Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR614755
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR614755/1
Regeling vervallen per 22-11-2024
Privacybeleid gemeente Gennep
Geldend van 29-11-2018 t/m 21-11-2024
Intitulé
Privacybeleid gemeente GennepBurgemeester en wethouders van de gemeente Gennep,
Gelet op:
• de Verordening (EU) 2016/679 van het Europees Parlement en de Raad van 27 april 2016 betreffende de bescherming van natuurlijke personen in verband met de verwerking van persoonsgegevens en betreffende het vrije verkeer van die gegevens en tot intrekking van Richtlijn 95/46/EG (algemene verordening gegevensbescherming) (PbEU 2016, L 119) (Algemene verordening gegevensbescherming);
• de Uitvoeringswet Algemene Verordening Gegevensbescherming;
Besluit vast te stellen het Privacybeleid gemeente Gennep.
Artikel I
De gemeente gaat op een veilige manier om met persoonsgegevens en respecteert zoveel als mogelijk is de privacy van burgers, medewerkers en anderen. De gemeente houdt zich hierbij aan de volgende uitgangspunten:
- a.
Rechtmatigheid, behoorlijkheid en transparantie
Persoonsgegevens worden in overeenstemming met de wet en op behoorlijke en zorgvuldige en transparante wijze verwerkt.
- b.
Grondslag en doelbinding
De gemeente zorgt er voor dat persoonsgegevens alleen voor welbepaalde, uitdrukkelijk omschreven en gerechtvaardigde doelen worden verzameld en verwerkt. Persoonsgegevens worden alleen met een nauwkeurig omschreven grondslag verwerkt.
- c.
Dataminimalisatie
De gemeente streeft naar minimale gegevensverwerking. Waar mogelijk worden minder of geen persoonsgegevens verwerkt.
- d.
Bewaartermijn
Persoonsgegevens worden niet langer bewaard dan nodig is. Het bewaren van persoonsgegevens kan nodig zijn om de gemeentelijke taken goed uit te kunnen oefenen of om wettelijke verplichtingen te na te leven.
- e.
Integriteit en vertrouwelijkheid
De gemeente gaat zorgvuldig om met persoonsgegevens en behandelt deze vertrouwelijk. Zo worden persoonsgegevens alleen verwerkt door personen met een geheimhoudingsplicht en voor het doel waarvoor deze gegevens zijn verzameld. Daarbij zorgt de gemeente voor passende beveiliging van persoonsgegevens. Deze beveiliging is vastgelegd in het informatiebeveiligingsbeleid.
- f.
Delen met derden
In het geval van samenwerking met externe partijen, waarbij sprake is van gegevensverwerking van persoonsgegevens, maakt de gemeente afspraken over de eisen waar gegevensuitwisseling aan moet voldoen. Deze afspraken voldoen aan de wet.
- g.
Subsidiariteit
Voor het bereiken van het doel waarvoor de persoonsgegevens worden verwerkt, wordt inbreuk op de persoonlijke levenssfeer van de betrokken burger zoveel mogelijk beperkt.
- h.
Proportionaliteit
De inbreuk op de belangen van de betrokkene mag niet onevenredig zijn in verhouding tot het met de verwerking te dienen doel.
- i.
Rechten van betrokkenen
De gemeente honoreert alle rechten van betrokkenen.
Artikel II
Dit besluit treedt in werking op de dag na de bekendmaking er van.
Artikel III
Dit besluit wordt aangehaald als ‘Privacybeleid gemeente Gennep’.
Ondertekening
Aldus besloten in de vergadering van 20 november 2018.
Burgemeester en Wethouders van Gennep,
De secretaris, De burgemeester,
Mevrouw J.M. Nijland De heer P.J.H.M. de Koning
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl