Regeling vervallen per 01-01-2019

Benoeming ombudsman en ontslagverlening

Geldend van 01-01-2019 t/m 31-12-2018

Intitulé

Benoeming ombudsman en ontslagverlening

De Raad van de gemeente Druten,

Overwegende dat

de gemeentelijke ombudsman met ingang van 1 oktober 2018 haar ontslag heeft ingediend;

daarmee de functie van ombudsman vacant is geworden;

het op grond van de artikelen 81p en 81q, eerste lid, van de Gemeentewet verplicht is om een ombudsman te benoemen;

mevrouw mr. M.J. van Dasselaar bereid is gevonden om deze functie te gaan vervullen;

Gelezen het voorstel van het college van dinsdag 6 november 2018;

Gelet op het bepaalde in de Gemeentewet;

Besluit:

  • 1. Mevrouw mr. M.J. van Dasselaar te benoemen als ombudsman voor de periode 1 januari 2019 t/m 31 december 2024.

  • 2. Mevrouw dr. J.G.M. Assen met ingang van 1 oktober 2018 eervol ontslag te verlenen.

Ondertekening

Aldus besloten in de openbare vergadering van donderdag 22 november 2018;

de raadsgriffier,

mw. S.A. van der Lugt

de voorzitter,

drs. L.J.E.M. van Riswijk