Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR610445
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR610445/1
Regeling commissie straatnaamgeving
Geldend van 01-06-2018 t/m heden
Intitulé
Regeling commissie straatnaamgevingHet college van burgemeester en wethouders van de gemeente Drimmelen;
Gelet op het bepaalde in de artikelen 108 en 147 van de Gemeentewet en het bepaalde in de Verordening Straatnaamgeving en Huisnummering;
BESLUIT
Vast te stellen de:
Regeling commissie straatnaamgeving
Artikel 1. De commissie
Er is een commissie van advies, die het college van de gemeente Drimmelen adviseert over straatnaamgeving, hierna te noemen de commissie.
Artikel 2. Taak
De commissie brengt gevraagd en ongevraagd schriftelijk advies uit aan het college over de verdeling van de gemeente in wijken en buurten en het toekennen van namen aan delen van de openbare ruimte en aan gemeentelijke bouwwerken.
Artikel 3. Samenstelling en lidmaatschap
-
1. De commissie bestaat uit:
- a.
drie ambtenaren van de gemeente Drimmelen;
- b.
de gemeentearchivaris;
- c.
deskundige uit een van de heemkundekringen die op ad hoc basis deelneemt afhankelijk van welke woonkern het onderwerp is van advies.
- a.
-
2. De leden worden door het college benoemd.
-
3. Het lid uit de heemkundekring dat op ad hoc basis deelneemt wordt opgeroepen door de commissie.
-
4. Het lid dat de hoedanigheid verliest op grond waarvan hij lid van de commissie is, treedt op dat moment automatisch af als commissielid.
-
5. De leden kunnen tussentijds ontslag nemen. Zij doen daarvan schriftelijk mededeling aan de (plaatsvervangend) voorzitter van de commissie, die maatregelen treft om in de vacature te voorzien.
Artikel 4. Voorzitter en secretaris
-
1. BAG (Basisregistratie Adressen en Gebouwen) beheerders van de gemeente Drimmelen zijn voorzitter en secretaris van de commissie. De secretaris maakt geen deel uit van de commissie en heeft geen stemrecht. Wel kan de secretaris eventueel adviseren.
-
2. Tevens wordt er een plaatsvervangend voorzitter en een plaatsvervangend secretaris van de commissie aangewezen.
Artikel 5. Tekenen van stukken
De stukken van de commissie worden ondertekend door de (plaatsvervangend) voorzitter.
Artikel 6. Deskundigen
De (plaatsvervangend) voorzitter is bevoegd om ambtenaren en andere deskundigen uit te nodigen tot het deelnemen aan de vergaderingen van de commissie.
Artikel 7. Werkwijze
-
1. De commissie vergadert
- a.
Wanneer de (plaatsvervangend) voorzitter dit nodig acht, of;
- b.
Twee leden schriftelijk, onder opgave van redenen, daartoe de wens te kennen geven, of;
- c.
Op verzoek van het college.
- a.
-
2. De vergaderingen worden door de (plaatsvervangend) voorzitter belegd. Hij zorgt dat elk lid, spoedeisende gevallen uitgezonderd, ten minste acht dagen vóór de aanvang van de vergadering wordt opgeroepen. De te behandelen zaken worden zo mogelijk bij de oproep vermeld.
-
3. Voor het tot stand komen van een besluit wordt de meerderheid vereist van de leden die aan de stemming hebben deelgenomen. Indien de stemmen staken, wordt een verdeeld advies aan het college uitgebracht.
-
4. Het advies van de commissie aan het college bevat voor zover relevant, de zienswijzen van de individuele leden van de commissie.
Artikel 8. Slotbepalingen
In gevallen waarin deze regeling niet voorziet, beslist de (plaatsvervangend) voorzitter van de commissie.
Artikel 9. Citeertitel
Deze regeling kan worden aangehaald als “Regeling commissie straatnaamgeving”.
Artikel 10. Bekendmaking en inwerkingtreding
-
1. Deze regeling wordt op de gebruikelijk wijze bekend gemaakt;
-
2. Deze regeling treedt in werking op de dag na bekendmaking.
Artikel 11. Intrekking oude regeling
Op de dag van inwerkingtreding van deze regeling wordt de “Regeling commissie straatnaamgeving” van 7 december 2004 ingetrokken.
Ondertekening
Made, 22 mei 2018
Drs. C. Smits
Secretaris
drs. G.L.C.M. de Kok
Burgemeester
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl