Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR621497
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR621497/1
Regeling vervallen per 19-02-2019
Besluit van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Echt-Susteren houdende regels omtrent mandaat machtiging en volmacht Mandaat-, machtigings- en volmachtbesluit Echt-Susteren 2019
Geldend van 19-02-2019 t/m 18-02-2019
Intitulé
Besluit van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Echt-Susteren houdende regels omtrent mandaat machtiging en volmacht Mandaat-, machtigings- en volmachtbesluit Echt-Susteren 2019Het college van burgemeester en wethouders en de burgemeester van de gemeente Echt-Susteren, ieder voor zover het zijn bevoegdheden betreft, gelet op de artikelen 59a van de Gemeentewet, de artikelen 10:1 tot en met 10:12 van de Algemene wet bestuursrecht,
besluiten:
- I.
het Mandaat- en delegatieregister gemeente Echt-Susteren 2013, voor zover het betreft de bevoegdheden van het college van burgemeester en wethouders en de burgemeester, in te trekken;
- II.
de uitoefening van de in de bij dit besluit behorende bevoegdheden, met inbegrip van de ondertekening van stukken, volmachten en machtigingen op te dragen aan de genoemde functionarissen en daarop de vermelde specifieke bepalingen alsmede de onder punt II van dit besluit gestelde algemene bepalingen van toepassing te verklaren;
- III.
ten aanzien van de uitoefening van de onder punt II. van dit besluit bedoelde mandaten, volmachten en machtigingen de volgende algemene bepalingen vast te stellen:
Artikel 1: Begripsomschrijvingen
In dit besluit en de daarbij behorende bijlagen wordt verstaan onder:
- a.
Awb: Algemene wet bestuursrecht
- b.
B&W: college van burgemeester en wethouders
- c.
Gemachtigde: degene aan wie de machtiging is verleend
- d.
Gemandateerde: degene aan wie het mandaat is verleend
- e.
Gevolmachtigde: degene aan wie de volmacht is verleend
- f.
Machtiging: de bevoegdheid om in naam van het bestuursorgaan feitelijke handelingen te verrichten
- g.
Machtigingverlener: degene die de machtiging verleent
- h.
Mandaat: de bevoegdheid om in naam van een bestuursorgaan een besluit te nemen in de zin van artikel 1:3 Awb;
- i.
Mandaatgever: degene die het mandaat verleent
- j.
Ondermandaat: de door de mandaatgever aan de gemandateerde verleende bevoegdheid het mandaat door te mandateren aan een derde
- k.
Volmacht: de bevoegdheid om in naam van een bestuursorgaan privaatrechtelijke rechtshandelingen te verrichten
- l.
Volmachtgever: degene die de volmacht geeft
- m.
Register: het bij dit besluit behorende register waarin de verleende mandaten, ondermandaten, volmachten en machtigingen zijn opgenomen.
Artikel 2: Mandaat en ondermandaat
-
1. De uitoefening van de bevoegdheden, aangeduid in het register, wordt gemandateerd, aan de daarin genoemde medewerkers.
-
2. Tenzij anders in het register aangegeven is ondermandaat toegestaan.
-
3. Het verlenen van ondermandaat is slechts toegestaan na afstemming met de betrokken portefeuillehouder.
-
4. Op ondermandaat zijn de overige bepalingen van deze regeling van overeenkomstige toepassing.
Artikel 3: Reikwijdte van het mandaat
Waar in het mandaatregister de bevoegdheid tot het nemen van besluiten is genoemd, wordt daaronder zowel een positief als een negatief besluit verstaan. Voor gevallen waar dit register niet in voorziet, geldt de betreffende wettelijke regeling.
Artikel 4: Vervanging
-
1. In geval van afwezigheid van de medewerker, aan wie bij of krachtens deze regeling bevoegdheden zijn toegekend, worden deze uitgeoefend door de andere medewerkers van het team of de teamleider. Een en ander overeenkomstig de vervangingsregeling.
-
2. In geval van afwezigheid van de teamleider geldt de reguliere vervangingsregeling
-
3. In geval van afwezigheid van de teamleiders is de directeur/gemeentesecretaris bevoegd.
-
4. Alle mandaten, machtigingen en volmachten opgenomen in het register gelden tevens voor de teamleider, directeur en gemeentesecretaris.
Artikel 5: Vervanging algemeen directeur/gemeentesecretaris
In geval van afwezigheid van de algemeen directeur/gemeentesecretaris zijn de loco-gemeentesecretarissen bevoegd als plaatsvervanger op te treden.
Artikel 6: Ondertekening
Ondertekening van krachtens mandaat genomen besluiten, volmachten of machtigingen namens burgemeester of burgemeester en wethouders geschiedt op de volgende wijze:
bij mandaat: |
bij volmacht en machtiging: |
Burgemeester en wethouders van Echt-Susteren |
Burgemeester en wethouders van Echt-Susteren |
krachtens mandaat, |
namens deze, |
(handtekening) |
(handtekening) |
naam |
naam |
functie |
functie |
De burgemeester van Echt-Susteren, |
De burgemeester van Echt-Susteren, |
krachtens mandaat, |
namens deze, |
(handtekening) |
(handtekening) |
naam |
naam |
functie |
functie |
Artikel 7: Begrenzing van het mandaat
-
1. Een in mandaat te nemen besluit dient vooraf aan het college of de burgemeester te worden voorgelegd indien:
- a.
het besluit leidt tot afwijking van of aanvulling op het tot dan toe gevoerde beleid;
- b.
het besluit niet past binnen de daartoe bestemde budgetten;
- c.
het besluit belangrijke politiek- bestuurlijke relevantie heeft;
- d.
het college, dan wel een van de leden of de burgemeester dit kenbaar heeft gemaakt;
- e.
bij het besluit één (of meerdere) andere teams betrokken is (zijn) en een van deze teams over het te nemen besluit een afwijkend of negatief advies heeft uitgebracht;
- f.
er persoonlijke betrokkenheid van de gemandateerde of van diens plaatsvervanger bij het te nemen besluit bestaat.
- a.
-
2. Bij de uitoefening van de gemandateerde bevoegdheden dienen alle van toepassing zijnde wetten, algemene maatregelen van bestuur, voorschriften, verordeningen, raadsbesluiten, circulaires, aanwijzingen, richtlijnen, beleidsregels e.d. in acht te worden genomen. In het bijzonder dienen in acht te worden genomen de bepalingen van de Algemene wet bestuursrecht, waarvan de bepalingen van Afdeling 10.1.1 meer in het bijzonder. Voorts worden bij de uitoefening van de gemandateerde bevoegdheden tevens de in de mandateringsregeling vermelde specifieke bepalingen in acht genomen.
-
3. Waar in het register algemene bevoegdheden zijn opgenomen geldt het mandaat voor de teamleiders en het ondermandaat voor de medewerkers slechts voor zover het zijn of haar taken/bevoegdheden betreft.
Artikel 8: Toepassing
Op de door het college van burgemeester en wethouders en de burgemeester na de datum van inwerkingtreding van dit besluit genomen mandaatbesluiten is dit besluit, tenzij anders is bepaald, onverkort van toepassing.
Artikel 9: Overeenkomstige toepassing
De bepalingen inzake mandaat zijn van overeenkomstige toepassing op de volmacht verleend tot het verrichten van privaatrechtelijke rechtshandelingen, dan wel de machtiging voor andere handelingen.
Artikel 10: Citeertitel en inwerkingtreding
-
1. Deze regeling wordt aangehaald als “Mandaat-, machtigings- en volmachtbesluit Echt-Susteren 2019”
-
2. Deze regeling treedt in werking op de dag ná publicatie ervan.
Ondertekening
Bijlage 1 REGISTER BEHOREND BIJ MANDAAT-, MACHTIGINGS- EN VOLMACHTBESLUIT ECHT-SUSTEREN 2019
Wettelijke grondslag |
Omschrijving bevoegdheid
|
Mandaatgever/ Volmachtgever/ Machtiging-verlener |
Gemandateerde/ Gevolmachtigde/ Gemachtigde |
Ondermandaat/ Ondervolmacht/ ondermachtiging |
Voorwaarden / specifieke bepalingen
|
Algemeen |
|||||
Algemene wet bestuursrecht |
Alle werkzaamheden in het kader van het voorbereiden en uitvoeren van besluiten van B&W of de burgemeester. Hieronder worden onder meer verstaan:
|
B&W/ Burgemeester
|
Teamleiders |
Behandelend ambtenaar |
|
Algemene wet bestuursrecht |
Voeren van eenvoudige correspondentie die uitsluitend mededelingen, inlichtingen, uitnodigingen of feitelijke informatie bevat, alsmede het verstrekken van (statistische) gegevens en documenten voor zover niet gericht op enig rechtsgevolg. |
B&W/ Burgemeester |
Teamleiders |
Behandelend ambtenaar |
|
Algemene wet bestuursrecht |
Verstrekken van inlichtingen aan derden over algemeen geldende voorschriften, regelingen, procedures en over feiten en gegevens. |
B&W/ Burgemeester |
Teamleiders |
Behandelend ambtenaar |
|
Algemene wet bestuursrecht (artikel 2:1 lid 2) |
Verlangen van een schriftelijke machtiging van een gemachtigde in geval van vertegenwoordiging |
B&W/ Burgemeester |
Teamleiders |
Behandelend ambtenaar |
Voor wat betreft bezwaar- schriften, is dit in de Verordening commissie bezwaar-schriften opgedragen aan de secretaris van de commissie |
Algemene wet bestuursrecht (artikel 2:3 lid 1) |
Doorzending documenten aan bevoegd bestuursorgaan |
B&W/ Burgemeester |
Teamleiders |
Behandelend ambtenaar |
|
Algemene wet bestuursrecht (artikel 2:3 lid 2) |
Retourneren van niet voor bestuursorgaan bestemde documenten |
B&W/ Burgemeester |
Teamleiders |
Behandelend ambtenaar |
|
Algemene wet bestuursrecht (artikel 3:6 lid 1) |
Stellen van termijn waarbinnen van adviseur een advies wordt verwacht |
B&W/ Burgemeester |
Teamleiders |
Behandelend ambtenaar |
|
Algemene wet bestuursrecht (artikel 3:11 lid 1) |
Ter inzage leggen ontwerpbesluit |
B&W/ Burgemeester |
Teamleiders |
Behandelend ambtenaar |
|
Algemene wet bestuursrecht (artikel 3:13 lid 1) |
Toezending ontwerpbesluit aan belanghebbenden |
B&W/ Burgemeester |
Teamleiders |
Behandelend ambtenaar |
|
Algemene wet bestuursrecht (artikel 3:14 lid 1) |
Aanvulling ter inzage gelegde stukken |
B&W/ Burgemeester |
Teamleiders |
Behandelend ambtenaar |
|
Algemene wet bestuursrecht (artikel 3:18 lid 2) |
Verlengen beslistermijn |
B&W/ Burgemeester |
Teamleiders |
Behandelend ambtenaar |
|
Algemene wet bestuursrecht (artikel 4:5) |
Besluit om aanvraag niet te behandelen |
B&W/ Burgemeester |
Teamleiders |
Cluster-coördinatoren van Team KCC |
Voor wat betreft de bevoegdheden van teamleider KCC |
Algemene wet bestuursrecht (artikel 4:5) |
Verzoek om aanvraag te completeren (ook met vertaling en/of samenvatting) |
B&W/ Burgemeester |
Teamleiders |
Behandelend ambtenaar |
|
Algemene wet bestuursrecht (artikel 4:6 lid 2 ) |
Afwijzing aanvraag bij herhaalde aanvraag (geen nieuwe feiten of omstandigheden) |
B&W/ Burgemeester |
Teamleiders |
|
|
Algemene wet bestuursrecht (artikelen 4:7 en 4:8) |
Horen van belanghebbenden bij voorbereiding besluit |
B&W/ Burgemeester |
Teamleiders |
Behandelend ambtenaar |
|
Algemene wet bestuursrecht (artikelen 4:11 en 4:12) |
Afzien van horen bij voorbereiding besluit |
B&W/ Burgemeester |
Teamleiders |
Behandelend ambtenaar |
|
Algemene wet bestuursrecht (artikel 6:15) |
Doorzenden bezwaar of beroepschrift aan bevoegd orgaan |
B&W/ Burgemeester |
Teamleiders |
Behandelend ambtenaar |
|
Algemene wet bestuursrecht (artikel 7:1a) |
Besluiten op grond van art. 7:1a van de Algemene wet bestuursrecht (- rechtstreeks beroep) |
B&W/ Burgemeester |
Teamleider Kabinet |
Juridisch beleids-medewerkers van team Kabinet |
|
Algemene wet bestuursrecht (artikel 7:10 lid 1) |
Beslissing op bezwaar |
B&W/ Burgemeester |
Teamleider Kabinet |
|
Indien besluit geheel conform advies Commissie bezwaarschriften is, het primair besluit niet door de teamleider Kabinet genomen is en na overleg met betrokken portefeuille- houder |
Algemene wet bestuursrecht (artikel 7:10 leden 3 en 4) |
Verdagen beslistermijn bij beslissing op bezwaar |
B&W/ Burgemeester |
Teamleider Kabinet |
Juridisch beleids-medewerkers van team Kabinet |
|
Algemene wet bestuursrecht, Wetboek van Burgerlijke Rechtsvordering, diverse wetten en regelingen |
Instellen van rechtsmiddelen bij alle gerechtelijke instanties zowel eisend als verwerend en nemen van procesbesluiten |
B&W/ Burgemeester |
Teamleiders |
|
|
Algemene wet bestuursrecht (artikel 8:42 ) |
Indienen van stukken en verweerschriften bij gerechtelijke instanties, inclusief verzoeken om verlenging indieningstermijn |
B&W/ Burgemeester |
Teamleiders |
Behandelend ambtenaar |
|
Algemene wet bestuursrecht, Wetboek van Burgerlijke Rechtsvordering |
Machtigen van medewerkers om bestuursorganen gemeente of rechtspersoon gemeente te vertegenwoordigen bij gerechtelijke instanties |
B&W/ Burgemeester |
Teamleider Kabinet |
|
|
Algemene wet bestuursrecht |
De bevoegdheid tot het aanwijzen (en intrekken van die aan- wijzing) van ambtenaren voor het uitoefenen van toezicht op de naleving en opsporing van de bij of krachtens wetgeving gegeven voorschriften |
B&W/ Burgemeester |
Teamleider Kabinet |
|
|
Algemene wet bestuursrecht (hoofdstuk 9) |
Afdoening van klachten als bedoeld in hoofdstuk 9 van de Algemene wet bestuursrecht |
B&W/ Burgemeester |
Teamleiders |
|
de Interne klachtenregeling gemeente Echt-Susteren is van toepassing |
Wet openbaarheid van bestuur (Wob) |
Uitvoering en besluiten op grond van de Wet openbaarheid van bestuur |
B&W/ Burgemeester |
Teamleiders |
Na afstemming met Juridisch beleids-medewerkers van team Kabinet |
|
Wet hergebruik overheids- informatie (Who) |
Uitvoering en besluiten op grond van de Wet hergebruik overheidsinformatie |
B&W/ Burgemeester |
Teamleiders |
|
In kennisstelling betrokken portefeuille- houder en na afstemming met Juridisch beleids-medewerkers van team Kabinet |
Algemene Verordening Gegevens-bescherming |
Uitvoering en besluiten op grond van de Algemene Verordening Gegevensbescherming |
B&W/ Burgemeester |
Teamleiders |
|
|
Algemene Verordening Gegevens-bescherming |
Aangaan verwerkers-overeenkomsten met derden |
B&W/ Burgemeester |
Teamleiders |
|
|
Wet dwangsom en beroep, diverse wettelijke regelingen, Algemene wet bestuursrecht |
Besluiten op grond van de Wet dwangsom en beroep |
B&W/ Burgemeester |
Teamleiders |
|
Na afstemming met Juridisch beleids-medewerkers van team Kabinet |
Wetboek van Burgerlijke Rechtsvordering |
Ter ontvangst tekenen van stukken, exploten van deurwaarder en aangetekende stukken |
B&W/ Burgemeester |
Teamleiders |
Alle medewerkers |
|
Wetboek van Strafvordering |
Doen van aangifte bij de politie in geval van vandalisme, diefstal met betrekking tot gemeentelijke eigendommen en zaken in gemeentelijk beheer |
B&W/ Burgemeester |
Teamleiders |
Behandelend ambtenaar |
|
Gemeentewet, Burgerlijk wetboek |
In gebreke stellen van contractpartijen, alsmede vorderen van nakoming en ontbinden van overeenkomsten, eventueel in combinatie met vorderen van schadevergoeding |
B&W/ Burgemeester |
Teamleiders |
|
|
Gemeentewet, diverse wetten en verordeningen |
Aanvragen van subsidies en bijdragen in het kader van wettelijke regelingen, passend binnen bestaand beleid, inclusief uitstel aanvragen, wijzigingen van aanvragen en verantwoording afleggen bij eind- of tussentijdse rapportages
|
B&W/ Burgemeester
|
Teamleiders |
Behandelend ambtenaar |
|
Diverse wetten en verordeningen |
Aanvragen van vergunningen, ontheffingen en van andere publiekrechtelijke toestemmingen, alsmede het doen van meldingen |
B&W/ Burgemeester |
Teamleiders |
|
|
Gemeentewet (artikelen 160 lid 1 sub e en 171) |
Aangaan en ondertekenen van overeenkomsten voor wat betreft routinematige bestellingen van huishoudelijke-, restauratieve- en kantoorartikelen, niet computer- benodigdheden |
B&W/ Burgemeester |
Facilitair beleids-medewerker van team IOC |
|
Tot een maximum van € 2.500 per keer en passend binnen budget. |
Gemeentewet (artikelen 160 lid 1 sub e en 171) |
Aangaan en ondertekenen van overeenkomsten strekkende tot opdrachtverlening voor catering ten behoeve van recepties, feesten e.d. |
B&W/ Burgemeester |
Facilitair beleids-medewerker van team IOC |
|
Tot een maximum van € 2.500 per keer en passend binnen budget. |
Gemeentewet (artikelen 160 lid 1 sub e en 171) |
Aangaan en ondertekenen van overeenkomsten strekkende tot opdrachtverlening voor bind- en drukwerk |
B&W/ Burgemeester |
Facilitair beleids-medewerker van team IOC |
|
Tot een maximum van € 5.000 per keer en passend binnen budget. |
Gemeentewet |
Aangaan, verlengen of beëindigen van overheidsopdrachten voor werken, leveringen, diensten of een raamovereenkomst, inclusief ondertekening, tot een bedrag van € 5.000 |
B&W/ Burgemeester |
Budgethouder |
|
Een en ander overeenkomstig het inkoopbeleid en de budgethouders-regeling en passend binnen het budget |
Gemeentewet |
Aangaan, verlengen of beëindigen van overheidsopdrachten voor leveringen en diensten of een raamovereenkomst, inclusief ondertekening, bij een bedrag van € 5.000 tot € 25.000 en het uitvoeren van de daarbij behorende aanbestedings- procedure |
B&W/ Burgemeester |
Budgethouder |
|
Een en ander overeenkomstig het inkoopbeleid en de budgethouders-regeling en passend binnen het budget |
Gemeentewet |
Aangaan, verlengen of beëindigen van overheidsopdrachten voor werken of een raamovereenkomst, inclusief ondertekening, bij een bedrag van € 5.000 tot € 50.000 en het uitvoeren van de daarbij behorende aanbestedings- procedure |
B&W/ Burgemeester |
Budgethouder |
|
Een en ander overeenkomstig het inkoopbeleid en de budgethouders-regeling en passend binnen het budget |
Burgerlijk wetboek |
Geven van betalingsopdrachten |
B&W/ Burgemeester |
Budgethouder |
|
|
Gemeentewet, Burgerlijk wetboek |
Alle handelingen ten behoeve van het beheer van gemeentelijke verzekeringen, waaronder het aanmelden, aangaan en opzeggen van verzekeringen, het doorgeven van wijzigingen en het doen van schademeldingen |
B&W/ Burgemeester |
Teamleider Kabinet |
Behandelend ambtenaar van team Kabinet |
Met inachtneming van het aanbestedings-beleid |
Gemeentewet, Burgerlijk wetboek |
Verhalen van toegebrachte schade uit onrechtmatige daad, inclusief voegen als civiele partij |
B&W/ Burgemeester |
Teamleider Kabinet |
Juridisch beleids-medewerkers van team Kabinet |
|
Gemeentewet, Burgerlijk wetboek |
Toekennen en afwijzen van schadevergoeding aan derden inclusief voorbereidings- procedure |
B&W |
Teamleider Kabinet |
Juridisch beleids-medewerkers van team Kabinet |
|
Burgerlijk wetboek Boek 5, Titel 2 |
Bevoegdheden met betrekking tot de aangifte van verloren/ gevonden voorwerpen en het in bewaring nemen van deze voorwerpen en alle daarmee samenhangende bevoegdheden |
B&W/ Burgemeester |
Teamleider KCC |
Behandelend ambtenaar van team KCC |
Met inachtneming van de op 30 november 2016 door de Directie vastgestelde procedure |
Burgerlijk wetboek Boek 5, Titel 2 |
Bevoegdheden met betrekking tot het verkopen, om niet overdragen aan een derde of vernietigen van in bewaring gegeven voorwerpen |
Burgemeester |
Teamleider Kabinet |
Behandelend ambtenaar van team Kabinet |
|
Wettelijke grondslag |
Omschrijving bevoegdheid
|
Mandaatgever/ Volmachtgever/ Machtiging-verlener |
Gemandateerde/ Gevolmachtigde/ Gemachtigde |
Ondermandaat/ Ondervolmacht/ Ondermachtiging |
Voorwaarden / specifieke bepalingen
|
Diverse wetten |
|||||
Besluit Justitiële Documentatie. |
Vragen van inlichtingen als bedoeld in het Besluit Justitiële Documentatie |
B&W |
Teamleider Kabinet |
Beleids-medewerkers Openbare orde en veiligheid van team Kabinet |
|
Wet Veiligheidsregio's (artikel 2) |
Doorvoeren van operationele wijzigingen in het regionaal crisisplan en rampen-bestrijdingsplannen |
B&W |
Teamleider Kabinet |
Beleids-medewerkers Openbare orde en veiligheid van team Kabinet |
|
Wet ruimtelijke ordening, Wet algemene bepalingen omgevingsrecht |
Besluiten op grond van de Wet ruimtelijke ordening en de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht ter zake het afwijken van een bestemmingsplan |
B&W |
Teamleider Ruimtelijk domein |
|
Na overleg met betrokken portefeuille-houder in geval van afwijkingen van het bestemmings-plan |
Wet ruimtelijke ordening (artikel 6.4a en Afdeling 6.4), Gemeentewet (artikelen 160 en 171) |
Aangaan en ondertekenen van overeenkomsten die voorzien in kostenverhaal |
B&W/ Burgemeester
|
Teamleider Ruimtelijk domein |
|
Mits door of namens het College van B&W is ingestemd met de ruimtelijke ontwikkeling waarop de overeenkomst ziet |
Wet ruimtelijke ordening (Afdeling 6.1), Besluit ruimtelijke ordening (Afdeling 6.1), Planschadeverordening |
Besluiten op grond van de Wet ruimtelijke ordening en het Besluit ruimtelijke ordening met betrekking tot aanvragen om tegemoetkoming in planschade en uitvoeren van de planschadeverordening |
B&W |
Teamleider Kabinet |
|
|
- |
Besluiten met betrekking tot aanvragen om nadeelcompensatie |
B&W |
Teamleider Kabinet |
|
|
Verordening starterslening gemeente Echt-Susteren |
Uitvoering en besluiten ten aanzien van startersleningen |
B&W |
Teamleider Ruimtelijk domein |
|
|
Burgerlijk wetboek, Gemeentewet (artikel 160) |
Besluiten tot aangaan en wijzigen van overeenkomsten (inclusief ondertekening) met betrekking tot aankoop, verkoop en ruiling van onroerend goed, alsmede de vestiging en het royeren van zakelijke rechten en/of kwalitatieve verplichtingen ten gunste of laste van de gemeente |
B&W/ Burgemeester |
Teamleider Ruimtelijk domein |
|
Na overleg met betrokken portefeuille-houder en met inachtneming van het vastgestelde prijsbeleid; aankopen moeten in de begroting voorzien zijn |
Burgerlijk Wetboek, Gemeentewet (artikel 160) |
Instemming, toestemming en zuivering van bepalingen met betrekking tot percelen die ingeschreven staan in de openbare registers |
B&W |
Teamleider Ruimtelijke domein |
Handelingen ter uitvoering van zuivering van bepalingen: behandelend ambtenaar |
|
Burgerlijk wetboek, Gemeentewet (artikel 160) |
Alle pacht en jacht gerelateerde besluiten en beheer gemeente-eigendom, inclusief het maken van tijdelijke beheerafspraken |
B&W |
Teamleider Ruimtelijk domein |
|
|
Wet Kinderopvang en kwaliteitseisen peuterspeelzalen |
Uitvoering en besluiten op grond van Wet Kinderopvang en kwaliteitseisen peuterspeelzalen |
B&W |
Teamleider Maatschappelijk domein |
|
|
Algemene subsidie- verordening en op grond daarvan vastgestelde beleidsregels, Algemene wet bestuursrecht |
Besluiten op grond van de Algemene Subsidieverordening en de daarop van toepassing zijnde nadere regels en/of beleidsregels, alsmede besluiten op grond van artikel 4:23, lid 3 van de Algemene wet bestuursrecht |
B&W |
Teamleiders |
|
|
Gemeentewet |
Aangaan, wijzigen en beëindigen van overeenkomsten met betrekking tot huur/verhuur, ingebruikgeving en ter beschikking stelling van gemeentelijke roerende en onroerende zaken |
B&W/ Burgemeester |
Teamleiders |
|
|
Verordening voorzieningen huisvesting onderwijs |
Uitvoering en besluiten op grond van verordening voorzieningen huisvesting onderwijs |
B&W |
Teamleider Maatschappelijk domein |
|
|
Wet vervoer gevaarlijke stoffen |
Uitvoering en besluiten op grond van de Wet vervoer gevaarlijke stoffen |
B&W |
Teamleider Kabinet |
|
|
Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer |
Uitvoering en besluiten op grond van het Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer |
B&W |
Teamleider Kabinet |
|
|
Wegenverkeers-wet 1994, Regeling voertuigen en Reglement Verkeersregels en ver-keerstekens 1990 |
Uitvoering en besluiten op grond van de Wegenverkeerswet 1994, Regeling voertuigen en het Reglement Verkeersregels en verkeerstekens 1990 |
B&W/ Burgemeester |
Teamleider Kabinet |
|
|
Telecommunicatie-wet en Telecommunicatie-verordening Echt-Susteren |
Uitvoering en besluiten op grond van de Telecommunicatiewet en de telecommunicatie-verordening Echt-Susteren |
B&W |
Teamleider Beheer openbare ruimte |
Behandelend ambtenaar van team Beheer openbare ruimte |
|
Wegenverkeers-wet 1994 (afgifte rijbewijs), Reglement rijbewijzen, Reglement Verkeersregels en verkeerstekens 1990 |
Uitvoering en besluiten op grond van de Wegenverkeerswet 1994, Reglement rijbewijzen en het Reglement Verkeersregels en verkeerstekens 1990 voor zover het de aangifte of het uitreiken en het weigeren van de aangifte of het uitreiken van rijbewijzen betreft |
Burgemeester |
Teamleider KCC |
Alle medewerkers van team KCC |
|
Wet basisregistratie personen |
Uitvoering en besluiten op grond van de Wet basisregistratie personen |
B&W/ Burgemeester |
Teamleider KCC |
Alle medewerkers van team KCC |
|
Kieswet, Kiesbesluit, Wet en Besluit Europese Verkiezingen |
Uitvoering en besluiten op grond van de Kieswet, het Kiesbesluit en de Wet en Besluit Europese Verkiezingen |
B&W/ Burgemeester |
Teamleider KCC |
|
|
Kieswet (artikel D1) |
Registreren van kiesgerechtigde ingezetenen |
B&W |
Teamleider KCC |
Alle medewerkers van team KCC cluster Verkiezingen |
|
Kiesbesluit (artikel D2 lid 2) |
Schrappen van registratie kiesgerechtigdheid |
B&W |
Teamleider KCC |
Alle medewerkers van team KCC – cluster Verkiezingen |
|
Kieswet (artikel Y32 lid 6) |
Besluiten op verzoeken met betrekking tot deelname aan verkiezingen door niet-Nederlanders die onderdaan zijn van andere lidstaten van de EU; registreren kiesgerechtigdheid niet-Nederlander |
B&W |
Teamleider KCC |
Alle medewerkers van team KCC - cluster Verkiezingen |
|
Kieswet (artikel H4 lid 3) |
Aanwezigheid bij ondertekening ondersteuningsverklaring kiezer |
Burgemeester |
Teamleider KCC |
Alle medewerkers van team KCC – cluster Verkiezingen |
|
Kieswet (artikel H4 lid 4) |
Onderzoek kiesgerechtigdheid ondertekenaar ondersteuningsverklaring |
Burgemeester |
Teamleider KCC |
Alle medewerkers van team KCC - cluster Verkiezingen |
|
Kieswet (artikelen K8, L10, L11 en M4) |
Besluiten op verzoeken om te stemmen met kiezerspas, met volmacht en/of per brief |
Burgemeester |
Teamleider KCC |
Alle medewerkers van team KCC - cluster Verkiezingen |
|
Kieswet (artikelen J7a lid 4 en N12 lid 3) |
Vernietiging stukken verkiezingen |
Burgemeester |
Teamleider KCC |
Alle medewerkers van team KCC - cluster Verkiezingen |
|
Kieswet (artikel N12) |
Uitvoering van de overige in artikel N12 genoemde bevoegdheden |
Burgemeester |
Teamleider KCC |
Alle medewerkers van team KCC - cluster verkiezingen |
|
Paspoortwet, Paspoortuitvoe-ringsreglement |
Uitvoeren en besluiten op grond van de Paspoortwet en Paspoort-uitvoeringsreglement |
Burgemeester |
Teamleider KCC |
Alle medewerkers van team KCC |
|
Burgerlijk wetboek, Besluit burgerlijke stand |
Benoemen buitengewoon ambtenaar burgerlijke stand |
B&W |
Teamleider KCC |
|
Na overleg met betrokken portefeuille-houder |
Rechtspositieregeling buitengewoon ambtenaar burgerlijke stand |
Besluiten op grond van de Rechtspositieregeling buitengewoon ambtenaar burgerlijke stand |
B&W |
Teamleider KCC |
|
|
Wet op de lijkbezorging, Verordening lijkbezorgingsrechten, Verordening op het beheer en het gebruik van de gemeentelijke begraafplaatsen voor de gemeente Echt-Susteren |
Uitvoering en besluiten op grond van de Wet op de lijkbezorging, de Verordening lijkbezorgingsrechten, Verordening op het beheer en het gebruik van de gemeentelijke begraafplaatsen voor de gemeente Echt-Susteren |
B&W/ Burgemeester |
Teamleider KCC |
1. Handelingen ter uitvoering: alle medewerkers van team KCC 2. Besluiten: cluster-coördinatoren van team KCC |
Besluiten na overleg met betrokken portefeuille-houder en met uitzondering van besluiten tot herbegraven / opgraven van overledenen |
Wet op Justitiële en strafvorderlijke gegevens |
Uitvoering en besluiten op grond van de Wet Justitiële en strafvorderlijke gegevens |
Burgemeester |
Teamleider KCC |
1. Handelingen ter uitvoering: alle medewerkers van team KCC 2. Besluiten: cluster-coördinatoren van team KCC |
|
Rijkswet op het Nederlanderschap, Besluit verkrijging en verlies Nederlanderschap, Distributiewet |
Uitvoering en besluiten op grond van de Rijkswet op het Nederlanderschap, het Besluit verkrijging en verlies Nederlanderschap en de Distributiewet |
Burgemeester |
Teamleider KCC |
Handelingen ter uitvoering: behandelend ambtenaar van team KCC |
|
Wet algemene bepalingen burger-servicenummer, Besluit en Regeling burger-service-nummer |
Uitvoering en besluiten op grond van de Wet algemene bepalingen burger-servicenummer, het Besluit en de Regeling burger-servicenummer |
B&W |
Teamleider KCC |
|
|
Algemene wet Bestuursrecht, Wetboek van Strafrecht |
Aangifte van valsheid in geschrifte in het kader van de Basisregistratie personen (BRP) |
B&W |
Teamleider KCC |
Behandelend ambtenaar van team KCC |
|
Verordening Leerlingenvervoer |
Uitvoering en besluiten op grond van de verordening leerlingenvervoer |
B&W |
Teamleider Maatschappelijk domein |
|
|
Wet basisregistratie adressen en gebouwen |
Besluiten op grond van de Wet basisregistratie adressen en gebouwen |
B&W |
Teamleider Beheer openbare ruimte |
Behandelend ambtenaar van team Beheer openbare ruimte |
|
Wet basisregistratie grootschalige topografie |
Besluiten op grond van de Wet basisregistratie grootschalige topografie |
B&W |
Teamleider Beheer openbare ruimte |
Behandelend ambtenaar van team Beheer openbare ruimte |
|
Wet kenbaarheid publiekrechtelijke beperkingen op onroerende zaken |
Uitvoering en besluiten op grond van de Wet kenbaarheid publiekrechtelijke beperkingen op onroerende zaken |
B&W |
Teamleider Beheer openbare ruimte |
Behandelend ambtenaar van team Beheer openbare ruimte |
|
Collectieve Arbeidsvoorwaar-denregeling voor de sector gemeenten, Uitwerkingsover-eenkomst (CAR/UWO) |
Besluiten op grond van de Collectieve Arbeidsvoorwaarden-regeling voor de sector gemeenten, de Uitwerkings-overeenkomst (CAR/UWO) en de geharmoniseerde en lokale arbeidsvoorwaarden van Echt-Susteren |
B&W |
Directie |
|
1. B&W verlenen geen mandaat over de rechtspositie c.a. van de directie. 2. Het mandaat van de directie is gericht op vaststelling van de wijzigingen in de CAR/ UWO conform de ledenbrieven van de LOGA, de rechtspositie c.a. van de teamleiders en met name van tijdelijk en vast personeel tot en met salarisschaal 13, alsmede ontslag niet op eigen verzoek, voorzieningen bij werkloosheid en functie-waardering van de medewerkers, een en ander na overleg met de betrokken portefeuille-houder |
CAR/UWO |
Toekennen/ wijzigen/ intrekken overwerkvergoeding |
B&W |
Teamleiders |
|
|
CAR/UWO |
Goedkeuren verlofaanvragen |
B&W |
Teamleiders |
|
|
CAR/UWO |
Besluiten m.b.t. aanvragen buitengewoon, langdurend en kortdurend zorgverlof, vakbondsverlof, ouderschapsverlof, zwangerschaps- en bevallingsverlof, adoptie- en pleegzorgverlof |
B&W |
Teamleiders |
|
|
CAR/UWO |
Bepalen recht op bezoldiging conform H 7 CAR/UWO |
B&W |
Teamleiders |
|
|
CAR/UWO |
Het verlenen van toestemming voor het vervullen van een nevenfunctie of het uitoefenen van een nevenbedrijf |
B&W |
Teamleiders |
|
|
CAR/UWO |
Toekennen reis- en verblijfskosten dienstreizen |
B&W |
Teamleiders |
|
|
CAR/UWO |
Toekennen opleidings- en ontwikkelingsfaciliteiten binnen het vastgestelde Strategisch Opleidingsplan |
B&W |
Teamleiders |
|
|
CAR/UWO |
Salarisinpassing naar aanleiding van functiewaardering |
B&W |
Gemeente-secretaris |
|
|
Verhaalswet ongevallen ambtenaren |
Besluiten met betrekking tot de Verhaalswet ongevallen ambtenaren |
B&W |
Directie |
|
|
Algemene Pensioenwet Politieke Ambtsdragers |
Het toekennen van wachtgelden en pensioenen op grond van de Algemene Pensioenwet Politieke Ambtsdragers |
B&W |
Gemeente-secretaris |
|
|
Gemeentewet, Treasurystatuut |
Uitzetten van gemeentelijke gelden op spaarrekeningen, deposito’s, daggeld, inclusief ondertekening |
B&W |
Teamleider IOC |
Business controllers |
Met inachtneming Treasury- statuut |
Gemeentewet, Treasurystatuut |
Aantrekken van geld met een looptijd van minder dan 1 jaar inclusief ondertekening |
B&W |
Teamleider IOC |
Business controllers |
Met inachtneming Treasury- statuut |
Gemeentewet, Treasurystatuut |
Bankrekeningen openen, wijzigen of beëindigen |
B&W |
Teamleider IOC |
Business controllers |
|
Gemeentewet, Treasurystatuut |
Afsluiten van kredietfaciliteiten inclusief ondertekening |
B&W |
Teamleider IOC |
Business controllers |
Met inachtneming Treasury- statuut |
Wet op het CBS, Ministeriële regeling voor derden (Iv3) |
Verstrekken kwartaalgegevens (Iv3) aan CBS (inclusief ondertekening aanbiedingsbrief) |
B&W |
Teamleider IOC |
Business controllers |
|
Gemeentewet, Wet op het CBS, Ministeriële regeling voor derden (Iv3) |
Verstrekken vastgestelde begroting en jaarrekening aan CBS (inclusief ondertekening aanbiedingsbrieven) |
B&W |
Teamleider IOC |
Business controllers |
|
Besluit begroting en verantwoording provincies en gemeenten (artikel 58a) |
Jaarlijks verstrekken van zogenaamde “single information, single audit”-gegevens (SiSa), inclusief ondertekening aanbiedingsbrief |
B&W |
Teamleider IOC |
Business controllers |
|
Algemene wet inzake rijksbelastingen (o.a. Wet op de vennootschapsbelasting, Wet op de loonbelasting en Wet op de omzetbelasting |
Alle proceshandelingen in het kader van de Algemene wet inzake rijksbelastingen, waaronder het voeren van overleg, het treffen van regelingen, het doen van aangifte van rijksbelasting en het instellen van rechtsmiddelen |
B&W |
Teamleider IOC |
Business controllers |
|
Gemeentewet |
Verhalen en innen civiele vorderingen al of niet door inschakeling derden |
B&W |
Teamleider Kabinet |
|
|
Burgerlijk wetboek |
Treffen afbetalingsregeling tot € 5.000 |
B&W |
Teamleiders |
|
|
Burgerlijk wetboek |
Treffen afbetalingsregeling van € 5.000 tot € 25.000
|
B&W |
1. Algemeen: Teamleider IOC 2. Bij grond- en pachtzaken: Teamleider Ruimtelijk domein |
|
|
Wet tijdelijk huisverbod |
Het ondertekenen van een huisverbod op grond van de Wet tijdelijk huisverbod |
Burgemeester |
Dienstdoende hulpofficier van justitie |
|
Mandaat niet onder-geschikten |
Wet tijdelijk huisverbod |
Ingeval van kindermishandeling of een ernstig vermoeden ervan: alvorens te besluiten eerst overleg plegen met Bureau Jeugdzorg zoals bedoeld in artikel 2, lid 3 het tijdelijk huisverbod |
Burgemeester |
Dienstdoende hulpofficier van justitie |
|
Machtiging niet onder-geschikten |
Wet tijdelijk huisverbod |
Het mondeling aanzeggen van het huisverbod ingeval van spoedeisendheid waardoor opschriftstelling niet kan worden afgewacht op grond van artikel 2, lid 7 Wet tijdelijk huisverbod |
Burgemeester |
Dienstdoende hulpofficier van justitie |
|
Mandaat niet onder-geschikten |
Wet tijdelijk huisverbod |
Het conform het bepaald in artikel 2, lid 8 van de Wet tijdelijk huisverbod mededelen van de inhoud van het huisverbod en de consequenties van het niet naleven voor de uithuisgeplaatste, aan de huisgenoten van de uithuisgeplaatste, de aangewezen instantie voor advies of hulpverlening en Bureau Jeugdzorg (ingeval van kindermishandeling of ernstig vermoeden) |
Burgemeester |
Dienstdoende hulpofficier van justitie |
|
Machtiging niet onder-geschikten. |
Wet tijdelijk huisverbod |
Het binnen 24 uur regelen van juridische bijstand aan de uithuisgeplaatste nadat hij/zij hiertoe de wens te kennen heeft gegeven en wel voor de duur van de behandeling van het verzoek voor een voorlopige voorziening bij de rechtbank op grond van artikel 5, lid 1 van de Wet tijdelijk huisverbod |
Burgemeester |
Dienstdoende hulpofficier van justitie |
|
Machtiging niet onderge-schikten. |
Wet op de Lijkbezorging |
Het benoemen van de gemeentelijk lijkschouwer als bedoeld in artikel 4 van de Wet op de Lijkbezorging |
Burgemeester |
Directie veiligheidsregio Limburg-Noord |
|
Mandaat niet onder-geschikten |
Wet gemeentelijke schuldhulpsanering |
Het beslissen op een verzoek tot toelating tot de schuldhulpverlening |
B&W |
Directeur Plangroep |
|
Mandaat niet onder-geschikten |
Wet gemeentelijke schuldhulpsanering |
Het invulling geven aan een verzoek om schuldhulpverlening middels het aanbod van een bepaalde dienst |
B&W |
Directeur Plangroep |
Machtiging niet onder-geschikten |
|
Wet gemeentelijke schuldhulpsanering |
Het opleggen van verplichtingen die samenhangen met de goede uitvoering van de aangeboden dienst |
B&W |
Directeur Plangroep |
|
Machtiging niet onder-geschikten |
Wet gemeentelijke schuldhulpsanering |
Het verzoek om een specifieke dienst weigeren |
B&W |
Directeur Plangroep |
|
Mandaat niet onder-geschikten |
Wet gemeentelijke schuldhulpsanering |
Het beëindigen van de hulpverlening na intake zonder aanbod |
B&W |
Directeur Plangroep |
|
Machtiging niet onder-geschikten |
Wet gemeentelijke schuldhulpsanering |
Het beëindigen van een schuldregeling |
B&W |
Directeur Plangroep |
|
Mandaat niet onder-geschikten |
Wet gemeentelijke schuldhulpsanering |
Het beëindigen van budgetbeheer |
B&W |
Directeur Plangroep |
|
Machtiging niet onder-geschikten |
Wet gemeentelijke schuldhulpsanering |
Het weigeren van nazorg |
B&W |
Directeur Plangroep |
|
Mandaat niet onder-geschikten |
Gelet op het Mandaat-, machtigings- en volmachtbesluit verklaren de burgemeester van Echt-Susteren en het college van burgemeester en wethouders
van Echt-Susteren, ieder voor zich optredend als bestuursorgaan, dat de mandaten, machtigingen en volmachten zoals omschreven in bovenstaand register zijn verleend aan de hierboven vermelde functionarissen.
Burgemeester en wethouders van Echt-Susteren,
drs. G.W.T van Balkom dr. J.W.M.M.J. Hessels
Secretaris
dr. J.W.M.M.J. Hessels
Burgemeester
Burgemeester van Echt-Susteren,
dr. J.W.M.M.J. Hessels
De teamleiders voor zover het zijn of haar bevoegdheid betreft ten aanzien van de verleende ondermandaten, ondermachtigingen en ondervolmachten:
Teamleider Beheer openbare ruimte,
ing. F.J. Plum
Teamleider Maatschappelijk domein,
R.M.J.P.E. Corten
Teamleider Ruimtelijk domein,
ir. F.M.M. Jenniskens
Teamleider Kabinet,
drs. C.M. Gulpen
Teamleider IOC,
mr. T.H.M. van Baar
Teamleider KCC,
C.L.H. Emonds
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl