Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR616906
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR616906/1
Regeling vervallen per 11-02-2020
Verordening van de gemeenteraad van de gemeente Dinkelland houdende regels omtrent basisregistratie personen Verordening Basisregistratie Personen gemeente Dinkelland 2018 (Verordening BRP gemeente Dinkelland 2018)
Geldend van 21-12-2018 t/m 10-02-2020 met terugwerkende kracht vanaf 25-05-2018
Intitulé
Verordening van de gemeenteraad van de gemeente Dinkelland houdende regels omtrent basisregistratie personen Verordening Basisregistratie Personen gemeente Dinkelland 2018 (Verordening BRP gemeente Dinkelland 2018)De raad van de gemeente Dinkelland
Gelezen het voorstel van burgemeester en wethouders van 2 oktober 2018, nr. 17 A
Gelet op het advies van de commissie Sociaal Domein en Bestuur van 20 november 2018;
Gelet op de
- -
Artikel 3.8 van de Wet Basisregistratie Personen en artikel 156 Gemeentewet
BESLUIT: tot vaststelling van de navolgende
“Verordening gegevensverstrekking basisregistratie personen gemeente Dinkelland 2018”
Artikel 1: Verstrekkingen aan een orgaan van de gemeente
Het college van burgemeester en wethouders geeft, met inachtneming van het besluit als bedoeld in artikel 3.2 van de Wet basisregistratie personen voor de gemeente Dinkelland, nadere invulling aan de verstrekking van gegevens uit de basisregistratie aan organen van de gemeente Dinkelland;
Artikel 2: Verstrekkingen aan derden
-
1. Het college van burgemeester en wethouders kan op verzoek van een derde over een ingeschrevene die ingezetene is van de gemeente Dinkelland en over een overledene die op het moment van overlijden ingezetene van de gemeente Dinkelland was, gegevens uit de basisregistratie verstrekken aan derden, als de verstrekking voldoet aan het bepaalde in artikel 3;
-
2. Het college van burgemeester en wethouders kan over een ingezetene van de gemeente Dinkelland gegevens uit de basisregistratie verstrekken aan een derde, die voorafgaande schriftelijke toestemming heeft van de ingezetene wiens gegevens worden verstrekt;
-
3. De verstrekking als bedoeld in lid 1 van dit artikel vindt slechts plaats voor zover deze noodzakelijk is voor de behartiging van het gerechtvaardigde belang van de derde en het belang of de fundamentele rechten en vrijheden van de ingeschrevene niet aan de verstrekking in de weg staan;
-
4. De verstrekking als bedoeld in dit artikel kan uitsluitend betrekking hebben op algemene gegevens over de naam, het geslacht, de geslachtsnaam van de echtgenoot dan wel geregistreerde partner, de eerdere echtgenoot of eerdere geregistreerde partner, het gebruik door de ingeschrevene van de geslachtsnaam van de echtgenoot dan wel geregistreerde partner, de eerdere echtgenoot of eerdere geregistreerde partner, het adres, de bijhoudingsgemeente, de geboortedatum en de datum van overlijden.
Artikel 3: Aanwijzing gewichtige maatschappelijke belangen en categorieën derden
Het college van burgemeester en wethouders wijst aan:
- 1.
De werkzaamheden met een gewichtig maatschappelijk belang voor de gemeente, ten behoeve waarvan gegevens uit de basisregistratie kunnen worden verstrekt; en
- 2.
De categorieën van derden die in aanmerking komen voor verstrekking van gegevens uit de basisregistratie.
- 3.
Als werkzaamheden met een gewichtig maatschappelijk belang worden slechts aangewezen de werkzaamheden die samenhangen met een overheidstaak, strekken tot het in stand houden van een voorziening voor burgers die onderwerp is van overheidszorg, of waarbij anderszins gelet op de overheidsbemoeienis met die werkzaamheden, ondersteuning daarvan door gegevensverstrekking uit de basisregistratie gerechtvaardigd is.
Artikel 4 Inwerkingtreding en citeertitel
-
1. Deze Verordening treedt in werking met ingang van de dag na haar bekendmaking en werkt terug tot en met 25 mei 2018.
-
2. Deze Verordening kan worden aangehaald als: Verordening Basisregistratie Personen gemeente Dinkelland 2018 (Verordening BRP gemeente Dinkelland 2018).
Ondertekening
Aldus vastgesteld in de openbare raadsvergadering van 29 november 2018
De griffier,
Mr. O.J.R.J. Huitema
De voorzitter,
J.G.J. Joosten
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl