Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR611338
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR611338/1
Regeling vervallen per 08-04-2019
Tijdelijke toevoeging Reglement van Orde voor de vergaderingen en andere werkzaamheden van de raad
Geldend van 09-07-2018 t/m 07-04-2019 met terugwerkende kracht vanaf 01-01-2018
Intitulé
Tijdelijke toevoeging Reglement van Orde voor de vergaderingen en andere werkzaamheden van de raadDe raad van de gemeente Nijmegen, bijeen in zijn openbare vergadering van: 20 december 2017
Gelezen het raadsvoorstel Aan de slag!
Vast te stellen de navolgende artikelen als tijdelijke toevoeging aan het "Reglement van Orde
voor de vergaderingen en andere werkzaamheden van de raad”;
Artikel X – samenstelling presidium
-
1. Er is een Presidium bestaande uit de plaatsvervangend voorzitter van de raad, vier door de raad uit zijn midden tot lid van het Presidium benoemde leden die bij voorkeur tevens tot gespreksrondevoorzitter zijn benoemd.
-
2. De burgemeester is adviseur van het Presidium.
-
3. De voorzitter van het Presidium is de plaatsvervangend voorzitter van de raad. Het presidium kiest uit zijn midden een plaatsvervangend voorzitter.
-
4. Het presidium bepaalt zelf de frequentie van zijn vergaderingen.
-
5. De vergaderingen van het Presidium zijn niet openbaar maar voor raadsleden toegankelijk.
-
6. De griffie(r) is de secretaris van het Presidium. De inhoudelijke ondersteuning, advisering en feitelijke uitvoering in het kader van de werkzaamheden van het presidium is opgedragen aan de griffie(r).
-
7. De griffie(r) maakt een besluitenlijst en stelt deze beschikbaar voor de gemeenteraad.
Artikel Y – taak presidium
-
1. Het presidium bespreekt alle bijeenkomsten op een Politieke Avond voor, beoordeelt de kwaliteit van stukken en agendaverzoeken, bepaalt of stukken ‘rijp’ zijn voor behandeling en bepaalt de wijze van behandeling van stukken en onderwerpen in de voorbereidende rondes en de raadsvergadering.
-
2. Hij draagt tevens zorg voor de planning van de activiteiten voor de gemeenteraad, monitort de langetermijnagenda en stelt het jaarlijkse vergaderschema vast. Ook bepaalt het presidium de rondes waarvoor presentiegeld voor fractievolgers van toepassing is.
-
3. Het presidium heeft een signaalfunctie betreffende de mores in de gemeenteraad.
Ondertekening
Aldus vastgesteld in de vergadering van: 20 december 2017
De Griffier a.i.;
drs. Y.A. van Delft
De Voorzitter;
drs. H.M.F. Bruls
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl