Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR616649
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR616649/1
Verordening van de gemeenteraad van de gemeente Opmeer houdende regels omtrent gegevensverstrekking basisregistratie personen Verordening BRP 2018 gemeente Opmeer
Geldend van 19-12-2018 t/m heden met terugwerkende kracht vanaf 06-02-2014
Intitulé
Verordening van de gemeenteraad van de gemeente Opmeer houdende regels omtrent gegevensverstrekking basisregistratie personen Verordening BRP 2018 gemeente OpmeerDe raad van de gemeente Opmeer,
De raad van de gemeente Opmeer;
gelezen het voorstel van het college van burgemeester en wethouders van 29 oktober 2018;
gelet op het advies van de commissie Bestuurlijke Zaken en Verantwoording van 29 november 2018;
besluit:
- 1.
de navolgende ‘Verordening gegevensverstrekking Basisregistratie personen 2018’ vast te stellen.
Verordening gegevensverstrekking Basisregistratie personen 2018
Artikel 1: Verstrekkingen aan een orgaan van de gemeente
Het college van burgemeester en wethouders geeft, met inachtneming van het besluit als bedoeld in artikel 3.2 van de Wet basisregistratie personen voor de gemeente Opmeer, nadere invulling aan de verstrekking van gegevens uit de basisregistratie aan organen van de gemeente Opmeer;
Artikel 2: Verstrekkingen aan derden
-
1. Het college van burgemeester en wethouders kan op verzoek van een derde over een ingeschrevene die ingezetene is van de gemeente Opmeer en over een overledene die op het moment van overlijden ingezetene van de gemeente Opmeer was, gegevens uit de basisregistratie verstrekken aan derden, als de verstrekking voldoet aan het bepaalde in artikel 3;
-
2. Het college van burgemeester en wethouders kan over een ingezetene van de gemeente Opmeer gegevens uit de basisregistratie verstrekken aan een derde, die voorafgaande schriftelijke toestemming heeft van de ingezetene wiens gegevens worden verstrekt;
-
3. De verstrekking als bedoeld in lid 1 van dit artikel vindt slechts plaats voor zover deze noodzakelijk is voor de behartiging van het gerechtvaardigde belang van de derde en het belang of de fundamentele rechten en vrijheden van de ingeschrevene niet aan de verstrekking in de weg staan;
-
4. De verstrekking als bedoeld in dit artikel kan uitsluitend betrekking hebben op algemene gegevens over de naam, het geslacht, de geslachtsnaam van de echtgenoot dan wel geregistreerde partner, de eerdere echtgenoot of eerdere geregistreerde partner, het gebruik door de ingeschrevene van de geslachtsnaam van de echtgenoot dan wel geregistreerde partner, de eerdere echtgenoot of eerdere geregistreerde partner, het adres, de bijhoudingsgemeente, de geboortedatum en de datum van overlijden.
Artikel 3: Aanwijzing gewichtige maatschappelijke belangen en categorieën derden
Het college van burgemeester en wethouders wijst aan:
- 1.
de werkzaamheden met een gewichtig maatschappelijk belang voor de gemeente, ten behoeve waarvan gegevens uit de basisregistratie kunnen worden verstrekt; en
- 2.
de categorieën van derden die in aanmerking komen voor verstrekking van gegevens uit de basisregistratie.
- 3.
Als werkzaamheden met een gewichtig maatschappelijk belang worden slechts aangewezen de werkzaamheden die samenhangen met een overheidstaak, strekken tot het in stand houden van een voorziening voor burgers die onderwerp is van overheidszorg, of waarbij anderszins gelet op de overheidsbemoeienis met die werkzaamheden, ondersteuning daarvan door gegevensverstrekking uit de basisregistratie gerechtvaardigd is.
Artikel 4 Inwerkingtreding en citeertitel
-
1. Deze Verordening treedt in werking met ingang van de dag na haar bekendmaking en werkt terug tot en met 6 februari 2014.
-
2. Deze Verordening kan worden aangehaald als: Verordening basisregistratie personen 2018 van de gemeente Opmeer (Verordening BRP 2018 gemeente Opmeer).
Ondertekening
Aldus besloten in de raadsvergadering van 13 december 2018.
voorzitter
G.J.A.M. Nijpels
griffier
M. Versteeg
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl