Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR607912
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR607912/1
Regeling vervallen per 22-12-2023
Besluit van de gemeenteraad van de gemeente Oldenzaal houdende regels omtrent het presidium Protocol presidium raad Oldenzaal 2018
Geldend van 08-02-2018 t/m 21-12-2023
Intitulé
Besluit van de gemeenteraad van de gemeente Oldenzaal houdende regels omtrent het presidium Protocol presidium raad Oldenzaal 2018De raad van de gemeente Oldenzaal;
gelezen het voorstel van het raadspresidium van 24 januari 2018;
gelet op artikel 1.5, tweede lid van het Reglement van Orde voor de raad 2018;
b e s l u i t :
vast te stellen het navolgende Protocol presidium raad Oldenzaal 2018.
Artikel 1 Samenstelling
-
1. Lid van het presidium zijn:
- a.
de fractievoorzitters;
- b.
de voorzitter van de gemeenteraad;
- a.
-
2. De voorzitter van de gemeenteraad is voorzitter van het presidium. Bij afwezigheid van de voorzit-ter wijst het presidium staande de vergadering een lid aan die als plaatsvervangend voorzitter zal fungeren.
-
3. De griffier of diens vervanger is secretaris van het presidium en is in elke vergadering van het presidium aanwezig.
Artikel 2 Taken
Het presidium heeft de navolgende taken:
- a.
het ten behoeve van het functioneren van het forum en de raad voorbereiden en (doen) opstellen van regelingen en besluiten van huishoudelijke en procedurele aard;
- b.
het (voorlopig) vaststellen van de agenda’s van het forum en de raad;
- c.
het uitvoeren van taken die door de raad aan het presidium worden opgedragen.
Artikel 3 Bevoegdheden
Het presidium heeft de navolgende bevoegdheden:
- a.
het presidium heeft uitsluitend een adviserende bevoegdheid;
- b.
het presidium kan gevraagd en ongevraagd adviezen uitbrengen aan de raad;
Artikel 4 Werkwijze
Het presidium hanteert de navolgende werkwijze:
- a.
In regel vinden de vergaderingen van het presidium plaats overeenkomstig het op grond van, artikel 3.1.1., tweede lid van het Reglement van orde voor de raad, vastgestelde rooster en wor-den zij gehouden in het stadhuis.
- b.
het presidium vergadert niet als naast de voorzitter niet ten minste de helft van de leden tegen-woordig is;
- c.
aangezien het presidium geen besluitvormend gremium is vinden geen stemmingen plaats;
- d.
afwijkende standpunten worden te allen tijde gemeld bij de gremia die besluitvormende bevoegd-heden hebben;
- e.
met betrekking tot de voorlopige vaststelling van de agenda’s van het forum geldt dat, indien in het presidium geen eenduidigheid bestaan op welke wijze een voorstel behandeld dient te worden, dat stuk door het presidium naar de raad wordt gezonden, opdat alsdan de raad kan beslissen (eventueel ook hoe) tot behandeling over te gaan;
- f.
aangezien het presidium een niet besluitvormend orgaan is dat uitsluitend belast is met de interne organisatie van (het functioneren van) forum en raad zijn de vergaderingen van het presidium niet openbaar;
Artikel 5 Slotbepalingen
In gevallen waarin dit protocol niet voorziet beslist de raad.
Dit protocol treedt in werking op 29 januari 2018.
Artikel 6 Citeertitel
Dit protocol kan worden aangehaald als “Protocol presidium raad Oldenzaal 2018”.
Ondertekening
Vastgesteld in de vergadering van 29 januari 2018,
de griffier,
de voorzitter,
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl