Op welke manieren kunt u berichten sturen aan de gemeente?

Geldend van 10-01-2019 t/m heden

Intitulé

Op welke manieren kunt u berichten sturen aan de gemeente?

U kunt ALTIJD via de fysieke post uw berichten sturen aan de gemeente.

Daarnaast biedt de gemeente de volgende digitale kanalen: webformulieren, e-mail, Facebook, WhatsApp, Twitter en Messenger.

Niet alle digitale kanalen zijn geschikt voor alle berichten.

Hieronder wordt aangegeven welke bericht u via welk digitaal kanaal aan de gemeente kan versturen (*).

1.

Omgevingsvergunningen kunt u digitaal indienen via de landelijke voorziening www.omgevingsloket.nl.

2.

Producten kunt u digitaal aanvragen via een webformulier op de website www.heemstede.nl. Bijvoorbeeld een uittreksel of een verhuisbericht. Vaak is hiervoor DigiD nodig.

3.

Aanvragen om een beschikking, klachten en bezwaarschriften kunt u digitaal naar de gemeente versturen via een webformulier of via e-mail.

4.

Verzoeken om  inzage in persoonsgegevens (vastgelegd in artikelen 15 tot en met 21 van de Algemene Verordening Gegevensbescherming) kunt u digitaal indienen via een webformulier met DigiD.

5.

Verzoeken om informatie op grond van de Wet openbaarheid van bestuur (Wob)  kunt u alleen per fysieke post indienen. 

6.

Voor andere berichten dan hiervoor genoemd kunt u naast een webformulier of e-mail ook Facebook, WhatsApp, Twitter en Messenger gebruiken.

Ondertekening

(*) Een digitaal bericht moet voldoen aan de op dat moment geldende technische normen voor het specifieke kanaal en de daarbij behorende veiligheidseisen (gangbaar bestandsformaat, niet te groot, virusvrij e.d.). Artikel 1 Begripsbepalingen

Vastgesteld door het college op 18 december 2018.