Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR619920
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR619920/1
Regeling vervallen per 01-01-2022
Beleidsregel van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Altena houdende regels omtrent vermogensvaststelling Beleidsregel Vermogensvaststelling Participatiewet Altena 2019
Geldend van 09-01-2019 t/m 31-12-2021
Intitulé
Beleidsregel van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Altena houdende regels omtrent vermogensvaststelling Beleidsregel Vermogensvaststelling Participatiewet Altena 2019Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Altena,
Gelezen het voorstel van de Altenacolleges;
Gelet op de Gemeentewet, artikel 1:3 van de Algemene wet Bestuursrecht en artikel 34 van de Participatiewet;
besluit:
- 1.
Vervallen te verklaren:
- •
De beleidsregel ‘Beleidsregel vermogensvaststelling Participatiewet Werkendam 2017’, ingaande 1 september 2017
- •
De beleidsregel ‘Beleidsregel vermogensvaststelling Participatiewet Woudrichem 2017’, ingaande 1 september 2017
- •
- 2.
Vast te stellen:
- •
Beleidsregel Vermogensvaststelling Participatiewet Altena 2019.
- •
Beleidsregel vermogensvaststelling Participatiewet Altena 2019.
Artikel 1 Vermogensvaststelling
Bij de vermogensvaststelling conform artikel 34 Participatiewet wordt bij aanvang van de bijstandsverstrekking eenmaal de van toepassing zijnde bijstandsnorm (exclusief vakantietoeslag) in mindering gebracht op het vastgestelde vermogen. (Dit geldt zowel bij een aanvraag om algemene bijstand als bij een aanvraag om bijzondere bijstand).
De uitkomst hiervan wordt aangemerkt als het vermogen bij aanvang van de uitkering.
Artikel 2 Ingangsdatum en citeertitel
-
1. Deze beleidsregel treedt in werking op 1 januari 2019.
-
2. Deze beleidsregel wordt aangehaald als: Beleidsregel Vermogensvaststelling Participatiewet Altena 2019.
Ondertekening
Vastgesteld in de vergadering van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Altena van 3 januari 2019
De secretaris,
drs. A.J.E. van der Werf-Bramer
de voorzitter,
M.A. Fränzel MSc
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl