Regeling vervallen per 13-07-2022

Wijziging Algemene Plaatselijke Verordening in verband met reclame en ondergrondse restafvalcontainers

Geldend van 06-09-2018 t/m 12-07-2022

Intitulé

Wijziging Algemene Plaatselijke Verordening in verband met reclame en ondergrondse restafvalcontainers

De raad van de gemeente Nijmegen

Gelezen het voorstel van

College van burgemeester en wethouders van 20 maart 2018 ;

Gelet op

Artikelen: Artikelen 147 en 149 van de Gemeentewet

Besluit

De Algemene Plaatselijke Verordening als volgt te wijzigen:

Artikel 2.1.5.1 lid 2 onder l wordt als volgt gewijzigd:

l. voorwerpen of stoffen die een commercieel en/of informatief doel dienen indien voldaan is aan de door het college gestelde nadere regels.

Artikel 2.1.5.1. lid 2 onder m toe te voegen:

m. het aanbrengen van green of reversed graffiti tijdens een evenement of ten behoeve van een maatschappelijk niet-commercieel doel, mits de uiting een niet-commercieel karakter heeft (bv als bewegwijzering) en binnen twee werkdagen na afloop van de activiteit verwijderd is.

Artikel 4.2.2.3 wordt als volgt gewijzigd:

Artikel 4.2.2.3. De wijze en de plaats van het overdragen of het aanbieden

Het is verboden restafval anders aan de inzameldienst over te dragen, ter inzameling aan te bieden of achter te laten in van gemeentewege geplaatste wijkcontainers dan in groene of rode huisvuilzakken van het type dat vastgesteld is door Burgemeester en wethouders en waarvoor gemeentelijke belastingen zijn afgedragen.

Het in het eerste lid gestelde verbod geldt niet wanneer het restafval achtergelaten wordt in een ondergrondse restafvalcontainer die enkel toegankelijk is middels een van gemeentewege verstrekte adresgebonden afvalpas via welke een jaarlijkse aanslag afvalstoffenheffing achteraf wordt opgelegd.

Ondertekening

Aldus vastgesteld door de gemeenteraad in de openbare vergadering van 6 juni 2018

De plaatsvervangend raadsgriffier

Y.A. van Delft

De voorzitter,

drs. H.M.F. Bruls