Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR622505
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR622505/1
Regeling vervallen per 01-01-2022
Mandaatregeling Gemeente Krimpenerwaard 2019
Geldend van 21-03-2019 t/m 24-02-2020
Intitulé
Mandaatregeling Gemeente Krimpenerwaard 20191. Inleiding
In de Algemene wet bestuursrecht (Awb) zijn bepalingen opgenomen over het mandaat. Een mandaat wordt in de Awb omschreven als de bevoegdheid om in naam van een bestuursorgaan besluiten te nemen. Het kan gezien worden als een vorm van vertegenwoordiging van het bestuursorgaan.
In wettelijke regelingen (wet of verordening) zijn bevoegdheden toegekend aan bestuursorganen. De wettelijke regeling bepaalt dus welk bestuursorgaan bevoegd is om bepaalde besluiten te nemen. Wij kennen binnen de gemeente drie bestuursorganen, namelijk raad, college en de burgemeester. De mandatering in deze regeling beperkt zich tot het besluiten en ondertekenen in naam van het college of de burgemeester.
2. Algemene regels mandaatgebruik
De gemeente Krimpenerwaard kent een aantal regels omtrent mandatering en het gebruik daarvan.
- 1.
Vaak zijn er al regels verbonden aan het besluit om te mandateren. Hierbij kan gedacht worden aan het opleggen van standaardvoorschriften, financiële beperkingen, aanwezig zijn van positieve adviezen van derden, maar ook de plicht om periodiek te rapporteren. Als deze beperkingen een mandatering niet toelaten, dient het besluit zoals gebruikelijk te worden genomen door het verantwoordelijke bestuursorgaan.
- 2.
Een mandaatbesluit is niet geldig (d.w.z. onbevoegd genomen) indien uit de omschrijving van het mandaatbesluit blijkt dat aan de gemandateerde zelf wordt overgelaten te bepalen wat de exacte omvang van het mandaat is. Een dergelijke ruime omschrijving is in strijd met de rechtszekerheid voor degenen die bij het besluit zijn betrokken en moet dus worden voorkomen. Als voorbeelden gelden bijvoorbeeld beperkingen als (i) “het voorleggen van een besluit aan het college als de verwachting bestaat dat een besluit bestuurlijke implicaties heeft” of (ii) “de functionaris zijn mandaat uitoefent voor zover de beslissingsbevoegdheid naar zijn oordeel en verantwoordelijkheid niet door een hiërarchisch hogere functionaris behoeft te worden uitgeoefend.”
- 3.
Zaken die betrekking hebben op bestuurders of ambtenaren (vergunning aan bestuurder of ambtenaar) of op deze personen zijn gericht, dienen te allen tijde via het college te lopen.
- 4.
Indien het college van burgemeester en wethouders of de burgemeester mandaat, volmacht of machtiging verleent ten aanzien van de uitvoering van een bevoegdheid, wordt daarin ook begrepen alle voorbereidings- en uitvoeringshandelingen die bij de uitoefening van de bevoegdheid horen.
- 5.
De gemandateerde, bijvoorbeeld het afdelingshoofd, kan de aan hem of haar gemandateerde bevoegdheid weer doormandateren aan een ondergeschikte. In dat geval spreken we van ondermandaat. In enkele gevallen heeft de mandaatgever rechtstreeks voorzien in ondermandaat in het mandaatregister.
Indien er in het mandaatregister (nog) niet is voorzien in ondermandaat is de gemandateerde bevoegd ondergeschikte ondermandaat, volmacht of machtiging te verlenen tot het geheel of gedeeltelijk uitvoeren van de hem behorende bevoegdheden, overeenkomstig het mandaatregister Krimpenerwaard. Indien er door de gemandateerde ondermandaat, volmacht of machtiging wordt doorgegeven wordt dit besluit schriftelijk genomen en via de reguliere wijze bekend gemaakt.
De ondertekening van besluiten dient op de volgende wijze te worden uitgevoerd:
mandaat, besluit- en ondertekening namens het college
Met vriendelijke groet,
namens het college van burgemeester en wethouders van Gemeente Krimpenerwaard,
Naam
Functie
3. Mandaat bij afwezigheid gemandateerde
Bij afwezigheid van de gemandateerde wordt (of kan) de bevoegdheid uitgeoefend worden door anderen. De volgende regel is, bij afwezigheid van gemandateerde, van toepassing:
- 1.
voor één van de directieleden wordt getekend door één van de andere directieleden;
- 2.
voor afdelingsmanagers wordt overeenkomstig de ‘Regeling vervanging en waarneming afdelingsmanagers gemeente Krimpenerwaard’ getekend door één van de andere afdelingsmanagers;
- 3.
voor de medewerker wordt getekend door het afdelingshoofd of de teamleider/ coördinator van de desbetreffende medewerker, indien het mandaatregister hierin voorziet.
4. Beslissing op bezwaar
De beslissing op een ingediend bezwaarschrift wordt uitsluitend genomen door het terzake bevoegd bestuursorgaan. Overeenkomstig het huidige mandaatregister heeft de portefeuillehouder de bevoegdheid om te besluiten op het bezwaarschrift. Dit mandaat geldt niet voor gevallen waarin contrair wordt gegaan aan het advies van de commissie bezwaarschriften.
5. Informatieverstrekking
De algemeen directeur/gemeentesecretaris kan, voor zover hij dat wenst, aangeven welke aan medewerkers gemandateerde besluiten c.q. handelingen hij periodiek ter kennis wil hebben en in welke vorm.
6. Uitbreiding mandaat
Het is te allen tijde mogelijk om tussentijds nieuwe mandatering voor te stellen aan het college. Indien blijkt dat bepaalde zaken gemakkelijk kunnen worden afgedaan door de directie of afdeling kan een voorstel tot mandatering worden gedaan aan het college of burgemeester.
Alle voorstellen tot nieuwe mandaatbesluiten (dus nog niet opgenomen in het register behorend bij deze regeling) behoren voor toetsing en inventarisatie aan het team Bestuurlijk Juridische Zaken te worden voorgelegd.
7. Citeertitel
Deze regeling wordt aangehaald als: ‘Mandaatregeling gemeente Krimpenerwaard 2019’.
8. Inwerkingtreding
Dit besluit treedt in werking op de dag na bekendmaking.
9. Intrekking
De mandaatregeling van de gemeente Krimpenerwaard 2015, vastgesteld op 10 februari 2015 (gemeenteblad, 13 februari 2015, Nr. 12937), wordt hiermee ingetrokken.
10. Overgangsrecht
Besluiten genomen krachtens de mandaatregeling die golden op het moment van de inwerkingtreding van deze regeling en waarvoor de betreffende regeling na de wijzigingen door dit besluit overeenkomstige besluiten kent, gelden als besluiten genomen krachtens de mandaatregeling 2019.
Ondertekening
Aldus vastgesteld op 22 januari 2019
Burgemeester en wethouders van gemeente Krimpenerwaard,
de secretaris, mw. mr. M. Plantinga
de burgemeester, mr. R.S. Cazemier
Burgemeester van gemeente Krimpenerwaard
mr. R.S. Cazemier
Mandaatregister (behorend bij de Mandaatregeling gemeente Krimpenerwaard 2019)
Vastgesteld door het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Krimpenerwaard op 22 januari 2019
Algemeen directeur
Wettelijke basis |
Bevoegd orgaan |
Bevoegdheid gemandateerd aan de afzonderlijke directieleden |
|
CAR/UWO |
college |
Bevoegdheden voortvloeiende uit de hoofdstukken 1 t/m 17 en hoofdstuk 21 CAR-UWO die niet in mandaat zijn gegeven aan het afdelingshoofd Bestuur en Managementondersteuning |
|
Artikel 160 lid 1 onder e Gemeentewet |
college |
|
|
Opzeggen / uitvoeren Overeenkomst, artikel 160 lid 1 onder e Gemeentewet |
college |
Uitvoeren van alle uit de gesloten overeenkomst voortvloeiende verplichtingen en het rechtsgeldig opzeggen van de overeenkomst.
|
|
Artikel 160 lid 1 sub a Gemeentewet |
college |
Voeren van het dagelijks bestuur van de gemeente, voor zover niet bij of krachtens de wet de raad en/of de burgemeester hiermee is belast. |
|
Nota reserves en voorzieningen, reserves bedrijfsvoering en personeelsbeleid, artikel 160 lid 1 sub a en b Gemeentewet |
college |
Het verrichten van incidentele uitgaven ten laste van de egalisatie reserve bedrijfsvoering en de reserve personeelsbeleid (de algemeen directeur bespreekt achteraf de uitname met de portefeuillehouder personeelszaken en rapporteert in de tussentijdse rapportages over de inzet van deze reserves). |
|
* Voor zover er een toereikend budget is toegekend. Verwezen wordt naar de bepalingen in de budgethoudersregeling Krimpenerwaard 2015 en de daarin opgenomen mandatering ten aanzien van de bevoegdheid tot het beheren van budgetten.
Als de besluitvorming juist is verlopen en er voldoende budget is kan de budgethouder tot gunning overgaan. Vervolgens kan de hoofdbudgethouder (directie) en de budgethouder (afdelingshoofd) de uit het besluit voortvloeiende verplichtingen (dus ook overeenkomsten) aangaan tot maximaal het beschikbare budget.
Alle afdelingen
|
|||||
Wettelijke basis
|
Bevoegd orgaan |
Bevoegdheid |
Mandaat |
(Onder)mandaat |
|
Algemene correspondentie |
college |
Algemene correspondentie voor zover het betreft het verstrekken van informatie en het vragen van (nadere) toelichting c.q. inlichtingen en ondertekenen van algemene correspondentie voor zover het geen besluiten betreft (bijv. ontvangstbevestigingen). |
Afdelingshoofd |
Alle medewerkers |
|
Ondertekeningsmandaat 160 Gemeentewet / 171 Gemeentewet
|
college/ burgemeester |
Het ondertekenen van besluiten nadat deze door het college van b&w en/of burgemeester zijn vastgesteld. |
Afdelingshoofd |
Afdeling Sociaal Domein: teamleider afdeling sociaal domein |
|
Verweer in gerechtelijke procedures voor zowel het privaat- als publiekrecht (artikel 160 en 171 Gemeentewet), Algemene wet bestuursrecht en Wet op de raad van state.
|
college / burgemeester |
|
Afdelingshoofd |
Afdeling Sociaal Domein: teamleider afdeling sociaal domein Afdeling Sociale Zaken: juridisch beleidsmedewerker Juridisch medewerker (handhaving) A en B en alle (senior) beleidsmedewerkers van RO, en de medewerkers van het team BJZ van BMO |
|
Algemene wet bestuursrecht (Awb) |
college en burgemeester |
Bevoegdheden voortvloeiende uit titel 4.1, afdeling 3.3, 3.4, 4.4, 4.2.6, en 4.2.7 en artikel 2:3, 3:41, 7:1, 6:14, 7:15, 7:10 lid 2 t/m 5, 7:28 en 10:3 van de Algemene wet bestuursrecht. O.a. het verlengen, doorzenden, verdagen, opschorten van de beslistermijn, het geven van hersteltermijnen en versturen van ontvangstbevestiging (in het kader van een bezwaarschriftenprocedure), buiten behandeling stellen en het toekennen/afwijzen dwangsom bij niet tijdige afhandeling van aanvragen. |
Afdelingshoofd |
Afdeling Sociaal Domein: teamleider afdeling sociaal domein. Juridisch medewerker (handhaving), Juridisch beleidsmedewerker sociale zaken, (senior) (bestuurlijk) juridisch adviseur, en de medewerkers van het team BJZ van BMO |
|
Artikel 7:10 e.v. Awb |
college / burgemeester |
Beslissingen op bezwaar, met uitzondering van de gevallen waarin contrair wordt gegaan aan het advies van de commissie bezwaarschriften |
Portefeuillehouder |
|
|
Aanbestedingsbeleid / artikel 160 lid 1 sub e Gemeentewet |
college |
|
Afdelingshoofd
Afdelingshoofd |
Afdeling Sociaal Domein: teamleider afdeling sociaal domein OW: deelbudgethouders tot € 5000,= * Projectleiders: verstrekken van meerwerkopdrachten (=< 15% van de oorspronkelijke opdracht)* |
|
Artikel 160 lid 1 sub a Gemeentewet |
college |
Voeren van dagelijks bestuur van de gemeente, voorzover niet bij Afdelingshoofd of krachtens de wet de raad of de burgemeester hiermee is belast en voorzover niet aan de algemeen directeur/gemeentesecretaris gemandateerd |
Afdelingshoofd |
Afdeling Sociaal Domein: teamleider afdeling sociaal domein |
|
Artikel 160 lid 1 sub f en lid 4 Gemeentewet
|
college |
Besluiten om namens het college of de burgemeester rechtsgedingen, bezwaarprocedures, administratieve procedures en het nemen van conservatoire maatregelen voor te bereiden. |
Afdelingshoofd |
Afdeling Sociaal Domein: teamleider afdeling sociaal domein |
|
Aangifte doen bij de politie/ Wetboek van Strafrecht |
burgemeester |
Het doen van aangifte bij de politie bij inbraak, vernieling, vermissing, diefstal e.d. in relatie met de gemeentelijke panden of van gemeentelijke eigendommen. |
Afdelingshoofd |
Managementassistent van alle afdelingen |
|
Protocol klachtenbehandeling gemeente Krimpenerwaard |
algemeen directeur |
Het behandelen van klachten volgens het protocol klachtenbehandeling over ambtenaren, voorzover de klachtbehandelaar de directeur betreft. |
Afdelingshoofd |
|
|
Wet openbaarheid bestuur (Wob) en Wet hergebruik van overheidsinformatie (Who) |
college/ burgemeester |
Bevoegdheden voortvloeiende uit artikel 3, 4, 6, 10 en 11 Wob en Who |
Afdelingshoofd |
Juridisch medewerker en (senior), (bestuurlijk) juridisch adviseur
|
|
Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) |
college |
Bevoegdheden artikel 15 t/m 18 en 28 lid 3 AVG (recht van inzage betrokkene, recht op rectificatie, recht op gegevenswissing, recht op beperking verwerking en het ondertekenen van verwerkingsovereenkomst) |
Afdelingshoofd |
|
|
|
|
|
|
|
|
* Voorzover er een toereikend budget is toegekend. Verwezen wordt naar de bepalingen in de budgethoudersregeling Krimpenerwaard 2015 en de daarin opgenomen mandatering ten aanzien van de bevoegdheid tot het beheren van budgetten. Als de besluitvorming juist is verlopen en er voldoende budget is kan de budgethouder tot gunning overgaan. Vervolgens kan de hoofdbudgethouder (directie) en de budgethouder (afdelingshoofd) de uit het besluit voortvloeiende verplichtingen (dus ook overeenkomsten) aangaan tot maximaal het beschikbare budget.
Bestuur en Management Ondersteuning
|
||||
Wettelijke basis |
Bevoegd orgaan |
Bevoegdheid |
Mandaat |
(Onder)mandaat |
Algemeen |
||||
Algemene wet bestuursrecht |
college/ burgemeester |
Bevoegdheden ex hoofdstuk 3, 4, 6 en 7 Awb inzake de bezwarenprocedure (met uitzondering van artikel 7:10 lid 1 Awb, besluiten op beslissingen op bezwaar) |
Afdelingshoofd |
|
P&O |
||||
Vaststellen technische wijziging CAR/UWO |
college |
Vaststelling van de wijzigingen van de CAR/UWO |
Afdelingshoofd |
|
CAR/UWO |
college |
Bevoegdheden voortvloeiende uit de volgende artikelen: 1:2a (aanbieden stageplaats), 1:2b (aanbieden werkervaringsplaats), 2:1 en 2:4 (:1) (aanstelling) , 2:3 (geneeskundig onderzoek), 2:7 (a) (aanpassing arbeidsduur), 3:4 (toekennen extra periodieke salarisverhoging), 3:8 (functioneringstoelage), 3:9 (arbeidsmarkttoelage), 3:10 (waarnemingstoelage), 3:11 (toelage onregelmatige dienst), 3:12 (buitendagvenstertoelage), 3:13 (toelage beschikbaarheidsdienst), 3:14 (inconveniëntentoelage), 3:15 (garantietoelage), 3:16 (afbouwtoelage), 3:17 (vergoedingen BHV, EHBO en interventieteam), 3:21 (reis-en verblijfkostenvergoeding, 3:22 (reiskostenvergoeding woon-werkverkeer), hoofdstuk 4 (arbeidsduur en werktijden), hoofdstuk 6 (vakantie en verlof), hoofdstuk 7 (aanspraken bij ongeschiktheid wegens ziekte of gebrek), 8:1(ontslag op verzoek), 8:4, lid 5 (uitleg ontslag procedure volledige arbeidsongeschiktheid), 8:5, lid 4 (uitleg ontslagprocedure wegens gedeeltelijke arbeidsongeschiktheid), 15:1:26 en 15:1:27 (volgen van een opleiding) en regeling opleiding en ontwikkeling, 18:1:12 (verlenen voorschot verplaatsingskosten), hoofdstuk 21 (erkenning van alternatieve samenlevingsvormen) van de CAR-UWO. Indien gewenst toets bij Algemeen directeur bij de artikelen: 2:4, 3:4, 3:8, 3:9, 3:10, 7 en 8:1. |
Afdelingshoofd |
|
Arbobeleidsplan/Arbowet |
algemeen directeur |
Het aanwijzen van preventiemedewerkers |
Afdelingshoofd |
|
OO&V |
||||
Artikel 21 Afvalstoffen-verordening gemeente Krimpenerwaard |
college |
het aanwijzen van ambtenaren belast met het toezicht op de Afvalstoffenverordening van de gemeente Krimpenerwaard |
Afdelingshoofd |
Coördinator openbare orde en veiligheid / consulent openbare orde en veiligheid |
Havenbeveiligingswet/ Besluit mandaat Havenveiligheids-functionaris |
burgemeester |
Bevoegdheden op grond van artikel 2 Besluit mandaat Havenveiligheidsfunctionaris (Havenveiligheidsfunctionaris (Port Security Officer)
|
Consulent openbare orde en veiligheid en aan de adviseur openbare orde en veiligheid |
|
Algemene correspondentie m.b.t klachten of melding, op het gebied van openbare orde en veiligheidsaspecten |
college/ burgemeester |
Algemene correspondentie voor zover het betreft het verstrekken van informatie of inlichtingen op of naar aanleiding van meldingen of klachten over de openbare ruimte |
Afdelingshoofd |
Coördinator-, adviseur-, consulent-, en medewerker openbare orde en veiligheid |
Afdeling 5.2 en artikel 5:11 Awb, artikel 18 Marktverordening; artikel 3 Verordening winkeltijden, artikel 34 lid 2 van de Wet op de Kansspelen; |
College/ burgemeester |
Het aanwijzen van ambtenaren cq. toezichthouders op grond van de Marktverordening gemeente Krimpenerwaard, Verordening winkeltijden Krimpenerwaard en de Wet op de Kansspelen.
|
Afdelingshoofd |
|
Marktverordening |
college |
Bevoegdheden voortvloeiende uit artikel 3, 5, 6, 7, 8, 9 en 10 lid 1 en 2 van de Marktverordening |
Afdelingshoofd |
Coördinator openbare orde en veiligheid |
Wegsleepverordening |
college |
Bevoegdheden voortvloeiende uit artikel 2 en 5 van de Wegsleepverordening (onder verwijzing naar artikel 170 Wegenverkeerswet en het Besluit wegslepen Voertuigen) |
Afdelingshoofd |
BOA |
Drank- en horecawet |
||||
Artikel 41 Drank- en Horecawet |
burgemeester |
Het aanwijzen van ambtenaren belast met het toezicht op de Drank- en Horecawet |
Afdelingshoofd |
Coördinator- en consulent openbare orde en veiligheid |
Drank- en Horecawet |
burgemeester |
het verlenen, weigeren, intrekken van reguliere vergunning |
Afdelingshoofd |
Coördinator openbare orde en veiligheid |
Artikel 35 Drank- en Horecawet |
burgemeester |
het verlenen van ontheffing zwak alcoholische dranken |
Afdelingshoofd |
Coördinator openbare orde en veiligheid |
Wet en besluit op de Justitiële Documentatie: een verklaring omtrent gedrag |
burgemeester |
het indienen van een aanvraag om inlichtingen bij de justitiële documentatie voor drank - en horecavergunning en wet op de kansspelen |
Afdelingshoofd |
Coördinator openbare orde en veiligheid |
Algemene plaatselijke verordening |
||||
Algemene plaatselijke verordening (APV) |
college/ burgemeester |
Bevoegdheden ex artikel 1:3, 1:6, 2:6, 2:9, 2:10, 2:11, 2:12, 2:25, 2:28, 2:29 2:30, 2:34b, 2:39, 2:42, 2:45, 2:59, 2:60, 2:64, 2:67, 2:72, 2:73a, 3:3, 3:9, 3:15, 4:2, 4:6, 4:11, 4:18, 4:20, 5:2, 5:3, 5:6, 5:7, 5:8, 5:11, 5:13, 5:15 lid 4, 5:18, 5:23, 5:24, 5:33, 5:34, 5:36, 6:2 APV
|
Afdelingshoofd |
Coördinator openbare orde en veiligheid |
Algemene plaatselijke verordening (APV) |
college/ burgemeester |
Bevoegdheden ex artikel 1:2, 2:3, 3:3 lid 3, 3:6 lid 4, 4:3 APV alsmede andere voorbereidingshandelingen (verdagen/verlengen beslistermijn, ontvangstbewijs na kennisgeving betogingen op openbare plaatsen, vragen aanvullende gegevens, afhandeling in kennis stelling incidentele festiviteit) |
Afdelingshoofd |
Coördinator openbare orde en veiligheid, Mdw vergunningen B (mdw. Beleidsuitvoering II, vergunningverlener APV (mdw beleidsuitvoering IV) |
Algemene Plaatselijke Verordening (APV), Algemene wet Bestuursrecht, Gemeentewet |
college/ burgemeester |
|
Afdelingshoofd |
Coördinator openbare orde en veiligheid, coördinator toezicht en handhaving (afdeling RO) |
Algemene correspondentie op grond van de Wabo, Wro, APV, DHW en Awb |
College/ burgemeester |
Ondertekenen van waarschuwingsbrieven voor zover het geen besluiten betreft (desgewenst vooraf overleggen met de betreffende portefeuillehouder) |
Afdelingshoofd |
BOA |
Wet op de kansspelen (kansspelautomaten) |
burgemeester |
Bevoegdheden artikel 30b van de Wet op de kansspelen voor het aanwezig hebben van kansspelautomaten |
Afdelingshoofd |
Coördinator openbare orde en veiligheid |
Vuurwerkbesluit |
burgemeester |
het afgeven van verklaring van geen bedenkingen aan Gedeputeerde Staten t.b.v. vuurwerkevenementen |
Afdelingshoofd |
|
Verordening winkeltijden |
college |
het verlenen van vrijstelling op grond van artikel 2 (vrijstellingen voor zon- en feestdagen) |
Afdelingshoofd |
|
Wet Luchtvaart |
college/ burgemeester |
Afgeven verklaring van geen bezwaar luchtvaartuigen op grond van artikel 8a.51 Wet Luchtvaart |
Afdelingshoofd |
Coördinator openbare orde en veiligheid en Adviseur openbare orde en veiligheid |
** Het stilleggen van een evenement categorie C gebeurt alleen na voorafgaande afstemming met de burgemeester.
Beheer Openbare Ruimte
|
||||
Wettelijke basis |
Bevoegd orgaan |
Bevoegdheid |
Mandaat |
(Onder)mandaat |
Verordening rioolaansluiting |
college |
het beslissen op een aanvraag om toestemming voor het aansluiten op het gemeenteriool |
Afdelingshoofd |
|
Besluit melden bedrijfsafvalstoffen en gevaarlijk afvalstoffen |
college |
Ondertekening begeleidingsformulieren ten behoeve van bouwafval en grondstoffen |
Afdelingshoofd |
|
Overig |
college |
|
Afdelingshoofd |
|
Financiën
Wettelijke basis |
Bevoegd orgaan |
Bevoegdheid |
Mandaat |
(Onder)mandaat |
Invorderingswet 1990/ Gemeentewet Hoofdstuk XV paragraaf 4 en/of titel 5.4 Awb |
college |
|
Afdelingshoofd |
|
Invorderingswet 1990/ Gemeentewet Hoofdstuk XV paragraaf 4 en/of titel 5.4 Awb |
college |
|
Afdelingshoofd |
Medewerker financieel beheer A
|
Wetboek van Burgerlijke Rechtsvordering, Burgerlijk Wetboek |
college |
|
Afdelingshoofd |
|
Wetboek van Burgerlijke Rechtsvordering, Burgerlijk Wetboek |
college |
|
Afdelingshoofd |
Medewerker financieel beheer A |
Artikel 255, lid 5 Gemeentewet |
college |
|
Afdelingshoofd |
|
Treasurystatuut |
college |
|
Afdelingshoofd |
|
Artikel 231, lid 1 juncto artikel 63 Awr |
college |
|
Afdelingshoofd |
|
Gemeentelijke achtervang WSW |
college |
Afhandelen van achtervang-overeenkomsten met woningbouwcorporaties |
Afdelingshoofd |
|
Schadeclaims |
college |
Het beslissen (incl. weigeren en/of schikken) inzake schadeclaims |
Afdelingshoofd |
Medewerker verzekering (het ondermandaat geldt tot een claim van € 25.000) |
Verzekeringen |
college |
|
Afdelingshoofd |
Medewerker verzekering (het ondermandaat geldt tot een max. € 25.000) |
KCC
|
||||
Wettelijke basis |
Bevoegd orgaan |
Bevoegdheid |
Mandaat |
(Onder)mandaat |
Besluit op lijkbezorging artikel 11 en overeenkomsten inzake het internationale vervoer van lijken van 26-10- 1973 (Trb.1975, 95) (Overeenkomst van Straatsburg) |
burgemeester |
|
Ambtenaar van de Burgerlijke Stand (ABS) |
|
Wet op de Lijkbezorging |
burgemeester |
|
ABS |
|
Paspoortwet en Paspoortuitvoeringsregeling Nederland 2001 |
burgemeester |
|
Afdelingshoofd |
Medewerker Frontoffice en (senior) Backoffice en medewerker KC |
Paspoortwet en Paspoortuitvoeringsregeling Nederland 2001 |
college |
|
Afdelingshoofd |
(senior) Medewerker Backoffice |
Wegenverkeerswet / Reglement rijbewijzen |
burgemeester |
in behandeling nemen aanvraag en afgifte rijbewijs, categorie-uitbreiding, in behandeling nemen aanvraag omwisseling buitenlands/militair rijbewijs, weigering afgifte/ongeldig verklaren rijbewijs, afgifte eigen verklaringen. Het verzorgen van de financiële verantwoording
|
Afdelingshoofd |
Medewerker Frontoffice en (senior) Backoffice en medewerker KC |
Kieswet
|
college |
het uitvoeren van de Kieswet, voor zover behorend tot het werkterrein van de Afdeling Klant Contact Centrum, o.a. valt hieronder het beslissen op aanvragen, afgeven van benoemingsbesluiten, het uitreiken van nieuwe oproepingskaarten, aanwijzen van stembureau enz. |
Afdelingshoofd |
Medewerker Frontoffice, KC en (senior) Backoffice |
Toescheidingsovereenkomst Suriname |
college |
het afgeven van een verklaring ingevolge deze overeenkomst |
Afdelingshoofd |
Medewerker Frontoffice en (senior) Backoffice (specialistisch burgerzaken) |
Wet basisregistratie personen
|
college |
uitvoeren van de Wet basisregistratie personen (BRP) |
Afdelingshoofd |
Medewerker Frontoffice KC en (senior) Backoffice |
Wet algemene bepaling Burgerservicenummer (BSN) |
college |
de uitvoering van de wet BSN, aanvulling voorraad BSN-nummers |
Afdelingshoofd |
Senior medewerkers Backoffice/coordinator, Applicatiebeheerder |
Wet algemene bepaling Burgerservicenummer (BSN) |
college |
de uitvoering van de wet BSN, toekennen BSN-nummer |
Afdelingshoofd |
Medewerker Backoffice Burgerzaken |
Diversen |
college |
het legaliseren van handtekeningen |
Afdelingshoofd |
Medewerker Frontoffice, KC en (senior) Backoffice |
Eenmalige ambtenaar van de burgerlijke stand |
college |
Het benoemen van eenmalige ambtenaren van de burgerlijke stand (babs) op grond van artikel 1:16 lid 2 en 3 van het Burgerlijk Wetboek |
Afdelingshoofd |
(senior) medewerker frontoffice en (senior) medewerker backoffice |
Reglement Burgerlijke stand gemeente Krimpenerwaard |
College |
Ingevolge artikel 10 van het reglement besluiten om af te wijken van de reguliere dagen en tijdstippen voor huwelijksvoltrekkingen |
Afdelingshoofd |
(senior) Medewerker Frontoffice en (senior) medewerker Backoffice |
Distributiewet |
college |
het uitvoeren van handelingen vereist bij of krachtens de Distributiewet. |
Afdelingshoofd |
Medewerker (senior) Backoffice |
Beheerregeling basisregistratie personen gemeente Krimpenerwaard 2017 |
college |
|
Afdelingshoofd |
Medewerker Frontoffice, KC en (senior) Backoffice |
Rijkswet op het Nederlanderschap |
college en burgemeester |
afleggen en uitreiken van een verklaring van verbondenheid, het uitvoeren van de RWN en besluit verkrijging en verlies Nederlanderschap |
Afdelingshoofd |
(senior) Medewerker Backoffice |
Beheersverordening gemeentelijke begraafplaatsen gemeente Krimpenerwaard |
college |
|
Afdelingshoofd |
Medewerker Frontoffice, KC en (senior) Backoffice |
Beheersverordening gemeentelijke begraafplaatsen Krimpenerwaard/Regels voor de graven, asbezorging en gedenkplaatsen |
college |
Het beoordelen van het verzoek van rechthebbende voor het herinrichten van particuliere graven (artikel 7 lid 1 onder c Regels voor de graven, asbezorging en gedenkplaatsen) |
Afdelingshoofd |
Medewerker Frontoffice en medewerker Backoffice |
Aanvragen offertes |
college |
het beslissen inzake het aanvragen van offertes |
Afdelingshoofd |
|
Wetboek van Strafrecht, Aangifte doen bij de politie |
college |
het doen van aangifte bij de politie bij (bron) documentfraude, diefstal van documenten. |
Afdelingshoofd |
(senior) medewerker Backoffice |
Artikel 13, tweede lid, van de Wegenverkeerswet 1994, 49 en 55 van het Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer en 85 en 86 van het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 |
college |
Beschikken op aanvraag gehandicaptenparkeerkaart |
Afdelingshoofd |
Medewerker Frontoffice, KCC en (senior) medewerker Backoffice
|
Wet basisregistratie personen |
college |
Het vaststellen van het Handboek burgerzaken |
Algemeen directeur |
|
Gebruiksverklaring vrachtwagenparkeerterreinartikel 160, lid 1 onder e Gemeentewet |
college |
het ondertekenen en het opzeggen van een gebruiksverklaring voor een vrachtwagenparkeerterrein |
Afdelingshoofd |
Senior medewerker Backoffice en medewerker Frontoffice |
Openbare werken
|
||||||
Wettelijke basis |
Bevoegd orgaan |
Bevoegdheid |
Mandaat |
(Onder)mandaat |
||
Verordening Afvalstoffenverordening en Reinigingsrechten |
college |
Besluiten op grond van artikel 1.4.1. van de Tarieventabel behorende bij de Verordening Afvalstoffenverordening en Reinigingsrechten. Aanvraag vermindering afvalstoffenheffing voor medisch afval. |
Afdelingshoofd |
Managementassistent Openbare Werken |
||
Verordening rioolaansluiting |
college |
het beslissen op een aanvraag om toestemming voor het aansluiten op het gemeenteriool |
Afdelingshoofd |
Medewerker beleid en beheer |
||
Privaatrechtelijke handelingen, artikel 160, lid 1 onder e Gemeentewet |
college |
De bevoegdheid tot het verstrekken van een overheidsopdracht met betrekking tot werken leveringen e/of diensten van die voortvloeien uit het door de raad vastgestelde Meerjaren Onderhoudsprogramma van Integraal Beleidsplan Openbare Ruimte of voortvloeien uit het Meerjaren Onderhoudsprogramma gebouwen en waarvoor de raad een besluit heeft genomen om de uitvoeringskredieten beschikbaar te stellen met inachtneming van het gemeentelijk inkoop- en aanbestedingsbeleid en de Europese aanbestedingsrichtlijnen tot een maximum van € 1.000.000 (enkelvoudige en meervoudig onderhandse inkoop)* |
Afdelingshoofd |
|
||
Wet informatie-uitwisseling ondergrondse netten (Wion) |
college |
Verstrekken van leidinggegevens in het kader van WION |
Afdelingshoofd |
Medewerker beleid en beheer en medewerker kabels, leidingen en openbare verlichting |
||
Artikel 160, lid 1 onder a Gemeentewet |
college |
|
Afdelingshoofd |
Medewerker beleid en beheer en medewerker water of groen. Dit ondermandaat geldt alleen tot € 10.000,= |
||
Algemene Verordening Ondergrondse Infrastructuur gemeente Krimpenerwaard |
college |
Het beslissen op een aanvraag om toestemming voor het leggen van kabels en leidingen van nutsbedrijven in private gemeentegrond overeenkomstige artikel 5 en 6 van de Algemene Verordening Ondergrondse Infrastructuur gemeente Krimpenerwaard. |
Afdelingshoofd |
Medewerker beleid en beheer en medewerker kabels, leidingen en openbare verlichting |
||
Onroerend goed (grond, gebouwen) |
||||||
Privaatrechtelijke handelingen, artikel 160, lid 1 onder e Gemeentewet (aangaan verplichting) |
college |
|
Afdelingshoofd
|
|
||
Privaatrechtelijke handelingen, artikel 171, tweede lid, Gemeentewet (ondertekenen verplichting) |
Burgemeester |
|
Afdelingshoofd |
|
||
Privaatrechtelijke handelingen, artikel 160, lid 1 onder e Gemeentewet (aangaan verplichting) |
college |
Het aangaan van overeenkomsten voor de verhuur of in gebruik geven van volkstuinen en de opzegging daarvan |
Afdelingshoofd |
Medewerker grondzaken |
||
Privaatrechtelijke handelingen, artikel 171, tweede lid, Gemeentewet (ondertekenen verplichting) |
Burgemeester
|
het ondertekenen van overeenkomsten voor de verhuur of in gebruik geven van volkstuinen en de opzegging daarvan |
Afdelingshoofd |
Medewerker grondzaken |
||
Overige bevoegdheden |
||||||
Het inrichten en in standhouden van de Elektrotechnische Bedrijfsvoering op grond van de Arbowet/Arbeids-omstandighedenbesluit (art. 3.4 en 3.5) |
college/ burgemeester |
Vaststellen van het veiligheidsbeleid (kwaliteitshandboek- Installatieverantwoordelijkheid, deel 1) ten aanzien van elektrotechnische installaties |
Afdelingshoofd |
|
||
Het inrichten en in standhouden van de Elektrotechnische Bedrijfsvoering op grond van de Arbowet/Arbeids-omstandighedenbesluit (art. 3.4 en 3.5) |
algemeen directeur |
Uitvoeren van het aanwijzingsbeleid (aanwijzen van werknemers in de elektrotechnische bedrijfsvoering) |
Afdelingshoofd |
|
||
Het inrichten en in standhouden van de Elektrotechnische Bedrijfsvoering op grond van de Arbowet/Arbeids-omstandighedenbesluit (art. 3.4 en 3.5) |
algemeen directeur |
Het niet in bedrijf nemen of het uit bedrijf nemen van onveilige elektrotechnische installaties |
Afdelingshoofd |
|
||
Het inrichten en in standhouden van de Elektrotechnische Bedrijfsvoering op grond van de Arbowet/Arbeids-omstandighedenbesluit (art. 3.4 en 3.5) |
algemeen directeur |
Het (laten) nemen van (ad hoc) maatregelen voor het herstel van de veilige elektrotechnische publieke omgeving |
Afdelingshoofd |
|
||
Gebruik voorzieningen/ materialen gemeentelijke gebouwen, met uitzondering van de 4 gemeentekantoren |
college |
het beslissen inzake het in gebruik geven van voorzieningen waar onder vlaggenmasten, vlaggen, stoelen, tentoonstellingsmateriaal voor openbare doeleinden om niet. |
Afdelingshoofd |
|
||
|
|
|
|
|
|
|
* Voor zover er een toereikend budget is toegekend. Verwezen wordt naar de bepalingen in de budgethoudersregeling Krimpenerwaard 2015 en de daarin opgenomen mandatering ten aanzien van de bevoegdheid tot het beheren van budgetten.
Als de besluitvorming juist is verlopen en er voldoende budget is kan de budgethouder tot gunning overgaan. Vervolgens kan de hoofdbudgethouder (directie) en de budgethouder (afdelingshoofd) de uit het besluit voortvloeiende verplichtingen (dus ook overeenkomsten) aangaan tot maximaal het beschikbare budget.
Ruimtelijke Ontwikkeling
|
|||||
Wettelijke basis |
Bevoegd orgaan |
Bevoegdheid |
Mandaat |
(Onder)mandaat |
|
Wet ruimtelijke ordening |
college |
Bevoegdheden ex artikel 3.8 lid 1 en 3, 3.8 lid 4, hoofdstuk 4, afdeling 4.1 Wro |
Afdelingshoofd |
|
|
Afdeling 3.4 Algemene wet bestuursrecht, Wabo, Wro en Bor (zienswijze) wijzigingsplannen/uitwerkingsplannen en bestemmingsplannen |
college |
|
Afdelingshoofd |
Juridisch medewerker A en B, alle (senior) beleidsmedewerkers van de afdeling RO en coördinator*** |
|
Wet ruimtelijke ordening/Besluit ruimtelijke ordening/ Wet algemene bepalingen omgevingsrecht |
college |
Het voeren van administratieve procedures (na een positieve principe-uitspraak van het college) t.b.v. de voorbereiding van besluitvorming inzake vaststelling bestemmingplannen:
|
Afdelingshoofd |
|
|
Wet ruimtelijke ordening |
college |
Het instemmen met het concept definitief bestemmingsplan en het opstellen van een voorstel aan de raad om het bestemmingsplan vast te stellen:
|
Portefeuillehouder Ruimtelijke Ontwikkeling |
|
|
Artikel 3.6, lid 1 onder a en b Wet ruimtelijke ordening |
college |
Besluiten op verzoek om toepassing te geven aan een binnenplanse wijzigings- of uitwerkingsbevoegdheid.
|
Afdelingshoofd |
|
|
Wet ruimtelijke ordening/ Besluit ruimtelijke ordening/ Regeling standaarden ruimtelijke ordening 2008/012 |
college |
elektronisch ondertekenen van geleideformulieren en manifest |
Afdelingshoofd |
Coördinator***, beleids- Medewerker RO |
|
Inspraakverordening |
college |
Versturen en ondertekenen van brief aan indiener van een inspraakreactie en belanghebbende(n) met daarin de beantwoording van het college |
|
Coördinator***, Juridisch medewerker A en B en alle (senior) beleidsmedewerkers van de afdeling RO |
|
Planschade |
|||||
Afdeling 6.1 Wet ruimtelijke ordening/ Procedureverordening advisering tegemoetkoming in planschade |
college |
Diverse bevoegdheden voortvloeiende uit de Wro en procedureverordening planschade vanwege planschadeverzoeken:
|
Afdelingshoofd |
Coördinator***, Juridisch medewerker A en B en alle (senior) beleidsmedewerkers van de afdeling RO |
|
Afdeling 6.1 en 6.4 Wet ruimtelijke ordening/ Procedureverordening advisering tegemoetkoming in planschade |
college |
De bevoegdheden voortvloeiende uit de Wro en procedureverordening planschade vanwege planschadeverzoeken of anterieure overeenkomsten, namelijk:
|
Afdelingshoofd |
Coördinator***, Juridisch medewerker A en B en alle (senior) beleidsmedewerkers van de afdeling RO |
|
Procedureverordening voor advisering tegemoetkoming in planschade Krimpenerwaard |
college |
Het beslissen / toekennen op een aanvraag om tegemoetkoming in schade als bedoeld in artikel 6.1 van de Wet ruimtelijke ordening, als er niet wordt afgeweken van het advies van de adviseur. |
Portefeuillehouder Ruimtelijke Ontwikkeling |
|
|
Artikel 160 lid 1 sub e Gemeentewet Artikel 6.24 lid 1 Wet ruimtelijke ordening |
college |
het besluiten tot het aangaan van anterieure of posterieure overeenkomsten ten behoeve van het verzekeren van kostenverhaal en planschade bij het ruimtelijke faciliteren van een particulier initiatief. |
Afdelingshoofd |
|
|
Artikel 6.24 lid 3 Wet ruimtelijke ordening |
college |
het bekend maken van het besluit tot aangaan van de anterieure/posterieure overeenkomst op de gemeentepagina, en het ter inzage leggen van de zakelijke inhoud van de overeenkomst |
Afdelingshoofd |
|
|
Artikel 6.24 lid 3 Wet ruimtelijke ordening |
college |
Het verzenden van een ondertekende anterieure/posterieure overeenkomst |
Afdelingshoofd |
Beleidsmedewerker RO, Coördinator*** |
|
Wet voorkeursrecht gemeenten |
college |
bevestigen ontvangst van de opgave van het goed dat onderwerp uitmaakt van de voorgenomen vervreemding; |
Afdelingshoofd |
|
|
Huisvesting |
|||||
Verordening Starterslening gemeente Krimpenerwaard |
college |
Het besluiten op een aanvraag voor een starterslening |
Afdelingshoofd |
Beleidsmedewerker volkshuisvesting, Coördinator*** |
|
Artikel 15 en 16 Leegstandswet |
college |
het toekennen dan wel weigeren van een vergunning voor tijdelijke verhuur op grond van artikel 15 en 16 dan wel het intrekken van een vergunning voor tijdelijke verhuur op grond van artikel 15 en 16 |
Afdelingshoofd |
Beleidsmedewerker volkshuisvesting, Coördinator*** |
|
Huisvestingsverordening (huisvestingsvergunning) |
college |
Bevoegdheden artikel 4 Huisvestingsverordening |
Afdelingshoofd |
|
|
verkeer |
|||||
Wegenverkeersreglement |
college |
(besluiten tot) het plaatsen van wegafzettingen en tijdelijke verkeersmaatregelen in het kader van activiteiten (evenementen) op de openbare weg met de politie |
Afdelingshoofd |
Beleidsmedewerker verkeer en vervoer en coördinator*** |
|
Artikel 12 Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer (BABW) |
college |
Het nemen van een verkeersbesluit overeenkomstig in artikel 12 , onder a. en b. van het BABW voor het plaatsen of verwijderen van de in dat artikel genoemde verkeerstekens |
Afdelingshoofd |
Coördinator*** |
|
Wegenverkeerswet art. 149, lid 1 onder d juncto art. 9.1 van de Regeling Voertuigen |
college |
het verlenen van ontheffingen voor de afdelingen 7, 8 en 14 van hoofdstuk 5 van de Regeling Voertuigen, voor de eisen en voorwaarden aan de inrichting van deze voertuigen gesteld ten aanzien van het rijden met deze voertuigen waarvan de afmetingen en massa’s de wettelijke maxima overschrijden |
Afdelingshoofd |
Coördinator*** |
|
Art. 149a, lid 2, 3 en art. 149b, lid 2 Wegenverkeerswet Besluit ontheffing verlening exceptionele transporten Staatsblad 2005/483 |
college |
Het verlenen van toestemming voor het vervoer van exceptionele transporten |
Afdelingshoofd |
Coördinator*** |
|
AOV |
college |
Het beslissen op een aanvraag om ontheffing vervoer gevaarlijke stoffen over andere wegen of weggedeelten dan die welke door B&W zijn aangewezen |
Afdelingshoofd |
|
|
Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer |
college |
beslissen over een gehandicaptenparkeerplaats |
Afdelingshoofd |
|
|
Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 |
college |
het verlenen van een ontheffing van de maximale parkeerduur van 2 uur (blauwe zone) op grond van art. 87. |
Afdelingshoofd |
|
|
Publieke laadpalen |
college/burgemeester |
het aangaan van een overeenkomst in verband met overname, beheer en onderhoud van een laadpaal |
Afdelingshoofd |
|
|
Grondzaken |
|||||
Uitgifte, verwerven of verkrijgen onroerende zaken, artikel 160, lid 1 onder e gemeentewet |
college |
het verrichten van privaatrechtelijke rechtshandelingen inzake het aangaan of niet aangaan van overeenkomsten tot het bezwaren, in erfpacht uitgeven/nemen, (ver)huren, verkopen, aankoop, ruilen, in gebruik geven of op andere wijze vervreemden, verwerven of verkrijgen van beperkt zakelijke rechten van onroerende zaken waarbij het basis transactiebedrag (kale verkoopwaarde) niet meer bedraagt dan € 100.000,00. In geval van verhuur bedraagt de huur niet meer dan €5000,00 per jaar en ingeval van erfpacht bedraagt de canon niet meer dan €5000,00 per jaar; Het verwerven van onroerende zaken geschiedt op basis van een taxatierapport en voor de verwerving is een krediet beschikbaar. |
Afdelingshoofd Indien het basis transactiebedrag (kale verkoopwaarde) meer bedraagt dan € 100.000,00 is de portefeuillehouder bevoegd |
|
|
Gronduitgifte/verwerving/verkrijging artikel 171, tweede lid, Gemeentewet |
burgemeester |
Het vertegenwoordigen van de gemeente bij het verrichten van privaatrechtelijke rechtshandelingen te weten het tekenen van anterieure/posterieure overeenkomsten conform afdeling 6.4 Wet ruimtelijke ordening, het tekenen van overeenkomsten, notariële akten, (royement) volmachten aan (medewerkers van) het behandelend notariskantoor en andere privaatrechtelijke stukken conform besluit tot volmacht dan wel ter uitvoering van een besluit van het college dan wel ter uitvoering van een in mandaat genomen besluit, met betrekking tot de vestiging(beperkte) zakelijke rechten, koop en verkoop onroerende zaken, in gebruikneming dan wel –geving van onroerende zaken, het in erfpacht nemen dan wel in erfpacht geven van onroerende zaken, huur en verhuur van onroerende zaken, vestiging of beëindiging erfdienstbaarheden, kwalitatieve verplichtingen e.d. |
Afdelingshoofd |
|
|
Artikel 160 lid 1 sub e Gemeentewet |
college |
De bevoegdheid tot het verstrekken van een overheidsopdracht met betrekking tot werken leveringen en/of diensten van die voortvloeien uit het door de raad vastgestelde grondexploitatieraming en/of anterieure overeenkomst of voortvloeien uit door de raad beschikbaar gestelde kredieten met inachtneming van het gemeentelijk inkoop- en aanbestedingsbeleid en de Europese aanbestedingsrichtlijnen tot een maximum van € 1.000.000 (enkelvoudige en meervoudig onderhandse inkoop)* |
Afdelingshoofd |
|
|
Subsidieregeling gemeentelijke monumenten en gemeentelijk dorpsgezicht gemeente Krimpenerwaard |
college |
Besluit tot subsidieverlening monumenten |
Afdelingshoofd |
Coördinator*** |
|
Artikel 3 lid 1 Wet kenbaarheid publiekrechtelijke beperkingen onroerende zaken (wijzigen inschrijving monument) |
college |
Het wijzigen van ondergeschikte betekenis binnen een bestaande inschrijving in het gemeentelijke beperkingsregister voor wat betreft een monument |
Afdelingshoofd |
|
|
subsidies |
college |
Het aanvragen van subsidies bij organen van de Europese gemeenschap, de rijksoverheid en andere overheidsinstellingen |
Afdelingshoofd |
|
|
Verordening bedrijveninvesteringszone Centrum Bergambacht / De Wetering Bergambacht 2016 en Centrum Schoonhoven en de daaruit voortvloeiende Uitvoeringovereenkomsten |
college |
Het afhandelen van subsidieverzoeken en het (laten) uitbetalen van de subsidie op grond van de Verordening bedrijveninvesteringszone Centrum Bergambacht, de Verordening bedrijveninvesteringszone bedrijventerrein De Wetering Bergambacht 2016 en de Verordening bedrijveninvesteringszone BIZ Centrum Schoonhoven en alle daaruit uitvoeringsovereenkomsten |
Afdelingshoofd |
|
|
Afvalstoffenverordening |
|||||
vaststellen dagen en tijden ophalen |
college |
Het vaststellen van de dagen en tijden waarop huishoudelijk afval kan worden aangenomen op grond van artikel 9 van de verordening; |
Afdelingshoofd |
|
|
Aanwijzen inzameling bedrijfsafvalstoffen door inzameldienst |
college |
Het aanwijzen van bestanddelen van bedrijfsafvalstoffen die worden ingezameld door de inzameldienst als bedoeld in artikel 11 van de Afvalstoffenverordening. |
Afdelingshoofd |
|
|
Wet algemene bepalingen omgevingsrecht |
|||||
Wet algemene bepalingen omgevingsrecht |
college |
bevoegdheden voortvloeiende uit de artikelen 2.1 , 2.2, 2.5, 2.10, 2.11, 2.12 lid 1 sub c, 2.12 lid 1 onder a 1, 2, 3, 2.12 lid 2, 2.13, 2.14, 2.15, 2.16, 2.17, 2.18 en 2,19 de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht met inachtneming van de voorwaarden voor de mandaten die zien op artikel 2.12 lid 1 onder a 2° en 3° Wabo hieronder. |
Afdelingshoofd |
Coördinator*** |
|
Artikel 2.12 lid 1 onder a 2° Wet algemene bepalingen omgevingsrecht |
college |
Besluiten op verzoeken om een omgevingsvergunning op basis van artikel 2.12 lid 1 onder a 2° van de Wabo (buitenplanse afwijkingsbevoegdheid op basis van ‘kruimelgevallenbeleid’). |
Afdelingshoofd |
Coördinator*** |
|
Artikel 2.12 lid 1 onder a 2° Wet algemene bepalingen Omgevingsrecht |
college |
Besluiten op verzoeken om een omgevingsvergunning op basis van artikel 2.12 lid 1 onder a 2° van de Wabo voor zover de hardheidsclausule genoemd in kruimelgevallenbeleid van toepassing is. De toepassing van de hardheidsclausule alleen na overleg met portefeuillehouder. |
Afdelingshoofd |
|
|
Artikel 2.12 lid 1 onder a 3˚ Wet algemene bepalingen omgevingsrecht |
college |
Besluiten op verzoeken om een omgevingsvergunning op basis van artikel 2.12 lid 1 onder a 3° van de Wabo (‘projectafwijkingsbesluit’)
|
Afdelingshoofd |
|
|
Artikel 3.9 lid 2 Wet Algemene bepalingen Omgevingsrecht |
College |
Besluit tot verlengen beslistermijn met ten hoogste zes weken |
Afdelingshoofd |
Coördinator*** |
|
Milieu |
|||||
Milieu |
college |
Beschikken op het verzoek om een beoordeling of de bodem geschikt is voor het beoogde doel als onderdeel van een omgevingsvergunning |
Afdelingshoofd |
Coördinator*** |
|
Milieu |
college |
Beschikken tot het verlenen van een ontheffing tot het doen van een verkennend onderzoek naar de bodemgesteldheid (volgens NEN 5740) als onderdeel van een omgevingsvergunning |
Afdelingshoofd |
Coördinator*** |
|
Wet milieubeheer, Wet geluidhinder en Wet bodembescherming |
college |
Besluiten op aanvragen voor enkelvoudige omgevingsvergunningen m.b.t. de Wet milieubeheer, Wet geluidhinder, Wet bodembescherming en de op deze wetten gebaseerde uitvoeringsbesluiten, een en ander zoals omschreven in het Mandaatbesluit van de Omgevingsdienst Midden-Holland |
Afdelingshoofd Zie ook het vastgestelde mandaatbesluit ODMH |
|
|
Wet Verontreiniging Oppervlaktewateren |
College |
het afdoen van toegezonden stukken door het Hoogheemraadschap in het kader van de vergunningverlening ingevolge de Wet Verontreiniging Oppervlaktewateren |
Afdelingshoofd |
Coördinator*** |
|
Artikel 28 en 39 Wet bodembescherming/ besluit uniforme saneringen |
College |
Het ondertekenen van meldingsformulieren op grond van het besluit uniforme saneringen, omdat het betreffende perceel eigendom (of in erfpacht) van de gemeente is. Deze formulieren dienen vervolgens door de verzoeker aan de provincie te worden voorgelegd ter verdere besluitvorming. |
Afdelingshoofd |
Coördinator*** en beleidsmedewerker milieu |
|
Toezicht en handhaving |
|||||
Afdeling 5.2 en artikel 5:11 Awb Paragraaf 5.3 Wabo Wegenverkeerswet Gemeentelijke verordeningen |
college |
Het aanwijzen van toezichthouders en het aanstellen van onbezoldigd ambtenaren op grond van de volgende regelingen: Awb, Wabo, Wegenverkeerswet en alle gemeentelijke verordeningen op grond waarvan toezichthouders kunnen worden aangewezen |
Afdelingshoofd |
Coördinator*** |
|
Hoofdstuk 5 Awb |
College/bgm |
Het beschikken om al dan niet over te gaan tot aanschrijving bestuursrechtelijke handhaving (last onder dwangsom en/of bestuursdwang) en daarmee samenhangende besluiten, aankondigingen en correspondentie ten aanzien van omgevingsvergunningen, de Wabo en gerelateerde regelgeving zoals genoemd in 5.1 Wabo, maar ook het uitvoeren/machtigen van feitelijke handelingen in het kader van deze bepaling (zoals de verkoop van meegevoerde en/of opgeslagen goederen of zaken). |
Afdelingshoofd |
Coördinator*** |
|
Afdeling 2.6 Wabo / Beleidsregels intrekken omgevingsvergunning voor de activiteit ‘bouwen van een bouwwerk’ |
college |
Uitvoeren van artikel 4, 5 en 6 van de Beleidsregels intrekken omgevingsvergunning voor de activiteit ‘bouwen van een bouwwerk’ |
Afdelingshoofd |
Coördinator*** |
|
Artikelen 13 en 13a Woningwet Hoofdstuk 5 Wabo Awb, artikel 125 Gemeentewet |
college |
Mondelinge bevelen geven tot het staken van de bouw/gebruik/sloop dan wel dat voorzieningen worden getroffen, inclusief de bepaling dat het bevel geldt voor een rechtsopvolger |
Afdelingshoofd |
Coördinator***, Mdw. Handhaving A, mdw Handhaving B, juridisch medewerker handhaving |
|
Artikelen 13 en 13a Woningwet Hoofdstuk 5 Wabo Awb, artikel 125 Gemeentewet |
college |
Schriftelijke bevelen geven tot het staken van de bouw/gebruik/sloop dan wel dat voorzieningen worden getroffen, inclusief de bepaling dat het bevel geldt voor een rechtsopvolger |
Afdelingshoofd |
Coördinator*** |
|
Algemene correspondentie op grond van de Wabo, Wro, APV, DHW en Awb.
|
college |
Ondertekenen van waarschuwingsbrieven voor zover het geen besluiten betreft (desgewenst vooraf overleggen met de betreffende portefeuillehouder) |
Afdelingshoofd |
Coördinator***, juridisch medewerker handhaving en medewerker toezicht en handhaving |
|
Artikel 5.37 Algemene wet bestuursrecht |
college |
Het vaststellen van de invorderingsbeschikking na het opleggen van de last onder dwangsom |
Afdelingshoofd |
Coördinator*** |
|
Bouwbesluit |
college |
Het besluiten op meldingen (inclusief de afwijzing daarvan), bevoegdheden ex artikel 8.4 en 7.19 Bouwbesluit |
Afdelingshoofd |
Coördinator***,Mdw. Vergunningen A (mdw beleidsuitvoering I), vergunningverlener (mdw beleidsuitvoering II), vergunningverlener (mdw beleidsuitvoering III) |
|
Brandweerwet/brandbeveiligingsverordening |
college |
Besluiten m.b.t. brandveiligheid op basis van de Brandweerwet en Brandbeveiligingsverordening |
Afdelingshoofd |
Coördinator*** |
|
Wet Luchtvaart |
College/ burgemeester |
Afgeven verklaring van geen bezwaar luchtvaartuigen op grond van artikel 8a.51 Wet Luchtvaart |
Afdelingshoofd |
|
|
|
|
|
|
|
|
** Het stilleggen van een evenement categorie C gebeurt alleen na voorafgaande afstemming met de burgemeester.
***Het (onder)mandaat welke in deze afdeling is toebedeeld aan de ‘coördinator’ betreffen de functies Coördinator Beleid, Coördinator Vergunningen & Ruimtelijke ordening, Coördinator Toezicht & Handhaving of de Coördinator Projecten
Service & Informatie
Wettelijke basis |
Bevoegd orgaan |
Bevoegdheid |
Mandaat |
(Onder)mandaat |
Aangaan en opzeggen, ondertekenen en opzeggen van (onderhouds) overeenkomsten bruikleen-overeenkomsten |
college |
Aangaan, ondertekenen en opzeggen van ICT gerelateerde (onderhouds)overeenkomsten en het binnen de overeenkomst gestelde bepalingen rechtsgeldig opzeggen van de overeenkomsten. |
Afdelingshoofd |
|
Opdracht werkplekbegeleiding |
college |
beslissen tot ondersteuning van applicatiebeheerders of systeembeheerders |
Afdelingshoofd |
Coördinator Systeembeheer |
Het bijhouden van een register en registratie van publiekrechtelijke beperkingen op onroerende zaken waartoe in het bijzonder wordt gerekend:
|
college |
|
Afdelingshoofd |
|
Wet Bag |
college |
Bevoegdheden ex artikel 6, 8, 9, 10, 11, 14, 14A, 15, 31, 32, 37, 38, 39, 40, 41 en/of het opstellen van de ‘ambtelijke verklaringen’ |
Afdelingshoofd |
|
Verordening straatnaamgeving en nummering |
college |
|
Afdelingshoofd |
|
Wet bescherming persoonsgegevens |
college |
Het vaststellen van het Algemeen handboek informatiebeveiligingsbeleid |
Algemeen directeur
|
|
Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) |
college |
Bevoegdheden die voortvloeien ui artikel 15 t/m 18 AVG (recht van inzage betrokkene, recht op rectificatie, recht op gegevenswissing en recht op beperking verwerking) |
Afdelingshoofd |
Adviseur I&A en Functionaris Gegevensbescherming |
Algemene verordening gegevensbescherming |
College |
Bevoegdheden die voortvloeien uit artikel 33 AVG (melding van inbreuk aan autoriteit) |
Afdelingshoofd |
Adviseur I&A, Functionaris Gegevensbescherming en Security Officer |
Gebruik voorzieningen/ materialen 4 gemeentekantoren |
college |
het beslissen inzake het in gebruik geven van voorzieningen waar onder vlaggenmasten, vlaggen, stoelen, tentoonstellingsmateriaal voor openbare doeleinden om niet. |
Afdelingshoofd |
|
Archiefwet |
college |
|
Afdelingshoofd |
|
Sociaal Domein
Wettelijke basis |
Bevoegd orgaan |
Bevoegdheid |
Mandaat |
(Onder)mandaat |
Wet Primair Onderwijs |
college |
Bevoegdheden voortvloeiende uit artikel 4, 65, 94, 95, 96, 98, 99, 102, 117, 167, 168 van de Wet Primair Onderwijs |
Afdelingshoofd |
Teamleiders Sociaal Domein |
AMvB Bekostigingsbesluit onderwijsachterstanden |
college |
Uitvoeren van subsidiebeleid en uitvoeren van het onderwijs achterstandenbeleid |
Afdelingshoofd |
Teamleider Sociaal Domein en senior beleidsmedewerker sociaal domein |
Wet voortgezet onderwijs
|
college |
Bevoegdheden voortvloeiende uit de artikelen 4, 76E, 76f, 76g, 76i, 76j, 76m lid 4 van de Wet voortgezet onderwijs |
Afdelingshoofd |
Teamleider Sociaal Domein en senior beleidsmedewerker sociaal domein |
art 2.3.4 Wet Educatie en Beroepsonderwijs |
college |
sluiten overeenkomst regionale opleidingscentra en de opzegging daarvan |
Afdelingshoofd |
Teamleider Sociaal Domein en senior beleidsmedewerker sociaal domein |
art 8.3.2 Wet Educatie en Beroepsonderwijs |
college |
registratie voortijdig schoolverlaters |
Afdelingshoofd |
Teamleider Sociaal Domein en senior beleidsmedewerker sociaal domein |
art 8.3.2 Wet Educatie en Beroepsonderwijs |
college |
aanwijzen contactgemeente RMC/ROC in een regio |
Afdelingshoofd |
Teamleider Sociaal Domein |
art. 8.3.2. Wet Educatie en Beroepsonderwijs |
college |
opstellen streefcijfers resultaten + vaststellen jaarlijks verslag |
Afdelingshoofd |
Teamleider Sociaal Domein en senior beleidsmedewerker sociaal domein |
Verordening materiële financiële gelijkstelling (schoolbegeleiding)
|
college |
Uitwerken en uitvoeren van de bijlage bij de Verordening materiële financiële gelijkstelling (schoolbegeleiding) |
Afdelingshoofd |
Teamleider Sociaal Domein en senior beleidsmedewerker sociaal domein |
maatschappelijke vorming en bewegingsonderwijs |
college |
Uitwerken en uitvoeren van het door de raad vastgesteld beleid |
Afdelingshoofd |
Teamleider Sociaal Domein en senior beleidsmedewerker sociaal domein |
Verordening financiële materiële gelijkstelling onderwijs |
college |
Bevoegdheden voortvloeiende uit de artikelen 2, 4, 5, 7, 8, 10 t/m17, 20 van de Verordening financiële materiële gelijkstelling onderwijs |
Afdelingshoofd |
Teamleider Sociaal Domein en senior beleidsmedewerker sociaal domein |
Verordening leerlingenvervoer |
college |
Bevoegdheden voortvloeiende uit de artikelen 2, 4, 5, 6, 9 t/m 18 en 21 van de Verordening leerlingenvervoer |
Afdelingshoofd |
Teamleider Sociaal Domein en senior beleidsmedewerker sociaal domein |
Algemene subsidieverordening gemeente Krimpenerwaard
|
college |
|
Afdelingshoofd |
1 en 2 senior beleidsmedewerker sociaal domein 3. Medewerker subsidie verlening 6. Senior beleidsmedewerker sociaal domein 7. Senior beleidsmedewerker sociaal domein |
Jeugdwet 2015 |
college |
Bevoegdheden voortvloeiende uit de artikelen 2.4, 2.7 lid 1, 3.1, 6.1.8., 6.1.12 lid 6, 8.1.1. lid 1, 8.1.4. Jeugdwet 2015 |
Afdelingshoofd |
Teamleider Sociaal Domein |
Jeugdwet 2015 |
college |
Artikel 2.3, Oordeel treffen individuele voorzieningen voor jeugdige of een ouder. |
Afdelingshoofd |
Teamleider Sociaal Domein / Veilig thuis |
Regeling PGB jeugdhulp Krimpenerwaard / Artikel 8 Verordening Jeugdhulp |
college |
Bevoegdheden voortvloeiende uit de artikelen 2 b, 2 c, 2 e, 3 b, 3 e en 4 c van de Regeling PGB jeugdhulp Krimpenerwaard |
Afdelingshoofd |
Teamleider Sociaal Domein |
Artikel 2.3 Jeugdwet 2015 |
college |
Oordeel over treffen individuele voorziening inhoudende dat een voorziening op het gebied van jeugdhulp en verblijf niet zijnde verblijf bij een pleegouder nodig is o.g.v. artikel: - 1:255 lid 2 BW (n.a.v. verzoek een minderjarige onder toezicht te stellen (VOTS)); - 1:265b lid 2 BW (n.a.v. verzoek tot machtiging om de minderjarige gedurende dag en nacht uit huis te plaatsen (MUHP)); - 6.1.2 lid 5 Jeugdwet (n.a.v. verzoek tot machtiging om een jeugdige in een gesloten accommodatie op te nemen ex art. 6.1.8 Jeugdwet); - 6.1.9 lid 1 Jeugdwet (n.a.v. verzoek tot spoedmachtiging gesloten accommodatie ex art. 6.1.8 Jeugdwet); - 6.1.4 lid 3 Jeugdwet (n.a.v. verzoek tot voorwaardelijke machtiging gesloten accommodatie ex art. 6.1.8 Jeugdwet). Het intrekken van een op grond van één van de bovenstaande artikelen getroffen individuele voorziening indien het verzoek is afgewezen. |
Afdelingshoofd |
(Vervangend)Voorzitter Jeugdbeschermingstafel*1
|
Artikel 2.3 Jeugdwet 2015 |
college |
Het ten behoeve van een jeugdige die zijn woonplaats heeft binnen de gemeente treffen van individuele voorzieningen op het gebied van jeugdhulp indien en voor zover het betreft:
|
Afdelingshoofd |
(Vervangend) Voorzitter Jeugdbeschermingstafel *3
|
Artikel 6.1.8 Jeugdwet 2015 |
college |
Indienen verzoek gericht op het verkrijgen van een machtiging, een spoedmachtiging of een voorwaardelijke machtiging van de kinderrechter om een jeugdige die woonplaats in de gemeente heeft in een gesloten accommodatie te doen opnemen en te doen verblijven (plaatsing in het vrijwillig kader). |
Afdelingshoofd |
Teamleider Sociaal Domein *4
|
Artikel 6.1.8 Jeugdwet 2015 |
college |
Het vertegenwoordigen van het college, inclusief het verrichten van handelingen ter voorbereiding daarop, in rechtszittingen naar aanleiding van het indienen van een verzoek door het college als vermeld in artikel 6.1.8 Jeugdwet. |
Afdelingshoofd |
Teamleider Sociaal Domein |
Verordening Jeugdhulp |
college |
Bevoegdheden voortvloeiende uit de artikelen 3 , 4, 7 lid 2 en 3 en 9 lid 2 en 3 van de Verordening jeugdhulp
|
Afdelingshoofd |
Teamleider Sociaal Domein Ondermandaat aan AMHK (veilig thuis)/ crisisdienst (Crisisinterventieteam)voor wat betreft artikel 4 lid 2 van de verordening om voor spoedeisende gevallen z.s.m. voorziening of machtiging vragen gesloten jeugdhulp conform hoofdstuk 6 Jeugdwet. |
Verordening Jeugdhulp |
college |
Artikel 4 lid 2, In spoedeisende gevallen treft het college zo spoedig mogelijk een passende tijdelijke maatregel of vraagt het college een machtiging gesloten jeugdhulp als bedoeld in hoofdstuk 6 van de Jeugdwet. |
Afdelingshoofd |
Teamleider Sociaal Domein/ Veilig thuis / crisisdienst (Crisisinterventieteam) |
Wet maatschappelijke ondersteuning |
college |
|
Afdelingshoofd |
Teamleider Sociaal Domein |
Wet maatschappelijke ondersteuning |
college |
|
Afdelingshoofd |
Teamleider Sociaal Domein |
Wet maatschappelijke ondersteuning |
college |
|
Afdelingshoofd |
Teamleider Sociaal Domein |
Verordening Wet maatschappelijke ondersteuning |
college |
|
Afdelingshoofd |
Teamleider Sociaal Domein |
Wet kinderopvang |
college |
De uitoefening van de taken en bevoegdheden van het college als genoemd in artikel 1.45, 1.46 en 1.47 (aanvraag registratie), 1.65, 1.66 (gemeentelijk ingrijpen) en 1.72 (bestuurlijke boete) van de Wet kinderopvang met inachtneming van het door het college vastgestelde afwegingsmodel |
Afdelingshoofd |
(Junior) beleidsmedewerker sociaal domein |
Regionaal Samenwerkingsprotocol Midden-Holland/Holland-Rijnmond en de Raad voor de Kinderbescherming |
college |
Het vaststellen van de jaarlijkse evaluatie van het Regionaal Samenwerkingsprotocol Midden-Holland/Holland-Rijnmond en de Raad voor de Kinderbescherming |
Portefeuillehouder jeugd |
|
Artikel 7:15 Awb |
college |
Het afhandelen van gevraagde proceskostenvergoeding naar aanleiding van een bezwaar of beroep |
Afdelingshoofd |
juridisch beleidsmedewerker |
*1Mandaat wordt verleend voor zover dat genomen wordt in het kader van:
- –
een verzoek ondertoezichtstelling (VOTS) door de Raad van de Kinderbescherming of Openbaar Ministerie als vermeld in artikel 1:255 lid 2 BW;
- –
een machtigingsverzoek (MUHP) door de Raad van de Kinderbescherming of Openbaar Ministerie als vermeld in artikel 1:265b lid 2 BW;
- –
een verzoek gericht op het verkrijgen van een machtiging als vermeld in artikel 6.1.8 Jeugdwet, zoals een verzoek (MUHP) door de Teamleider Sociaal Domein.
*2 Mandaat wordt verleend voor zowel het vrijwillig kader (er is dan sprake van instemming met de opneming en het verblijf van de wettelijke vertegenwoordiger) als het onvrijwillig kader (er is dan géén sprake van instemming).
*3 Mandaat wordt verleend voor het treffen van individuele voorzieningen tot maximaal zes maanden preventieve jeugdbescherming of preventieve hulpverlening binnen het drangkader.
*4 De machtiging wordt verleend voor zover er sprake is van het indienen van een verzoek (ex art. 6.1.8 Jeugdwet) gericht op het verkrijgen van een machtiging in het vrijwillig kader. Dit betreft de gevallen dat er sprake is van instemming met opneming en verblijf van de jeugdige door de wettelijk vertegenwoordiger.
Sociale Zaken
|
||||
Wettelijke basis |
Bevoegd orgaan |
Bevoegdheid |
Mandaat |
(Onder)mandaat |
Awb (Algemene wet Bestuursrecht) |
college |
De bevoegdheden voortvloeiende uit artikel 4:4 Awb (formulieren vaststellen) |
Afdelingshoofd |
Senior consulent, Kwaliteitsmedewerker |
Awb |
college |
De bevoegdheden voortvloeiende uit artikel 4:5 Awb (buiten behandeling stellen) |
Afdelingshoofd |
Senior consulent, consulent W & I, toetser, consulent schuldhulpverlening |
Awb |
college |
De bevoegdheden voorvloeiende uit artikel 4:100 Awb (vaststellen wettelijke rente) |
Afdelingshoofd |
Senior consulent, juridisch beleidsmedewerker |
Hoofdstukken 4, 6 en 7 Awb |
college |
Correspondentie inzake bezwaarschriften, bevestigen ontvangst bezwaarschriften en verdagingsbesluiten, toekennen/afwijzen dwangsom bij niet tijdige afhandeling van aanvragen en bezwaarschriften. |
Afdelingshoofd |
Juridisch beleidsmedewerker, senior consulent, toetser |
Artikel 4:18 en 4:20 Awb |
college |
Besluiten op dwangsom bij niet tijdige afhandeling van aanvragen Bbz2004 en IOAW |
College gemeente Rotterdam |
Concerndirecteur Werk en Inkomen, gemeente Rotterdam |
Artikel 7:15 Awb |
college |
Het behandelen van gevraagde proceskostenvergoeding naar aanleiding van een bezwaar of beroep |
Afdelingshoofd |
juridisch beleidsmedewerker |
Artikelen 225, 227a, 227 b, 326, 447 c en 447 d WvSr en Aanwijzing sociale zekerheidsfraude |
college |
Het doen van aangifte van een strafbaar feit bij het Openbaar Ministerie |
Afdelingshoofd |
Consulent W & I, senior consulent |
Saldo-opgaven, aanmaningen, betalingsregelingen |
college |
|
Afdelingshoofd |
Medewerker terugvordering, verhaal en boete. Medewerker uitkeringsadministratie A, B en C. Medewerker administratie klantmanagement. |
Wet inburgering |
college |
|
Afdelingshoofd
|
Senior consulent, consulent W&I, toetser |
Artikelen 284 en 285 Faillissementswet (Fw) |
college |
Het afgeven van een verklaring m.b.t. wettelijke schuldsanering in het kader van de WSNP en het opstellen van een verzoekschrift m.b.t. die verklaring |
Afdelingshoofd |
Senior consulent, toetser, consulent schuldhulpverlening, schuldbemiddelaar gemeentelijke kredietbank Rotterdam / |
College gemeente Rotterdam |
Concerndirecteur cluster Maatschappelijke Ontwikkeling, (onder)mandaat aan hoofd kredietbank Rotterdam |
|||
Artikel 287 lid 4 Fw |
college |
Opstellen verzoekschrift voorlopige voorziening |
Afdelingshoofd |
Senior consulent, toetser, consulent schuldhulpverlening, schuldbemiddelaar gemeentelijke kredietbank Rotterdam / |
College gemeente Rotterdam |
Concerndirecteur cluster Maatschappelijke Ontwikkeling, (onder)mandaat aan hoofd kredietbank Rotterdam |
|||
Artikel 287a en 287b Fw |
college |
Opstellen verzoekschrift voor dwangakkoord en moratorium |
Afdelingshoofd |
Senior consulent, toetser, consulent schuldhulpverlening, schuldbemiddelaar gemeentelijke kredietbank Rotterdam / |
College gemeente Rotterdam |
Concerndirecteur cluster Maatschappelijke Ontwikkeling, (onder)mandaat aan hoofd kredietbank Rotterdam |
|||
Wet gemeentelijke schuldhulpverlening |
college |
Bevoegdheden ex artikel 3, 6, 8, 9 Wet gemeentelijke schuldhulpverlening |
Afdelingshoofd |
Senior consulent, toetser, consulent schuldhulpverlening , |
Stabilisatieovereenkomsten en schuldhulpverleningscontracten |
college |
het aangaan van stabilisatieovereenkomsten en schuldhulpverleningscontracten |
Afdelingshoofd |
Senior consulent, toetser, consulent schuldhulpverlening, |
Artikel 108 Gemeentewet, Verordening maatschappelijke participatie jo. Beleidsregels Maatschappelijke Participatie |
college |
|
Afdelingshoofd |
Senior consulent, consulent W&I, toetser |
Wet op de lijkbezorging |
college |
Zorg voor lijkbezorging ex artikel 20, 21 en 22 |
Afdelingshoofd |
Senior consulent, consulent W&I, toetser |
Participatiewet (PW) jo Re-integratieverordening Verordening tegenprestatie, - individuele studietoeslag, - individuele inkomenstoeslag, afstemmingsverordening
|
college |
Bevoegdheden voortvloeiende uit artikel 6b, 7, 10, 9, 9a, 10a, 10b (beschut werk), 10c, 10d (loonkostensubsidie) , 10da, 10f, - artikel 17 18, 18 b (met ingang van 1 januari 2016), 30 t/m 34, 35, artikel 36, 36b, 40, 43, 48, 49, 50, 51, 52, 53a, 54 t/m 57, 63 t/m 68 van de Participatiewet |
Afdelingshoofd |
Senior consulent, consulent W&I, toetser |
Wet tegemoetkomingen Loondomein (Wtl) |
college |
Beslissen op aanvraag doelgroepverklaring loonkostenvoordeel oudere werknemer (artikel 2.2 en 2.3 Wtl) |
Afdelingshoofd |
Senior consulent, consulent W&I, toetser |
Participatiewet (PW) |
college |
Bevoegdheid voortvloeiend uit artikel 54 lid 1 van de PW om recht op bijstand op te schorten |
Afdelingshoofd |
Administratieve medewerkers klantmanagement |
Participatiewet (PW) |
college |
Bevoegdheid voortvloeiend uit artikel 54 lid 3 van de PW om recht op bijstand te herzien of in te trekken |
Afdelingshoofd |
Medewerker terugvordering, verhaal en boete |
Participatiewet (PW) en Awb |
college |
Bevoegdheid om de geldsom in te vorderen bij dwangbevel met betrekking tot bestuurlijke boete (5:10 lid 2 Awb) |
Afdelingshoofd |
Senior consulent, consulent W&I, medewerker terugvordering verhaal en boete en toetser
|
Participatiewet (PW) jo Handhavingsverordening |
college |
Bevoegdheden voortvloeiende uit artikel 18 a jo Titel 5.4 Awb (boete) |
Afdelingshoofd |
Consulent W&I, Senior consulent. medewerker terugvordering verhaal en boete en toetser |
Participatiewet (PW)/ Verordening Cliëntenraad Participatiewet 2015 |
college |
Het goedkeuren van de door de cliëntenraad Participatiewet ingediende kosten op grond van artikel 7 lid 2 van de verordening |
Afdelingshoofd |
Beleidsmedewerker A Sociaal Domein en Sociale Zaken |
Participatiewet (PW) |
college |
Bevoegdheden voortvloeiende uit artikel 58 t/m 60c (terugvorderen en verrekenen), 61 t/m 62i (verhaal) |
Afdelingshoofd |
Consulent W&I, senior consulent, medewerker terugvordering verhaal en boete, toetser |
Participatiewet (PW) |
college |
Bevoegdheden voortvloeiende uit artikel 62h (indienen verzoekschrift verhaal en voeren verweer) |
Afdelingshoofd |
Consulent W&I, senior consulent, medewerker terugvordering verhaal en boete, toetser en juridisch beleidsmedewerker |
Participatiewet (PW) |
college |
Bevoegdheden voortvloeiende uit artikel 63t/m 68 |
Afdelingshoofd |
Beleidsmedewerker A en B, senior consulent, medewerker uitkeringenadministratie A |
Participatiewet (PW) |
college |
Bevoegdheden voortvloeiende uit artikel 69 t/m 78 |
Afdelingshoofd |
Medewerker uitkeringsadministratie A |
Ioaw jo Verordening tegenprestatie, reintegratieverordening en Afstemmingsverordening |
college |
Bevoegdheden voortvloeiende uit artikel 4b, 5 t/m 7,13, 14,15, 17, 17a, 20, 34 t/m 37, 37a, 38, 38a, 44 t/m 49 van de Wet inkomensvoorziening oudere en gedeeltelijk arbeidsongeschikte werkloze werknemers (Ioaw) |
Afdelingshoofd |
Senior consulent, consulent W&I, toetser, |
Ioaw jo. Handhavingsverordening |
college |
Bevoegdheden voortvloeiende uit artikel 20a, 25, 26, 27, 28, 29, 29a (boete en terugvordering) |
Afdelingshoofd |
Senior consulent, consulent W&I, medewerker terugvordering verhaal en boete, toetser |
Wet inkomensvoorziening oudere en gedeeltelijk arbeidsongeschikte werkloze werknemers (Ioaw) |
college |
Bevoegdheden voortvloeiende uit artikel 46, 47, 48 van de Ioaz |
Afdelingshoofd |
Beleidsmedewerker A en B, senior consulent, medewerker uit- keringenadministratie A |
Ioaw |
college |
Bevoegdheden voortvloeiende uit artikel 54 en 55 van de Ioaz |
Afdelingshoofd |
Medewerker uitkeringsadministratie A |
Ioaz jo Verordening tegenprestatie, re-integratieverordening, en afstemmingsverordening |
college |
Bevoegdheden voortvloeiende uit artikel 4b, 5 t/m 7, 13, 14, 15, 17, 17a, 20, 34 t/m 37, 37a, 38, 38a, 44 t/m 49 van de Ioaz |
Afdelingshoofd |
Senior consulent, consulent W&I, toetser / |
College gemeente Rotterdam |
Concerndirecteur Werk en Inkomen gemeente Rotterdam |
|||
Wet inkomensvoorziening oudere en gedeeltelijk arbeidsongeschikte gewezen zelfstandigen (Ioaz) |
college |
Bevoegdheid voortvloeiden uit artikel 17 lid 1 om recht op uitkering op te schorten |
Afdelingshoofd |
Administratieve medewerkers klantmanagement |
Ioaz |
college |
Bevoegdheid voortvloeiend uit artikel 17 lid 3 van de Ioaz om het recht op uitkering te herzien of in te trekken |
Afdelingshoofd |
Medewerker terugvordering verhaal en boete |
Wet inkomensvoorziening oudere en gedeeltelijk arbeidsongeschikte gewezen Zelfstandigen (Ioaz) |
college |
Bevoegdheden voortvloeiende uit artikel 20a, 25, 26, 27, 28, 29, 29a (boete en terugvordering) van de Ioaz |
Afdelingshoofd |
Senior consulent, consulent W&I, medewerker terugvordering verhaal en boete, toetser |
Wet inkomensvoorziening oudere en gedeeltelijk arbeidsongeschikte gewezen zelfstandigen (Ioaz) |
college |
Bevoegdheden voortvloeiende uit artikel 46, 47, 48 van de Ioaz |
Afdelingshoofd |
Beleidsmedewerker A en B, senior consulent, medewerker uitkeringenadministratie A |
Ioaz |
college |
Bevoegdheden voortvloeiende uit artikel 54 en 55 van de Ioaz |
Afdelingshoofd |
Medewerker uitkeringsadministratie A |
Besluit bijstandsverlening zelfstandigen |
college |
Bevoegdheden voortvloeiende uit artikel 2, 35 38, 39, en hoofdstuk 3 van het besluit bijstandverlening zelfstandigen |
Afdelingshoofd |
Senior consulent en toetser / |
College gemeente Rotterdam |
Concerndirecteur Werk en Inkomen, gemeente Rotterdam |
|||
Besluit bijstandsverlening zelfstandigen 2004 |
college |
Bevoegdheden voortvloeiende uit artikel 40 t/m 47 van het Besluit bijstandverlening zelfstandigen |
Afdelingshoofd |
Senior consulent, toetser / |
College gemeente Rotterdam |
Concerndirecteur Werk en Inkomen, gemeente Rotterdam |
|||
Besluit bijstandsverlening zelfstandigen 2004 en Participatiewet |
college |
Het uitvaardigen van een dwangbevel in het kader van de bevoegdheden ten aanzien van de Pw jo Bbz 2004 |
College gemeente Rotterdam |
Concerndirecteur Werk en Inkomen, gemeente Rotterdam |
Besluit bijstandsverlening zelfstandigen 2004 en Participatiewet |
college |
Het vaststellen en verstrekken van voorschotten op grond van artikel 52 Pw in het kader van het Bbz 2004 |
College gemeente Rotterdam |
Concerndirecteur Werk en Inkomen, gemeente Rotterdam |
Besluit bijstandsverlening zelfstandigen 2004 en Participatiewet |
college |
Het vaststellen en verstrekken van bijzondere bijstand op grond van de Pw aan zelfstandigen voor woonkostentoeslag en verschuldigde premie arbeidsongeschiktheidsverzekering |
College gemeente Rotterdam |
Concerndirecteur Werk en Inkomen, gemeente Rotterdam |
Besluit bijstandsverlening zelfstandigen 2004 en Participatiewet |
college |
Het opleggen van een maatregel dan wel boete op grond van de Pw in het kader van de uitvoering van de Bbz 2004 |
College gemeente Rotterdam |
Concerndirecteur Werk en Inkomen, gemeente Rotterdam |
Bijstandsbesluit zelfstandigen 2004 |
college |
De financiële verantwoording aan het CBS, met uitzondering van de re-integratiestatistiek, betreffende het Bbz 2004 |
College gemeente Rotterdam |
Concerndirecteur Werk en Inkomen, gemeente Rotterdam |
Wet bescherming Persoonsgegevens, Algemene Verordening Gegevensbescherming, Wet Basisregistratie Personen, Bbz 2004 en IOAZ |
College |
Het verwerken van persoonsgegevens van inwoners van gemeente Krimpenerwaard voor de uitvoering van de Bbz 2004 en IOAZ |
College gemeente Rotterdam |
Concerndirecteur Werk en Inkomen, gemeente Rotterdam |
Bbz 2004 en IOAZ |
College |
Het inzien van het GBA-V van gegevens van inwoners van de gemeente Krimpenerwaard voor de uitvoering van de Bbz 2004 en IOAZ |
College gemeente Rotterdam |
Concerndirecteur Werk en Inkomen, gemeente Rotterdam |
Besluit bijstandsverlening zelfstandigen 2004 |
college |
Bevoegdheden voortvloeiende uit artikel 48 t/m 59 van het Besluit bijstandsverlening |
Afdelingshoofd |
Medewerker uit-keringenadministratie A |
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl