Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR61996
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR61996/1
Regeling vervallen per 09-03-2017
Regeling vergoeding bereikbaarheidsdienst
Geldend van 01-06-2008 t/m 08-03-2017
Intitulé
Regeling vergoeding bereikbaarheidsdienstVergoedingsregeling bereikbaarheidsdienst.
Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Valkenburg aan de Geul;
gelet op het bepaalde in artikel 3:3:1 en artikel 15:1:10 van de Collectieve Arbeidsvoorwaardenregeling Uitwerkingsovereenkomst van de gemeente Valkenburg aan de Geul;
gehoord de commissie voor het Georganiseerd Overleg;
BESLUITEN
vast te stellen de navolgende:
“Vergoedingsregeling bereikbaarheidsdienst”.
Artikel 1.
Deze regeling verstaat onder:
- 1.
Ambtenaar: de ambtenaar in de zin van de Collectieve Arbeidsvoorwaardenregeling
Uitwerkingsovereenkomst (CAR/UWO) aan wie de verplichting van artikel 15:1:10,
tweede lid onder c van de genoemde regeling is opgelegd.
- 2.
Bereikbaarheid: het zich volgens rooster bereikbaar moeten houden voor een
betrekking buiten de voor de ambtenaar vastgestelde werktijden.
- 3.
Bereikbaarheidsuren: alle uren van maandag tot en met zondag, met uitzondering van de uren van maandag tot en met vrijdag van:
1 november tot en met 31 maart van 08.00 uur tot 16.30 uur;
1 april tot en met 31 oktober van 07.30 uur tot 16.00 uur,
met inachtneming van de Arbeidstijdenwet en het Arbeidstijdenbesluit.
4.Bereikbaarheidsdienst: een aaneengesloten tijdsruimte van ten hoogste 24 uur, waarin
4. de ambtenaar, zo nodig naast het verrichten van de bedongen arbeid, consignatie wordt
4. opgelegd waarbij de ambtenaar verplicht is om op oproep zo spoedig mogelijk de
4. bedongen arbeid te verrichten (analoge toepassing van artikel 1, aanhef onder d
4. Arbeidstijdenbesluit).
Artikel 2.
-
1. Burgemeester en wethouders bepalen op voorstel van de algemeen directeur welk
dienstonderdeel bereikbaar dient te zijn.
-
2. Door de algemeen directeur wordt een bereikbaarheidsrooster opgemaakt telkens voor
een periode van tenminste drie maanden, zodanig dat niet iedere week dezelfde
ambtenaren bereikbaar moeten zijn.
-
3. De algemeen directeur houdt bij de planning rekening met de bepalingen van de
Arbeidstijdenwet en het Arbeidstijdenbesluit.
-
4. Om redenen van dienstbelang dan wel op verzoek van de ambtenaar kan de algemeen directeur in het opgemaakte rooster wijzigingen aanbrengen.
Artikel 3.
1.De ambtenaar ontvangt voor elke ingeroosterde bereikbaarheidsdienst een vaste
vergoeding van € 126 bruto per ingeroosterde dienst van twee weken (met een bereikbaarheidsfrequentie van 7 maal 24 uur) (volgens de laatste indexering per
1-6-2007).
2.De ambtenaar ontvangt een overwerkvergoeding voor elk uur dat feitelijk arbeid wordt verricht volgens het bepaalde in artikel 3:2:1 CAR/UWO.
Artikel 4.
De bedragen van artikel 3 worden jaarlijks aangepast aan de hand van het consumentenprijsindexcijfer van het CBS volgens de jaar-op-jaarmethode. Bij deze methode wordt de geldende prijs vermenigvuldigd met het quotiënt van de indexcijfers van twee opeenvolgende jaren. Het bedrag wordt naar boven of naar beneden in euro’s afgerond.
Artikel 5.
In gevallen waarin deze regeling niet of niet in redelijkheid voorziet, beslissen burgemeester en wethouders.
Artikel 6.
- 1.
Deze regeling kan worden aangehaald als: “Regeling vergoeding bereikbaarheidsdienst”.
- 2.
Zij treedt in werking van heden en treedt in werking op 1 juni 2008.
Aldus vastgesteld in de vergadering van burgemeester en wethouders van 6 mei 2008.
w.g.w.g.
L.J.T.M. Bongarts drs. M.J.A. Eurlings
gemeentesecretaris/algemeen directeur. burgemeester.
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl