Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR607826
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR607826/1
Regeling vervallen per 16-12-2022
Directiemandaten 2018
Geldend van 07-02-2018 t/m 24-06-2019
Intitulé
Directiemandaten 2018BURGEMEESTER EN WETHOUDERS VAN DE GEMEENTE GRONINGEN EN DE BURGEMEESTER, ieder voor zover het zijn bevoegdheid betreft,
HEBBEN BESLOTEN de hieronder vermelde directiemandaten 2018 vast te stellen voor de directies:
- 1.
Centrum Beeldende Kunst;
- 2.
Concernstaf;
- 3.
Economische Zaken;
- 4.
GGD;
- 5.
Maatschappelijke Participatie;
- 6.
Publieke Dienstverlening/ Klant Contact Centrum;
- 7.
Oosterpoort en Stadsschouwburg;
- 8.
Sport050;
- 9.
Shared Service Center;
- 10.
Stadsbeheer;
- 11.
Stadsontwikkeling Ruimtelijk Beleid en Ontwerp;
- 12.
Stadsontwikkeling Ruimtelijke Ontwikkeling en Uitvoering;
- 13.
Stadstoezicht;
- 14.
Vastgoedbedrijf;
- 15.
Werk;
- 16.
Inkomensdienstverlening;
- 17.
Maatschappelijke Ontwikkeling.
Aan de concerndirecteur met lijnverantwoordelijkheid voor de betreffende directie wordt opgedragen de uitoefening van de in het Directiemandaat 2018 genoemde bevoegdheden.
DIRECTIEMANDAAT CENTRUM BEELDENDE KUNST 2018
I. OVERIGE BEVOEGDHEDEN
Typering en omschrijving bevoegdheid |
Opmerkingen en bijzonderheden |
Vaststellen en wijzigen van algemene voorwaarden (inclusief het vaststellen van nadere bepalingen voor verhuur/bruikleen) |
|
Vaststellen van openingstijden/data |
|
Het vaststellen van tarieven |
DIRECTIEMANDAAT CONCERNSTAF 2018
Uitvoering Algemene Inspraakverordening Groningen 2005 |
|
Uitvoering Algemene Subsidieverordening en Nadere Regels subsidies gemeente Groningen |
|
Uitvoering van door de raad vastgestelde kredieten met betrekking tot economische activiteiten |
|
Besluiten tot Opheffen van een tijdelijke sluiting op basis van artikel 13b Opiumwet |
DIRECTIEMANDAAT ECONOMISCHE ZAKEN 2018
Uitvoering Algemene Inspraakverordening 2005 |
|
Uitvoering Algemene Subsidieverordening en Nadere Regels subsidies gemeente Groningen |
|
Uitvoering van door de raad vastgestelde kredieten met betrekking tot economische activiteiten |
|
Uitvoering collegebesluiten bedrijfsvestiging |
|
Uitvoering Algemene Plaatselijke Verordening gemeente Groningen |
|
Uitvoering Drank en horecawet |
|
Uitvoering Wet op de kansspelen en Kansspelverordening 2002 |
|
Uitvoering Winkeltijdenwet en Winkeltijdenverordening inzake de winkelsluiting (Openingstijden winkels en verlenen ontheffingen) |
DIRECTIEMANDAAT GGD 2018
Aan de concerndirecteur met lijnverantwoordelijkheid voor de GGD, resp. de directeur Publieke Gezondheid wordt opgedragen de uitoefening van de volgende bevoegdheden:
Typering en omschrijving bevoegdheid |
Collegebevoegdheid |
Benoemen van gemeentelijke lijkschouwers |
Welzijn en Zorg |
Toezicht betreffende de Wet kinderopvang en kwaliteitseisen peuterspeelzalen |
Volksgezondheid |
De GGD heeft een regionaal bestuur en regionale opdrachten. Dat heeft ook consequenties voor de mandatering. Een aantal taken is opgedragen aan de GGD/directeur publieke gezondheid. Vandaar dat hier ook mandaat wordt verleend aan de directeur publieke gezondheid.
DIRECTIEMANDAAT MAATSCHAPPELIJKE PARTICIPATIE 2018
1. MAATSCHAPPELIJKE Participatie
Typering en omschrijving bevoegdheid |
Wethouder |
Bijzonderheden/opmerkingen |
|
1 |
Wet sociale werkvoorziening inclusief de bijbehorende uitvoeringsbesluiten en –regelingen waaronder o.a. de hieronder genoemde artikelen: |
Wethouder Sociale Zaken |
Wet van 11 september 1997, houdende nieuwe regeling inzake de sociale werkvoorziening (Wet sociale werkvoorziening) |
2 |
Artt. 1 lid 3 en 2 lid 1 Wsw |
Wethouder Sociale Zaken |
|
• Het aanbieden aan zoveel mogelijk ingezetenen, die blijkens een indicatie- of herindicatiebeschikking tot de doelgroep behoren, van dienstbetrekkingen krachtens arbeidsovereenkomst naar burgerlijk recht voor het verrichten van arbeid onder aangepaste omstandigheden. |
|||
2 |
Art. 6 lid 2 en lid 3 Wsw |
Wethouder Sociale Zaken |
|
• Het opzeggen van een dienstbetrekking indien werknemer niet: - meewerkt aan een herindicatie; - langer behoort tot de doelgroep blijkens een onaantastbaar geworden herindicatie-beschikking en wel zodra een alternatieve opvangmogelijkheid feitelijk voor hem/haar beschikbaar is of door zijn/haar toedoen niet beschikbaar komt, dan wel zodra hij/zij een aanbod tot passende arbeid onder normale omstandigheden heeft geweigerd; - voldoet aan de verplichting om mee te werken aan het behoud dan wel het bevorderen van zijn/haar arbeidsbekwaamheid en aan het verkrijgen van arbeid onder normale omstandigheden, voor zover hij/zij daartoe in staat wordt geacht. • Het vragen van advies van het UWV voordat de dienstbetrekking wordt opgezegd wegens een andere reden dan genoemd in de onderdelen a en b van artikel 6, lid 2 Wsw. |
|||
3 |
Wethouder Sociale Zaken |
Besluit uitvoering sociale werkvoorziening en begeleid werken |
|
• Het intrekken van de indicatie- of herindicatiebeschikking. Hiervan wordt in afschrift het UWV bericht. |
|||
4 |
Artt. 13 t/m 15 Wsw juncto artt. 9 /tm 12 Ruswbw 2008 |
Wethouder Sociale Zaken |
Regeling van 18 december 2007, nr. AM/SAM/07/41474 ter uitvoering sociale werkvoorziening en begeleid werken |
Het registreren over elke halfjaarsperiode van gegevens en het verstrekken daarvan die verband houden met de uitvoering van de wet en ook het desgevraagd verstrekken van nadere/ andere informatie en verlenen dan wel inzage te geven in de administratie. |
|||
5 |
Uitvoering van de Collectieve arbeidsovereenkomst voor de sociale werkvoorziening |
Wethouder Sociale Zaken |
|
6 |
Wethouder Sociale Zaken |
Re-integratieverordening Participatiewet 2015, Verordening loonkostensubsidie Participatiewet 2015 en Bbz 2014 |
DIRECTIEMANDAAT PUBLIEKE DIENSTVERLENING/KLANT CONTACT CENTRUM 2018
Typering en omschrijving bevoegdheid |
Portefeuillehouder |
Bijzonderheden/ opmerkingen |
|
1. |
Uitvoering wettelijke bepalingen Wet Basisregistratie Personen (BRP) |
Burgemeester |
(Publieke Dienstverlening) |
2. |
Uitvoering wettelijke bepalingen Paspoortwet |
Burgemeester |
(Publieke Dienstverlening) |
3. |
Uitvoering wettelijke bepalingen Wet justitiële en strafvorderlijke gegevens |
Burgemeester |
(Publieke Dienstverlening) |
4. |
Opvragen justitiële gegevens op grond van art. 12 Besluit justitiële gegevens |
Burgemeester |
(Publieke Dienstverlening) |
5. |
Uitvoering van de Wegenverkeerswet Voor zover het betreft het afgeven, weigeren en ongeldig verklaren van rijbewijzen |
Burgemeester |
(Publieke Dienstverlening) |
6. |
Uitvoering Besluit optie- en naturalisatiegelden 2002 |
Burgemeester |
(Publieke Dienstverlening) |
7. |
Uitvoering wettelijke bepalingen Kieswet |
Burgemeester |
(Publieke Dienstverlening) |
8. |
Uitvoering bepalingen burgerlijke stand |
Burgemeester |
(Publieke Dienstverlening) |
9. |
Uitvoering van de Wet op de lijkbezorging, waaronder met name: • Stellen van een andere termijn voorbegraving of verbranding • Kennisgeving van registratie en successie • Verlof tot ontleding • Verlof tot op- en herbegraven |
Burgemeester |
(Publieke Dienstverlening) |
10. |
Besluit tot beperkte openstelling van het bureau Burgerlijke Stand als bedoeld in artikel 7, lid 3 van het Reglement Burgerlijke Stand |
Burgemeester |
(Publieke Dienstverlening) |
11. |
Uitvoering van de wettelijke bepalingen met betrekking tot: |
Burgemeester |
(Publieke Dienstverlening) |
12. |
Uitvoering van de wettelijke bepalingen op grond van de Wet Veiligheidsregio’s |
Burgemeester |
(Publieke Dienstverlening) |
13. |
Het voeren van verweer (zowel schriftelijk als tijdens de zitting) in administratiefrechtelijke (hoger) beroepsprocedures overeenkomstig het Algemeen Mandaatbesluit, alsmede het daarbij doen verrichten van alle mogelijke proceshandelingen |
Burgemeester, *zowel namens het college als de burgemeester |
(Publieke Dienstverlening) Taak ligt primair bij het SSC-J, maar kan in voorkomende gevallen worden uitgeoefend door functionarissen uit het primaire proces zodat deze in dit besluit is opgenomen. |
14. |
Stelselhouderschap basisregistraties BRP en WOZ |
Burgemeester |
DIRECTIEMANDAAT OOSTERPOORT EN STADSSCHOUWBURG 2018
I. PRIVAATRECHTELIJKE RECHTSHANDELINGEN
Typering en omschrijving bevoegdheid |
Opmerkingen en bijzonderheden |
Verrichten van privaatrechtelijke rechtshandelingen t.b.v. onderhoud en investeringen, het verhuren en het in gebruik geven van gebouwen, accommodaties en terreinen in beheer van OPSB |
In informerend en adviserend overleg met vertegenwoordiging vanuit het Vastgoedbedrijf zonder overdracht van formele bevoegdheden aan het Vastgoedbedrijf. |
Het sluiten van privaatrechtelijke overeenkomsten door de werkmaatschappij Oosterpoort en Stadsschouwburg, voor zover het programmering betreft |
Invulling van uitzondering in art. 10, lid 1 sub c van Alg Mandaatbesluit (routine-uitgaven) |
II. OVERIGE BEVOEGDHEDEN
Typering en omschrijving bevoegdheid |
Opmerkingen en bijzonderheden |
Vaststellen en wijzigen van algemene voorwaarden (inclusief het vaststellen van nadere bepalingen voor verhuur/bruikleen) |
|
Vaststellen van openingstijden/data |
|
Het vaststellen van tarieven |
|
De planning van het beheer en onderhoud inclusief de uitvoering |
In informerend en adviserend overleg met vertegenwoordiging vanuit het Vastgoedbedrijf zonder overdracht van formele bevoegdheden aan het Vastgoedbedrijf. |
De planning van kwalitatieve en kwantitatieve wijzigingen alsmede de bouw en sloop |
In informerend en adviserend overleg met vertegenwoordiging vanuit het Vastgoedbedrijf zonder overdracht van formele bevoegdheden aan het Vastgoedbedrijf. |
Aanvragen van subsidies en vergunningen met betrekking tot bouw, sloop en verbouw van gebouwen, accommodaties en terreinen |
In informerend en adviserend overleg met vertegenwoordiging vanuit het Vastgoedbedrijf zonder overdracht van formele bevoegdheden aan het Vastgoedbedrijf. |
DIRECTIEMANDAAT SPORT050 2018
I. PRIVAATRECHTELIJKE RECHTSHANDELINGEN
Typering en omschrijving bevoegdheid |
Opmerkingen en bijzonderheden |
Verrichten van privaatrechtelijke rechtshandelingen t.b.v. onderhoud en investeringen, het verhuren en het in gebruik geven van gebouwen, accommodaties en terreinen in beheer van Sport050 |
Vastgoed is eigenaar van het vastgoed. Echter Sport050 is verantwoordelijk voor een deel van het onderhoud, de exploitatie en verhuur. Sport050 en vastgoed zijn samen verantwoordelijk voor afstemming waar relevant alvorens de directeur Sport050 of Vastgoed tekent. |
II OVERIGE BEVOEGDHEDEN
Typering en omschrijving bevoegdheid |
Opmerkingen en bijzonderheden |
Vaststellen en wijzigen van algemene voorwaarden (inclusief het vaststellen van nadere bepalingen voor verhuur/bruikleen) |
|
Vaststellen van openingstijden/data |
|
Het vaststellen van tarieven |
Betreft de nominale stijgingen |
De planning van het beheer en onderhoud inclusief de uitvoering |
Vastgoed is eigenaar van het vastgoed. Echter Sport050 is verantwoordelijk voor een deel van het onderhoud, de exploitatie en verhuur. Sport050 en vastgoed zijn samen verantwoordelijk voor afstemming waar relevant alvorens de directeur Sport050 of Vastgoed tekent. |
De planning van kwalitatieve en kwantitatieve wijzigingen alsmede de bouw en sloop |
Vastgoed is eigenaar van het vastgoed. Echter Sport050 is verantwoordelijk voor een deel van het onderhoud, de exploitatie en verhuur. Sport050 en vastgoed zijn samen verantwoordelijk voor afstemming waar relevant alvorens de directeur Sport050 of Vastgoed tekent. |
Aanvragen van subsidies en vergunningen m.b.t. bouw, sloop en verbouw van gebouwen, accommodaties en terreinen |
Vastgoed is eigenaar van het vastgoed. Echter Sport050 is verantwoordelijk voor een deel van het onderhoud, de exploitatie en verhuur. Sport050 en vastgoed zijn samen verantwoordelijk voor afstemming waar relevant alvorens de directeur Sport050 of Vastgoed tekent. |
DIRECTIEMANDAAT SHARED SERVICE CENTER (SSC) 2018
Typering en omschrijving bevoegdheid |
Portefeuillehouder |
Bijzonderheden/opmerkingen |
|
1. |
Verstrekken jaaropgaaf IB47 aan inspecteur Rijksbelastingen (inkomsten personen waarvan geen loonbelasting is ingehouden) |
Wethouder Financiën |
(SSC-F) |
2. |
Maandelijkse aangifte van BTW van de dienst aan de rijksinspecteur belastingen |
Wethouder Financiën |
(SSC-F) |
3. |
Maandelijkse aangifte voor BTW-compensatiefonds ten behoeve van het gehele concern aan de rijksinspecteur belastingen |
Wethouder Financiën |
(SSC-F) |
4. |
Beheer en correspondentie inzake personeelsinformatiesystemen in het verlengde van applicatiebeheer (EMIS) |
Wethouder Personeel |
(SSC-HRM) |
5. |
Uitvoering, beheer en correspondentie van de gemeentelijke schadeverzekeringsportefeuille en het verhalen van schade (inclusief collectieve personeelsverzekering) |
Wethouder Personeel |
(SSC-F) |
6. |
Uitvoering van het Treasury Statuut en vertegenwoordiging van de gemeente bij privaatrechtelijke rechtshandelingen in het kader van uitvoering van het Treasury Statuut. Bij afwezigheid van de directeur Bedrijfsvoering treedt de vakdirecteur SSC-F op als vervanger. Indien voor het afsluiten van een overeenkomst twee handtekeningen vereist zijn, tekenen de directeur Bedrijfsvoering en de vakdirecteur SSC-F. Bij afwezigheid van een van beide tekent de gemeentesecretaris. |
Wethouder financiën Burgemeester (vertegenwoordiging) *college besluit, burgemeester vertegenwoordigt |
(SSC-F) |
7. |
Uitvoering van gemeentelijke dan wel Europese (concern) aanbestedingen op basis van de daarvoor geldende wettelijke regels, daaronder -voor zover nodig- uitdrukkelijk begrepen de bevoegdheid tot het aangaan van raamovereenkomsten |
Wethouder Financiën |
(SSC Inkoop) |
8. |
Verdagen van de beslissing op een bezwaarschrift als bedoeld in artikel 7:10, derde lid Awb, met betrekking tot alle door de gemeente uitgevoerde en uit te voeren wetgeving |
alle |
(SSC-J) |
9. |
Het nemen van verdagingsbesluiten inzake verzoeken om nadeelcompensatie of planschade, het buiten behandeling stellen van verzoeken om nadeelcompensatie of planschade en het afwijzen van verzoeken om nadeelcompensatie of planschade |
Wethouder Ruimtelijke ordening |
(SSC-J) Het besluiten tot toekennen van nadeelcompensatie of planschade blijft voorbehouden aan het college |
10. |
Uitvoering van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen |
Wethouder Ruimtelijke ordening |
(SSC-Geoinformatie) |
11. |
Uitvoering van de Wet kenbaarheid publiekrechtelijke beperkingen |
Wethouder Ruimtelijke ordening |
(SSC-Geoinformatie) |
DIRECTIEMANDAAT STADSBEHEER 2018
MANDAAT CONCERNDIRECTEUR GRONINGEN |
Bijzonderheden |
I. Uitvoering van de Wegenverkeerswet, junco Besluit vervoer gevaarlijke stoffen, junco regeling vervoer over land van gevaarlijke stoffen |
|
II. Uitvoering van de Algemene Plaatselijke verordening gemeente Groningen 2009 |
|
III. Uitvoering Afvalstoffenverordening 1. Bepalingen inzake verlening van vergunningen en ontheffingen 2. Handhaven van de verboden 3. Uitvoering van op de verordening gebaseerde Nadere Regels |
Mandaat ziet tevens op weigeren en intrekken van vergunningen en ontheffingen en op de vaststelling en de uitvoering van nadere regels en aanwijzingsbesluiten op grond van de Afvalstoffenverordening |
IV. Uitvoering Algemene Subsidieverordening en Nadere Regels subsidies gemeente Groningen |
|
V. Aanvragen van vergunningen, ontheffingen of vrijstellingen hoe ook genaamd, die noodzakelijk zijn voor de uitoefening van de taken van het onderdeel Stadsbeheer |
|
VI. Aanwenden rechtsmiddelen tegen boetes bij verkeersovertredingen |
|
VII. Uitvoering Telecommunicatieverordening gemeente Groningen |
|
VIII. Uitvoering Graafverordening gemeente Groningen |
|
IX . Uitvoering Kanalenreglement |
|
X. Voorbereidings- en uitvoeringshandelingen in het kader van woonwagenzaken |
|
XI. Uitvoering Verordening op de gemeentelijke begraafplaatsen van Groningen 2001 |
|
XII. Uitvoering Algemene Inspraakverordening Groningen 2005 |
|
XIII. Het besluit een op Rechtsgevolg(en) gerichte verkeersmaatregel, niet zijnde een verkeersbesluit, te nemen |
|
XV. Vaststellen commerciële tarieven |
|
XVI. Vaststellen openingstijden afvalbrengstations |
|
XVII. Vaststellen van tarieven en openingstijden voor NDE |
|
XVIII. Planning van het beheer en onderhoud voor NDE |
DIRECTIEMANDAAT STADSONTWIKKELING RUIMTELIJK BELEID EN ONTWERP 2018
WET RUIMTELIJKE ORDENING (Wro), WET OP DE RUIMTELIJKE ORDENING (WRO), WET GELUIDHINDER, INSPRAAKVERORDENING |
Uitvoering Wet ruimtelijke ordening (Wro) |
Uitvoering Wet op de Ruimtelijke Ordening (WRO) |
Uitvoering Wet geluidhinder en de daarop gebaseerde uitvoeringsbesluiten |
Uitvoering Algemene Inspraakverordening 2005 |
WET ALGEMENE BEPALINGEN OMGEVINGSRECHT, WONINGWET, MONUMENTENWET e.a. |
Uitvoering Woningwet |
Uitvoering Bouwbesluit |
Uitvoering Bouwstoffenbesluit in relatie tot de Woningwet |
Uitvoering Bouwverordening |
Uitvoering Erfgoedverordening |
Uitvoering Monumentenwet |
Uitvoering Monumentenverordening |
Uitvoering Besluit algemene regels voor inrichtingen milieubeheer (Activiteitenbesluit Wet milieubeheer) |
HUISVESTINGSWET e.a. |
Uitvoering Huisvestingswet |
Uitvoering Huisvestingsverordening |
Uitvoering art. 15 van de Leegstandswet |
FINANCIËLE UITVOERINGSREGELINGEN |
Uitvoering Regelingen Geldelijke Steun Voorzieningen aan Huurwoningen |
Uitvoering Besluit Woninggebonden Subsidies |
SUBSIDIEREGELINGEN |
Uitvoering Algemene Subsidieverordening en Nadere Regels subsidies gemeente Groningen |
Uitvoering Verordening Stimuleringsfonds startersleningen |
DIVERSE VOORBEREIDINGS- EN UITVOERINGSHANDELINGEN |
Uitvoering besluitvorming ter realisering van diverse projecten (uitvoeringsprogramma stadsdelen, met uitzondering van het stadsdeelbasisbudget) |
Opdrachten verband houdend met de uitvoering van stadsvernieuwings- en stadsuitlegplannen |
Uitvoering Algemene Plaatselijke Verordening gemeente Groningen 2009 |
WINKELS, HORECA, KANSSPELEN |
Uitvoering Winkeltijdenwet en Winkeltijdenverordening inzake de winkelsluiting (Openingstijden winkels en verlenen ontheffingen) |
Uitvoering Drank en horecawet |
Uitvoering Wet op de kansspelen |
WATERGERELATEERDE REGELINGEN |
Uitvoering Verordening openbaar vaarwater 2006 |
Uitvoering Wet Kinderopvang |
MILIEUGERELATEERDE REGELINGEN |
Uitvoering van de Wet Milieubeheer |
Uitvoering van uitvoeringsbesluiten op grond van de Wet milieubeheer |
Uitvoering Wet bodembescherming |
Uitvoering van uitvoeringsbesluiten op grond van de Wet bodembescherming |
Uitvoering van de bepalingen uit de verordening bodemsanering gemeente Groningen |
Uitvoering Wet geluidhinder en de daarop gebaseerde uitvoeringsbesluiten |
Uitvoering Besluit luchtkwaliteit |
Uitvoering Vuurwerkbesluit |
Uitvoering van de Wegenverkeerswet, juncto Besluit vervoer gevaarlijke stoffen, juncto regeling vervoer over land van gevaarlijke stoffen |
Uitvoering Afvalstoffenverordening |
Aanwijzing toezichthoudende bevoegdheid ambtenaren overeenkomstig hoofdstuk 5 Algemene wet bestuursrecht (Awb) en hoofdstuk 5 van de WABO: • Toezichthouder op de naleving van het bepaalde in de Wet milieubeheer; • Toezichthouder op de naleving van het bepaalde bij of krachtens de Algemene plaatselijke verordening gemeente Groningen 2009; • Toezichthouder op de naleving van het bepaalde bij of krachtens de Groninger Bouwverordening; • Toezichthouder op de naleving van het bepaalde bij of krachtens de Afvalstoffenverordening; • Integraal toezichthouder op de naleving van de WABO. |
Aanwijzing verordeningen waarvoor Boa’s opsporingsbevoegdheid hebben |
Het afhandelen van vergunningen, ontheffingen of vrijstellingen hoe ook genaamd, die noodzakelijk zijn voor de uitoefening van milieutaken, waaronder in elk geval te noemen: • Wet verontreiniging oppervlaktewateren; • Provinciale milieuverordening; • APVG 2009; • Woningwet. |
Verrichten van voorbereidings-en uitvoeringshandelingen en verrichten van privaatrechtelijke rechtshandelingen verband houdende met het Uitvoeringsprogramma Bodemsanering |
Aanwenden rechtsmiddelen tegen boetes bij verkeersovertredingen |
DIRECTIEMANDAAT STADSONTWIKKELING RUIMTELIJKE ONTWIKKELING EN UITVOERING 2018
Uitvoering Wet Basisregistraties adressen en gebouwen |
Uitvoering Algemene Inspraakverordening |
Uitvoering wettelijke bepalingen inzake straatnaamgeving en huisnummering |
Uitvoering Wet ruimtelijke ordening (Wro) |
Uitvoering Wet op de Ruimtelijke Ordening (WRO) |
Uitvoering Wet geluidhinder en de daarop gebaseerde uitvoeringsbesluiten |
Voorbereidings- en uitvoeringshandelingen verband houdende met de Onteigeningswet |
Voorbereidings- en uitvoeringshandelingen verband houdende met de Wet Voorkeursrecht gemeenten |
Uitvoering Woningwet |
Uitvoering Algemene Subsidieverordening en Nadere Regels subsidies gemeente Groningen |
Voorbereidings- en uitvoeringshandelingen verband houdend met de voorbereiding en realisering van projecten |
Uitvoering van de door de raad genomen aanwendingsbesluiten in het kader van sociale vernieuwing, zulks ter uitvoering van daarop betrekking hebbende (rijks)regelgeving en te nemen besluiten |
Voorbereidings- en uitvoeringshandelingen verband houdend met de voorbereiding en realisering van projecten in het kader van wijkvernieuwing en verkeer en vervoer |
Uitvoering Algemene Plaatselijke Verordening gemeente Groningen 2009 |
Uitvoering Wegenverkeerswet (WVW) Inzake artikel 10 jo 148 nieuw (ontheffing voor wedstrijd met voertuigen op de weg) |
Het besluit een op rechtsgevolg(en) gerichte verkeersmaatregel, niet zijnde een verkeersbesluit, te nemen (bijvoorbeeld de plaatsing van verkeersborden, stoplichten etc.) |
Uitvoering Besluit administratieve bepalingen in het wegverkeer (BABW) |
Uitvoering Parkeerverordening gemeente Groningen 2014 |
Uitvoering artikel 87 van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 (RVV) jo artikel 149 Wegenverkeerswet |
Uitvoering Voertuigenreglement |
Uitvoering Regeling Verkeersregelaars 2009 |
Uitvoering van de Wet op de Omzetbelasting |
DIRECTIEMANDAAT STADSTOEZICHT 2018
MANDAAT CONCERNDIRECTEUR GRONINGEN |
Bijzonderheden |
I. Uitvoering van de Wet op de Kansspelen |
(vergunning kansspelen, bingo, fancyfair, kleine verloting) |
II. Uitvoering Kansspelverordening |
|
III. Uitvoering artikel 8a. 51 Wet Luchtvaart juncto artikel 21 Besluit burgerluchthavens juncto artikel 35 lid 2 en 3 Regeling veilig gebruik luchthavens en andere terreinen. |
|
IV. Uitvoering Vuurwerkbesluit |
|
V. Uitvoering van de Wegenverkeerswet |
|
VI. Uitvoering van de Algemene Plaatselijke verordening gemeente Groningen 2009 |
|
VII. Uitvoering Afvalstoffenverordening Bepalingen inzake verlening van vergunningen en ontheffingen. 1. Handhaven van de verboden. 2. Uitvoering van op de verordening gebaseerde Nadere Regels. |
Mandaat ziet tevens op weigeren en intrekken van vergunningen en ontheffingen en op de vaststelling en de uitvoering van nadere regels en aanwijzingsbesluiten op grond van de Afvalstoffenverordening |
VIII. Uitvoering Destructieverordening |
|
IX. Uitvoering Zondagswet |
|
X. Aanwenden rechtsmiddelen tegen boetes bij verkeersovertredingen |
|
XI. Uitvoering Scheepvaartverkeerswet |
|
XII. Uitvoering Havenbeveiligingswet |
|
XIII. Uitvoering Besluit administratieve bepalingen Scheepvaartverkeer |
|
XIV. Uitvoering Binnenvaartpolitiereglement |
|
XV. Uitvoering Wrakkenwet |
|
XVI. Uitvoering Marktverordening Groningen 2010 |
|
XVII. Uitvoering Marktreglement Groningen |
|
XVIII. Uitvoering Branchebesluit Groningen |
|
XIX. Uitvoering Beleidsregel sanctiebeleid markten Groningen 2010 |
|
XX. Uitvoering Algemene Inspraakverordening Groningen 2005 |
|
XXII. Uitvoering Wet algemene bepalingen omgevingsrecht. |
DIRECTIEMANDAAT VASTGOEDBEDRIJF 2018
Typering en omschrijving bevoegdheid |
Portefeuillehouder |
Bijzonderheden/ opmerkingen |
|
1. |
Uitvoering van de Verordening voorzieningen onderwijshuisvesting gemeente Groningen |
Wethouder Onderwijs |
|
2. |
Verrichten van privaatrechtelijke rechtshandelingen t.b.v. onderhoud en investeringen, het verhuren en het in gebruik geven van gebouwen, accommodaties en terreinen in gebruik door Sport050 |
Wethouder Sport |
Dit mandaat geldt vanaf het moment van overdracht van deze taken van Sport050 naar het Vastgoedbedrijf. |
3. |
De planning van het beheer en onderhoud inclusief de uitvoering van gebouwen en accommodaties in gebruik door Sport050 |
Wethouder Sport |
Dit mandaat geldt vanaf het moment van overdracht van deze taken van Sport050 naar het Vastgoedbedrijf. |
4. |
De planning van kwalitatieve en kwantitatieve wijzigingen alsmede de bouw en sloop van gebouwen en accommodaties in gebruik door Sport050 |
Wethouder Sport |
Dit mandaat geldt vanaf het moment van overdracht van deze taken van WSR050 naar het Vastgoedbedrijf. |
5. |
Aanvragen van subsidies en vergunningen m.b.t. bouw, sloop en verbouw van gebouwen en accommodaties |
Wethouder Sport |
Dit mandaat geldt vanaf het moment van overdracht van deze taken van Sport050 naar het Vastgoedbedrijf. |
DIRECTIEMANDAAT WERK 2018
Typering en omschrijving bevoegdheid |
Wethouder |
Bijzonderheden/opmerkingen |
|
1 |
Wet sociale werkvoorziening(Wsw) inclusief de bijbehorende uitvoeringsbesluiten en –regelingen waaronder o.a. de hieronder genoemde artikelen: |
Wethouder Sociale Zaken |
Wet van 11 september 1997, houdende nieuwe regeling inzake de sociale werkvoorziening (Wet sociale werkvoorziening) |
2 |
Artt. 1 lid 3 en 2 lid 1 Wsw |
Wethouder Sociale Zaken |
|
• Het aanbieden aan zoveel mogelijk ingezetenen, die blijkens een indicatie- of herindicatiebeschikking tot de doelgroep behoren, van dienstbetrekkingen krachtens arbeidsovereenkomst naar burgerlijk recht voor het verrichten van arbeid onder aangepaste omstandigheden. |
|||
3 |
Art. 6 lid 2 en lid 3 Wsw |
Wethouder Sociale Zaken |
|
• Het opzeggen van een dienstbetrekking indien werknemer niet: - meewerkt aan een herindicatie; - langer behoort tot de doelgroep blijkens een onaantastbaar geworden herindicatie-beschikking en wel zodra een alternatieve opvangmogelijkheid feitelijk voor hem/haar beschikbaar is of door zijn/haar toedoen niet beschikbaar komt, dan wel zodra hij/zij een aanbod tot passende arbeid onder normale omstandigheden heeft geweigerd; - voldoet aan de verplichting om mee te werken aan het behoud dan wel het bevorderen van zijn/haar arbeidsbekwaamheid en aan het verkrijgen van arbeid onder normale omstandigheden, voor zover hij/zij daartoe in staat wordt geacht. • Het vragen van advies van het UWV voordat de dienstbetrekking wordt opgezegd wegens een andere reden dan genoemd in de onderdelen a en b van artikel 6, lid 2 Wsw. |
|||
4 |
Art. 12 lid 3 e.v. Wsw juncto art. 5 lid 3 Buswbw |
Wethouder Sociale Zaken |
Besluit uitvoering sociale werkvoorziening en begeleid werken |
• Het intrekken van de indicatie- of herindicatiebeschikking. Hiervan wordt in afschrift het UWV bericht. |
|||
5 |
Artt. 13 t/m 15 Wsw juncto artt. 9 /tm 12 Ruswbw 2008 |
Wethouder Sociale Zaken |
Regeling van 18 december 2007, nr. AM/SAM/07/41474 ter uitvoering sociale werkvoorziening en begeleid werken |
Het registreren over elke halfjaarsperiode van gegevens en het verstrekken daarvan die verband houden met de uitvoering van de wet en ook het desgevraagd verstrekken van nadere/ andere informatie en verlenen dan wel inzage te geven in de administratie. |
|||
6 |
Uitvoering van de Collectieve arbeidsovereenkomst voor de sociale werkvoorziening |
Wethouder Sociale Zaken |
|
7 |
Art. 7 Wsw juncto art. 11 Buswbw |
Wethouder Sociale Zaken |
Besluit van 24 september 2004 ter uitvoering sociale werkvoorziening en begeleid werken |
Het inschakelen van en het verstrekken van een vergoeding aan een begeleidingsorganisatie voor het tot stand brengen van begeleid werken. Het verzorgen van de inpassing in de arbeid van geïndiceerde. Het verstrekken van subsidie als bedoeld in art. 7 lid 1 Wsw aan reguliere werkgevers die met geïndiceerde met een indicatie tot begeleid werken een arbeidsovereenkomst aangaan. |
|||
8 |
Art. 14 Buswbw |
Wethouder Sociale Zaken |
Besluit uitvoering sociale werkvoorziening en begeleid werken |
Het, mits redelijk, inwilligen van een verzoek van een geïndiceerde: tot het inschakelen van een andere begeleidingsorganisatie voor begeleiding op zijn begeleid werkplek; voor arbeidsinpassing ten behoeve van ander begeleid werk en begeleiding op zijn werkplek zorg te dragen. |
|||
9 |
Verordening persoonsgebonden budget begeleid werken Wet sociale werkvoorziening |
Wethouder Sociale Zaken |
|
10 |
Wethouder Sociale Zaken |
Re-integratieverordening Participatiewet 2015, Verordening loonkostensubsidie Participatiewet 2015, en BBZ 2014 |
DIRECTIEMANDAAT INKOMENSDIENSTVERLENING 2018
Typering en omschrijving bevoegdheid |
Wethouder |
Bijzonderheden/ opmerkingen |
|
1. |
Wet sociale werkvoorziening inclusief de bijbehorende uitvoeringsbesluiten en –regelingen waaronder o.a. de hieronder genoemde artikelen: |
Wethouder Sociale Zaken |
Wet van 11 september 1997, houdende nieuwe regeling inzake de sociale werkvoorziening (Wet sociale werkvoorziening) |
2 |
Artt. 1 lid 3 en 2 lid 1Wsw |
Wethouder Sociale Zaken |
|
• Het aanbieden aan zoveel mogelijk ingezetenen, die blijkens een indicatie- of herindicatiebeschikking tot de doelgroep behoren, van dienstbetrekkingen krachtens arbeidsovereenkomst naar burgerlijk recht voor het verrichten van arbeid onder aangepaste omstandigheden. |
|||
3 |
Art. 6 lid 2 en lid 3 Wsw |
Wethouder Sociale Zaken |
|
• Het opzeggen van een dienstbetrekking indien werknemer niet: - meewerkt aan een herindicatie; - langer behoort tot de doelgroep blijkens een onaantastbaar geworden herindicatie-beschikking en wel zodra een alternatieve opvangmogelijkheid feitelijk voor hem/haar beschikbaar is of door zijn/haar toedoen niet beschikbaar komt, dan wel zodra hij/zij een aanbod tot passende arbeid onder normale omstandigheden heeft geweigerd; - voldoet aan de verplichting om mee te werken aan het behoud dan wel het bevorderen van zijn/haar arbeidsbekwaamheid en aan het verkrijgen van arbeid onder normale omstandigheden, voor zover hij/zij daartoe in staat wordt geacht. • Het vragen van advies van het UWV voordat de dienstbetrekking wordt opgezegd wegens een andere reden dan genoemd in de onderdelen a en b van artikel 6, lid 2 Wsw. |
|||
4 |
Wethouder Sociale Zaken |
Besluit uitvoering sociale werkvoorziening en begeleid werken |
|
• Het intrekken van de indicatie- of herindicatiebeschikking. Hiervan wordt in afschrift het UWV bericht. |
|||
5 |
Artt. 13 t/m 15 Wsw juncto artt. 9 /tm 12 Ruswbw 2008 |
Wethouder Sociale Zaken |
Regeling van 18 december 2007, nr. AM/SAM/07/41474 ter uitvoering sociale werkvoorziening en begeleid werken |
Het registreren over elke halfjaar periode van gegevens en het verstrekken daarvan die verband houden met de uitvoering van de wet en ook het desgevraagd verstrekken van nadere/ andere informatie en verlenen dan wel inzage te geven in de administratie. |
|||
6 |
Uitvoering van de Collectieve arbeidsovereenkomst voor de sociale werkvoorziening |
Wethouder Sociale Zaken |
|
7 |
Wethouder Sociale Zaken |
||
8 |
Wethouder Sociale Zaken |
Besluit uitvoering sociale werkvoorziening en begeleid werken |
|
• Het plaatsen op de wachtlijst van ingezetenen die na een indicatie behoren tot de doelgroep. • Het plaatsen op de wachtlijst van personen die gebruik maken van de terugkeergarantie als genoemd in artikel 9 Buswbw en het zo nodig bij voorrang aanbieden van een dienstbetrekking of begeleid werken plek aan deze personen. |
|||
9 |
Art. 6 Buswbw juncto artt. 11 lid 2 en 19 Wsw • Het aanvragen van herindicatie bij het UWV namens geïndiceerde die woonachtig is in de gemeente Groningen. • Het aanvragen van herindicatie bij het UWV op verzoek van en namens werknemers van de doelgroep van vóór 1998. |
Wethouder Sociale Zaken |
Besluit uitvoering sociale werkvoorziening en begeleid werken |
10 |
Wethouder Sociale Zaken |
||
11 |
Uitvoering van: • De Participatiewet); • De Wet inkomensvoorziening oudere en gedeeltelijk arbeidsongeschikte werkloze werknemers (IOAW); • De Wet inkomensvoorziening oudere en gedeeltelijk arbeidsongeschikte gewezen zelfstandigen (IOAZ); • Verordening wet kinderopvang; • Regeling tegemoetkoming kinderopvang op grond van sociaal-medische indicatie; • Verordening persoonsgebonden budget begeleid werken wet sociale werkvoorziening. Waaronder besluiten over: - Het vaststellen van het recht op uitkering; - Het opleggen van boete en/of maatregel; - Het opschorten, herzien en intrekken van de uitkering; - Het terugvorderen en invorderen van uitkering; - Verhaal van bijstand waaronder begrepen de invordering van verschuldigde verhaalsbijdragen. |
Wethouder Sociale Zaken |
Hieronder dient tevens te worden begrepen de uitvoering van de op grond van deze wetten van kracht zijnde uitvoeringsbesluiten Onder de uitvoering van deze regelingen dient tevens te worden begrepen het aanbesteden van re-integratietrajecten, het verrichten van de nodige privaatrechtelijke rechtshandelingen zoals het aangaan van geldleningsovereenkomsten, bruikleenovereenkomsten en het vestigen van krediethypotheken. Dit mandaat omvat tevens de bevoegdheid om in het kader van de ketensamenwerking tussen de directies WIMP en het UWV aan medewerkers van deze laatste instelling ondermandaat te geven voor het verrichten van nader door de concerndirecteur te bepalen taken bij het innemen van aanvragen om bijstand |
12 |
Uitvoering van de volgende op grond van de Participatiewet, de IOAW en de IOAZ vastgestelde verordeningen of plannen: • Re-integratieverordening Participatiewet 2015; • Verordening loonkostensubsidie • Verordening individuele studietoeslag Participatiewet 2015; • Verordening Individuele Inkomenstoeslag Participatiewet 2015; • Verordening tegenprestatie Participatiewet, IOAW en IOAZ 2015; • Verordening bestuurlijke boete bij recidive Participatiewet 2015; • Afstemmingsverordening Participatiewet, IOAW en IOAZ 2015; • Verordening Wet inburgering; • Beheers-/anti-misbruikverordening (handhavingsbeleidsplan); • Heronderzoeksplan en debiteuren-onderzoeksplan IOAW en IOAZ 2009 |
Wethouder Sociale Zaken |
|
13 |
Uitvoering van de volgende op grond van de Participatiewet vastgestelde beleidsregels: • Beleidsregels marginale zelfstandigen gemeente Groningen; • Extra vermogensvrijlating bijzondere bijstand voor kosten uitvaart; • Beleidsregels duurzame gebruiksgoederen 2015; • Beleidsregels richtprijzen voor verstrekkingen in de kosten duurzame gebruiksgoederen en kosten woninginrichting; • Beleidsregels verhaal Participatiewet 2015; • Beleidsregels terug- en invordering Participatiewet, IOAW en IOAZ Gemeente Groningen 2015; • Beleidsregels parttime ondernemers Participatiewet; • Beleidsregels Laptopregeling minimakinderen voortgezet onderwijs; • Beleidsregels vergoeding ouderbijdrage schoolfonds; • Beleidsregels algemene en bijzondere bijstand Participatiewet, IOAW, IOAZ en Bbz 2015; • Menzis polisvoorwaarden GarantVerzorgd 2016; • Vergoeding ouderbijdrage schoolfonds (VOS) |
Wethouder Sociale Zaken |
|
14 |
Uitvoering van de Wet gemeentelijke zorg voor houders van een voorwaardelijke vergunning tot verblijf (Zorgwet VVTV), waaronder besluiten over: • het verlenen van zorg; • het geheel of gedeeltelijk onthouden van zorg; • het betalen en terugvorderen van zorg. |
Wethouder Sociale Zaken |
Hoewel deze wet met ingang van 1 april 2001 is ingetrokken blijft de wet op grond van hoofdstuk 11, artikel 5 Invoeringswet Vreemdelingenwet 2000 voor de daarin omschreven groep gevallen doorlopen. Binnen de gemeente maakt nog één persoon gebruik van een voorziening op grond van de Zorgwet VVTV |
15 |
Uitvoering van het Bankreglement Groningse Kredietbank 2011, waaronder besluiten over: • het verstrekken van (sociale) kredieten, tot een bedrag van maximaal € 25.000; • het treffen van schuldregelingen; • het bieden van budgetbeheer en budgetbegeleiding; • het verlenen van integrale schuldhulpverlening. |
Wethouder Sociale Zaken |
De bevoegdheid strekt zich tevens uit tot de afwikkeling van kredieten uit de portefeuille van de ‘GKB-oud’ (voor 1994). |
16 |
Uitvoering van: • de Wet gemeentelijke schuldhulpverlening (Wgs); • Plan Schuldhulpverlening 2012-2015; • overige regelingen en de daarmee samenhangende betalingen met betrekking tot de GKB. |
De Wgs is een kaderwet die wordt uitgevoerd met inachtneming van het door de raad vastgestelde Plan schuldhulpverlening 2012-2015. Jaarlijks wordt het mandaat betreffende de overige regelingen, gelijk op met de Programmabegroting, op actualiteit beoordeeld en zo nodig aangepast. |
|
17 |
Uitvoering van de: • Verordening Wet kinderopvang; • de Regeling tegemoetkoming kinderopvang op grond van sociaal-medische indicatie. |
Wethouder Sociale Zaken |
Het betreft het verstrekken van een tegemoetkoming in de kosten van kinderopvang door de gemeente in de vorm van een subsidie. |
18 |
Uitvoering van de: • Wet inburgering; • Verordening Wet inburgering; • Besluit brede doeluitkering sociaal, integratie en veiligheid. |
Wethouder Sociale Zaken |
De Wet inburgering en de verordening Wet inburgering zijn in werking getreden met ingang van 1 januari 2007. Per die datum is Wet inburgering nieuwkomers (WIN) ingetrokken Onder uitvoering van het besluit brede doeluitkering dient tevens te worden begrepen de uitvoering van de op grond van deze wetten van kracht zijnde uitvoeringsbesluiten en - regelingen. |
19 |
Afgeven van een verklaring als bedoeld in artikel 285 eerste lid sub f Faillissementswet. |
Wethouder Sociale Zaken |
Hieronder vallen ook die verklaringen die namens het college van andere gemeenten worden afgegeven. |
20 |
Aanvragen en verdere afwikkeling van subsidies in het kader van door de raad goedgekeurde projectsubsidies in het kader van het Europees Sociaal Fonds. |
Wethouder Sociale Zaken |
|
21 |
Uitvoering van de Algemene subsidieverordening gemeente Groningen 2011 en de op grond hiervan door het college vastgestelde ‘Nadere regels subsidie’, hoofdstuk 1, paragrafen 1.1. en 1.2 |
Wethouder Sociale Zaken |
Deze subsidies hebben betrekking op arbeidsmarktbeleid en maatschappelijke participatie, evenals armoedebestrijding en minimabeleid. |
22 |
Ondertekening van besluiten op bezwaarschriften met betrekking tot alle en uit te voeren wetgeving. |
Wethouder Sociale Zaken |
De bevoegdheid om een besluit op het bezwaarschrift te nemen is voorbehouden aan het college. |
23 |
Uitvoering van de: • Verstrekkingen bijzondere bijstand categoraal, en de daarmee samenhangende betalingen; • Meerkostenregeling. |
Wethouder Sociale Zaken Wethouder Zorg en welzijn |
Jaarlijks wordt dit mandaat, gelijk op met de Programmabegroting, op actualiteit beoordeeld en zo nodig aangepast. |
24 |
Uitvoering van: • Schuldsaneringsregeling natuurlijke personen, Titel III Faillissementswet; • Beschermingsbewind, Titel 19 Boek 1 Burgerlijk Wetboek. |
Wethouder Sociale Zaken |
De rechtbank benoemt de gemeente Groningen tot bewindvoerder beschermingsbewind |
25 |
Uitvoering van de regelingen, en de daarmee samenhangende betalingen, met betrekking tot “dak- en thuislozen”. |
Wethouder Sociale Zaken |
Jaarlijks wordt dit mandaat, gelijk op met de Programmabegroting, op actualiteit beoordeeld en zo nodig aangepast. |
26 |
Uitvoering van het Besluit bijstandsverlening zelfstandigen 2004 (Bbz 2004). |
Wethouder Sociale Zaken |
In afwachting van nieuwe wetgeving zijn alle specifieke bepalingen over zelfstandigen opgenomen in het Bbz 2004. |
27 |
Afgeven: ‘Verklaring Bijstandsgerechtigden’ op grond van de Wet op de rechtsbijstand en aanverwante regelgeving. |
Wethouder Sociale Zaken |
|
28 |
De samenwerking met de regionale partners waarmee in het kader van het convenant over de ‘Regionale Aanpak Voorkomen En Bestrijden Jeugdwerkloosheid 2009-2011’ werd samengewerkt, voort te zetten en te verbreden door deze te richten op de hele Groninger arbeidsmarkt. |
Wethouder Sociale Zaken |
Uitvoering van het convenant over de ‘Regionale Aanpak Voorkomen En Bestrijden Jeugdwerkloosheid 2009-2011 is afgelopen. Dit betrof een tussen de burgemeester en de staatssecretaris van Sociale Zaken en Werk gesloten convenant. Er is besloten om de hieruit voortgekomen samenwerking met de regionale partners voor te zetten en de samenwerking te verbreden door deze te richten op de hele Groninger arbeidsmarkt (niet beperkt tot jeugd). Hiervoor wordt nog een convenant/samenwerkingsovereenkomst opgesteld. |
29 |
Uitvoering van alle andere wet- en regelgeving welke aan het onderdeel ter uitvoering is of wordt opgedragen. |
Wethouder Sociale Zaken |
|
30 |
Het nemen van alle conservatoire maatregelen en het doen wat nodig is ter voorkoming van verjaring of verlies van recht of bezit als bedoeld in artikel 160, vierde lid Gemeentewet. |
Wethouder Sociale Zaken |
|
31 |
Het aanwijzen van toezichthouders. |
Wethouder Sociale Zaken |
Bij collegebesluit van 18 augustus 2009 zijn fraudecontroleurs en sociaal rechercheurs met ingang van 1 augustus 2009 aangewezen als toezichthouder belast met het toezicht op de naleving van de WWB, de IOAZ en de IOAW. Verder is daarbij de (algemene) bevoegdheid tot aanwijzing van toezichthouders aan de concerndirecteur diensthoofd gemandateerd. In zoverre is dit een herhaling van wat in dat besluit werd besloten. |
DIRECTIEMANDAAT MAATSCHAPPELIJKE ONTWIKKELING 2018
I. OVERIGE BEVOEGDHEDEN
Typering en omschrijving bevoegdheid |
Opmerkingen en bijzonderheden |
Artikel 72, lid 2 sub a van de Wet op het voortgezet onderwijs (voorbereiden rpo): • het vaststellen van een procedure voor het overleg • het voeren van op overeenstemming gericht overleg • bevoegdheden die voortvloeien uit de procedure |
Het college houdt bevoegdheid tot vaststellen van regionaal plan onderwijsvoorzieningen (rpo) |
Uitvoering van de Leerplichtwet 1969 waaronder: • art. 3a en 3b beslissen op verzoeken tot vervangende leerplicht; • art. 15 beslissing op verzoeken inzake vrijstelling van de leerplicht |
|
Uitvoering van de Wet op het passend onderwijs |
|
Uitvoering van de Verordening Leerlingenvervoer Gemeente Groningen, waaronder: • art. 5 beslissen over tijdstip van uitbetaling van vergoeding; • art. 6 beslissen op aanvragen voor vergoeding (waaronder) de wijze van vervoer; • art. 6 verdagen van de termijn; • art. 10 vragen van advies aan commissie voor de begeleiding, ambulant leider en andere deskundigen; • art. 26 toepassen van de hardheidsclausule; • art. 27 afwijken van de verordening in bijzondere gevallen. |
|
Het beheer van fondsen etc, waaronder George Verberg Stipendium, Hendrik de Vries Prijs en Stipendium, Compositieopdracht NNO |
|
Het bieden van nazorg aan ex-gedetineerden |
De beleidsverantwoordelijkheid ligt bij het onderdeel Maatschappelijke ontwikkeling. De uitvoering hiervan ligt bij het Veiligheidshuis. |
Uitvoering van alle taken en het nemen van alle besluiten in het kader van de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo), de Verordening maatschappelijke ondersteuning gemeente Groningen 2015 en de Nadere regels maatschappelijke ondersteuning gemeente Groningen 2015 |
|
Uitvoering van alle taken en het nemen van alle besluiten in het kader van de Jeugdwet, de Verordening jeugdhulp gemeente Groningen 2015 en de Nadere regels jeugdhulp gemeente Groningen 2015 |
|
Uitvoering van de Algemene subsidieverordening van de gemeente Groningen 2011 en de daarop gebaseerde Nadere regels subsidies gemeente Groningen |
Vastgesteld bij besluit van het college van burgemeester en wethouders en de burgemeester van Groningen, ieder voor zover het zijn bevoegdheid betreft van 9 januari 2018, nr. 3d.
Ondertekening
Aldus vastgesteld in de collegevergadering van 9 januari 2018.
De burgemeester,
Peter den Oudsten
De secretaris,
Peter Teesink
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl