Regeling vervallen per 13-07-2022

Wijzigingsverordening hoofdstuk 2 van de Algemene Plaatselijke Verordening gemeente Nijmegen

Geldend van 10-07-2018 t/m 12-07-2022

Intitulé

Wijzigingsverordening hoofdstuk 2 van de Algemene Plaatselijke Verordening gemeente Nijmegen

De raad van de gemeente Nijmegen

Gelezen het voorstel van

College van burgemeester en wethouder van 29 mei 2018;

Gelet op

Artikelen: Artikelen 147, 149 en 151d van de Gemeentewet;

Besluit

Vast te stellen

De Algemene Plaatselijke Verordening als volgt te wijzigen:

Ingevoegd wordt een nieuwe afdeling in hoofdstuk 2, luidend: Afdeling 9 Aanpak woonoverlast

Ingevoegd wordt een nieuw artikel, luidend:

Artikel 2.9.1 Aanpak woonoverlast als bedoeld in artikel 151d Gemeentewet

  • 1. Degene die een woning of een bij die woning behorend erf gebruikt, of tegen betaling in gebruik geeft aan een persoon die niet als ingezetene met een adres in de gemeente in de basisregistratie personen is ingeschreven, draagt er zorg voor dat door gedragingen in of vanuit die woning of dat erf of in de onmiddellijke nabijheid van die woning of dat erf geen ernstige en herhaaldelijke hinder voor omwonenden wordt veroorzaakt.

  • 2. Als de burgemeester een last onder dwangsom of onder bestuursdwang oplegt naar aanleiding van een schending van deze zorgplicht, kan hij daarbij aanwijzingen geven over wat de overtreder dient te doen of na te laten om verdere schending te voorkomen.

  • 3. De last kan in ieder geval worden opgelegd bij:

a. ernstige en herhaaldelijke geluid- of geurhinder;

b. ernstige en herhaaldelijke hinder van dieren;

c. ernstige en herhaaldelijke hinder van bezoekers of personen die tijdelijk in de woning of op het erf aanwezig zijn;

d. ernstige en herhaaldelijke intimidatie van derden vanuit de woning of het erf.

Ondertekening

Aldus vastgesteld door de gemeenteraad in de openbare vergadering van 4 juli 2018.

De Griffier,

drs. S. Ruta

De Voorzitter,

drs. H.M.F. Bruls