Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR609762
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR609762/1
Regeling vervallen per 25-03-2022
Verordening auditcommissie Weesp december 2014
Geldend van 02-05-2018 t/m 24-03-2022 met terugwerkende kracht vanaf 17-12-2014
Intitulé
Verordening auditcommissie Weesp december 2014Tekstplaatsing
De raad van de gemeente Weesp;
Gelezen het voorstel van de griffie
Gezien relevante wet- en regelgeving
BESLUIT:
Verordening Auditcommissie Weesp december 2014
Artikel 1 Taak
De taak van de commissie is
- a.
het jaarlijks formulieren van een opdracht aan de accountant voor de controle van de jaarrekening.
- b.
het onderzoeken van de ontwerprekening en verantwoording met alle daarbij behorende stukken welke door de gemeenteraad dienen te worden vastgesteld, teneinde de gemeenteraad daaromtrent te adviseren;
- c.
het ontwikkelen van werkwijzen voor de controlerende taak van de raad, tevens nadere invulling geven aan bijvoorbeeld opzet en inrichting van de Brap.
Artikel 2 Samenstelling
-
1. De commissie bestaat uit drie of vier stemhebbende leden, zijnde raads- of commissieleden en bestaat verder uit maximaal drie adviserende leden, zijnde de griffier, de portefeuillehouder financiën, en of de gemeentesecretaris, óf de concerncontroller, of een vertegenwoordiger van de rekenkamer(commissie).
-
2. Een van de stemhebbende leden fungeert als voorzitter van de commissie.
-
3. Alle leden van de commissie worden benoemd door de raad.
Artikel 3 De voorzitter
De voorzitter draagt zorg voor het tijdig en periodiek bijeen roepen van de commissie, het leiden van de vergaderingen, het bewaken van de uitgangspunten en werkwijzen en het bevorderen van een heldere besluitvorming.
Artikel 4 Slotbepalingen
-
1. Deze verordening kan worden aangehaald als Verordening Auditcommissie Weesp december 2014.
-
2. Deze verordening treedt in werking per direct onder gelijktijdige intrekking van de verordening Auditcommissie 2012.
Ondertekening
Aldus vastgesteld in de openbare vergadering van 17 december 2014
De raad voornoemd,
Mw. M. Walrave,
griffier
B.J. van Bochove,
voorzitter
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl