Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR624703
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR624703/1
Regeling vervallen per 01-01-2020
Regeling functiebeschrijving en -waardering 2018 Bloemendaal/Heemstede
Geldend van 05-06-2019 t/m 31-12-2019 met terugwerkende kracht vanaf 01-01-2018
Intitulé
Regeling functiebeschrijving en -waardering 2018 Bloemendaal/HeemstedeDeze regeling bevat afspraken over het beschrijven en waarderen van functies
De gemeenten maken gebruik van het functiewaarderingssysteem HR21. Deze regeling gaat over hoe dat is geregeld binnen de gemeenten Bloemendaal en Heemstede. Ook vind je in deze regeling wat je kunt doen als je het niet eens bent met de indeling van je takenpakket.
HR21 is een systeem met functiefamilies
Het proces kent meerdere stappen
De gemeenten kennen een groot aantal verschillende takenpakketten. Deze worden bij de invoering van HR-21 beschreven, waarna ze worden ingedeeld in een functiebeschrijving binnen HR21. Is er geen passende functiebeschrijving binnen HR21, dan maken we als gemeente zelf een juiste functiebeschrijving (incl. waardering).
Takenpakketten worden beschreven om ze te kunnen indelen in HR21
Iedere functie bestaat uit een aantal taken. Deze taken worden beschreven door de leidinggevenden. Uiteraard gebeurt dat in overleg met de medewerkers, die ook worden gevraagd om voor akkoord te ondertekenen, zodat duidelijk is dat er met de medewerker is gesproken. Als de leidinggevende en de medewerker het niet eens zijn over de beschrijving van de taken, besluit de leidinggevende wat de tekst wordt.
Als de medewerker niet akkoord is met de beschrijving van de taken, kan hij/zij voor gezien ondertekenen. Daarmee is duidelijk dat er wel overleg geweest is, maar dat de medewerker het niet eens is met de beschrijving. De taakbeschrijvingen zijn een bijlage bij de functiebeschrijving.
De taakbeschrijvingen worden ingedeeld in een functiebeschrijving binnen HR21
Het MT Bloemendaal en/of het DO Heemstede bespreken welke functiebeschrijvingen er worden gekozen. Hiermee wordt het functiehuis bepaald. De algemeen directeur stelt vast welke functiebeschrijvingen er binnen de gemeente gelden.
Als er geen passende functiebeschrijving is binnen HR21 wordt er één gemaakt door de gemeente en deze wordt gewaardeerd
De functiewaarderingscommissie adviseert het bevoegd gezag over de waardering van de functiebeschrijving. De functiewaarderingscommissie bestaat uit een algemeen directeur, twee afdelingshoofden Bloemendaal/directeuren Heemstede en twee door het Georganiseerd Overleg aan te wijzen ambtenaren van Bloemendaal of Heemstede. Deze commissie beslist bij meerderheid van stemmen. De functiewaarderingscommissie wordt geadviseerd door gecertificeerde gebruikers van HR21 of een externe deskundige.
Het hoofd P&O ondersteunt de functiewaarderingscommissie als secretaris. De secretaris heeft geen stemrecht. Als niet unaniem wordt besloten, wordt het minderheidsstandpunt bij het advies vermeld als de minderheid dat wil.
Procedure besluitvorming
Als het bevoegd gezag een besluit heeft genomen over de indeling van takenpakketten in de functiebeschrijving, krijgt de medewerker een brief waarin het voornemen tot die indeling staat.
De medewerker kan binnen vier weken zijn zienswijze aan het bevoegd gezag sturen. Het DO Heemstede/MT Bloemendaal adviseert het bevoegd gezag over de zienswijze.
Na ontvangst van de zienswijze wordt besloten in welke functiebeschrijving het takenpakket wordt ingedeeld.
Dit besluit is een voor bezwaar vatbaar besluit zoals bedoeld in artikel 1:3 van de Algemene Wet Bestuursrecht.
Onvoorziene gevallen
Het bevoegd gezag beslist in gevallen waarin deze regeling onvoldoende voorziet.
Intrekken oude regelingen
De Heemsteedse “Regeling organieke functiebeschrijving en functiewaardering” en de Bloemendaalse “Regeling Functiewaardering gemeente Bloemendaal 2009” worden ingetrokken.
Citeertitel
Deze regeling wordt aangehaald als ”Regeling functiebeschrijving en -waardering 2018 Bloemendaal/Heemstede”
Inwerkingtreding
Deze regeling treedt met terugwerkende kracht in werking met ingang van 1 januari 2018.
Ondertekening
Namens burgemeester en wethouders van Heemstede vastgesteld op 20 december 2018,
H.W. Vos
Gemeentesecretaris
Namens burgemeester en wethouders van Bloemendaal vastgesteld op 7 januari 2019,
W..A. Atsma
Gemeentesecretaris
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl