Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR610013
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR610013/2
Mandaatregeling Meierijstad
Geldend van 17-01-2017 t/m 16-01-2017 met terugwerkende kracht vanaf 01-01-2017
Intitulé
Mandaatregeling MeierijstadHet college van burgemeester en wethouders en de burgemeester van de gemeente Meierijstad, ieder voor zover bevoegd;
gelet op het bepaalde in afdeling 10.1.1 van de Algemene wet bestuursrecht, artikel 59a van de Gemeentewet en de overige van toepassing zijnde wettelijke voorschriften;
b e s l u i t e n :
vast te stellen de
Mandaatregeling Meierijstad
regelende de mandatering van bevoegdheden tot het nemen van besluiten en de ondertekening van stukken, het verlenen van volmachten voor het verrichten van privaatrechtelijke rechtshandelingen en het verlenen van machtigingen voor het verrichten van feitelijke handelingen.
Afdeling I. Verlening mandaat
Artikel 1 Verlening
- 1.
Ondertekeningsmandaat
De bevoegdheid tot het ondertekenen van stukken uitgaande van het college, als bedoeld in artikel 59a van de Gemeentewet, en van stukken uitgaande van de burgemeester wordt, met inachtneming van het bepaalde in artikel 6 en 7, lid 2 van deze regeling, opgedragen aan de medewerkers van de werkateliers die zijn belast met de betreffende werkzaamheden. Tot de bevoegdheid tot het ondertekenen behoort ook de bevoegdheid tot het digitaal ondertekenen (d.m.v. elektronische handtekening) van stukken. Gebruikmaking van een gescande handtekening is uitsluitend mogelijk met uitdrukkelijke toestemming van betrokken bestuurder of functionaris.
- 2.
Beslismandaat
De besluitvormende bevoegdheden die zijn vermeld in het bij dit besluit behorende register worden gemandateerd aan de in de registers genoemde functionarissen. Deze functionarissen maken van de aan hen verleende mandaten slechts gebruik ten aanzien van de aangelegenheden die behoren tot hun werkterrein, tot het werkterrein van hun werkatelier(s) of tot het aan hen opgedragen aandachtsgebied. Mandatering van de besluitvormende bevoegdheid gaat gepaard met mandatering van de ondertekeningsbevoegdheid.
Ondermandaat is mogelijk indien en voor zover dat in deze regeling of in het daarbij behorende register vermeld is.
- 3.
Voorbehoud
De aan de medewerkers gemandateerde bevoegdheden worden uitgeoefend door de algemeen directeur, de themadirecteuren en leidinggevenden, als zij de wens daartoe kenbaar maken aan de gemandateerde. De gemandateerde maakt in dat geval geen gebruik van de bevoegdheid.
- 4.
Vaststelling projectplannen:
De bevoegdheid tot het vaststellen van een projectplan wordt, tenzij in een bestuursopdracht anders is bepaald, toegekend aan:
- a.
de met de uitvoering van het project te belasten projectleider indien de waarde van het project het bedrag van € 50.000,-- excl. BTW,-- niet te boven gaat;
- b.
de algemeen directeur indien de waarde van het project het bedrag van € 500.000,-- excl. BTW ,-- niet te boven gaat;
- c.
Boven een bedrag van € 500.000,-- geldt geen mandaat en is het college bevoegd tot vaststelling;
- d.
In een door het college vast te stellen projectplan kunnen van de mandaatregeling afwijkende bevoegdheden worden opgenomen.
- e.
het projectplan vermeldt de verantwoordelijke projectleider.
- 5.
Waar in deze regeling en het daarbij behorende register bij een bevoegdheid wordt gesproken over “besluiten m.b.t.“, zijn daaronder - tenzij dat anders is aangegeven - begrepen alle mogelijk te nemen besluiten, privaatrechtelijke rechtshandeling of feitelijke handelingen (verlening, weigering, herziening, intrekking, bevoorschotting e.d.).
- 6.
Algemeen uitgangspunt gebruikmaking mandaat
Bij de uitoefening van de bevoegdheden neemt de gemandateerde of ondergemandateerde het geldende beleid, en de wettelijke voorschriften en bepalingen, waaronder begrepen de voorschriften en bepalingen van deze regeling en het bijbehorende register in acht. Tevens neemt de gemandateerde of ondergemandateerde het bij de bevoegdheid behorende budget c.q krediet, zoals opgenomen in de programmabegroting of de productenraming en de limieten of beperkingen opgelegd bij of krachtens de Regeling budgethouders gemeente Meierijstad in acht.
Artikel 2 Algemene uitzonderingen
De mandaatverlening geldt niet voor de bevoegdheid tot:
- a.
het vaststellen van beleidsregels;
- b.
het opleggen van sancties of disciplinaire maatregelen, tenzij in het register anders vermeld.
Artikel 3 Vervanging
- 1.
Bij afwezigheid van de algemeen directeur wordt deze vervangen door een van de themadirecteuren.
- 2.
Bij afwezigheid van een themadirecteur wordt deze vervangen door een door een andere themadirecteur.
- 3.
Bij afwezigheid van een leidinggevende wordt deze vervangen door:
- a.
een leidinggevende van een ander atelier, dan wel;
- b.
door de themadirecteur, voor zover de bevoegdheid van de leidinggevende betrekking heeft op het aangaan van financiële verplichtingen.
- a.
- 4.
Bij afwezigheid van een medewerker wordt de (onder)gemandateerde bevoegdheid uitgeoefend door de leidinggevende dan wel door een andere door deze aangewezen functionaris.
- 5.
De griffier wordt bij afwezigheid vervangen door diens plaatsvervanger.
- 6.
De projectleider wordt bij afwezigheid vervangen door de in het projectplan aangewezen plaatsvervanger.
Afdeling II Toepassing van het mandaat
Artikel 4 Stukken met beleidsaspecten
- 1.
De (onder-)gemandateerde legt stukken die beleidsaspecten bevatten ter nadere besluitvorming voor aan het bestuursorgaan.
- 2.
Stukken worden geacht beleidsaspecten te bezitten indien:
- a.
die zouden leiden tot een afwijking of aanvulling van de vaste bestuurspraktijk of beleidsregels;
- b.
afdoening daarvan niet-voorziene financiële of andere belangrijke consequenties heeft;
- c.
dit door of namens het bestuursorgaan is kenbaar gemaakt;
- d.
het betreft de toepassing van een hardheidsclausule of een besluit m.b.t. een geval waarin een verordening of regeling niet voorziet, tenzij bij een in het register genoemde bevoegdheid expliciet anders wordt gemeld.
- a.
Artikel 5 Portefeuille- of werkatelieroverstijgende onderwerpen
- 1.
Indien het onderwerp van mandaat meer dan één portefeuille of atelier aangaat, dient alvorens een besluit wordt genomen tussen betrokkenen overeenstemming te bestaan over de wijze van afdoening.
- 2.
Bij het ontbreken van overeenstemming legt de gemandateerde de zaak ter nadere besluitvorming voor aan de directie.
Artikel 6 Beperking ondertekeningsmandaat
- 1.
De gemandateerde maakt geen gebruik van de bevoegdheid tot ondertekening van stukken als:
- a.
de wens daartoe door of namens het bestuursorgaan kenbaar is gemaakt;
- b.
het formele correspondentie van het college of de burgemeester betreft aan de gemeenteraad, tenzij het betreft een spoedshalve toezending van vergaderstukken of stukken van algemene informatieve aard;
- c.
het stukken betreft waarvan ondertekening uit een oogpunt van representatie van de gemeente gewenst is;
- d.
zich na de beslissing van het bestuursorgaan nieuwe feiten voordoen of bekend worden als gevolg waarvan het besluit heroverweging verdient of aan het besluit alsnog bestuurlijke, politieke of andere zwaarwegende aspecten verbonden raken;
- e.
het betreft de formele verzending van besluiten van de gemeenteraad en brieven uitgaande van de gemeenteraad.
- a.
- 2.
In een geval als genoemd in het eerste lid onder a, b. en c. is een lid van het college (portefeuillehouder) bevoegd tot ondertekening.
Artikel 7 Ondertekeningsformule
- 1.
Een krachtens mandaat genomen besluit wordt door de gemandateerde als volgt ondertekend:
De burgemeester, / Het college van burgemeester en wethouders,
Namens deze/Namens het college,
4 witregels voor handtekening
Naam en functie bevoegde functionaris.
- 2.
Indien het mandaat uitsluitend betrekking heeft op ondertekening (ondertekeningsmandaat) vindt deze als volgt plaats:
Overeenkomstig het besluit van de burgemeester, / Overeenkomstig het besluit van het college van burgemeester en wethouders,
4 witregels voor handtekening
Naam en functie bevoegde functionaris.
Afdeling III Samenloop met volmacht en machtiging
Artikel 8 Toepasselijkheid
- 1.
De gemandateerde is tevens ge(vol)machtigd tot het verrichten van de met de gemandateerde beslisbevoegdheid samenhangende privaatrechtelijke rechtshandelingen of feitelijke handelingen.
- 2.
De gemandateerde is bevoegd de volmacht c.q. machtiging aan een ander te geven.
- 3.
Op volmacht en machtiging is deze regeling zo veel mogelijk van overeenkomstige toepassing.
Afdeling IV Slot- en overgangsbepalingen
Artikel 9 Wijziging wet- en overige regelgeving en organisatie
- 1.
De in deze regeling opgenomen mandaten worden geacht te zijn gewijzigd voor zoveel en op het tijdstip dat de hierin genoemde wetten, regelingen, beschikkingen en verordeningen zijn gewijzigd.
- 2.
Verleende mandaten en ondermandaten blijven van kracht na onderbrenging van een bevoegdheid bij een ander of nieuw organisatieonderdeel (taak volgt functie).
Artikel 10 Inwerkingtreding
- 1.
- 1.
De regeling treedt in werking op de eerste dag na die van de bekendmaking en werkt terug tot 1 januari 2017.
- 2.
Alsdan vervallen alle eerdere besluiten, hoe ook genaamd, van de colleges van burgemeester en wethouders of de burgemeesters , ieder voor zover bevoegd, van de gemeenten Schijndel, Sint Oedenrode en Veghel tot het op- of overdragen van bevoegdheden, met uitzondering van de besluiten waarbij bevoegdheden zijn op- of overgedragen aan:
a. de gemeenschappelijke regeling Belastingsamenwerking Oost Brabant (BSOB) te Oss;
b. de gemeenschappelijke regeling Omgevingsdienst Brabant Noord (ODBN) te Oss;
c. de Regiodirecteur Bureau Jeugdzorg Noord-Brabant Noordoost te Den Bosch;
d. de Directeur van de Gecertificeerde Instelling/BJZ voor onderdeel AMKH (Veilig Thuis) te Den Bosch.
Artikel 11 Citeertitel
Deze regeling kan worden aangehaald als "Mandaatregeling Meierijstad".
Aldus vastgesteld op 3 januari 2017
Burgemeester en wethouders van de gemeente Meierijstad
De secretaris,
Drs. M.G.C. Wilms-Wils RA
De burgemeester,
M.A. Fränzel MSc.
Bijlage 1 Register Algemeen
MANDAATREGELING MEIERIJSTAD - REGISTER ALGEMEEN (Vastgesteld bij 5e wijziging Mandaatregeling)
De mandaten opgenomen in dit register gelden voor alle functionarissen c.q werkateliers die in hun dagelijkse werk zijn belast met de betreffende werkzaamheden. Zie ook Mandaatregister per afzonderlijk werkatelier
AD=Algemeen Directeur TD= Themadirecteur DIR = Directie L= Leidinggevende atelier G=Griffier M = Medewerkers van het atelier /de ateliers die in hun dagelijkse werk zijn belast met de betreffende werkzaamheden. LET OP: Maak geen gebruik van mandaat in de gevallen genoemd in artikel 4 en 6 van de Mandaatregeling !
OMSCHRIJVING BEVOEGDHEID |
Betrokken orgaan |
afdoenings- en teken-mandaat |
Onder- mandaat |
Specifieke bepalingen |
k. het opzeggen van abonnementen op tijdschriften. |
BenW /Burg |
M |
Bepaling bij c. *het verstrekken van inlichtingen mag niet het karakter hebben van toezeggingen waaraan rechten kunnen worden ontleend. Toezeggingen kunnen uitsluitend schriftelijk door een bestuursorgaan (en niet door individuele leden daarvan) worden gedaan. *Legesverordening schrijft bij verlening van bepaalde diensten het heffen van leges voor. |
|
|
BenW |
M/G |
Bij contracten op het gebied van inkoop van diensten, leveringen en werken: budgethouder (tot € 5000,--) of medewerker werkatelier inkoop (vanaf € 5000,--) Zie 4 onder a1 en a2 . Bij overige contracten mandaat aan projectleider en medewerkers betreffende ateliers. Bij contracten met financiële gevolgen waarover nog niet eerder door het bevoegd orgaan of de bevoegde gemandateerde medewerker is besloten zie ook hierna onder 4 !!! Artikel 169, lid 4 van de Gemeentewet dient in acht genomen te worden (plicht tot informeren gemeenteraad over rechtshandelingen als de raad daarom vraagt of indien de uitoefening ingrijpende gevolgen kan hebben voor de gemeente). Geen mandaat als de raad zijn bedenkingen kenbaar maakt. Voor het formeel aanvaarden van een schenkingen, legaten e.d. aan de gemeente is instemming portefeuillehouder vereist. |
|
|
Burg. |
M/G |
Notaris en andere derden |
Contracten m.b.t inkoop van werken, leveringen en diensten worden ondertekend door de inkoopbevoegde medewerker (zie 4 onder a1 en a2 !) Van bevoegdheid mag geen gebruik worden gemaakt als de burgemeester of de portefeuillehouder de wens te kennen heeft gegeven van de bevoegdheid gebruik te willen maken. (zie mandaatregeling) Ondermandaat (volmacht) mogelijk aan notaris en andere derden voor bijv. het passeren van akten bij grondverkopen en vestiging zakelijke rechten. *De bevoegdheid van de griffier geldt als de raad besluit om de griffier de bevoegdheid te geven om op te treden als budgethouder voor het budget voor raadswerkzaamheden. Het nemen van beslissingen over privaatrechtelijke overeenkomsten is een zaak van het college (160 Gemeentewet) en de burgemeester is op grond van 171 van de Gemeentewet bevoegd de gemeente te vertegenwoordigen in en buiten rechten. |
|
BenW/B |
a 1: Budgethouder /M werkatelier inkoop)/G* a 2: L/G* M/G* |
Ad a1 Bevoegdheid tot het aangaan van verplichtingen m.b.t inkoop van werken, leveringen en diensten wordt gemandateerd aan:
De voorwaarden opgenomen in het Inkoopbeleid en –procedure zijn onverkort van toepassing. Aangaan verplichting alleen mogelijk bij voldoende, geoormerkt budget en eventuele limieten en beperkingen opgelegd bij of krachtens de Regeling budgethouders gemeente Meierijstad. Het aangaan van een verplichting door werkatelier inkoop geschiedt uitsluitend met instemming van de budgetverantwoordelijk projectleider of andere budgetverantwoordelijk medewerker van het betreffende werkatelier. Indien zij niet tot overeenstemming komen beslist de themaverantwoordelijke leidinggevende(zie inkoopbeleid). Mandaat aan externe projectleiders onder voorbehoud instemming themadirecteur * zie opmerking over bevoegdheid griffier onder 2
Ad a 4. bij inkoop geldt het hiervoor bepaalde onder 1 ) Ad b. mandaat alleen voor spoedeisende gevallen bij bedragen tot maximaal € 250,-- exclusief BTW (Bonnenboek). De opdracht-bon dient achteraf te worden geaccordeerd door leidinggevende. |
|
|
BenW/Burg. |
L//G*/M** |
De factuur moet overeenkomen met de verstrekte opdracht (zo niet: nieuwe of aanvullende opdracht) Akkoordverklaring zo mogelijk op basis van prestatieverklaring (bijv. in de vorm van foto, pakbon, opleveringsrapport, urenstaat).Bij verzamelfacturen checken bij de personen die de levering hebben geaccepteerd * zie opmerking over bevoegdheid griffier onder 2 ** akkoordverklaring van facturen voorbehouden is aan budgethouders, dan wel de door dezen op grond van de Regeling budgethouders gemeente Meierijstad aangewezen budget- of kredietbeheerders. |
|
|
BenW |
L/G* |
* zie opmerking over bevoegdheid griffier onder 2 |
|
|
Heffings- en invorderings ambtenaar aangewezen door het college |
* |
* Zie afzonderlijk mandaatbesluit van Heffings- en invorderingsambtenaar en mandaat aan BSOB |
|
|
BenW |
L of door DIR aange- wezen projectleider of andere budgetverantwoordelijke) |
M (directievoerder) |
Ad b. bestekwijzigingen en meer/minderwerk dienen binnen de bestuurlijke opdracht van het college te vallen. Ondermandaat mogelijk met inachtneming aanwijzingen verstrekker ondermandaat |
|
BenW |
M |
Ad a 1. Mandaat geldt voor de gevallen waarin het beleid voor incidentele subsidieverlening expliciet (d.w.z. inclusief subsidiebedrag) is vastgesteld. Een raadsbesluit tot beschikbaarstelling van een krediet wordt geacht expliciet beleid te bevatten. Als er geen sprake is van een expliciet vastgesteld beleid mag alleen gebruik gemaakt worden van het mandaat na instemming van de portefeuillehouder. Halfjaarlijks wordt de portefeuillehouder(s) een overzicht verstrekt van de met mandaat verleende/geweigerde subsidies. Ad b. 1. Subsidiebesluiten betreffende: Wijk- en dorpsraden, Gemeenschapshuizen, Sport en cultuur, Onderwijs en Jeugd (m.u.v. besluiten o.g.v. de Onderwijshuisvestingverordening), jeugdwerk/jeugdvakantieactiviteiten, Welzijn en maatschappelijk werk worden gemandateerd aan de medewerkers van het werkatelier secretariële en administratieve ondersteuning die belast zijn met het nemen van subsidiebesluiten. Voorwaarde bij besluiten tot verlening (of vaststelling zonder voorafgaande verlening) is dat de subsidie gelijk is aan de subsidie opgenomen de door het college vast te stellen subsidiestaat. Voorts dient de besluitvorming plaats te vinden met instemming van de medewerkers die verantwoordelijk zijn voor het beleid. In afwijking van het hiervoor bepaalde worden de subsidiebe- sluiten m.b.t. de hierna genoemde volgende instellingen op het gebied van Kunst en cultuur en Welzijn(Jeugdzorg) gemandateerd aan respectievelijk de beleidsmedewerkers kunst en cultuur van het atelier Sport, kunst en cultuur en beleidsmedewerker sociaal domein: Kunst en cultuur: Bibliotheek, Kunststichting Sint Oedenrode, Mariendael, Stichting Kunstgroep de Compagnie,Theater Blauwe kei, Cultuur Haven Veghel, Stichting Phoenix cultuur (waaronder Marktplaats cultuureducatie en CMK regeling),Stichting Fabriek Magnifique, Spectrum Schijndel, Harmonie Cecilia Schijndel,KEG, kunst culturele evenementen Schijndel,Lokale omroep (Slovu, Los, en TV Meierij) Welzijn (jeugdzorg) Ons Welzijn, Lumens Sint-Oedenrode, Welzijn de Meierij, Juvans Schijndel Voorwaarde is dat portefeuillehouder moet instemmen. Ad b2. M.b.t. subsidiebesluiten voor Monumenten en erfgoed wordt de bevoegdheid gemandateerd aan de vergunningverleners van VTH, onder de voorwaarde dat de aanvraag ter advisering wordt voorgelegd aan de bevoegde commissie en dat het besluit conform het advies van die commissie is. Ad b3 Voor subsidies krachtens regionale en gemeenschappelijke regelingen geldt alleen tekenmandaat. Ad d. Er dient voldoende budget te zijn voor de tegenprestatie van de gemeente die eventueel bij het subsidiebesluit wordt geëist. |
|
|
BenW/Burg |
M |
||
|
BenW |
M |
Opmerking m.b.t. Wet Bag en huisnummering: zie registers gegevensbeheer en VTH |
|
|
BenW |
M |
||
|
BenW |
M |
||
|
Raad (del)/BenW/Burg. |
M |
||
|
Raad (del)/BenW/Burg. BenW Raad/(del) BenW / Burg |
M |
b. Instemming van portefeuillehouder noodzakelijk c. Bevoegd is de medewerker die ook bevoegd is om te beslissen op het onderliggende verzoek, |
|
|
Raad (del)/BenW/Burg. |
a. L/M b. M c. M d. L (juridische zaken) e. M (jur. zaken) f en g. M (jur. zaken) |
g. Bevoegdheid ziet ook op het aangaan van de uit de procedure voortvloeiende financiële verplichtingen. |
|
|
Raad/BenW /Burg |
Burg/AD/TD/L |
**Zie specifieke regels opgenomen in de beleidsregels over het intern klachtrecht. |
|
|
Raad (del)/ BenW/Burg. |
M |
||
|
BenW/Burg. |
L M |
Tot de bevoegdheid behoren alle handelingen zoals de oplegging van een last en voorafgaande handelingen (o.a. constatering overtreding, sommering tot het staken van strijdig gebruik en aanvraag legalisatie). |
|
|
BenW./B |
M |
||
|
Bijlage bij register Algemeen (onder-)mandaten m.b.t. personele zaken
BenW = college van burgemeester en wethouders AD = Algemeen directeur THD = Themadirecteur Daar waar in dit schema een bevoegdheid tot het nemen van besluiten over medewerkers wordt gelegd bij een leidinggevende, wordt deze bevoegdheid met betrekking tot de persoon van de leidinggevende zelf gemandateerd aan THD. Voor gelijkluidende besluiten m.b.t. de rechtspositie van de THD geldt dan dat de AD bevoegd is en voor gelijkluidende besluiten m.b.t. de rechtspositie van de AD geldt dat het college bevoegd blijft. Een en ander, tenzij anders gemeld. Bijv. Besluiten m.b.t. Keuzepensioen: Leidinggevende beslist over medewerkers, THD besluit over de leidinggevende, de AD over de THD en het college over de AD. Uitzonderingen:
- -
Beoordeling AD: (burgemeester en portefeuillehouder Personeel en organisatie i.p.v. college)
- -
reis- en verblijfkosten AD (portefeuillehouder Personeel en organisatie i.p.v. college),
- -
koop/verkoop vakantie-uren AD (portefeuillehouder Personeel en organisatie i.p.v. college) en
- -
uitvoering IKB en tegemoetkoming in de kosten van de zorgverzekering: Deze bevoegdheden blijven in alle gevallen bij leidinggevende van het werkatelier personeels- en salarisadministratie
- Benoeming en ontslag themadirecteuren: door college (i.p.v. AD)
Onderwerp
B&W
AD
THD
Leidinggevende
Besluiten m.b.t. openstelling vacature
X
Besluiten m.b.t. inhuur tijdelijk personeel
X
Besluiten m.b.t. benoeming medewerkers
X
Besluiten m.b.t. beoordeling medewerkers
X
Benoeming (B)ABS
X (L. burgerzaken)
1:2a t/m 1:2c CAR-UWO
Stage-overeenkomst, werkervaringsplaats, aanstellingen op grond van de banenafspraak
X
2:1B, lid 1 CAR-UWO
Plaatsing in andere functie
X
2:1B, lid 2, onder a CAR-UWO
Tijdelijk andere werkzaamheden verrichten
X
2:1B, lid 2, onder b en c CAR-UWO
Tijdelijk werken buiten de vastgestelde werktijden, beschikbaar zijn buiten de vastgestelde werktijden
X
2:7, 2:7a CAR-UWO
Aanpassing arbeidsduur
X
3:3, 3:4, lid 1 CAR-UWO
Vaststelling salaris, salarisverhoging
X
3:8 t/m 3:10 CAR-UWO
Functioneringstoelage, arbeidsmarkttoelage, waarnemingstoelage
X
3:11 t/m 3:24 CAR-UWO
Toelagen en uitkeringen personeel
X
3:25 en 3:26 CAR UWO
Tegemoetkoming in de kosten van de zorgverzekering
X (L personeels- en salarisadmin.)
3:27 t/m 3:35 CAR-UWO
Uitvoering IKB
X (L personeels- en salarisadmin.)
3:36 CAR-UWO
Verkoop vakantie-uren
X
4:1 CAR-UWO
Besluit indeling functies in standaardregeling of bijzondere regeling
X
4:2, 4:4 CAR-UWO
Afspraken maken over werktijden, verlof en planning van werkzaamheden, vaststelling werktijden
X
6:1 t/m 6:2:6 CAR-UWO
Verlenen vakantie, overschrijden arbeidsduur, intrekken vakantie
X
6:4 t/m 6:4:3 CAR-UWO
Buitengewoon verlof, langdurend zorgverlof, vakbondsverlof, kortdurend zorgverlof
X
6:4:5 t/m 6:4:5a CAR-UWO
Overige redenen buitengewoon verlof
X
6:5 t/m 6:8 CAR-UWO
Ouderschapsverlof, zwangerschaps- en bevallingsverlof, adoptie- en pleegzorgverlof
X
6:9 t/m 6:11 CAR-UWO
Onbetaald verlof
X
Hoofdstuk 7 CAR-UWO m.u.v. 7:2:6 en 7:14 t/m 7:16 CAR-UWO
Bedrijfsgeneeskundige begeleiding, aanspraken tijdens ziekte
X
7:2:6 CAR-UWO
Buitendienststelling
X
7:14 t/m 7:16 CAR-UWO
Sancties, herplaatsing in passende arbeid
X
8:1 CAR-UWO
Ontslag op eigen verzoek (inclusief keuzepensioen)
X
8:2 CAR-UWO
Ontslag wegens bereiken AOW-gerechtigde leeftijd
X
8:3 CAR-UWO
Ontslag wegens reorganisatie
X
8:4 CAR-UWO
Ontslag wegens volledige arbeidsongeschiktheid
X
8:5 CAR-UWO
Ontslag wegens gedeeltelijke arbeidsongeschiktheid
X
8:6 CAR-UWO
Ontslag wegens onbekwaamheid of ongeschiktheid
X
8:7 CAR-UWO
Ontslag wegens ‘kleine ontslaggronden
X
8:8 CAR-UWO
Overige ontslaggronden
X
8:9 CAR-UWO
Ontslag na bekleding publieke functie
X
8:12 CAR-UWO
Ontslag uit tijdelijke aanstelling of tijdelijke urenuitbreiding
X
8:13 CAR-UWO
Ontslag als disciplinaire straf
X
8:15:1 CAR-UWO
Schorsing als ordemaatregel
X
Hoofdstuk 10d CAR-UWO
Boventalligverklaring
X
10d:4 CAR-UWO
Rechten bij ontslag op grond van artikel 8:8 CAR-UWO
X
10d:8 t/m 10d:10 CAR-UWO
Re-integratie bij ontslag op grond van artikel 8:6 CAR-UWO
X
10d:11 e.v. CAR-UWO
Start Van werk naar werk-traject
X
10d:15 t/m 10d:24 CAR-UWO
Uitvoering Van werk naar werk-traject
X
12:1:3 CAR-UWO
Aanwijzen secretaris en plv. secretaris commissie voor GO en ter beschikking stellen van verder personeel voor het secretariaat
X
12:1:4 CAR-UWO
Mededeling omtrent CAR-UWO
X
15:1:e CAR-UWO
Goedkeuring nevenwerkzaamheden
X
15:1:19 CAR-UWO
Verbod betreden arbeidsterrein
X
15:1:23 CAR-UWO
Vergoeden van schade
X
15:1:24 CAR-UWO
Toestemming gebruik eigen motorrijtuig
X
15:1:26 CAR-UWO
Volgen van een opleiding
X
16:1:2, lid 1a CAR-UWO
Schriftelijke berisping
X
16:1:2, lid 1b CAR-UWO
Werk buiten normale werktijden zonder of tegen lagere vergoeding
X
16:1:2, lid 1c CAR-UWO
Vermindering vakantie
X
16:1:2, lid 1d CAR-UWO
Geldboete
X
16:1:2, lid 1e CAR-UWO
Niet-betaling salaris
X
16:1:2, lid 1f CAR-UWO
Bevriezen salaris
X
16:1:2, lid 1g CAR-UWO
Vermindering salaris
X
16:1:2, lid 1h CAR-UWO
Plaatsing in andere betrekking als disciplinaire maatregel
X
16:1:2, lid 1i CAR-UWO
Schorsing als disciplinaire straf
X
17:4 e.v. CAR-UWO
Persoonlijk Ontwikkelingsplan, functioneringsgesprek
X
17:5 CAR-UWO
Aanwijzen interne of externe loopbaanadviseur
X
Interne richtlijn beloning
Toekenning extra periodiek
X
Interne richtlijn beloning
Bevordering naar functieschaal
X
Interne richtlijn beloning
Gratificatie
X
Interne richtlijn beloning
Toekennen attentie
X
2, 3 Regeling Generatiepact
Goedkeuren aanvragen voor deelname of verdere vermindering arbeidsduur
X
6.3, 6.4 Sociaal statuut
Herhaalde plaatsing, bevordering flexibiliteit en mobiliteit
X
8, 9 Regeling melding vermoeden misstanden
Ontvangstbevestiging zenden, onderzoek instellen
X
1, lid 1 onder f Regeling melding vermoeden misstanden
Benoeming vertrouwenspersonen
X
Bijlage 2 Register VTH
MANDAATREGELING MEIERIJSTAD - REGISTER WERKATELIER VTH (Vastgesteld bij 5e wijziging Mandaatregeling)
AD=Algemeen Directeur TD= Themadirecteur DIR = Directie L= Leidinggevende atelier G=Griffier M = Medewerkers van het atelier /de ateliers die in hun dagelijkse werk zijn belast met de betreffende werkzaamheden. Maak geen gebruik van mandaat in de gevallen genoemd in de Mandaatregeling !
OMSCHRIJVING BEVOEGDHEID |
Betrokken orgaan |
afdoenings- en teken-mandaat |
Onder-mandaat |
Specifieke bepalingen |
|
BenW |
ODBN/M |
|
Bij meervoudige aanvragen adviseert de ODBN over de in de aanvraag begrepen activiteit milieu. De besluitvorming over het al dan niet verlenen van de vergunning geschiedt door Meierijstad. Omgevingsvergunningen met enkel de activiteit milieu (ook OBM en milieuneutraal) worden afgehandeld door de ODBN. Zo ook besluitvorming inzake (vormvrije)mer; besluit aanvullen aanmeldingsnotitie-mer, besluit geen mer en/of besluit mer, |
|
BenW |
ODBN/M |
|
|
|
BenW |
M |
|
Ad b. Voor het besluiten op aanvragen om een huisnummer die niet samenhangen met een omgevingsvergunningplichtige activiteit bouwen of slopen: zie register Werkatelier Gegevensbeheer. Voor besluiten betreffende naamgeving: zie register Gebiedsontwikkeling |
|
BenW/Burg |
M |
|
|
|
Burg |
M |
|
|
|
Burg |
M |
|
|
|
Burg |
M |
|
|
|
Burg |
M |
|
|
|
Burg |
M |
|
|
|
BenW/Burg |
M (BOA’s en Markt-meesters). |
politie en personeel van sleepbedrijf |
Zie ook register van het Werkatelier Bedrijven voor de mandatering van de bevoegdheid op grond van de Wegsleepverordening aan de onder dat atelier vallende marktmeesters. |
|
a.BenW/Burg.
b.BenW/Burg |
a.L/ODBN*
b.M/ODBN * |
|
a. Tot de bevoegdheid behoren alle aan de oplegging van een last voorafgaande handelingen (o.a. constatering overtreding, sommering tot het staken van strijdig gebruik en aanvraag legalisatie). b. Voorafgaand aan een (definitief) handhavingsbesluit dient ODBN een voorgenomen handhavingsbesluit (lastgeving en invorderingsbeschikking) voor te leggen aan een M VTH van Meierijstad. *Mandaat ODBN betreft taken op het gebied van toezicht en handhaving op grond van milieuwetgeving, Bouwbesluit en Wabo. |
|
Burg/BenW |
ODBN/M(juridisch medewerker) |
|
Toelichting: De ODBN vertegenwoordigt de gemeente in procedures (incl. bezwaar) en bereidt de besluitvorming op bezwaarschriften geheel voor m.b.t. de tot aan de ODBN toegewezen taken. De beslissing op het bezwaarschrift geschiedt niet door de ODBN maar door het bestuursorgaan of M van VTH. (zie Register Algemeen voor mandaat voor het nemen van beslissingen op bezwaarschriften). |
Bijlage 3 Register Vastgoedbeheer
MANDAATREGELING MEIERIJSTAD - REGISTER WERKATELIER VASTGOEDBEHEER (Vastgesteld bij 3e wijziging Mandaatregeling)
AD=Algemeen Directeur TD= Themadirecteur DIR = Directie L= Leidinggevende atelier G=Griffier M = Medewerkers van het atelier /de ateliers die in hun dagelijkse werk zijn belast met de betreffende werkzaamheden. Maak geen gebruik van mandaat in de gevallen genoemd in de Mandaatregeling !
OMSCHRIJVING BEVOEGDHEID |
Betrokken orgaan |
afdoenings- en teken-mandaat |
Onder-mandaat |
Specifieke bepalingen |
|
BenW |
L |
|
|
|
BenW |
L |
|
|
|
BenW |
M |
|
Mandaat alleen na instemming portefeuillehouder Opmerking: voor soortgelijke besluiten betreffende gemeentelijke gronden: zie register werkatelier Grondzaken. |
|
BenW |
M |
|
Opmerking: voor soortgelijke besluiten betreffende gemeentelijke gronden: zie register werkatelier Grondzaken. |
Bijlage 4 Register Openbaar gebied
MANDAATREGELING MEIERIJSTAD – REGISTER WERKATELIER OPENBAAR GEBIED (Vastgesteld bij 3e wijziging Mandaatregeling)
AD=Algemeen Directeur TD= Themadirecteur DIR = Directie L= Leidinggevende atelier G=Griffier M = Medewerkers van het atelier /de ateliers die in hun dagelijkse werk zijn belast met de betreffende werkzaamheden. Maak geen gebruik van mandaat in de gevallen genoemd in de Mandaatregeling !
Omschrijving bevoegdheid |
Betrokken orgaan |
Afdoenings- en teken-mandaat |
Onder-mandaat |
Specifieke bepalingen |
|
1. |
Gevonden zaken: Het nemen van alle besluiten bedoeld in de artikelen 5:5 t/m 5:12 van het Burgerlijk Wetboek m.b.t. gevonden zaken, voor zover betrekking hebbende op (brom-)fietsten en zwerfdieren. (besluiten m.b.t. overige gevonden zaken bij Atelier KCC |
Burg. |
M |
||
2. |
Besluiten tot het inzetten van personeel, materiaal, materieel en externe diensten in het kader van de functionaliteit en veiligheid van de openbare ruimte. |
BenW |
M(storings coördinator) |
De dienstdoende storingscoördinator heeft mandaat binnen de bestaande (raam)contracten. Voor opdrachtvertrekking buiten bestaande contracten reikt de bevoegdheid tot een bedrag van € 5000,-- |
|
3. |
Besluiten m.b.t. aanvragen (waaronder ambtshalve) om verkeersbesluiten |
BenW |
M |
||
4. |
Het treffen van tijdelijke verkeersmaatregelen als bedoeld in artikel 34 van het Besluit administratieve bepalingen wegverkeer. |
BenW |
M |
||
5. |
Bevoegdheden m.b.t. de aanstelling van verkeersregelaars en –brigadiers. |
Burg. |
M |
||
6. |
Besluiten m.b.t. ontheffingen op grond van artikel 149 Wegenverkeerswet en artikel 87 RVV (inclusief besluiten m.b.t. ontheffingen voor bijzondere transporten. |
BenW |
M |
RDW |
Ondermandaat ontheffingen bijzonder transport mogelijk aan Rijksdienst voor het wegverkeer |
7. |
Besluiten m.b.t. ontheffingen Afvalstoffenverordening. |
BenW |
M |
||
8. |
Besluiten m.b.t. aanvragen om parkeervergunningen als bedoeld in de parkeerverordening. |
BenW |
M |
Bijlage 5 Register Heffing en invordering
MANDAATREGELING MEIERIJSTAD – REGISTER WERKATELIER HEFFING EN INVORDERING (Vastgesteld bij 3e wijziging Mandaatregeling)
AD=Algemeen Directeur TD= Themadirecteur DIR = Directie L= Leidinggevende atelier G=Griffier M = Medewerkers van het atelier /de ateliers die in hun dagelijkse werk zijn belast met de betreffende werkzaamheden. Maak geen gebruik van mandaat in de gevallen genoemd in de Mandaatregeling !
Omschrijving bevoegdheid |
Betrokken orgaan |
Afdoenings- en teken-mandaat |
Onder-mandaat |
Specifieke bepalingen |
|
Besluiten m.b.t. administratief beroep tegen besluiten als bedoeld in artikel 26 van de Invorderingswet en 255 van de Gemeentewet wet op aanvragen om kwijtschelding gemeentelijke belastingen |
BenW |
Invorderingsambtenaar |
De bevoegdheid om te besluiten op aanvragen om kwijtschelding is door heffings- en invorderingsambtenaar bij afzonderlijk besluit gemandateerd aan medewerkers van werkatelier Heffing- en invordering. |
||
Bijlage 6 Register Financiële administratie
MANDAATREGELING MEIERIJSTAD - REGISTER WERKATELIER FINANCIËLE ADMINISTRATIE (Vastgesteld bij 3e wijziging Mandaatregeling)
AD=Algemeen Directeur TD= Themadirecteur DIR = Directie L= Leidinggevende atelier G=Griffier M = Medewerkers van het atelier /de ateliers die in hun dagelijkse werk zijn belast met de betreffende werkzaamheden. Maak geen gebruik van mandaat in de gevallen genoemd in de Mandaatregeling !
Omschrijving bevoegdheid |
Betrokken orgaan |
Afdoenings- en teken-mandaat |
Onder-mandaat |
Specifieke bepalingen |
|
Besluiten m.b.t. afwikkeling van aansprakelijkheidsstellingen van gemeente door derden. |
BenW |
M |
Bijlage 7 Register Financieel beleid en advisering
MANDAATREGELING MEIERIJSTAD - REGISTER FINANCIEEL BELEID EN ADVISERING (Vastgesteld bij 3e wijziging Mandaatregeling)
AD=Algemeen Directeur TD= Themadirecteur DIR = Directie L= Leidinggevende atelier G=Griffier M = Medewerkers van het atelier /de ateliers die in hun dagelijkse werk zijn belast met de betreffende werkzaamheden. Maak geen gebruik van mandaat in de gevallen genoemd in de Mandaatregeling !
Omschrijving bevoegdheid |
Betrokken orgaan |
Afdoenings- en teken-mandaat |
Onder-mandaat |
Specifieke bepalingen |
|
1. |
Besluiten ter zake van: |
BenW |
M |
Uitoefening bevoegdheden dient plaats te vinden met inachtneming Treasurybeleid. Binnen 5 werkdagen dient van besluiten een afschrift aan de portefeuillehouder te worden verstrekt. |
|
a. |
het voorzien in vaste financieringsmiddelen. |
||||
b. |
het aantrekken en uitzetten van vlottende geldmiddelen. |
||||
c. |
het aangaan van rekening-courantovereenkomsten met banken en gesubsidieerde instellingen. |
||||
d. |
vervroegde aflossing van door en aan de gemeente verstrekte geldleningen Onder de besluiten wordt tevens begrepen het formeel afwikkelen van overeenkomsten voortvloeiende uit deze besluiten. |
||||
2. |
Alle bevoegdheden ter uitvoering van de Hypotheekregeling Ambtenaren van de voormalige gemeente Sint-Oedenrode.( o.a. brieven met saldobevestigingen, informatie m.b.t. extra aflossing, opstellen van afrekeningen naar de notaris bij het oversluiten van hypotheken, verzoeken om toepassing van de regeling e.d) |
BenW |
M |
Het betreft hier de uitvoering van de regeling die in 2002 buiten werking is gesteld en die alleen nog geldt voor al verstrekte hypothecaire leningen. |
Bijlage 8 Register Uitkeringsadministratie
MANDAATREGELING MEIERIJSTAD - REGISTER WERKATELIER UITKERINGSADMINISTRATIE (Vastgesteld bij 3e wijziging Mandaatregeling)
AD=Algemeen Directeur TD= Themadirecteur DIR = Directie L= Leidinggevende atelier G=Griffier M = Medewerkers van het atelier /de ateliers die in hun dagelijkse werk zijn belast met de betreffende werkzaamheden. Maak geen gebruik van mandaat in de gevallen genoemd in de Mandaatregeling !
Omschrijving bevoegdheid |
Betrokken orgaan |
Afdoenings- en teken-mandaat |
Onder-mandaat |
Specifieke bepalingen |
|
1. |
Besluiten op het gebied van de WMO, SOCIALE ZAKEN en JEUGDWET |
BenW |
M |
Zie register Toegang voor concrete omschrijving bevoegdheden m.b.t. genoemde besluiten |
|
2. |
Besluit m.b.t. het terugvorderen bij niet voldoen aan een aflossingsverplichting op grond van de Participatiewet, IOAW, IOAZ, WI, Bbz-2004 en uit onverschuldigde betaling en WWB. |
BenW |
M |
Zie register Toegang voor concrete omschrijving bevoegdheden m.b.t. genoemde besluiten |
|
3. |
Het besluiten tot het buiten invordering stellen/kwijtschelden van vorderingen voortvloeiende uit de Participatiewet, IOAW, IOAZ, WI, Bbz-2004 en uit onverschuldigde betaling; |
Zie register Toegang voor concrete omschrijving bevoegdheden m.b.t. genoemde besluiten |
|||
4. |
Het verstrekken van voorschotten op uitkeringen op grond van de Participatiewet, IOAW en IOAZ |
Zie register Toegang voor concrete omschrijving bevoegdheden m.b.t. genoemde besluiten |
Bijlage 9 Register Toegang
MANDAATREGELING MEIERIJSTAD - REGISTER WERKATELIER TOEGANG (Vastgesteld bij 5e wijziging Mandaatregeling)
AD=Algemeen Directeur TD= Themadirecteur DIR = Directie L= Leidinggevende atelier G=Griffier M = Medewerkers van het atelier /de ateliers die in hun dagelijkse werk zijn belast met de betreffende werkzaamheden. Maak geen gebruik van mandaat in de gevallen genoemd in de Mandaatregeling !
OMSCHRIJVING BEVOEGDHEID |
Betrokken orgaan |
afdoenings- en teken-mandaat |
Onder-mandaat |
Specifieke bepalingen |
|
BenW |
M(klantmanagers) |
|
Medewerkers Uitkeringsadministratie die belast zijn met deze werkzaamheden zijn bevoegd het besluit in opdracht van de klantmanager te ondertekenen. |
|
BenW |
a,c,d,e: BenW Den Bosch b. Directeur dienst Publiekszaken van de gemeente Den Bosch |
a,d en e: M. gemeente Den Bosch |
|
|
BenW |
M (klant managers |
|
|
|
BenW |
a t/m k: M (klantmanagers)
l: M (Klantmanagers/ medew. fin adm.) m en o: M (juridisch medew.r)
n: L en M (klantmanager)
p:.M (medew. Fin. Adm). |
|
Ad f: Klantmanager is bevoegd mits wordt gehandeld met instemming van leidinggevende als het bedrag hoger is dan €6000,-- .
Ad l: Besluiten op grond van de bevoegdheden onder l. worden genomen door de klantmanagers of medewerker(s) van de financiële administratie die belast zijn met deze werkzaamheden. Voorwaarde voor besluitvorming is dat de besluiten bij bedragen vanaf € 6000,--niet mogen worden genomen zonder instemming van de leidinggevende. Ad n: Klantmanager is bevoegd mits wordt gehandeld met instemming leidinggevende. |
|
BenW |
M |
|
Medewerkers Uitkeringsadministratie die belast zijn met deze werkzaamheden zijn bevoegd te besluiten. Voorwaarde is dat de besluiten niet mogen worden genomen zonder of in afwijking van het advies van de klantmanagers of medewerkers basisteam jeugd en gezin. |
|
B&W |
M (klantmanager/juridisch medewerkers*) Directeur Ons Welzijn/ Teamlid basisteam Jeugd en Gezin |
|
* mandaat M geldt voor de gevallen dat de besluiten door de medewerkers uitkeringsadministratie worden genomen. De door de colleges van de voormalige gemeenten Veghel en Sint Oedenrode aan de directeur van Ons Welzijn verleende mandaten ter uitvoering van de Jeugdwet blijven van kracht. |
|
B&W |
M (Consulent Jeugd Directeur Ons Welzijn/ Teamlid basisteam Jeugd en Gezin |
|
Functionaris dient te beschikken over een VOG niet ouder dan 2 jaar en te voldoen aan alle wettelijke kwaliteitseisen . De door de colleges van de voormalige gemeenten Veghel en Sint Oedenrode aan de directeur van Ons Welzijn verleende mandaten ter uitvoering van de Jeugdwet blijven van kracht. |
|
Burg/BenW |
M(klantmanager/ juridisch adviseur) |
|
|
Bijlage 10 Register Gebiedsontwikkeling planologie
MANDAATREGELING MEIERIJSTAD - REGISTER WERKATELIER GEBIEDSONTWIKKELING EN PLANOLOGIE (Vastgesteld bij 5e wijziging Mandaatregeling)
AD=Algemeen Directeur TD= Themadirecteur DIR = Directie L= Leidinggevende atelier G=Griffier M = Medewerkers van het atelier /de ateliers die in hun dagelijkse werk zijn belast met de betreffende werkzaamheden. Maak geen gebruik van mandaat in de gevallen genoemd in de Mandaatregeling !
OMSCHRIJVING BEVOEGDHEID |
Betrokken orgaan |
afdoenings- en teken-mandaat |
Onder-mandaat |
Specifieke bepalingen |
|
BenW |
L |
|
|
|
BenW |
L |
|
|
|
BenW |
M |
|
Mandaat wordt verleend onder de voorwaarde dat het advies van de op grond van de verordening ingeschakelde adviseur wordt gevolgd. Bij aanvragen die kennelijk niet-ontvankelijk of kennelijk ongegrond zijn geldt deze voorwaarde niet. |
|
BenW |
M |
|
Positieve reactie alleen met mandaat mogelijk indien het plan past in de meest recente structuurvisie |
|
BenW |
M |
|
|
|
BenW |
L |
|
|
|
BenW |
M |
|
Ad a. Voorwaarden: instemming portefeuillehouder en uitsluitend op advies van monumentencommissie Opmerking: Vergunningverlening, toezicht en handhaving ondergebracht bij VTH |
|
Burg/BenW |
M(juridisch adviseur) |
|
|
|
Burg/BenW |
M |
|
Mandaat wordt verleend onder de voorwaarde dat eerst advies van de deskundig adviseur zoals ODBN of regioarcheoloog wordt ingewonnen en dit advies wordt gevolgd. Let op: Bevoegdheden gemeenteraad zijn niet begrepen in dit mandaat |
|
BenW |
M |
|
Op voorwaarde van instemming door de portefeuillehouder en na positief advies van commissie naamgeving of, zolang deze niet is ingesteld, vergelijkbare andere deskundigen. |
Bijlage 11 Register Bedrijven
MANDAATREGELING MEIERIJSTAD - REGISTER WERKATELIER BEDRIJVEN (Vastgesteld bij 3e wijziging Mandaatregeling)
AD=Algemeen Directeur TD= Themadirecteur DIR = Directie L= Leidinggevende atelier G=Griffier M = Medewerkers van het atelier /de ateliers die in hun dagelijkse werk zijn belast met de betreffende werkzaamheden. Maak geen gebruik van mandaat in de gevallen genoemd in de Mandaatregeling !
Omschrijving bevoegdheid |
Betrokken orgaan |
Afdoenings- en teken-mandaat |
Onder-mandaat |
Specifieke bepalingen |
|
WEGSLEEPVERORDENING MEIERIJSTAD Besluiten m.b.t. de uitvoering van de Wegsleepverordening Meierijstad. |
BenW |
Marktmeesters). |
politie en personeel van sleepbedrijf |
Zie ook register van het Werkatelier VTH voor de mandatering van deze bevoegdheid aan de onder dat atelier vallende Boa’s. |
Bijlage 12
Register Grondzaken (Vastgesteld bij 5e wijziging Mandaatregeling)
AD=Algemeen Directeur TD= Themadirecteur DIR = Directie L= Leidinggevende atelier M = Medewerkers atelier die zijn belast met de betreffende werkzaamheden. Maak geen gebruik van mandaat in de gevallen genoemd in de Mandaatregeling !
OMSCHRIJVING BEVOEGDHEID |
Betrokken orgaan |
afdoenings- en teken-mandaat |
Onder-mandaat |
Specifieke bepalingen |
|
BenW |
M |
|
|
|
BenW |
M |
|
Mandaat als wordt voldaan aan de criteria die zijn opgenomen in de Nota grondzaken en algemene voorwaarden. Als moet worden afgeweken van de criteria geldt de voorwaarde van dat de portefeuillehouder moet instemmen met het voorgenomen besluit. . |
|
BenW |
M |
|
Als in het besluit van het college de aankoopprijs nog niet is begrepen alleen mandaat na instemming portefeuillehouder. |
|
BenW |
M |
|
Bevoegdheid tot vestiging en opzeggen zakelijk recht op gemeentelijk eigendom alleen mogelijk na instemming portefeuillehouder. Opmerking: voor soortgelijke besluiten betreffende gemeentelijk vastgoed (gebouwen); zie register werkatelier Vastgoedbeheer |
|
BenW |
M |
|
Opmerking: voor soortgelijke besluiten betreffende gemeentelijk vastgoed (gebouwen); zie register werkatelier Vastgoedbeheer |
Bijlage 13 Register Gegevensbeheer (Vastgesteld bij 5e wijziging Mandaatregeling)
AD=Algemeen Directeur TD= Themadirecteur DIR = Directie L= Leidinggevende atelier M = Medewerkers atelier die zijn belast met de betreffende werkzaamheden. Maak geen gebruik van mandaat in de gevallen genoemd in de Mandaatregeling !
OMSCHRIJVING BEVOEGDHEID |
Betrokken orgaan |
afdoenings- en teken-mandaat |
Onder-mandaat |
Specifieke bepalingen |
|
BenW |
M |
|
Instemming van werkatelier VTH met voorgenomen besluit is vereist Opmerking: Besluiten zijn gemandateerd aan werkatelier VTH in de gevallen waarin sprake is van omgevingsvergunningplichtige activiteiten bouwen en/of slopen. |
|
|
|
|
|
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl