Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR622768
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR622768/1
Handleiding uitgifte vaste standplaatsen warenmarkt Zevenaar
Geldend van 04-04-2019 t/m heden
Intitulé
Handleiding uitgifte vaste standplaatsen warenmarkt Zevenaar1. Inleiding
De warenmarkt van Zevenaar is een belangrijke voorziening voor de consument uit Zevenaar en omstreken. Om deze voorziening in stand te houden is het noodzakelijk bij het invullen van vacatures meer belang te hechten aan kwaliteit van de markt. Dit uit zich o.a. door het afschaffen van de wachtlijst en op basis van kwaliteitskenmerken een opengevallen vacature in te vullen.
Deze Handleiding biedt inzicht in de werkwijze en selectiecriteria die de gemeente Zevenaar per 1 april 2019 hanteert om vacatures in te vullen. De “Handleiding uitgifte vaste standplaatsen warenmarkt Zevenaar” uit 2015 komt hiermee te vervallen.
2. Werkwijze gemeente Zevenaar
Op het moment dat er op de warenmarkt een vaste standplaats vrijkomt, hanteert de gemeente Zevenaar per 1 april 2019 de volgende werkwijze om de vrijgekomen standplaats uit te geven:
- •
Betreft het een aangewezen plek aan de buitenring van de markt?
De vrijgekomen standplaats wordt aangeboden aan branchegenoten op de markt in Zevenaar, die 2 weken de tijd hebben om schriftelijk te reageren.
Betreft het een niet-aangewezen plek?
Alle vaste standplaatshouders krijgen de mogelijkheid om van plek te wisselen. Het aantal m2 van de nieuwe plek is het uitgangspunt. Als een marktkoopman een plek bezit van bijvoorbeeld 8m2 en wil verhuizen naar een plek van 12m2, moet de volledige 12m2 ingenomen worden.
- •
In andere gevallen vindt er een publicatie van de vrijgekomen plek plaats in vakblad De Koopman met daarin de specificaties van de plek (dag/grootte/branche).
- •
Geïnteresseerden kunnen, binnen de gestelde termijn, verdere informatie opvragen bij de Afdeling Beheer, Ontwerp en Realisatie (BOR) en vervolgens schriftelijk reageren voor de door de gemeente gestelde termijn.
- •
Indien er één sollicitant is die aan de eisen voldoet, wordt de vrijgekomen plek toegewezen aan de sollicitant en wordt de standplaatsvergunning afgegeven.
- •
Indien voor de toewijzing van een beschikbare standplaats meer aanvragers in aanmerking komen, wordt de standplaats toegewezen aan de sollicitant die op basis van selectiecriteria het meest bijdraagt aan de kwaliteit en aantrekkelijkheid van de markt. In paragraaf 3 wordt dit verder uitgewerkt.
3. Selectiecriteria voor de toewijzing van een standplaats
Bij meerdere inschrijvingen worden de kandidaten beoordeeld door de selectiecommissie, zoals bedoeld in artikel 5, lid 3 van het Marktreglement Zevenaar 2009, aan de hand van de volgende criteria.
Criterium |
Eisen waaraan moet worden voldaan |
|
|
Toetsingscriteria |
Waardering: 20 punten |
Waardering: 20 punten |
Waardering: 20 punten |
|
De marktmanager kan over de criteria hierboven genoemd informatie opvragen bij marktmeesters van andere gemeenten.
De selectiecommissie geeft aan de hand van deze selectiecriteria advies uit aan het college over de invulling van de vacature en het verlenen van een vaste standplaatsvergunning.
4. Aanleveren informatie bij schriftelijke reactie
Sollicitanten leveren, na publicatie van een vrijgekomen standplaats in De Koopman, het volgende aan:
- •
een motivatiebrief (maximaal 1 A4 normaal lettertype);
- •
3 foto’s van voldoende kwaliteit om de kwaliteit van het verkoopmateriaal, assortiment en omgeving te kunnen beoordelen;
- •
referentie(s) andere marktmeester (maximaal 1 A4 normaal lettertype).
- •
Maatvoering van eventueel het eigen materiaal
- •
Contactgegevens
- •
Bewijs inschrijving Kamer van Koophandel
Bovenstaande informatie kan gestuurd worden naar:
Gemeente Zevenaar
Afdeling Beheer Ontwerp en Realisatie
T.a.v. de heer R. Janssen
Postbus 10
6900 AA ZEVENAAR
Ondertekening
Aldus vastgesteld in de vergadering van burgemeester en wethouders van 19 maart 2019.
De secretaris,
Michel Tromp
secretaris
De burgemeester,
Lucien van Riswijk
burgemeester
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl