tweede lid, onderdeel d van de Gemeentewet worden aangewezen als medewerkers belastingen de volgende gemeenteambtenaren: - Manager Bedrijfsvoering - Manager Publieksdienstverlening - Manager Ruimte en Veiligheid - Tactisch leidinggevende Belastingen - Operationeel leidinggevende Beheer - Tactisch leidinggevende vergunningen - Medewerker Beleidsuitvoering I, II,III en IV Belastingen - Adviseur IV Juridische zaken & Inkoop - Medewerker Bedrijfsvoering II en III Beheer - Tactisch leidinggevende Burgerzaken, ten aanzien van leges Algemene Dienstverlening - Medewerker Beleidsuitvoering I en II Burgerzaken en medewerker Publiek I en II, ten aanzien van leges Algemene Dienstverlening - Medewerker Beleidsuitvoering I en II en medewerker Publiek I en II Vergunningen en Klant Contact Centrum (KCC), ten aanzien van leges Algemene Dienstverlening - Operationeel leidinggevende Handhaving, ten aanzien van marktgelden en parkeerbelastingen - Medewerker Handhaving III Handhaving, ten aanzien van marktgelden - Medewerker Handhaving I, III en IV Handhaving, ten aanzien van parkeerbelastingen - Medewerker technische uitvoering III Uitvoering en Service, ten aanzien van havengelden - Manager Centrale Diensten Parkeerservice - Medewerker Handhaving III Handhaving en medewerker Bedrijfsvoering IV Belastingen |
Bijlage 4 bij artikel 4 van het Aanwijzingsbesluit heffings- en invorderingsambtenaar 2019 Inlichtingenverplichtingen 2019
Als gemeenteambtenaar, jegens wie de verplichtingen gelden als bedoeld in artikelen 47,49,50,51 en 53a Algemene wet rijksbelastingen, 58 en 60 Invorderingswet, 246a Gemeentewet en 31 Wet WOZ worden aangewezen de volgende gemeenteambtenaren: - Tactisch leidinggevende Belastingen - Operationeel leidinggevende Beheer - Tactisch leidinggevende vergunningen - Medewerker Beleidsuitvoering I, II, III en IV Belastingen - Adviseur IV Juridische zaken & Inkoop - Medewerker Bedrijfsvoering II en III Beheer - Medewerker Beleidsuitvoering I en II en medewerker Publiek I en II Burgerzaken, ten aanzien van leges Algemene Dienstverlening - Medewerker Beleidsuitvoering I en II en medewerker Publiek I en II Vergunningen en Klant Contact Centrum (KCC), ten aanzien van leges Algemene Dienstverlening - Operationeel leidinggevende Handhaving, ten aanzien van marktgelden en parkeerbelastingen - Medewerker Handhaving III Handhaving, ten aanzien van marktgelden - Medewerker Handhaving I, III en IV Handhaving, ten aanzien van parkeerbelastingen - Medewerker technische uitvoering III Uitvoering en Service, ten aanzien van havengelden - Manager Centrale Diensten Parkeerservice - Medewerker Handhaving III Handhaving en medewerker Bedrijfsvoering IV Belastingen |
Bijlage 5 bij artikel 5 van het Aanwijzingsbesluit heffings- en invorderingsambtenaar 2019 Onbezoldigd gemeenteambtenaar
Als onbezoldigd gemeenteambtenaar , bedoeld in artikel 2.1 van de Arbeidsvoorwaardenregeling en artikel 231, tweede lid, onderdeel e worden aangewezen: - Medewerkers Mandaat / Flanderijn - Woz taxateur (extern) - Manager Centrale Diensten Parkeerservice |
Ondertekening
Alphen aan den Rijn, 20 mei 2019.
Het college van burgemeester en wethouders van Alphen aan den Rijn,
de secretaris, de burgemeester.
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl