Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR611270
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR611270/1
Regeling vervallen per 11-03-2022
Besluit van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Maassluis houdende regels omtrent aanwijzing toezichthouders awb Categorale aanwijzing toezichthouders Awb
Geldend van 06-07-2018 t/m 10-03-2022
Intitulé
Besluit van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Maassluis houdende regels omtrent aanwijzing toezichthouders awb Categorale aanwijzing toezichthouders AwbBurgemeester en wethouders van de gemeente Maassluis,
overwegende dat;
- -
het van belang is toezichthouders, als bedoeld in artikel 5.11 van de Algemene wet bestuursrecht, aan te wijzigen voor het houden van toezicht op de naleving van het bepaalde bij of krachtens de hieronder genoemde wet- en regelgeving
- -
de eenheid en het overzicht in het aanwijzen van toezichthouders kunnen worden verbeterd ten behoeve van een effectieve handhaving op wettelijke voorschriften
gelet op het bepaalde in hoofdstuk 5.2 van de Algemene wet bestuursrecht
besluit
- 1.
alle eerder genomen besluiten m.b.t de aanwijzing van toezichthouders van het team Handhaving & Toezicht in te trekken
- 2.
vast te stellen:
Categorale aanwijzing toezichthouders Awb
Artikel 1
In dit besluit wordt verstaan onder toezichthouder, als bedoeld in artikel 5.11 Awb: een persoon die, bij of krachtens wettelijk voorschrift, is belast met het houden van toezicht op de naleving van het bepaalde bij of krachtens enig wettelijk voorschrift
Artikel 2
Als toezichthouders zijn met de inwerkingtreding van dit aanwijzingsbesluit aangewezen:
- 1.
De personen, die een dienstverband hebben bij de gemeente Maassluis en werkzaam zijn in de ondergenoemde functies in het Team Handhaving & Toezicht van de afdeling Openbare Orde en Wijkbeheer van de gemeente Maassluis
- a.
Teamleider Handhaving & Toezicht
- b.
Medewerker Toezicht
- c.
1e Medewerker Handhaving en Toezicht
- d.
Senior medewerker Handhaving en Toezicht
- e.
Buitengewoon opsporingsambtenaar
- a.
- 2.
De personen van buiten de organisatie die, op basis van inhuur of op een andere basis, werkzaam zijn in de functies als genoemd onder lid 1
Artikel 3
De toezichthouder is bevoegd om toezicht te houden op de naleving van het bepaalde bij of krachtens de navolgende wetten en verordeningen, alsmede die besluiten en voorschriften die bij of krachtens de navolgende wetten en verordeningen zijn vastgesteld of zullen worden vastgesteld, alsmede de voor de navolgende wetten en verordeningen in de plaats tredende wet- en regelgeving, voor zover de aard en strekking niet wezenlijk verandert:
- •
Algemene wet bestuursrecht (Awb)
- •
Wet milieubeheer
- •
Wet geluidhinder
- •
Wet bodembescherming
- •
Waterwet
- •
Leegstandwet
- •
Huisvestingswet
- •
Huisvestingsverordening stadsregio Rotterdam
- •
Wet algemene bepalingen omgevingsrecht (Wabo)
- •
Wet ruimtelijke ordening (Wro)
- •
Woningwet
- •
Erfgoedwet
- •
Wet natuurbescherming
- •
Wet basisregistratie personen
- •
Wet basisregistraties adressen en gebouwen
- •
Havenbeveiligingswet
- •
Drank- en Horecawet
- •
Wet op de kansspelen
- •
Algemene Plaatselijke Verordening gemeente Maassluis
- •
Afvalstoffenverordening gemeente Maassluis
- •
Havenbeheersverordening gemeente Maassluis
- •
Marktverordening gemeente Maassluis
- •
Alle overige vigerende verordeningen gemeente Maassluis
Artikel 4
De aanwijzing tot toezichthouder geschiedt tot wederopzegging dan wel tot beëindiging van het dienstverband of van de inhuur, dan wel tot benoeming in een functie die niet valt binnen de onder artikel 2 genoemde functies
Artikel 5
Dit besluit treedt in werking op de dag na bekendmaking in de Elektronisch Gemeenteblad
Artikel 6
Dit besluit wordt aangehaald als: Categorale aanwijzing toezichthouders Awb
Ondertekening
Vastgesteld door het college van burgemeester en wethouders van Maassluis,
in hun vergadering van 25 juni 2018
de secretaris,
A.L. Duijmaer van Twist
de burgemeester,
Dr. T.J. Haan
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl