Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR624882
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR624882/2
Reglement Mandaat-, machtiging- en volmachtbesluiten 2014
Geldend van 10-08-2022 t/m heden
Intitulé
Reglement Mandaat-, machtiging- en volmachtbesluiten 2014Het Dagelijks Bestuur en de voorzitter van het samenwerkingsorgaan Holland Rijnland,
overwegende:
- -
dat het noodzakelijk is een reglement Mandaat-, Machtiging- en Volmachtbesluiten op te stellen dat aansluit bij de bepalingen van de Algemene wet bestuursrecht en overige wetgeving;
- -
gelet op Titel 10.1 van de Algemene wet bestuursrecht;
besluit:
vast te stellen het navolgende Reglement Mandaat-, machtiging- en volmachtbesluiten 2014.
Artikel 1 Begripsbepalingen
-
a. mandaat: de bevoegdheid om namens een bestuursorgaan besluiten te nemen;
-
b. ondertekeningmandaat: de bevoegdheid om voor een bestuursorgaan de door hem genomen besluiten te ondertekenen;
-
c. volmacht: de bevoegdheid om in naam van een bestuursorgaan (volmachtverlener) verrichten van privaatrechtelijke rechtshandelingen;
-
d. machtiging:de bevoegdheid om in naam van een bestuursorgaan te besluiten tot feitelijke handelingen en deze te verrichten;
-
e. mandaatgever: het bestuursorgaan dat de bevoegdheid om namens hem te beslissen overdraagt;
-
f. gemandateerde: degene die het mandaat heeft ontvangen en indien van toepassing ook heeft aanvaard;
-
g. bestuursorgaan: het Algemeen Bestuur, het Dagelijks Bestuur of de voorzitter van Holland Rijnland;
-
h. mandaatregister: Register Mandaat-, Machtiging- en Volmachtbesluiten van het Dagelijks Bestuur van het samenwerkingsorgaan Holland Rijnland.
Artikel 2 Mandaat
-
1. Mandaat wordt verleend volgens het bij dit besluit behorende Mandaatregister met in achtneming van het bepaalde in dit besluit alsmede onder de bijzondere voorwaarden zoals opgenomen in het Mandaatregister;
-
2. Voor zover van toepassing, omvat de bevoegdheid om krachtens mandaat besluiten te nemen tevens de bevoegdheid tot het stellen van voorschriften en beperkingen;
-
3. Het mandaat strekt niet verder dan de uitoefening van die bevoegdheden die tot het specifieke takenpakket van de gemandateerde behoren.
Artikel 3 Ondermandaat
-
1. De gemandateerde kan alleen ondermandaat verlenen indien dit uitdrukkelijk is bepaald in het bij dit besluit behorende Mandaatregister;
-
2. Het ondermandaat strekt niet verder dan de uitoefening van die bevoegdheden die tot het specifieke takenpakket van degene aan wie het ondermandaat is verleend behoren.
Artikel 4 Algemene regels en uitzonderingen
-
1. De gemandateerde is niet bevoegd tot het nemen van besluiten als vermeld in de bij dit Reglement behorende bijlage wanneer zich de volgende situaties voordoen:
- a.
de bevoegdheid betreft het vaststellen van verordeningen, regelingen of nadere regels;
- b.
advies is nodig van een ander organisatieonderdeel of van derden en dit advies en het eigen standpunt sluiten niet op elkaar aan dan wel leiden niet tot dezelfde conclusie;
- c.
het Dagelijks Bestuur, een lid van het Dagelijks Bestuur of de secretaris geeft te kennen het voorstel aan het Dagelijks Bestuur ter besluitvorming te willen voorleggen;
- d.
het besluit impliceert een afwijking van beleidsregels, richtlijnen, voorschriften en dergelijke;
- e.
het besluit leidt tot overschrijding van budgetten of kredieten;
- f.
de gemandateerde heeft een persoonlijk belang bij het uitoefenen van de bevoegdheid.
- a.
-
2. De uitoefening van de gemandateerde bevoegdheden geschiedt binnen de grenzen van de vastgestelde taken en met inachtneming van het terzake geldende recht alsmede de geldende beleids- en uitvoeringsregels.
-
3. De beslissing op bezwaarschriften is voorbehouden aan het Dagelijks Bestuur, met uitzondering van de beslissing op bezwaarschriften op grond van de Huisvestingsverordening.
Artikel 5 Bij afwezigheid van de gemandateerde
Bij afwezigheid van de gemandateerde mogen de bevoegdheden worden uitgeoefend worden door diens plaatsvervanger.
Artikel 6 Informatieverstrekking
De gemandateerden stellen het bestuursorgaan onmiddellijk in kennis van krachtens (onder)mandaat genomen besluiten, waarvan zij redelijkerwijs moeten aannemen dat kennisneming aan dit orgaan van belang is.
Artikel 7 Zelf uitoefenen van de gemandateerde bevoegdheid
De mandaatgever blijft te allen tijde bevoegd de gemandateerde bevoegdheid uit te oefenen. Indien hij van deze bevoegdheid gebruik maakt, geeft hij hiervan tijdig kennis aan de gemandateerde.
Artikel 8 Wijze van ondertekening
De krachtens mandaat of ondermandaat genomen besluiten worden als volgt ondertekend:
Het Dagelijks Bestuur Holland Rijnland,
namens deze,
………………………… (functie, handtekening en naam (onder)gemandateerde)
Artikel 9 Volmacht en machtiging
Het bepaalde in dit besluit is van overeenkomstige toepassing op volmacht en machtiging.
Artikel 10 Wijzigingen
Wijzigingen in de verlening van mandaat, machtiging en volmacht van bevoegdheden die in de bij dit Reglement behorende bijlage worden opgenomen moeten zijn te herleiden tot een besluit, voorzien van datum en ondertekening.
Artikel 11 Citeertitel
Dit Reglement kan worden aangehaald als het Mandaatreglement Holland Rijnland 2014
Artikel 12 Intrekking oude regeling
-
1. Ingetrokken worden het Reglement Mandaat-, machtiging- en volmachtbesluit samenwerkingsorgaan Holland Rijnland d.d. 1 juli 2009 alsmede het Mandaat-, machtiging en volmachtbesluit van het Dagelijks Bestuur en de voorzitter van het samenwerkingorgaan Holland Rijnland vastgesteld d.d. 18 juni 2009, laatstelijk gewijzigd op 15 januari 2011;
-
2. In afwijking van het bepaalde in het eerste lid blijft artikel 2 van het Reglement Mandaat-, machtiging- en volmachtbesluit samenwerkingsorgaan Holland Rijnland d.d. 1 juli 2009 alsmede paragraaf 6 van het Mandaat-, machtiging- en volmachtbesluit van het Dagelijks Bestuur en de voorzitter van het samenwerkingsorgaan Holland Rijnland d.d. 18 juni 2009, laatstelijk gewijzigd d.d. 15 december 2011, voor zover het betreft de mandaten Huisvestingsverordening Holland Rijnland 2009 nog van kracht tot inwerkingtreding van de Huisvestingsverordening Holland Rijnland 2013.
Artikel 13 Inwerkingtreding
Dit Reglement treedt in werking op
Ondertekening
Aldus vastgesteld op 28 november 2013
Het Dagelijks Bestuur Holland Rijnland
De secretaris,
N. v. Netten
De voorzitter,
H.J.J. Lenferink
Bijlage 1: Register mandaat-, machtiging- en volmachtbesluit van het dagelijks bestuur en de voorzitter vanhet samenwerkingsorgaan HollandRijnland 2022
nr |
Onderwerp |
Wettelijke grondslag |
Bijzondere bepalingen |
Mandaat, machtiging, volmacht |
Ondermandaat |
1 |
ALGEMEEN |
|
|
|
|
1.1 |
Vertegenwoordigen van het Algemeen Bestuur of het Dagelijks Bestuur – als bestuursorgaan - in rechtsgedingen |
Art. 21 lid 3 Gemeenschappelijke regeling (Gr) |
machtiging van de voorzitter |
secretaris-directeur |
Mt-leden, strategisch adviseurs , jurist woonurgentiesen o.g.v. de Huisvestingsverordening Holland Rijnland aangewezen (gemeente)ambtenaren. |
1.2 |
Vertegenwoordigen van het samenwerkingsorgaan Holland Rijnland als rechtspersoon in rechtsgedingen |
Art. 21 lid 3 Gr |
machtiging van de voorzitter |
secretaris-directeur |
|
1.3 |
Het verrichten van handelingen tot bewaking van de uitvoering van rechtshandelingen, waartoe worden gerekend ingebrekestelling, ontbinding, vorderen van nakoming, opzegging van een overeenkomst en alle besluiten die hiermee verband houden. |
Art. 21 lid 3 Gr |
|
secretaris-directeur |
|
1.4 |
Beslissen omtrenthet indienen van een bezwaarschrift of het instellen van beroep of het verzoeken om een voorlopige voorziening tegen besluiten van andere overheidsorganen. |
Art. 160 Gemeente-wet (Gw) |
In eerstvolgende DB- vergadering bekrachtigen |
secretaris-directeur |
|
1.5 |
Het indienen van een verweerschrift in het kader een procedure op grond van de Algemene wet bestuursrecht |
|
|
secretaris-directeur |
jurist woonurgenties (v.w.b. urgentieverzoeken) |
1.6 |
Het indienen van zienswijzen |
|
|
secretaris-directeur |
|
1.7 |
Het ondertekenen van DB besluiten |
Art. 21 lid 2 en Art. 25 lid 1 sub e Gr |
ondertekeningsmandaat |
Samen met voorzitter secretaris-directeur |
|
1.8 |
Het ondertekenen van namens het DB uitgaande brieven (niet zijnde besluiten ingevolge de Algemene wet bestuursrecht) |
Art. 21 lid 2 en art. 25 lid 1 sub e Gr |
ondertekeningsmandaat |
secretaris-directeur (bijvoorbeeld aanstellingsbrieven) |
|
1.9a |
Besluiten tot het aangaan van contracten (aankoop van producten en diensten, huurcontracten etc.) tot € 25.000 excl btw. |
Art. 160 Gw |
mandaat Zi e ook budgethoudersregeling en nr 1.24 |
budgethouder |
subbudgethouder |
1.9b |
Het ondertekenen van contracten (aankoop van producten en diensten, huurcontracten etc.) tot € 25.000 excl btw. |
Art. 21 lid 3 Gr |
volmacht (van de voorzitter) Zie ook budgethoudersregeling |
budgethouder |
subbudgethouder |
1.9c |
Het effectueren van eventuele boetebedingen in contracten |
Art.21 lid 3 Gr |
secretaris-directeur |
|
|
1.10a |
Besluiten tot het aangaan van contracten (aankoop van producten en diensten, huurcontracten etc.) tussen € 25.000en € 60.000 excl. BTW. |
Art. 160 Gw |
mandaat Zi e ook budgethoudersregeling en nr 1.24 |
secretaris-directeur |
Achtereenvolgens Concerncontroller/ manager Bedrijfsvoering, manager Uitvoering, manager Strategie en Beleid |
1.10b |
Het ondertekenen van contracten (aankoop van producten en diensten, huurcontracten etc.) tussen € 25.000en € 60.000 excl. BTW. |
Art. 21 lid 3 Gr |
volmacht (van de voorzitter) Zie ook budgethoudersregeling |
secretaris-directeur |
Achtereenvolgens Concerncontroller /manager Bedrijfsvoering, manager Uitvoering, manager Strategie en Beleid |
1.11a |
Het besluiten tot het aangaan van contracten m.b.t. inhuur van personeel. |
Art. 160 GW |
mandaat Zie ook budgethoudersregeling |
secretaris-directeur |
|
1.11b |
Het ondertekenen van contracten m.b.t. inhuur van personeel. |
Art. 21 lid 3 Gr |
volmacht (van de voorzitter) Zi e ook budgethouders-regeling |
secretaris-directeur |
|
1.12 |
Aanvragen van subsidies |
|
|
secretaris-directeur |
Mt-leden, programmamanagers, RMC-coördinator |
1.13 |
Het verantwoorden van door Holland Rijnland ontvangen subsidies |
|
|
Tot € 25.000,- excl. BTW secretaris-directeur en overige Mt-leden, programmamanagers Tussen € 25.000,- en € 60.000,- excl. BTW secretaris-directeur |
|
1.14 |
Sturen van bewijsvan ontvangst |
|
|
secretaris-directeur |
senior documentair informatieverzorger, ondersteuning RBL secretarieel medewerker urgentiecie. |
1.15 |
Verschaffen van informatie van feitelijke aard en het verstrekken van inlichtingen aan ambtelijke instanties |
|
|
secretaris-directeur |
mt-leden, programmamanagers, strategisch adviseurs, medewerkers Bedrijfsvoering |
1.16 |
Versturen van uitnodigingen voor besprekingen op ambtelijk niveau |
|
|
secretaris-directeur |
mt-leden, programmamanagers, strategisch adviseurs, medewerkers Bedrijfsvoering, (senior) ambtelijk secretaris |
1.17 |
Versturen van uitnodigingen voor Portefeuillehoudersoverleggen |
Art. 10 Verordening PHO |
|
secretaris-directeur |
(senior) ambtelijk secretaris |
1.18 |
Versturen van uitnodigingen voor vergaderingen van het AB en het DB |
Art. 2 RvO |
|
secretaris-directeur |
(senior) ambtelijk secretaris |
1.19 |
Doen van opgaven voor de statistiek |
|
|
secretaris-directeur |
mt-leden, programmamanagers, strategisch adviseurs, medewerkers Bedrijfsvoering, medewerkers service-eenheid financiën Servicepunt71, concerncontroller/ manager bedrijfsvoering |
1.20 |
Verstrekken van wettelijk vereiste gegevens |
|
|
secretaris-directeur |
mt-leden, programmamanagers, strategisch adviseurs, medewerkers Bedrijfsvoering, medewerkers Service-eenheid Financiën Servicepunt71, concerncontroller/manager bedrijfsvoering |
1.21 |
Waarmerken van afschriften |
|
|
secretaris-directeur |
|
1.22 |
Voeren van correspondentie inzake aansprakelijkstellingen c.q. in gebreke stellingen bij schadegevallen |
|
i.o.m. Juridisch beleidsadviseur van Servicepunt71 |
secretaris-directeur |
achtereenvolgens de manager Strategie en Beleid, de manager SOZ Jeugdhulp (v.w.b. Jeugdhulp),de concerncontroller/manager bedrijfsvoering en de manager uitvoering |
|
Aanbestedingswet |
|
|
|
|
1.23 |
Het verrichten van voorbereidende werkzaamheden en het voeren van correspondentie met betrekking tot Europese aanbesteding |
|
|
secretaris-directeur |
Achtereenvolgens de manager SOZ Jeugdhulp (v.w.b. Jeugdhulp), de concerncontroller/manager bedrijfsvoering, de manager uitvoering, programmamanagers, strategisch adviseurs |
1.24 |
Het verrichten van voorbereidende werkzaamheden en het voeren van correspondentie met betrekking tot nationale openbare en niet- openbare aanbesteding, enkelvoudige en meervoudige onderhandse procedures |
|
Zie ook budgethoudersregeling en nr 1.9a en nr 1.10a |
Tot € 25.000,- budgethouder Vanaf € 25.000,- secretaris-directeur |
Achtereenvolgens de manager SOZ Jeugdhulp (v.w.b. Jeugdhulp) de manager Strategie en Beleid, de concerncontroller/manager bedrijfsvoering, de manager uitvoering |
|
Algemene wet bestuursrecht |
|
|
|
|
1.25 |
Het doorzenden van geschriften welke kennelijk bedoeld zijn voor een ander bestuursorgaan dan wel retourneren aan de afzender indien doorzending niet mogelijk is |
art. 2:3 Awb |
|
secretaris-directeur Jurist woonurgenties v.w.b. WRV- en urgentiezaken |
mt-leden, programmamanagers, strategisch adviseurs |
1.26 |
Het stellenvan een termijn voor het uitbrengen van een advies |
art. 3:6 Awb |
|
secretaris-directeur |
mt-leden, programmamanagers, strategisch adviseurs |
1.27 |
Het ter beschikking stellen van gegevens aan een adviseur |
art. 3:7 Awb |
|
secretaris-directeur |
mt-leden, programmamanagers, strategisch adviseurs |
1.28 |
Het ter inzageleggen van een ontwerpbesluit in het kader van de uniforme openbare voorbereidingsprocedure |
art. 3:11 Awb |
|
secretaris-directeur |
(senior) ambtelijk secretaris |
1.29 |
Kennisgeving ter inzagelegging ontwerpbesluit in het kader van de uniforme openbare voorbereidingsprocedure |
art. 3:12 Awb |
|
secretaris-directeur |
(senior) ambtelijk secretaris, communicatieadviseur |
1.30 |
Toezending ontwerpbesluit aan belanghebbende in het kader van de uniforme openbare voorbereidingsprocedure |
art. 3:13 Awb |
|
secretaris-directeur |
Manager Strategie en Beleid, strategisch adviseurs |
|
Bepalen dat ook anderen in de gelegenheid worden gesteld om een zienswijze naar voren te brengen |
art. 3:15 Awb |
|
secretaris-directeur |
Manager Strategie en Beleid, strategisch adviseurs |
1.32 |
Zenden verslag van gedachtewisseling en mondelinge bedenkingen aan aanvrager, adviseurs en degenen die mondelinge bedenkingenhebben ingebracht |
art. 3:15 Awb |
|
secretaris-directeur |
Manager Strategie en Beleid, strategisch adviseurs |
1.33 |
Bekendmaking van besluiten van AB en van DB |
art. 3:42 lid 2, art. 3:43 en art. 3:44 Awb |
|
secretaris-directeur |
(senior) ambtelijk secretaris |
1.34 |
Het verzoeken tot het aanvullen van een aanvraag en het stellenvan een termijn aan belanghebbende(n) tot aanvulling van een aanvraag |
art. 4:5 Awb |
|
secretaris-directeur bestuursjuridisch medewerker, zijnde secretaris Urgentiecie. (wat betreft urgentie aanvragen) medewerker RBL |
Manager Strategie en Beleid, strategisch adviseurs |
1.35 |
Besluiten tot nietin behandeling nemen onvolledige aanvraag |
art. 4:5 Awb |
|
secretaris-directeur voorzitter Urgentiecie. (v.w.b. urgentie aanvragen) medewerker RBL |
|
1.36 |
Maken van aantekening dat aanvraag ondanks onvolledigheid in behandeling wordt genomen |
art. 4:5 Awb |
|
secretaris-directeur secr. Urgentiecie. (v.w.b.urgentie aanvragen) medewerker RBL |
Manager Strategie en Beleid, strategisch adviseurs |
1.37 |
Een herhaalde aanvraag afwijzen |
Art. 4:6 Awb |
|
secretaris-directeur voorzitter Urgentiecie. (v.w.b. urgentie aanvragen) medewerker RBL |
|
1.38 |
Een aanvrager in de gelegenheid stellen een zienswijze naar voren te brengen |
art. 4:7 Awb |
|
secretaris-directeur voorzitter Urgentiecie. (v.w.b. urgentie aanvragen) medewerker RBL |
Manager Strategie en Beleid, strategisch adviseurs |
1.39 |
Horen van een belanghebbende die beschikking niet zelf heeft aangevraagd |
art. 4:8 Awb |
|
secretaris-directeur voorzitter Urgentiecie. (v.w.b. urgentie aanvragen) medewerker RBL |
Manager Strategie en Beleid, strategisch adviseurs |
1.40 |
Kennisgeving termijnoverschrijding |
art. 4:14 Awb |
|
secretaris-directeur secr. Urgentiecie. (v.w.b. urgentie aanvragen) medewerker RBL |
Manager Strategie en Beleid, strategisch adviseurs |
1.41 |
Opschorting beslistermijn |
art. 4:15 Awb |
|
secretaris-directeur secr. Urgentiecie. (v.w.b. urgentie aanvragen) medewerker RBL |
Manager Strategie en Beleid, strategisch adviseurs |
1.42 |
Vaststelling dwangsom |
art. 4:18 Awb |
Beschikkingen worden ter kennis gebracht aan het DB |
secretaris-directeur |
|
1.43 |
Bekendmaking van rechtswege gegeven beschikkingen |
art. 4:20c Awb |
|
secretaris-directeur |
|
1.44 |
Het aanhouden van het behandelen van een bezwaarschrift tot het begin van de bezwaartermijn |
art. 6:10 Awb |
|
secretaris-directeur Jurist woonurgenties (v.w.b. urgentie aanvragen) |
|
1.45 |
Het bevestigen van de ontvangst van een bezwaarschrift |
art. 6:14 Awb |
|
secretaris-directeur |
Jurist woonurgenties v.w.b. WRV- en urgentiezaken |
1.46 |
Het doorzenden van een bezwaar- of beroepschrift naar de bevoegde instantie |
art. 6:15 Awb |
|
secretaris-directeur Jurist woonurgenties (v.w.b.urgentie aanvragen) |
|
1.47 |
Het intrekken of wijzigen van een bestreden besluit |
art. 6:18 Awb |
Alleen DB kan besluit intrekken of wijzigen bij in mandaat genomen besluiten |
secretaris-directeur (v.w.b. Wob) voorzitter Urgentiecie. (v.w.b. urgentie aanvragen) |
Jurist woonurgenties (v.w.b.urgentie aanvragen) |
1.48 |
Het mededelen van een alsnog genomen besluit aan het orgaan waarbij beroep aanhangig is gemaakt, bijvoorbeeld bij de rechtbank |
art. 6:20 Awb |
|
secretaris-directeur Jurist woonurgenties (v.w.b.urgentie aanvragen) |
|
1.49 |
Het beslissen op een verzoek om in te stemmen met rechtstreeks beroep |
art. 7:1a Awb |
|
secretaris-directeur Jurist woonurgenties (v.w.b.urgentie aanvragen) |
|
1.50 |
Het afzien van het horen van een belanghebbende in bezwaar |
art. 7:3 Awb |
|
voorzitter commissie bezwaarschriften |
|
1.51 |
Het ter inzage leggen van een bezwaarschrift en de op de zaak betrekking hebbende stukken |
art. 7:4 Awb |
|
secretaris commissie bezwaarschriften |
|
1.52 |
Het in geval van afzonderlijk horen afzien van het op de hoogte stellen van andere belanghebbende van het verhandelde ter zitting |
art. 7:6 Awb |
|
voorzitter commissie bezwaarschriften |
|
1.53 |
Het mededelen van nieuw bekend geworden feiten of omstandigheden en het in de gelegenheid stellen van bezwaarmaker om hierop te reageren |
art. 7:9 Awb |
|
voorzitter commissie bezwaarschriften |
secretaris commissie bezwaarschriften |
1.54 |
Verdagen van beslissing op bezwaar |
art. 7:10 Awb |
|
secretaris-directeur Jurist woonurgenties (v.w.b. urgentie aanvragen) |
|
1.55 |
Beslissing op bezwaar |
art. 7:11 Awb |
Alleen v.w.b. bezwaarschriften op grond van de huisvestingsverordening |
portefeuillehouder Ruimte en Wonen |
|
1.56 |
Proceskostenvergoeding in bezwaar |
art. 7:15 Awb |
Alleen v.w.b. bezwaarschriften op grond van de huisvestingsverordening |
portefeuillehouder Ruimte en Wonen |
|
1.57 |
Het geven van schriftelijke inlichtingen |
art. 8:28 en art. 8:45 Awb |
|
secretaris-directeur |
|
1.58 |
Het geven van schriftelijk dupliek |
art. 8:43 Awb |
|
secretaris-directeur |
|
1.59 |
Het geven van een zienswijze ten aanzien van een schriftelijk verslag van een deskundige |
art. 8:47 lid 5 Awb |
|
secretaris-directeur |
|
1.60 |
Het geven van toestemming om het onderzoek ter zitting achterwege te laten |
art. 8:57 Awb |
|
secretaris-directeur |
|
1.61 |
Het indienen van nadere stukken |
art. 8:58 lid 1 Awb |
|
secretaris-directeur Jurist woonurgenties (v.w.b. WRV- en urgentiezaken) |
|
|
|
|
|
|
|
|
Klachtenreglement |
|
|
|
|
1.62 |
Het besluiten tot het nietin behandeling nemenvan een klacht |
Art. 5 lid 3 |
|
klachtencoördinator |
|
1.63 |
Verdagen van beslissing op klacht |
Art. 8 lid 2 |
|
klachtencoördinator |
|
1.64 |
Afdoening klacht(met inachtneming advies klachtencoördinator) indien de klachteen gedraging betreftvan een ambtenaar werkzaam bij of ten behoeve van Holland Rijnlanden/of een gedraging van één van die diensten zelf betreft 1) |
Art. 11 |
|
|
concerncontroller/manager bedrijfsvoering v.w.b. gedragingen medewerkers behorend tot de strategische eenheid.
|
|
|
|
|
|
|
|
Wet openbaarheid van bestuur |
|
|
|
|
1.65 |
Verzoek om preciseren bij een te algemeen geformuleerd verzoek om openbaarheid van stukken |
Art. 3 lid 4 |
i.o.m. Juridisch beleidsadviseur |
secretaris-directeur |
mt-leden |
1.66 |
Doorzenden Wob-verzoek aan ander bestuursorgaan |
Art. 4 |
i.o.m. Juridisch beleidsadviseur |
secretaris-directeur |
mt-leden |
1.67 |
Beslissen op Wob-verzoek |
Art. 6 |
i.o.m. Juridisch beleidsadviseur |
secretaris-directeur |
mt-leden |
1.68 |
Opschorten beslistermijn Wob-verzoek en het stellen van een nieuwe termijn waarbinnen het verzoek wordt afgehandeld. |
Art. 6 lid 3 |
i.o.m. Juridisch beleidsadviseur |
secretaris-directeur |
mt-leden |
1.69 |
Verdaging beslissen op Wob-verzoek |
Art. 6 lid 2 |
i.o.m. Juridisch beleidsadviseur |
secretaris-directeur |
mt-leden |
1.70 |
Actieve openbaarheid van documenten |
Art. 8 |
i.o.m. team communicatie |
secretaris-directeur |
mt-leden |
1.71 |
Het voor hergebruik beschikbaar stellen van documenten |
Art. 11b |
i.o.m. Juridisch beleidsadviseur |
secretaris-directeur |
mt-leden |
|
|
|
|
|
|
|
Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) |
|
|
|
|
1.72 |
Verstrekken van inlichtingen |
Art. 5 e.v. |
|
secretaris-directeur |
seniormedewerker RBL medewerkers woonruimteverdeling strategisch adviseurs |
1.73 |
Verzoek mededeling verstrekking gegevens |
Art. 5 e.v. |
|
secretaris-directeur |
seniormedewerker RBL medewerkers woonruimteverdeling strategisch adviseurs |
1.74 |
Verzoeker informeren over melding derden |
Art. 13 e.v. |
|
secretaris-directeur |
seniormedewerker RBL medewerkers woonruimteverdeling strategisch adviseurs |
1.75 |
Behandeling verzet tegen verwerking |
Art. 21 e.v. |
|
secretaris-directeur |
|
1.76 |
Wijzen op de mogelijkheid verzet aan te tekenen |
Art. 21 e.v. |
|
secretaris-directeur |
seniormedewerker RBL medewerkers woonruimteverdeling strategisch adviseurs |
1.77 |
Melding datalek |
Art 33 e.v. |
advies functionaris voor de gegevensbescherming |
secretaris-directeur |
mt-leden |
|
|
|
|
|
|
|
Archiefwet 1995/ Archiefbesluit 1995 |
|
|
|
|
1.78 |
De bevoegdheid tot het vervangen van archiefbescheiden door reproducties |
Art 7 Aw |
|
secretaris-directeur |
|
1.79 |
Beperking openbaarheid van archiefbescheiden |
Art. 15 lid 1 Aw |
|
secretaris-directeur |
|
1.80 |
Beheer archiefbescheiden |
Art. 32 Aw |
|
concerncontroller/manager bedrijfsvoering |
senior documentair informatieverzorger |
1.81 |
Ontwerpen selectielijst |
Art. 3 Ab |
|
concerncontroller/manager bedrijfsvoering |
senior documentair informatieverzorger |
1.82 |
Het opmaken van een verklaring vernietiging/vervanging/ vervreemding |
Art. 8 Ab |
|
concerncontroller/manager bedrijfsvoering |
senior documentair informatieverzorger |
1.83 |
Het opmaken van een verklaring van overbrenging |
Art. 9 Ab |
|
secretaris-directeur, concerncontroller/manager bedrijfsvoering |
senior documentair informatieverzorger |
|
Voorlichting / Communicatie |
|
|
|
|
1.84 |
Plaatsen van advertenties |
|
|
secretaris-directeur |
mt-leden communicatieadviseur en - medewerker medewerker verkeersveiligheid en regiotaxi |
1.85 |
Verspreiden van persberichten |
|
Na akkoord portefeuillehouder en secretaris-directeur |
communicatieadviseur en -medewerker |
|
1.86 |
Perscontacten |
|
i.o.m. secretaris-directeur en de portefeuillehouder |
communicatieadviseur en -medewerker |
|
|
Agressieprotocol |
|
|
|
|
1.87 |
Het aanschrijven van de persoon die zich agressief heeft gedragen |
|
|
secretaris-directeur |
mt-leden |
2. |
PERSONELE ZAKEN Bevoegdheden Cao SGO |
||||
2.1 |
Het aanstellen van personeel |
2.1 en 2.5 |
|
secretaris-directeur |
|
2.2 |
Het aanbieden van stage- en werkervaringsplaatsen en het toekennen van bijbehorende onkostenvergoedingen en besluiten inzake afwijkende beloning op grond van aanstellingen o.g.v. een banenafspraak |
2.7, 2.8 en 2.9 |
|
secretaris-directeur |
mt-leden |
2.3 |
Overeenkomen van het salaris met een individuele werknemer en alle beslissingen omtrent toelagen, vergoedingen, uitkeringen, IKB en verkoop van bovenwettelijke vakantie-uren |
3.3 t/m 3.25, 6.5, lid 3, 4.4. en 7:658a BW. Reiskostenregeling en Keuzemodel Arbeidsvoor- waarden. |
|
secretaris-directeur |
mt-leden |
2.4 |
Evaluatie van de afspraken werktijden met de OR en vertegenwoordiging in het lokaal overleg met de vakbonden |
12 en 5.4 lid 12 |
|
secretaris-directeur |
|
2.5 |
Het maken van afspraken met individuele werknemers over werktijden, vakantie, verlof en de planning van werkzaamheden, alsmede alle beslissingen over betaald en onbetaald verlof |
5.4 lid 4, 5 en 6 en 6.8 t/m 6.16 en art. 6:6 Wet arbeid en zorg (Wazo) |
|
secretaris-directeur |
mt-leden |
2.6 |
Het verlenen van vrijstelling van werkzaamheden o.g.v. een advies van de Arbodienst en het treffen van maatregelen ter bevordering van de arbeidsinschakeling met betrekking tot de werknemer die wegens ziekte verhinderd is de bedongen arbeid te verrichten |
Art. 7.4, lid 2 en art. 7:658a BW en art. 4 van de Arbeidsomstandighedenwet |
|
secretaris-directeur |
mt-leden |
2.7 |
Beslissen over maatregelen, waaronder staken loonbetaling, bij het niet nakomen van verplichtingen in het kader van de arbeidsreintegratie |
Art. 7.1 en art 7:660a en 7:670a BW |
|
secretaris-directeur |
|
2.8 |
Opzeggen van de arbeidsovereenkomst bij het bereiken van de AOW-gerechtigde leeftijd, ofwel het afzien daarvan; opzegging als de tijd van de arbeidsovereenkomst verstreken, of bij wet aangegeven; alsmede opzegging tijdens proeftijd |
2.10 en art. 7:667 en 7:670a BW |
|
secretaris-directeur |
|
2.9 |
Het opzeggen van de arbeidsovereenkomst wegens arbeidsongeschiktheid door ziekte of gebreken of wegens vervallen van arbeidsplaatsen |
Art. 7.5 en art. 7:669 lid 3, onder a en b BW |
Voor ontslag is toestemming van de ontslagcommissie nodig |
secretaris-directeur |
|
2.10 |
Het opzeggen van de arbeidsovereenkomst als daar een redelijke grond voor bestaat, met uitzondering van ontslag op grond van arbeidsongeschiktheid door ziekte of gebreken of wegens het vervallen van arbeidsplaatsen |
Art. 7:669 lid 3, onder c t/m h BW |
Voor ontslag is ontbinding door de kantonrechter nodig |
secretaris-directeur |
|
2.11 |
Onverwijld opzeggen van de arbeidsovereenkomst wegens dringende reden (ontslag op staande voet) |
Art. 7:677 BW |
|
secretaris-directeur |
|
2.12 |
Het opleggen van een schorsing als ordemaatregel |
11.4 |
|
secretaris-directeur |
|
2.13 |
Vaststellen dat iemand door reorganisatie boventallig wordt, inclusief vaststelling datum start van Werk naar Werk traject |
9.1 |
|
secretaris-directeur |
|
2.14 |
In overleg met de werknemer opstellen van een plan van aanpak en andere maatregelen in het kader van de arbeidsreintegratie van de werknemer bij ziekte |
Wet verbetering poortwachter |
|
secretaris-directeur |
mt-leden |
2.15 |
Onderzoek, beslissingen, vaststelling contract en periodieke evaluatie in het kader van het van Werk naar Werk traject |
9.4, 9.6, 9.7 en 9.8 |
|
secretaris-directeur |
mt-leden |
2.16 |
Het geven van voorschriften omtrent het verrichten van de arbeid en die welke strekken ter bevordering van de goede orde, alsmede het opleggen van het dragen van uniform of dienstkleding of andere kledingvoorschriften |
11.1 en art. 7:660 BW |
|
secretaris-directeur |
mt-leden |
2.17 |
Aansprakelijk stellen van de werknemer bij het doelbewust of door roekeloos gedrag toebrengen van schade |
Art. 7:661 BW |
|
secretaris-directeur |
|
2.18 |
Het nemen van maatregelen in verband met vermoedens van misstanden |
Art. 5 lid 1, onder e van de Ambtenaren wet 2017 en art 7:658c BW |
Met uitzondering van de bevoegdheid tot het vaststellen van een nadere regeling. Dit blijft voorbehouden aan het DB |
secretaris-directeur |
|
2.19 |
Het treffen van maatregelen jegens werknemers bij het niet nakomen van voorschriften, het zich niet gedragen als goed werknemer of bij het niet nakomen van re-integratie of andere verplichtingen |
10.4 en 10.9 en art. 7:629, 7:611 en 7:660 BW |
|
secretaris-directeur |
|
2.20 |
Beslissingen inzake begeleiding en ondersteuning van werknemers ter verbetering van inzetbaarheid en mobiliteit |
8.5 en 8.7 |
Mits passend binnen opleidingsbudget |
secretaris-directeur |
mt-leden |
2.21 |
Het toekennen van een vergoeding voor bestedingsdoeleinden zoals vermeld in art. 3 van de regeling persoonlijk gezondheidsbudget |
Art. 2 en 3 |
|
secretaris-directeur |
mt-leden |
2.22 |
Het treffen van een bijzondere regeling tot een maximum van € 250,-- per jaar |
Art. 4 |
|
secretaris-directeur |
|
2.23 |
Beslissingen over verschuivingen of wijzigingen van de formatie, voor zover er geen sprake is van personele gevolgen |
|
|
secretaris-directeur |
|
2.24 |
Besluiten over herwaardering van functies |
|
|
secretaris-directeur |
|
2.25 |
De uitvoering van loonbeslagen |
Art. 475 Rv. |
|
secretaris-directeur |
|
2.26 |
Beoordeling en schriftelijke afdoening klacht ongewenst gedrag |
Art. 9.12 Awb |
|
secretaris-directeur |
|
2.27 |
Afleggen van de ambtseed door ambtenaren en medewerkers ook op tijdelijke contracten inzake integriteit en geheimhouding |
Art. 125 Ambtenaren wet |
|
secretaris-directeur |
|
2.28 |
Het uitvoeren van het werving- en selectiebeleid waaronder het voeren van sollicitatieprocedures en het ondertekenen van de relevante correspondentie zoals ontvangstbevestiging, uitnodiging etc. |
|
|
secretaris-directeur |
mt-leden, medewerker HRM SP71 |
2.29 |
Het in behandeling nemen en bekendmaken van besluiten op grond van de desbetreffende rechtspositieregeling (cao SGO) en eigen lokale regelingen, met uitzondering van disciplinaire maatregelen |
|
|
secretaris-directeur |
|
2.30 |
Het behandelen en bekendmaken van besluiten in het kader van functiebeschrijving en functiewaardering |
|
|
secretaris-directeur |
|
2.31 |
Het verstrekken van informatie aan UWV/ABP/Loyalis/IZA/Arbo-unie en/of overige uitvoeringsinstanties in het kader van sociale zekerheidswetgeving, de bovenwettelijke WW en suppletieregelingen |
|
|
secretaris-directeur |
mt-leden, medewerkers HRM SP71 |
2.32 |
Het afgeven van werkgeversverklaringen |
|
|
secretaris-directeur |
mt-leden, medewerkers HRM SP71 |
2.33 |
Het uitvoeren van administratieve werkzaamheden op het gebied van de salaris- en personeelsadministratie |
|
|
secretaris-directeur |
mt-leden, medewerkers HRM SP71 |
|
Verzekeringen |
|
|
|
|
3.1 |
Aangaan en opzeggen van verzekeringen voor in beheer zijnde gebouwen met inventaris, alsmede voertuigen en voorwerpen. |
Art.160Gw Art. 21 Gr |
Volmacht van de voorzitter, v.w.b. ondertekening |
secretaris-directeur |
concerncontroller/manager bedrijfsvoering |
3.2 |
Aansprakelijk stellen van derden inzake beschadiging van eigendommen |
Art. 6:162 t/m 6:184 BW |
|
secretaris-directeur |
mt-leden |
|
Afdoen van aansprakelijkstellingen door derden beneden het eigen risico |
Art. 6:162 t/m 6:184 BW |
|
secretaris-directeur |
mt-leden |
3.4 |
Inschakelen van de verzekeringsmaatschappij bij schade boven het eigen risico |
|
|
secretaris-directeur |
concerncontroller/manager bedrijfsvoering |
3.5 |
Beslissen omtrent schadevergoeding bij schade ontstaan door het samenwerkingsorgaan Holland Rijnland en welke niet gedekt wordt door verzekering |
Art. 6:162 t/m 6:184 BW |
voor een bedrag tot € 10.000 |
secretaris-directeur |
|
3.6 |
Dechargeren van verzekeringsmaatschappijen t.a.v. schade-uitkeringen wegens schade aan eigendommen van het samenwerkingsorgaan Holland Rijnland |
|
voor een bedrag tot € 10.000 |
secretaris-directeur |
|
|
Financiën |
|
|
|
|
3.7 |
Doen van aangiften voor de loonbelasting voor werknemers in dienst van samenwerkingsorgaan Holland Rijnland |
|
|
secretaris-directeur |
medewerker service-eenheid financiën Servicepunt71 |
3.8 |
Doen van aangiften Omzetbelasting/BTW |
|
|
secretaris-directeur |
medewerker service-eenheid financiën Servicepunt71 |
3.9 |
In rekening brengen van omzetbelasting |
|
|
secretaris-directeur |
medewerker service-eenheid financiën Servicepunt71 |
3.10 |
In rekening brengen van tarieven bij afnemers van producten en diensten |
|
|
secretaris-directeur |
medewerker service-eenheid financiën Servicepunt71 |
3.11 |
Opdracht geven aan deskundigen tot het opstellen van controlerapporten en officiële accountantsverklaringen |
|
|
secretaris-directeur |
concerncontroller/manager bedrijfsvoering |
3.12 |
Versturen van betalingsherinneringen, aanmaningen en dwangbevelen |
|
|
concerncontroller/manager bedrijfsvoering |
medewerker service-eenheid financiën Servicepunt71 |
3.13 |
Het in gebreke stellen van debiteuren |
|
|
secretaris-directeur |
medewerker service-eenheid financiën Servicepunt71 |
3.14 |
Het opdracht geven aan gerechtsdeurwaarders tot het voeren van procedures m.b.t. invordering |
|
|
secretaris-directeur |
medewerker service-eenheid financiën Servicepunt71 |
3.15 |
Het oninbaar verklaren van vorderingen |
|
|
secretaris-directeur |
concerncontroller/manager bedrijfsvoering |
3.16 |
Het verstrekken van betalingsopdrachten m.b.t. de uitbetaling van nettosalarissen |
|
|
secretaris-directeur |
concerncontroller/manager bedrijfsvoering |
3.17 |
Het verstrekken van opgaven aan de Belastingdienst betreffende uitbetaling aan derden die niet in dienst zijn van Holland Rijnland |
|
|
secretaris-directeur |
concerncontroller/manager bedrijfsvoering |
|
BESLUIT WONINGGEBONDEN SUBSIDIES VERORDENING WONINGGEBONDEN SUBSIDIES |
||||
3.18 |
Besluiten en handelingen op grond van dit besluit of deze Verordening |
|
|
secretaris-directeur |
manager service-eenheid financiën Servicepunt71 |
4 |
ALGEMEEN BELEID |
|
|
|
|
4.1 |
In afwijking van het bepaalde in artikel 3 lid1 besluiten tot het verstrekken van subsidie aan natuurlijke personen, aan een groep van natuurlijke personen, dan wel aan een rechtspersoon in oprichting. |
Art 3 lid 2 Algemene Subsidie Verordening (ASV) |
|
Tot € 25.000,- excl btw programmamanagers, mt-leden Vanaf € 25.000,- tot € 60.000,- excl btw secretaris-directeur |
mt-leden |
4.2 |
De bevoegdheid om andere dan, slechts enkele van de in artikel 6 lid 2 en 3 genoemde gegevens te verlangen, indien die voor het nemen van een beslissing op de aanvraag noodzakelijk, respectievelijk voldoende zijn. |
Art. 6 lid 4 ASV |
|
mt-leden |
|
4.3 |
Het stellen van een andere termijn voor het indienen van een aanvraag om subsidie. |
Art. 7 lid 3 ASV |
|
mt-leden |
|
4.4 |
Het stellen van een andere beslistermijn |
Art. 8 lid 3 ASV |
|
mt-leden |
|
4.5 |
Het verlenen van een subsidie, het bepalen van de wijze waarop de verantwoording van de ontvangen subsidie plaatsvindt alsmede het verbinden van voorschriften en verplichtingen aan de subsidiebeschikking. |
Art. 4, 14 en 15 ASV |
|
Tot € 25.000,- excl btw programmamanagers, mt-leden; Van € 25.000,- tot € 60.000,- excl btw secretaris-directeur |
mt-leden |
4.6 |
Het weigeren van een subsidie omdat de activiteiten van de aanvrager niet of niet in overwegende mate gericht zijn op de regio Holland Rijnland en de taken en bevoegdheden van het samenwerkingsorgaan. |
Art. 9 sub a ASV |
|
secretaris-directeur |
mt-leden |
4.7 |
Het lager vaststellen of intrekken van een subsidie |
Art. 17 lid 2 ASV |
|
Tot € 25.000,- excl btw programmamanagers, mt-leden; Van € 25.000,- tot € 60.000,- ex btw secretaris Holland Rijnland |
mt-leden |
4.8 |
Het verzoeken om mee te werken aan een steekproefsgewijze controle ten aanzien van de gesubsidieerde activiteit |
Art. 17 lid 3 ASV |
|
secretaris-directeur |
|
4.9 |
Het vaststellen van een subsidie en wel: Het direct vaststellen van een subsidie; Het ambtshalve vaststellen van een subsidie binnen 13 weken nadat de activiteit waarvoor subsidie is verleend heeft plaatsgevonden of zou plaatsvinden; Het ambtshalve vaststellen van een subsidie nadat de subsidieontvanger heeft aangetoond dat de activiteit daadwerkelijk heeft plaatsgevonden. |
Art. 19 en 22 ASV |
|
mt-leden |
|
4.10 |
Het vaststellen van een subsidie van € 25.000,- tot € 60.000,- excl btw |
Art. 20 en 22 ASV |
|
secretaris-directeur |
mt-leden |
4.11 |
Het verdagen van het vaststellen van een subsidie. |
Art. 8 ASV |
|
secretaris-directeur,mt-leden |
|
5 |
Maatschappelijk domein |
|
|
|
|
5.1 |
RBL |
|
|
|
|
|
Leerplichtwet 1969 (lpw) |
|
|
|
|
5.1.1 |
Beslissen omtrent een aanvraag vervangende leerplicht |
Art. 3a Lpw |
|
consulent RBL |
|
5.1.2 |
Beslissen omtrent een aanvraag vervangende leerplicht laatste schooljaar |
Art. 3b Lpw |
|
consulent RBL |
|
5.1.3 |
Beslissing op bezwaar vervangende leerlicht, vervangende leerplicht laatste schooljaar, vrijstelling wegens volgen ander onderwijs en vrijstelling gewichtige omstandigheden |
Art. 3a, art 3b, art. 11g en art. 15 Lpw |
|
manager uitvoering |
|
5.1.4 |
Aanwijzen van een academisch gevormde of daarmee bij ministeriële regeling gelijkgestelde pedagoog of psycholoog ten behoeve van het vaststellen van lichamelijke of psychische ongeschiktheid niet vallende onder de GGD |
Art. 7 Lpw |
|
consulent RBL |
|
5.1.5 |
Beslissen op verzoek om vrijstelling wegens gewichtige omstandigheden |
Art. 11g |
|
consulent RBL |
|
5.1.6 |
Beslissen op verzoek om vrijstelling wegens het volgen van ander onderwijs |
Art. 15 Lpw |
|
consulent RBL |
|
5.1.7 |
Het aanwijzen van leerplichtambtenaar als zodanig |
Art. 16 Lpw |
|
secretaris-directeur |
|
5.1.8 |
Controle absoluut schoolverzuim |
Art. 19 Lpw |
|
consulent RBL |
administratief medewerker RBL |
5.1.9 |
Het nemen van gedoogbesluiten indien een leerling tijdelijk wegens een verkeerde opleidingskeuze geen onderwijsinstelling bezoekt zonder dat hiervoor vrijstelling is verleend of indien een leerling in dienst zal treden bij Defensie |
|
|
consulent RBL |
|
5.2 |
SOZ Jeugdhulp |
|
|
|
|
5.2.1 |
Budgetrecht bij het voeren van de administratie voor Holland Rijnland en Jeugdhulp |
Volgens mandaat in de DVO Jeugdhulp |
|
manager soz Jeugdhulp |
accountmanager 1 (medewerker ontwikkeling 1) |
|
Het ondertekenen van addenda bij contracten |
Volgens mandaat in DVO Jeugdhulp |
|
manager soz Jeugdhulp |
accountmanager 1 (medewerker ontwikkeling 1) |
|
Het ondertekenen van correspondentie |
Volgens mandaat in DVO Jeugdhulp |
|
manager soz Jeugdhulp |
accountmanager 1 (medewerker ontwikkeling 1) |
6 |
Overige taken |
|
|
|
|
6.1 |
Verkeer en vervoer |
|
|
|
|
6.1.1 |
Uitvoering Regeling duurzaam veilig volgens provinciale subsidieregeling mobiliteit |
|
|
secretaris-directeur |
Manager strategie en beleid, concerncontroller/manager bedrijfsvoering, medewerker verkeersveiligheid |
6.1.2 |
Uitvoering provinciale subsidieregelingv.w.b. grote infrastructurele projecten |
|
|
secretaris-directeur |
Manager strategie en beleid, concerncontroller/manager bedrijfsvoering, medewerker verkeersveiligheid |
6.1.3 |
Besluiten om vrijgevallen financiële middelen door het niet doorgaan van een voor BDU/DV-subsidie of de provinciale subsidieregeling mobiliteit aangemelde project in te zetten voor een ander aangemeld project (vrijval BDU/provinciale subsidieregeling mobiliteit) |
|
middelen worden zoveel mogelijk aangewend voor een project in dezelfde gemeente als oorspronkelijk voor aangevraagd was |
secretaris-directeur |
Manager strategie en beleid, concerncontroller/manager bedrijfsvoering, medewerker verkeersveiligheid |
6.2 |
Woonruimteverdeling – Huisvestingsverordening Holland Rijnland 2019 |
|
|
|
|
6.2.1 |
Het aanleggen en bijhouden van een register van woningzoekenden |
Art. 5 |
mandaat moet aanvaard worden |
medewerkers Holland Rijnland Wonen (HRW) |
|
6.2.2 |
Het wijzigen van de inschrijving als woningzoekende |
Art. 6 |
1 en 2 moeten mandaat aanvaarden |
medewerker HRW medewerker corporaties |
|
6.2.3 |
Het toekennen van inschrijftijd aan een woningzoekende |
Art. 6 |
mandaat moet aanvaard worden |
medewerkers HRW |
|
6.2.4 |
Het verzoeken om aanvullende documenten t.b.v. de aanvraag van een Huisvestingsvergunning voor sociale huurwoning |
Art. 8 |
mandaat moet aanvaard worden |
medewerkers corporaties |
|
6.2.5 |
Verlenen van een Huisvestingsvergunning voor sociale huurwoning |
Art. 9 |
mandaat moet aanvaard worden |
medewerkers corporaties |
|
6.2.6 |
Weigeren van een Huisvestingsvergunning voor sociale huurwoning |
Art. 9 |
mandaat moet aanvaard worden |
medewerkers corporaties |
|
6.2.7 |
Intrekken van een Huisvestingsvergunning voor sociale huurwoning |
Art. 11 |
|
beslissingsmandaat portefeuillehouder ruimte en wonen; ondertekeningmandaat secretaris-directeur. |
|
6.2.8 |
Toekennen van een urgentieverklaring |
Art. 21 |
|
regionale urgentiecommissie |
jurist woonurgenties, onder voorwaarden zoals vastgelegd in protocol |
6.2.9 |
Weigeren van een urgentieverklaring |
Art. 24 |
|
regionale urgentiecommissie |
jurist woonurgenties, onder voorwaarden zoals vastgelegd in protocol |
6.2.10 |
Intrekken van een urgentieverklaring |
Art. 25 |
|
regionale urgentiecommissie |
jurist woonurgenties, onder voorwaarden zoals vastgelegd in protocol |
6.2.11 |
Toekennen van een stadsvernieuwingsurgentie |
Art. 28 |
|
regionale urgentiecommissie |
jurist woonurgenties, onder voorwaarden zoals vastgelegd in protocol |
6.2.12 |
Intrekken van een stadsvernieuwingsurgentie |
Art. 30 |
|
regionale urgentiecommissie |
jurist woonurgenties, onder voorwaarden zoals vastgelegd in protocol |
6.2.13 |
Toezicht op de naleving van de Huisvestingsverordening |
Art. 34 |
mandaat moet aanvaard worden |
burgemeester en wethouders |
|
6.2.14 |
Beslissing op bezwaarschriften o.g.v. de Huisvestingsverordening |
Art. 7:11 Awb |
|
beslissingsmandaat portefeuillehouder ruimte en wonen; ondertekeningmandaat secretaris-directeur. |
|
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl