Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR624380
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR624380/1
Regeling vervallen per 12-11-2019
Besluit van de directeur Afval en Grondstoffen van de gemeente Amsterdam houdende regels omtrent algemeen ondermandaatbesluit en vervangingsregeling
Geldend van 23-05-2019 t/m 11-11-2019
Intitulé
Besluit van de directeur Afval en Grondstoffen van de gemeente Amsterdam houdende regels omtrent algemeen ondermandaatbesluit en vervangingsregelingDe directeur van de directie Afval en Grondstoffen,
Gelet op:
- -
de Gemeentewet;
- -
het Burgerlijk wetboek;
- -
de Algemene wet bestuursrecht;
- -
de rechtspositieregeling van de gemeente Amsterdam;
- -
het Bevoegdhedenbesluit ambtelijke organisatie Amsterdam (hierna te noemen: bevoegdhedenbesluit);
- -
Ondermandaatbesluit kwartiermaker Afval (Gemeenteblad 2018, nr 281716)
BESLUIT:
- I
Op basis van het bevoegdhedenbesluit van het college van burgemeester en wethouders, ondermandaatbesluit kwartiermaker Afval en het ondermandaatbesluit van de dagelijks besturen van de stadsdelen Noord, Oost, Zuidoost, Zuid, Nieuw-West, West en Centrum van de Gemeente Amsterdam, ondermandaat te verlenen aan de volgende functionarissen ten aanzien van de volgende aangelegenheden.
Hoofdstuk 1 Algemene bepalingen
Artikel 1
Functionarissen oefenen een aan hun gemandateerde bevoegdheid niet uit indien er sprake is van een politiek of bestuurlijk gevoelig onderwerp.
Hoofdstuk 2 ondermandaat algemene bevoegdheden
Artikel 2 NRGA-bevoegdheden
-
1 Aan afdelingsmanagers, teamleiders,:
Het nemen van besluiten op grond van de NRGA genoemd in het bevoegdhedenbesluit (bijlage 1, onder A, met uitzondering van bevoegdheden onder A lid 1 a t/m d en onder lid 2 en met uitzondering van de bevoegdheden genoemd in bijlage 2 onder A en bijlage 3 onder A van het bevoegdhedenbesluit (laatste blijft voorbehouden aan de directeur).
-
2 Het ondermandaat ten aanzien van de in het eerste lid bedoelde bevoegdheden is slechts van toepassing op de afdeling/het team waaraan de gemandateerde leiding geeft.
Artikel 3 Aangaan van privaatrechtelijke rechtshandelingen (0vereenkomsten)
-
1 Aan afdelingsmanagers, teamleiders en projectleider:
Het nemen van besluiten ten aanzien van het aangaan van privaatrechtelijke rechtshandelingen genoemd in het bevoegdhedenbesluit bijlage 1, onder B artikel 1.
-
2 De bevoegdheid als vermeld in het eerste lid wordt slechts uitgeoefend met inachtneming van hetgeen daarover in het bevoegdhedenbesluit en de Budgethoudersregeling is vermeld en binnen de instructies van de mandaatgever.
-
3 De bevoegdheid als vermeld in het eerste lid wordt voorts slechts uitgeoefend indien dit past binnen het daarvoor beschikbaar gestelde budget.
-
4 Als voorwaarde voor het uitoefenen van de in dit artikel bedoelde bevoegdheid geldt dat de gemandateerde als budgethouder is aangewezen bij of krachtens de Budgethoudersregeling.
-
5 De gemandateerde is bevoegd tot het aangaan van een financiële verplichting van maximaal €250.000,- (afdelingsmanagers) en €50.000,- (teamleiders en projectleiders), overeenkomstig het bepaalde in de Budgethoudersregeling en Bijlage 2 bij de Budgethoudersregeling.
Artikel 4 Overige algemene bevoegdheden op grond van bijlage 1 bevoegdheden besluit :
-
1. Aan afdelingsmanagers en teamleiders:
De bevoegdheden genoemd in het bevoegdhedenbesluit bijlage 1, onder:
- B
artikelen 2, 3 en 4 (bevoegdheden Gemeentewet)
- C
(bevoegdheden Algemene wet bestuursrecht)
- E
(bevoegdheden Algemene verordening gegevens bescherming)
- F
(bevoegdheden Algemene verordening nadeelcompensatie)
- G
(Archiefwet en aanverwanten)
- B
Hoofdstuk 3 Plaatsvervangingsregeling
Artikel 1.
De directeur Afval en Grondstoffen wijst als vervangers aan de afdelingsmanagers
- 1.
Optimaliseren Afvalketens en Projectrealisatie
- 2.
Inzameling
om zijn bevoegdheden ingevolge het Bevoegdhedenbesluit en de Budgethoudersregeling uit te voeren indien hij meer dan 2 werkdagen afwezig is of bij onverwijlde spoed.
De ondertekening als plaatsvervanger geschiedt volgens de wijze als bepaald in het Bevoegdhedenbesluit.
- II
dat dit besluit wordt gepubliceerd in het elektronisch gemeenteblad en treedt in werking op de dag nadat het besluit is gepubliceerd.
Ondertekening
Amsterdam 14 mei 2019
De directeur van de directie Afval en Grondstoffen voornoemd,
Hepko Wink
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl