Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR610519
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR610519/1
Regeling vervallen per 25-04-2024
Besluit van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Nieuwegein houdende regels omtrent BPR Regeling gegevensverstrekking basisregistratie personen 2018 gemeente Nieuwegein
Geldend van 07-06-2018 t/m 24-04-2024 met terugwerkende kracht vanaf 06-01-2014
Intitulé
Besluit van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Nieuwegein houdende regels omtrent BPR Regeling gegevensverstrekking basisregistratie personen 2018 gemeente NieuwegeinBurgemeester en wethouders van de gemeente Nieuwegein
Gelet op de
- -
Artikelen 3.8 en 3.9 van de Wet basisregistratie personen
- -
Wet bescherming persoonsgegevens
- -
Artikel 156 Gemeentewet
- -
Artikelen 1 en 2 van de Verordening basisregistratie personen Nieuwegein 2014
BESLUIT:
Vast te stellen de volgende:
Regeling gegevensverstrekking basisregistratie personen Nieuwegein 2018
Artikel 1: Verstrekkingen aan een orgaan van de gemeente
-
1. Met inachtneming van het besluit als bedoel in artikel 3.2 van de Wet basisregistratie personen, kunnen gegevens uit de basisregistratie aan organen van de gemeente Nieuwegein worden verstrekt, voor zover deze organen deze nodig hebben voor de uitvoering van de hen opgedragen taken;
-
2. De verstrekkingen als bedoeld in lid 1, kunnen plaatsvinden door middel van rechtstreekse raadpleging van de basisregistratie personen (ad hoc verstrekkingen), door spontane verstrekkingen en selectie;
-
3. De organen van de gemeente aan wie gegevens worden verstrekt, de categorie van personen die het betreft en de wijze van verstrekken zijn vermeld in bijlage 1.
Artikel 2: Verstrekkingen aan derden
-
1. Met inachtneming van het bepaalde in artikel 3, kunnen over een ingeschrevene die ingezetene is van de gemeente Nieuwegein en over een overledene die op het moment van overlijden ingezetene van de gemeente Nieuwegein was, gegevens uit de basisregistratie worden verstrekt aan derden die werkzaamheden uitvoeren met een gewichtig maatschappelijk belang voor de gemeente;
-
2. Over een ingezetene van de gemeente Nieuwegein kunnen gegevens uit de basisregistratie worden verstrekt aan een derde, die voorafgaande schriftelijke toestemming heeft van de ingezetene wiens gegevens worden verstrekt;
-
3. De verstrekking als bedoeld in lid 1 van dit artikel vindt slechts plaats voor zover deze noodzakelijk is voor de behartiging van het gerechtvaardigde belang van de derde en het belang of de fundamentele rechten en vrijheden van de ingeschrevene niet aan de verstrekking in de weg staan;
-
4. De verstrekking als bedoeld in dit artikel kan uitsluitend betrekking hebben op algemene gegevens over de naam, het geslacht, de geslachtsnaam van de echtgenoot dan wel geregistreerde partner, de eerdere echtgenoot of eerdere geregistreerde partner, het gebruik door de ingeschrevene van de geslachtsnaam van de echtgenoot dan wel geregistreerde partner, de eerdere echtgenoot of eerdere geregistreerde partner, het adres, de bijhoudingsgemeente, de geboortedatum en de datum van overlijden.
Artikel 3: Aanwijzing gewichtige maatschappelijke belang en categorieën derden
-
1. Als werkzaamheden met een gewichtig maatschappelijke belangen worden aangewezen de werkzaamheden als genoemd in bijlage 2 van deze regeling;
-
2. Als categorieën van derden die de in lid 1 genoemde werkzaamheden uitvoeren, worden aangewezen de categorieën als genoemd in bijlage 2.
Artikel 4 Inwerkingtreding en citeertitel
-
1. Deze regeling treedt in werking met ingang van de dag na die dag van haar bekendmaking en werkt terug tot en met 6 januari 2014, met dien verstande dat deze terugwerkende kracht niet geldt voor de toegekende bevoegdheid aan Stichting Geynwijs/afdeling Geynwijs om de basisregistratie persoonsgegevens te raadplegen in het kader van de uitvoering van de wettelijke taken op grond van de Jeugdwet en Wmo 2015.
-
2. Deze regeling kan worden aangehaald als: Regeling gegevensverstrekking basisregistratie personen 2018 gemeente Nieuwegein.
Ondertekening
Aldus vastgesteld in de vergadering van 29 mei 2018.
De burgemeester,
F.T.J.M. Backhuijs
De secretaris,
P.J.M. Liebregts
Bijlage 1
Lijst van organen van de gemeente en taakuitvoerende organisaties met een raadpleegmogelijkheid in de Basisregistratie personen. De medewerkers van deze organen en organisaties hebben rechtstreekse toegang tot de basisregistratie en de
GBA-V voor zover daartoe geautoriseerd op grond van het autorisatiebesluit.
Organisatieonderdeel
|
Wettelijk kader |
Gegevensset BRP |
Afdeling Financiën
|
Verplicht gebruik gegevens basisregistratie |
NAW gegevens |
Afdeling Financiën
|
Verplicht gebruik gegevens basisregistratie |
NAW gegevens |
Afdeling Financiën
|
Het voeren van de gemeentelijke financiële administratie |
Persoons-, huwelijks-, ouder-, kind-, overlijdens-, verblijfplaatsgegevens |
Afdeling CJP (Communicatie, Juridische zaken, Personeel & Organisatie)
|
Verplicht gebruik gegevens basisregistratie |
NAW gegevens |
Afdeling CJP (Communicatie, Juridische zaken, Personeel & Organisatie)
|
Pensioenen raad en commissie, wachtgeld gemeentepersoneel |
Persoons-, huwelijks-, overlijdens-, inschrijvings-, verblijfplaats- en kindgegevens |
Afdeling CJP (Communicatie, Juridische zaken, Personeel & Organisatie)
|
Vergunningen/ontheffingen/meldingen/kennisgevingen op grond van de algemene plaatselijke verordening (APV), WOZ, AWB, Wbp, belastingen, drank- en horeca, winkeltijden en kansspelen, Wet bijzondere opnemingen in psychiatrische ziekenhuizen. |
Persoons-, huwelijks-, overlijdens-, inschrijvings-, verblijfplaats- en kindgegevens |
Afdeling CJP (Communicatie, Juridische zaken, Personeel & Organisatie
|
Verplicht gebruik gegevens basisregistratie |
NAW gegevens |
Afdeling Communicatie, Juridische zaken, Personeel & Organisatie)
|
BIBOB, rampenbestrijding, gemeentelijke crisisbeheersing en sociale veiligheid.
|
Persoons-, huwelijks-, overlijdens-, inschrijving- en verblijfplaatsgegevens.
|
Afdeling Support
|
Beveiliging en beheer van gegevens waaronder persoonsgegevens.
|
Alle (persoons)gegevens.
|
Afdeling Support
|
Verplicht gebruik gegevens basisregistratie |
NAW gegevens |
Afdeling Support
|
Uitvoering Wet open overheid, Wet hergebruik overheidsinformatie en niet-openbare archiefstukken. |
Persoons-, huwelijks-, overlijdens-, inschrijvings- en verblijfplaatsgegevens. |
Afdeling Support
|
Beveiligings- en privacybeleid en wet datalekken. |
NAW gegevens |
Afdeling Support
|
Verplicht gebruik gegevens basisregistratie |
NAW gegevens |
Afdeling Support
|
Verplicht gebruik gegevens basisregistratie |
NAW gegevens |
Afdeling Support
|
Verplicht gebruik gegevens basisregistratie |
NAW gegevens |
Afdeling Support
|
Verplicht gebruik gegevens basisregistratie |
NAW gegevens |
Afdeling Stadswinkel
|
Wet BRP, Kieswet, Besluit Burgerlijke Stand, Burgerlijk wetboek, Nationaliteitswetgeving, Wet op de lijkbezorging, Wet justitiële documentatie, Vreemdelingenwet, BOPZ, gemeentelijke legesverordening, Paspoortwet en regelgeving rijbewijzen. |
Alle gegevens op PL en verwijsgegevens.
|
Afdeling Stadswinkel
|
Wet BRP, Paspoortwet en regelgeving rijbewijzen. |
Persoons-, huwelijks-, overlijdens-, inschrijvings- en verblijfplaatsgegevens. |
Afdeling Stadswinkel
|
Vergunningen op grond van de algemene plaatselijke verordening (APV), WOZ, AWB, Wbp, belastingen, drank- en horeca, winkeltijden en kansspelen. |
Persoons-, huwelijks-, overlijdens-, inschrijvings-, verblijfplaats- en kindgegevens |
Afdeling MaO (Maatschappelijke Ondersteuning)
|
Casusregie multiprobleemgezinnen
|
Persoons-, ouder-, nationaliteits-, overlijdens-, inschrijvings-, verblijfplaats-, kind-, verblijfstitel en gezagsgegevens. |
Afdeling MaO (Maatschappelijke Ondersteuning) Juridische Zaken en Handhaving
|
Leerlingenvervoer, Leerplichtwet en RMC-trajectbegeleiding |
Persoons-, ouder-, nationaliteits-, overlijdens-, inschrijvings-, verblijfplaats-, kind-, verblijfstitel en gezagsgegevens. |
Afdeling MaO (Maatschappelijke Ondersteuning) Juridische Zaken en Handhaving
|
Sociale wetten, participatiewet en inkomensregelingen.
|
Persoons-, ouder-, nationaliteits-, overlijdens-, inschrijvings-, verblijfplaats-, kind-, verblijfstitel en gezagsgegevens. |
Afdeling MaO (Maatschappelijke Ondersteuning)
|
Wet Maatschappelijke Ondersteuning 2015 |
Persoons-, ouder-, nationaliteits-, overlijdens-, inschrijvings-, verblijfplaats-, kind-, verblijfstitel en gezagsgegevens. |
Afdeling MaO (Maatschappelijke Ondersteuning)
|
Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer |
Persoons-, ouder-, nationaliteits-, overlijdens-, inschrijvings-, verblijfplaats-, kind-, verblijfstitel en gezagsgegevens. |
Afdeling SMO (Strategie Maatschappelijke Ontwikkeling)
|
Verplicht gebruik gegevens basisregistratie |
NAW gegevens |
Afdeling SMO (Strategie Maatschappelijke Ontwikkeling)
|
Verplicht gebruik gegevens basisregistratie |
NAW gegevens |
Afdeling RD (Ruimtelijk Domein)
|
Infrastructuur en verkeerswetgeving in het kader van de omgevingsvergunning (op basis van Woningwet, Wet Ruimtelijke Ordening, Wet Milieubeheer, Monumentenwet en APV) en huisvesting. |
Persoons-, huwelijks-, overlijdens-, inschrijvings- en verblijfplaatsgegevens.
|
Afdeling RD (Ruimtelijk Domein)
|
Verplicht gebruik gegevens basisregistratie |
NAW gegevens |
Afdeling RD (Ruimtelijk Domein)
|
Verplicht gebruik gegevens basisregistratie |
NAW gegevens |
Afdeling OD (Openbaar Domein)
|
Infrastructuur en verkeerswetgeving in het kader van de omgevingsvergunning (op basis van Woningwet, Wet Ruimtelijke Ordening, Wet Milieubeheer, Monumentenwet en APV) en huisvesting. |
Persoons-, huwelijks-, overlijdens-, inschrijvings- en verblijfplaatsgegevens.
|
Afdeling OD (Openbaar Domein)
|
Wet op de lijkbezorging, flora en fauna wetgeving, Infrastructuur en verkeerswetgeving in het kader van de omgevingsvergunning (op basis van Woningwet, Wet Ruimtelijke Ordening, Wet Milieubeheer, Monumentenwet en APV) en huisvesting, Besluit gevonden voorwerpen.
|
Persoons-, huwelijks-, overlijdens-, inschrijvings- en verblijfplaatsgegevens. |
Afdeling OD (Openbaar Domein)
|
Infrastructuur en verkeerswetgeving in het kader van de omgevingsvergunning (op basis van Woningwet, Wet Ruimtelijke Ordening, Wet Milieubeheer, Monumentenwet en APV) en huisvesting. |
NAW gegevens |
Afdeling TVL (Toezicht, Veiligheid en Leefbaarheid)
|
Opsporingsambtenaren openbare ruimte, omgevingsvergunning (op basis van de Woningwet, Wet BRP, Wet Ruimtelijke Ordening, Wet Milieubeheer, Monumentenwet en Algemene Plaatselijke Verordening (APV), gemeentelijke legesverordening, drank- en horecabedrijf, winkeltijden en kansspelen. |
Persoons-, huwelijks-, overlijdens-, inschrijvings- en verblijfplaatsgegevens.
|
Afdeling TVL (Toezicht, Veiligheid en Leefbaarheid)
|
Verplicht gebruik gegevens basisregistratie |
NAW gegevens |
Afdeling/stichting Geynwijs
|
Wet maatschappelijke ondersteuning 2015, Jeugdwet |
Persoons-, ouder-, nationaliteits-, overlijdens-, inschrijvings-, verblijfplaats-, kind-, verblijfstitel en gezagsgegevens. |
Woningbouwcorporatie
|
Huisvestingswet / convenant met de gemeente aangaande eerlijke verdeling van sociale woonruimte en tegengaan woonfraude |
Persoons-, huwelijks-, overlijdens-, inschrijvings- en verblijfplaatsgegevens. |
Lijst van organen van de gemeente waaraan, met het oog op het met elkaar in verband brengen van verwerkingen van persoonsgegevens, gegevens worden verstrekt.
Registratie
|
Waarvoor |
Gegevensset |
DDS (Key2Datadistributie) |
Opslag van persoonsgegevens t.b.v. geautomatiseerde uitwisseling van persoonsgegevens.In Key2Datadistributie zijn indicaties voor het automatisch afnemen van persoonsgegevens geplaatst bij onderstaande applicaties |
Persoonsgegevens, oudergegevens, huwelijksgegevens, overlijdensgegevens, inschrijvingsgegevens, verblijfplaatsgegevens (actueel en historisch) en kind gegevens |
FIS (Key2Financien) |
Diverse administratieve taken m.n. het voeren van de gemeentelijke financiële administratie |
Persoonsgegevens, verblijfplaatsgegevens en overlijdensgegevens |
CRM (Zaaksysteem) |
Midofficepakket t.b.v. digitale dienstverlening
|
Persoonsgegevens, huwelijksgegevens, overlijdensgegevens, inschrijvingsgegevens en verblijfplaatsgegevens. |
GWS (GWS4all) |
Uitvoering sociale wetgevingen |
Persoonsgegevens, oudergegevens, huwelijksgegevens, overlijdensgegevens, inschrijvingsgegevens, verblijfplaatsgegevens (actueel en historisch) en kind gegevens |
BPA (Key2Begraven) |
Uitvoering Wet op de lijkbezorging |
Persoonsgegevens, huwelijksgegevens, overlijdensgegevens, inschrijvingsgegevens en verblijfplaatsgegevens. |
Permit (Parkeerservice) |
Uitgifte parkeervergunningen |
Persoonsgegevens, overlijdensgegevens en verblijfplaatsgegevens |
SquitXO |
Uitvoering gemeentelijke beheertaken |
Persoonsgegevens, overlijdensgegevens en verblijfplaatsgegevens |
LBA (Pronexus) |
Uitvoering Leerplichtwet |
Persoonsgegevens, overlijdensgegevens en verblijfplaatsgegevens
|
HR (Handelsregister, KvK) |
Basisregistratie bedrijven, rechtspersonen en natuurlijke personen) |
NAW gegevens |
Bijlage 2
Lijst behorend bij artikel 3 van de Regeling gegevensverstrekkingen basisregistratie personen Nieuwegein 2018 bevattend werkzaamheden met een gewichtig maatschappelijke belang en de Als categorieën van derden die de genoemde werkzaamheden uitvoeren.
(Verstrekking blijft achterwege indien de betrokkene op grond van en met inachtneming van artikel 3.21 Wbrp verzocht heeft om geheimhouding)
Gewichtig maatschappelijk belang |
Categorie derde |
Bevorderen van culturele en maatschappelijke vaardigheden inwoners. Tegengaan analfabetisme |
Bibliotheken |
Terugvinden van nabestaanden i.v.m. begraven en cremeren van inwoners van de gemeente |
Niet gemeentelijke crematoria en begraafplaatsen |
Bevorderen cultuur en behoud van cultureel erfgoed |
Cultuurorganisaties die een subsidie van de gemeente ontvangen |
Ondersteunen van organisaties in de gemeente die goede doelen voor de inwoners nastreven |
Fondsverwervende organisaties met erkenning van het CBF |
Maatschappelijke ondersteuning |
Instellingen die genoemde werkzaamheden verrichten op dit gebied |
Algemene en geestelijke gezondheidszorg |
Instellingen die genoemde werkzaamheden verrichten op dit gebied |
Kinderopvangwerk |
Instellingen die genoemde werkzaamheden verrichten op dit gebied |
Jeugdwelzijnswerk |
Instellingen die genoemde werkzaamheden verrichten op dit gebied |
Ouderenzorg |
Instellingen die genoemde werkzaamheden verrichten op dit gebied |
Gehandicaptenzorg |
Instellingen die genoemde werkzaamheden verrichten op dit gebied |
Sociale werkvoorziening |
Instellingen die genoemde werkzaamheden verrichten op dit gebied |
Sociaal - Juridische zorgverlening |
Instellingen die genoemde werkzaamheden verrichten op dit gebied |
Geestelijke en maatschappelijke zorg |
Kerken in de gemeente die geen gegevens ontvangen via de SILA |
Schuldhulpverlening |
Schuldhulpverleningsinstanties |
Bevorderen inburgering |
Niet-gemeentelijke inburgeringbureaus |
Migrantenhulp |
Migrantenorganisaties in de gemeente |
Ouderenondersteuning |
Ouderenorganisaties |
Onderlinge hulp patiënten |
Patiëntenverenigingen |
Bevorderen van sportgezondheid |
Sportverenigingen en organisaties |
Bevorderen van de zelfredzaamheid |
Thuiszorgorganisaties |
Maatschappelijke of filantropische doelen |
Instellingen, verenigingen en stichtingen op het gebied van maatschappelijke of filantropische doelen |
Bevordering vrouwenwelzijn |
Vrouwenorganisaties |
Patiëntenzorg, het verlenen van medische zorg en innen van rekeningen i.v.m. de verleende zorg |
Ziekenhuizen |
Toelichting
Algemeen
Sinds 1 januari 2010 zijn alle overheidsorganen, waaronder de gemeenten en haar organisatieonderdelen, verplicht om bij de verwerking van persoonsgegevens, de basisgegevens uit de Gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens (GBA) te betrekken. Burgers hoeven sindsdien ook niet meer de bij de basisregistratie bekende gegevens opnieuw te verstrekken bij contact met de overheid.
De wetgever heeft met ingang van 6 januari 2014 het wettelijk kader voor de GBA door dat van de Wet basisregistratie personen (BRP) vervangen. Dit heeft als gevolg, dat het bestaande gemeentelijk kader voor de GBA-systemen aangepast moet worden aan de nieuwe wet en dat landelijk gegevens beschikbaar komen van personen die een relatie hebben met de Nederlandse overheid en/of niet in Nederland woonachtig zijn.
Onder de GBA diende het gemeentebestuur bij of krachtens verordening kaders te stellen voor het gebruik van GBA-gegevens binnen de eigen organisatie en de verstrekking van gegevens aan bepaalde derden. Op grond van de wet BRP is het verplicht kaders te stellen voor het verstrekken van gegevens aan derden.
De wetgever laat het aan het inzicht van het gemeentebestuur over, om dit al dan niet voor het intern gebruik van gegevens uit de basisregistratie te doen. Informatievoorziening, waaronder persoonsinformatie, heeft zich ontwikkeld tot een volwaardig bedrijfsmiddel, waarvan de gemeentelijke dienstverlening en bedrijfsvoering volledig afhankelijk zijn geworden. Vanuit dat belang, is het noodzakelijk dat de het gemeentebestuur meer in het algemeen kaders stelt voor beleid, organisatie en beheer van de informatievoorziening, waarvan de persoonsinformatie¬voorziening deel uitmaakt. De onderhavige regeling voorziet in een nadere invulling aan de verstrekking van gegevens uit de basisregistratie personen aan de organen van de gemeente Nieuwegein.
Deze regeling voorziet daarnaast in de aanwijzing van door derden verrichte werkzaamheden met een gewichtig maatschappelijk belang voor de gemeente Nieuwegein en van de categorieën van derden die dergelijke werkzaamheden verrichten ten behoeve waarvan gegevens uit de basisregistratie kunnen worden verstrekt. Daarmee voldoet de gemeente Nieuwegein aan de vereisten zoals gesteld in de wet BRP.
De gemeenteraad heeft besloten de regeling van verstrekkingen aan derden en aan organen van de gemeente Nieuwegein over te laten aan het college van burgemeester en wethouders. De regeling van de verstrekkingen aan derden heeft de raad gedelegeerd aan burgemeester en wethouders op grond van zijn bevoegdheid genoemd in artikel 156 Gemeentewet.
Begripsbepalingen
De begrippen uit de wet BRP die relevant zijn voor de inhoud van deze regeling, zijn integraal overgenomen van artikel 1 wet BRP. Het betreft de begrippen basisregistratie, ingeschrevene, ingezetene en derde.
Basisregistratie
Juridisch gezien is sprake van één basisregistratie personen, die vooralsnog bestaat uit centrale door het rijk beheerde en lokale door de gemeente Nieuwegein beheerde voorzieningen. In de loop van de komende jaren zullen de lokale voorzieningen opgaan in één centrale voorziening.
Ingeschrevene en ingezetene
De ingeschrevene is een persoon van wie een persoonslijst is opgenomen in de basisregistratie. Dat kunnen personen zijn die niet in Nederland woonachtig zijn, maar wel een relatie hebben met de Nederlandse overheid. De ingezetene is de ingeschrevene die zijn woonplaats heeft in de gemeente Nieuwegein.
Derde
Een derde is elke natuurlijke persoon niet zijnde een overheidsorgaan of een ingeschrevene en elke rechtspersoon die niet krachtens publiekrecht is ingesteld, noch met enig openbaar gezag is bekleed.
Artikelsgewijze toelichting
Artikel 1. Verstrekking aan een orgaan van de gemeente
De minister van BZK verstrekt de gemeente voor de uitvoering van haar taken, gegevens van personen die wel in de BRP zijn ingeschreven, maar niet in de gemeente Nieuwegein woonachtig zijn. Deze systematische verstrekking van gegevens aan de gemeente is gebaseerd op een autorisatiebesluit van de minister van BZK voor de gemeente Nieuwegein op grond van artikel 3.2 wet BRP.
Zolang de wet BRP door de gemeente Nieuwegein wordt uitgevoerd met behulp van de systemen die zij al gebruikte onder het regime van de wet GBA, is er met betrekking tot de eigen inwoners nog geen sprake van systematische verstrekking van persoonsgegevens door de minister van BZK. De gemeente Nieuwegein beschikt immers nog over de persoonsgegevens van haar eigen inwoners.
Voor het gebruik van gegevens van personen die in de BRP zijn ingeschreven, maar niet in de gemeente Nieuwegein woonachtig zijn, dient de gemeente Nieuwegein het autorisatiebesluit van de minister van BZK in acht te nemen.
Artikel 2. Gegevensverstrekking aan derden
Derden die werkzaamheden verrichten met gewichtig maatschappelijk belang
De wetgever heeft de verstrekking van gegevens uit de BRP aan een groot aantal derden reeds voorzien in de wet BRP. Desondanks kunnen er lokale maatschappelijke belangen zijn, waarin de wetgever niet heeft voorzien. In die gevallen is het gemeentebestuur bevoegd om werkzaamheden met een maatschappelijk belang, dat samenvalt met een gemeentebelang aan te wijzen als werkzaamheden waarvoor gegevens mogen worden verstrekt over inwoners van de gemeente Nieuwegein. Die gegevens mogen worden verstrekt aan nader te bepalen categorieën derden die die werkzaamheden uitvoeren.
Derden met schriftelijke toestemming
Naast de mogelijkheid tot het verstrekken van gegevens aan derden die werkzaamheden uitvoeren met een maatschappelijk belang, is het ook mogelijk gegevens te verstrekken aan een derde, wanneer deze voorafgaande schriftelijke toestemming heeft verkregen van degene over wie gegevens worden gevraagd.
Beperkt set aan gegevens
Op grond van artikel 3.9, lid 4 van de wet kan de verstrekking uitsluitend betrekking hebben op algemene gegevens over de naam, het geslacht, de geslachtsnaam van de echtgenoot dan wel geregistreerde partner, de eerdere echtgenoot of eerdere geregistreerde partner, het gebruik door de ingeschrevene van de geslachtsnaam van de echtgenoot dan wel geregistreerde partner, de eerdere echtgenoot of eerdere geregistreerde partner, het adres, de bijhoudingsgemeente, de geboortedatum en de datum van overlijden.
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl