Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR610329
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR610329/1
Regeling vervallen per 01-01-2020
Besluit van Gedeputeerde Staten van de provincie Fryslân houdende regels omtrent Van Werk Naar Werk Reglement paritaire commissie Van Werk Naar Werk
Geldend van 29-05-2018 t/m 31-12-2019 met terugwerkende kracht vanaf 01-01-2018
Intitulé
Besluit van Gedeputeerde Staten van de provincie Fryslân houdende regels omtrent Van Werk Naar Werk Reglement paritaire commissie Van Werk Naar WerkGedeputeerde Staten van Fryslân, gelet op artikel 125 Ambtenarenwet en artikel 11.3.12 van de Collectieve Arbeidsvoorwaardenregeling Provincies besluiten vast te stellen een Reglement paritaire commissie Van Werk Naar Werk Provincie Fryslân.
Reglement paritaire commissie Van Werk Naar Werk Provincie Fryslân
Artikel 1. Bevoegdheid commissie:
De commissie zoals genoemd in het reglement paritaire intergemeentelijke Friese commissie personeelsaangelegenheden is bevoegd zaken te behandelen als genoemd in de artikelen:
- •
13 van het sociaal statuut provincie Fryslân;
- •
11. 3.12 lid 2 van de Collectieve Arbeidsvoorwaardenregeling Provincies.
Artikel 2. Ambtelijk secretaris
De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris van de Provincie Fryslân, aan te wijzen door het afdelingshoofd P&O.
Artikel 3. Vacatiegeld
Aan de onafhankelijke voorzitter van de commissie en aan de leden, aangewezen door de werknemersgeleding wordt een vacatiegeld toegekend gelijk aan de bedragen die de gemeente Leeuwarden voor deze commissie hanteert.
Artikel 4.
Deze regeling wordt aangehaald als Reglement paritaire commissie Van Werk Naar Werk.
Artikel 5.
Dit besluit treedt in werking op de dag na publicatie in het Provinciaal Blad waarin het is geplaatst en werkt terug tot en met 1 januari 2018.
Ondertekening
Toelichting
Paritaire commissie Van Werk Naar Werk
Er is een intergemeentelijke Friese commissie personeelsaangelegenheden. In een reglement paritaire intergemeentelijke Friese commissie personeelsaangelegenheden worden de bevoegdheden en de samenstelling van de commissie geregeld. Aan de regeling kunnen alle Friese gemeenten deelnemen, inmiddels is ook een werkvoorzieningsschap aangesloten.
De commissie werkt met een vaste bemensing. Deze is:
- •
Voorzitter: dhr. R. Goeman; plv. voorzitter: dhr. P.Molenaar;
- •
Namens de werknemersgeleding : mw. A. Hamming en mw.T. Laverman ;
- •
Namens de werkgeversgeleding : mw. M. Boot en dhr. J. van Leeuwesteijn (van Heerenveen), dhr. S. van der Berg en dhr. F. van Kaam (van Leeuwarden). Dit zijn de vier leden van de oprichters van de commissie, Heerenveen en Leeuwarden. Zij wisselen elkaar af, opdat in elk geval niet een geval uit de eigen gemeente wordt behandeld.
In de regeling wordt genoemd dat elke deelnemende partij het vacatiegeld vaststelt. De vacatiegelden van Leeuwarden bedragen €200,- per dagdeel voor de leden van de commissie en €225,- voor de voorzitter. Voorgesteld wordt om hierbij aan te sluiten.
Met de gemeente is afgesproken dat zodra er door een provinciale medewerker een beroep gedaan wordt op de paritaire commissie dit door P&O rechtstreeks bij de secretaris van de commissie van de gemeente Leeuwarden wordt gemeld.
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl