Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR610978
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR610978/1
Regeling vervallen per 01-01-2018
Verordening tot wijziging van de verordening Jeugdhulp Den Helder 2018
Geldend van 01-01-2018 t/m 31-12-2017 met terugwerkende kracht vanaf 01-01-2018
Intitulé
Verordening tot wijziging van de verordening Jeugdhulp Den Helder 2018De raad van de gemeente Den Helder;
gelezen het raadsvoorstel RV.18.0019 van het college van burgemeester en wethouders van Den Helder van 24 april 2018;
gelezen het advies van de Adviesraad Sociaal Domein gedateerd 29 maart 2018 (A18.00933);
kennis genomen hebbende van de voorbereidende commissievergadering Maatschappelijke Ontwikkeling op 22 mei 2018;
besluit:
de hierna volgende Verordening tot wijziging van de verordening Jeugdhulp Den Helder 2018 vast te stellen.
Artikel I wijziging verordening: toevoegen nieuw artikel 21a Toezicht
Artikel 21a Toezicht
Het college wijst een toezichthouder aan die belast is met het houden van toezicht op de naleving van de wet, waaronder de bestrijding van misbruik, oneigenlijk gebruik en (onterecht) niet-gebruik van deze wet.
Artikel II wijziging toelichting verordening: toevoegen toelichting nieuw artikel 21a Toezicht
Artikel 21a Toezicht
Anders dan in de Wmo 2015 (artikel 6.1.) kent de Jeugdwet geen wettelijke verplichtingen om een toezichthouder aan te wijzen, maar sluit deze mogelijkheid ook niet uit. Met deze bepaling in de verordening wordt hiervoor een grondslag geboden. De aan te wijzen toezichthouder handelt op basis van de bestuursrechtelijke bevoegdheden. Deze zijn vastgelegd in de artikelen 5:11 tot en met 5:20 van de Algemene wet bestuursrecht. Het toezicht betreft de uitvoering van de wet (de rechtmatigheid). Het toezicht op de kwaliteit is belegd bij de Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd (IGJ) en de Inspectie Veiligheid en Justitie (IVenJ).
Artikel III inwerkingtreding
Deze wijzigingsverordening treedt in werking de dag volgende op die van haar bekendmaking en werkt terug tot 1 januari 2018.
Ondertekening
Aldus besloten in de raadsvergadering van 4 juni 2018.
voorzitter
Koen Schuiling
griffier
mr. drs. M. Huisman
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl