Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR622107
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR622107/1
Regeling vervallen per 01-01-2020
Regeling hoe te handelen bij overlijden medewerker WerkSaam
Geldend van 08-03-2019 t/m 31-12-2019
Intitulé
Regeling hoe te handelen bij overlijden medewerker WerkSaamHet dagelijks bestuur van WerkSaam Westfriesland;
gezien het advies van de OR van WerkSaam Westfriesland van 24 januari 2019;
gelet op:
artikel 23 van de gemeenschappelijke regeling WerkSaam Westfriesland;
overwegende dat het doel van dit beleid is het beschrijven van welke handelingen volgen op het overlijden van een medewerker;
b e s l u i t :
de Regeling hoe te handelen bij overlijden medewerker WerkSaam te wijzigen. De tekst na wijziging is als volgt:
Artikel 1 Reikwijdte
Deze regeling is van toepassing op:
- a.
de ambtenaar als bedoeld in artikel 1:1 lid 1 onder a van de CAR UWO;
- b.
de medewerker die valt onder WerkSaam Verloning (gesubsidieerd en niet gesubsidieerd);
- c.
de WSW medewerker.
- d.
de beschut werken medewerker
- e.
Voor degene die niet vallen onder lid a, b, c of d wordt per persoon bekeken wat gewenst is.
Artikel 2 Werkwijze en verantwoordelijkheden
De volgende procedure treedt in werking bij het overlijden van een medewerker:
- a.
Nadat er melding is gemaakt van het overlijden van een medewerker wordt door de HR-adviseur, in overleg met de leidinggevende en nabestaanden, een rouwadvertentie opgesteld. Deze wordt door de personeelsadministratie gestuurd naar het Noord-Hollands Dagblad met het verzoek deze zo spoedig mogelijk te plaatsen.
- b.
De medewerker personeelsadministratie bestelt een grafstuk t.w.v. € 50,-.
- c.
De leidinggevende doet navraag naar mogelijke nabestaanden i.v.m. een verstrekking van een uitkering (zie relevante CAO/Bedrijfsregeling arbeidsvoorwaarden).
- d.
De HR-adviseur maakt de mutatie betreffende het overlijden en geeft aan of er een nabestaandenuitkering moet worden verstrekt. Zo ja, dan stuurt de HR administratie de standaard brief (HR 065) aan de nabestaanden.
- e.
Bij de uitvaartplechtigheid is in principe altijd iemand van de leiding aanwezig. In overleg met de nabestaanden wordt afgestemd of dit gewaardeerd wordt. Zo ja, dan bespreekt de leidinggevende met de nabestaanden of het op prijs wordt gesteld dat er een toespraak bij de uitvaartplechtigheid wordt gehouden. Zo ja, dan wordt dit in principe gedaan door de direct leidinggevende.
- f.
Directe collega’s en leidinggevende(n) worden in de gelegenheid gesteld om de uitvaartplechtigheid te bezoeken.
- g.
Op de dag van de uitvaartplechtigheid gaat de bedrijfsvlag halfstok.
- h.
Indien een ex-medewerker overlijdt, wordt in overleg met de laatste leidinggevende beoordeeld wat de te volgen acties zijn.
Artikel 3 Hardheidsclausule
De directeur beslist in gevallen waarin deze regeling niet of niet in redelijkheid voorziet.
Artikel 4 Inwerkingtreding
Deze gewijzigde regeling treedt in werking op de dag na die van bekendmaking.
Artikel 5 Citeertitel
Deze regeling wordt aangehaald als: Regeling hoe te handelen bij overlijden medewerker WerkSaam.
Ondertekening
Aldus vastgesteld in de vergadering van het dagelijks bestuur van 14 februari 2019.
De voorzitter, D. te Grotenhuis
De directeur, M.J. Dölle
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl