Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR606447
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR606447/3
Besluit ondertekening van documenten gemeente Dordrecht
Geldend van 14-06-2023 t/m 22-12-2024
Intitulé
Besluit ondertekening van documenten gemeente DordrechtHet COLLEGE van BURGEMEESTER en WETHOUDERS van de gemeente DORDRECHT en de BURGEMEESTER van de gemeente DORDRECHT, ieder voor zover het zijn bevoegdheid betreft;
gelet op artikel 6 van het Algemeen Mandaatbesluit Dordrecht;
gezien het advies van de Centrale Ondernemingsraad van november 2017;
overwegende,
dat het college laatstelijk bij besluit van 19 december 2017 de Regels omtrent de ambtelijke organisatie Dordrecht heeft vastgesteld, waarin de organisatiestructuur en de taken van de organisatieonderdelen van het ambtelijk apparaat van de gemeente zijn beschreven;
dat het college en de burgemeester in het Algemeen Mandaatbesluit gemeente Dordrecht de bij de taken behorende beslissingsbevoegdheden in de organisatie heeft vastgelegd;
dat het aanvullend daarop nodig en gewenst is om regels vast te leggen over de opmaak en ondertekening van documenten;
b e s l u i t e n :
vast te stellen het navolgende
Besluit ondertekening van documenten Dordrecht
Hoofdstuk 1 Ondertekening van documenten als bedoeld in artikel 1, eerste lid
Artikel 1
Te ondertekenen documenten
- 1.
De volgende documenten worden ondertekend door de functionaris die het besluit heeft genomen, door diens plaatsvervanger of door een hogere functionaris:
- a.
documenten waarin publiekrechtelijke besluiten worden vastgelegd;
- b.
documenten waarin privaatrechtelijke rechtshandelingen of andere handelingen worden vastgelegd;
- c.
documenten waarin officiële standpunten van of namens het gemeentebestuur worden vastgelegd.
- a.
- 2.
Documenten, anders dan in het eerste lid bedoeld, zoals stukken ter voorbereiding van vergaderingen e.d., kunnen desgewenst behalve door leidinggevenden ook door medewerkers worden ondertekend.
Artikel 2
College en wethouders
- 1.
De ondertekening door het college van documenten als bedoeld in artikel 1, eerste lid gebeurt als volgt:
"Hoogachtend,
Het college van Burgemeester en Wethouders
(de handtekeningen van de gemeentesecretaris en de burgemeester)
(de namen van de gemeentesecretaris en de burgemeester)
secretaris burgemeester"
- 2.
De ondertekening door een wethouder gebeurt als volgt:
"Hoogachtend,
Het college van Burgemeester en Wethouders
namens dezen,
(de handtekening)
(de naam van de wethouder)
wethouder"
Artikel 3
Burgemeester
- 1.
De ondertekening door de burgemeester van documenten als bedoeld in artikel 1, eerste lid gebeurt als volgt:
"Hoogachtend,
(handtekening)
(de naam van de burgemeester)
burgemeester"
- 2.
De ondertekening door de loco-burgemeester gebeurt als volgt:
"Hoogachtend,
(handtekening)
(de naam van de loco-burgemeester)
loco-burgemeester"
Artikel 4
Gemeentesecretaris
- 1.
De ondertekening door de gemeentesecretaris van een document als bedoeld in artikel 1, eerste lid gebeurt als volgt:
"Hoogachtend,
Het college van Burgemeester en Wethouders
namens dezen,
(handtekening)
(naam gemeentesecretaris)
gemeentesecretaris".
- 2.
De ondertekening door de loco-gemeentesecretaris van een document als bedoeld in artikel 1, eerste lid gebeurt als volgt:
"hoogachtend,
Het college van Burgemeester en Wethouders
namens dezen,
(handtekening)
(naam loco-gemeentesecretaris)
loco-gemeentesecretaris"
Artikel 5
Portefeuilledirecteuren en Clustermanagers
- 1.
De ondertekening door de portefeuilledirecteur of clustermanager van een document als bedoeld in artikel 1, eerste lid gebeurt als volgt:
"Hoogachtend,
Het college van Burgemeester en Wethouders
namens dezen,
(handtekening)
(naam portefeuilledirecteur of clustermanager)
portefeuilledirecteur respectievelijk clustermanager".
- 2.
Indien de ondertekening als bedoeld in het eerste lid plaatsvindt door een plaatsvervanger gebeurt dit als volgt:
"Hoogachtend,
Het college Burgemeester en Wethouders
namens dezen,
(handtekening)
(naam plaatsvervanger)
plaatsvervangend portefeuilledirecteur respectievelijk plaatsvervangend clustermanager".
Artikel 6
Teamleiders
- 1.
De ondertekening door een teamleider van een document als bedoeld in artikel 1, eerste lid gebeurt als volgt:
"Hoogachtend,
Het college van Burgemeester en Wethouders
namens dezen,
(handtekening)
(naam teamleider)
teamleider".
- 2.
Indien de ondertekening als bedoeld in het eerste lid plaatsvindt door een plaatsvervanger gebeurt dit als volgt:
"Hoogachtend,
Het college van Burgemeester en Wethouders
namens dezen,
(handtekening)
(naam plaatsvervangend teamleider)
plaatsvervangend teamleider".
Artikel 7
Teamhoofden
- 1.
De ondertekening door een teamhoofd van een document als bedoeld in artikel 1, eerste lid gebeurt als volgt:
"Hoogachtend,
Het college van Burgemeester en Wethouders
namens dezen,
(handtekening)
(naam teamhoofd)
teamhoofd".
- 2.
Indien de ondertekening als bedoeld in het eerste lid plaatsvindt door een plaatsvervanger gebeurt dit als volgt:
"Hoogachtend,
Het college van Burgemeester en Wethouders
namens dezen,
(handtekening)
(naam plaatsvervangend teamhoofd)
plaatsvervangend teamhoofd".
Artikel 8
Projectleiders, Budgetbeheerdersen Programmamanagers
- 1.
De ondertekening door een projectleider van een document als bedoeld in artikel 1, eerste lid gebeurt als volgt:
"Hoogachtend,
Het college van Burgemeester en Wethouders
namens dezen,
(handtekening)
(naam projectleider)
projectleider".
- 2
De ondertekening door een budgetbeheerder van een document als bedoeld in artikel 1, eerste lid gebeurt als volgt:
"Hoogachtend,
Het college van Burgemeester en Wethouders
namens dezen,
(handtekening)
(naam budgetbeheerder)
budgetbeheerder".
- 3.
De ondertekening door een programmamanager van een document als bedoeld in artikel 1, eerste lid gebeurt als volgt:
"Hoogachtend,
Het college van Burgemeester en Wethouders
namens dezen,
(handtekening)
(naam programmamanager)
programmamanager".
Hoofdstuk 2 Ondertekening van documenten als bedoeld in artikel 1, tweede lid
Artikel 9
Burgemeester
- 3.
De ondertekening door de burgemeester van documenten als bedoeld in artikel 1, tweede lid gebeurt als volgt:
"Hoogachtend,
(handtekening)
(de naam van de burgemeester)
burgemeester"
- 4.
De ondertekening door de loco-burgemeester gebeurt als volgt:
"Hoogachtend,
(handtekening)
(de naam van de loco-burgemeester)
loco-burgemeester"
Artikel 10
Gemeentesecretaris
- 1.
De ondertekening door de gemeentesecretaris van een document als bedoeld in artikel 1, tweede lid gebeurt als volgt:
"Hoogachtend, of Met vriendelijke groet,
(handtekening)
(naam gemeentesecretaris)
gemeentesecretaris".
- 2.
De ondertekening door de loco-gemeentesecretaris van een document als bedoeld in artikel 1, eerste lid gebeurt als volgt:
"Hoogachtend of Met vriendelijke groet,
(handtekening)
(naam loco-gemeentesecretaris)
loco-gemeentesecretaris"
Artikel 11
Portefeuilledirecteuren en Clustermanagers
- 1.
De ondertekening door de portefeuilledirecteur of clustermanager van een document als bedoeld in artikel 1, tweede lid gebeurt als volgt:
"Hoogachtend of Met vriendelijke groet,
(handtekening)
(naam portefeuilledirecteur of clustermanager)
portefeuilledirecteur respectievelijk clustermanager".
- 2.
Indien de ondertekening als bedoeld in het eerste lid plaatsvindt door een plaatsvervanger gebeurt dit als volgt:
"Hoogachtend of Met vriendelijke groet,
(handtekening)
(naam plaatsvervanger)
plaatsvervangend portefeuilledirecteur of plaatsvervangend clustermanager".
Artikel 12
Teamleiders
- 1.
De ondertekening door een teamleider van een document als bedoeld in artikel 1, tweede lid gebeurt als volgt:
"Hoogachtend of Met vriendelijke groet,
(handtekening)
(naam teamleider)
teamleider".
- 2.
Indien de ondertekening als bedoeld in het eerste lid plaatsvindt door een plaatsvervanger gebeurt dit als volgt:
"Hoogachtend of Met vriendelijke groet,
(handtekening)
(naam plaatsvervangend teamleider)
plaatsvervangend teamleider".
Artikel 13
Teamhoofden
- 1.
De ondertekening door een teamhoofd van een document als bedoeld in artikel 1, tweede lid gebeurt als volgt:
"Hoogachtend of Met vriendelijke groet,
(handtekening)
(naam teamhoofd)
teamhoofd".
- 2.
Indien de ondertekening als bedoeld in het eerste lid plaatsvindt door een plaatsvervanger gebeurt dit als volgt:
"Hoogachtend of Met vriendelijke groet,
(handtekening)
(naam plaatsvervangend teamhoofd)
plaatsvervangend teamhoofd".
Artikel 14
Projectleiders, Budgetbeheerders en Programmamanagers
- 1.
De ondertekening door een projectleider van een document als bedoeld in artikel 1, tweede lid gebeurt als volgt:
"Hoogachtend of Met vriendelijke groet,
(handtekening)
(naam projectleider)
projectleider".
- 2.
De ondertekening door een budgetbeheerder van een document als bedoeld in artikel 1, tweede lid gebeurt als volgt:
"Hoogachtend of Met vriendelijke groet,
(handtekening)
(naam budgetbeheerder)
budgetbeheerder".
- 3.
De ondertekening door een programmamanager van een document als bedoeld in artikel 1, eerste lid gebeurt als volgt:
"Hoogachtend of Met vriendelijke groet,
Het college van Burgemeester en Wethouders
namens dezen,
(handtekening)
(naam programmamanager)
programmamanager".
Hoofdstuk 3 Opmaak van documenten
Artikel 15
Opmaak van documenten
- 1.
Een document als bedoeld in artikel 1, eerste lid, onder a t/m c wordt opgemaakt in de huisstijl van de gemeente.
- 2.
Indien een document wordt ondertekend door het college van burgemeester en wethouders of een lid daarvan, staat in het briefhoofd "Gemeentebestuur".
- 3.
Indien een document wordt ondertekend door de gemeentesecretaris, de loco-gemeentesecretaris staat in het briefhoofd "Gemeentesecretaris".
Artikel 16
Inwerkingtreding
- 1.
Het Besluit ondertekening van documenten Dordrecht zoals vastgesteld op 7 december 2004 wordt ingetrokken met ingang van de datum waarop dit besluit in werking treedt.
- 2.
Dit besluit treedt in werking op 1 januari 2018.
Artikel 17
Citeertitel
Dit besluit wordt aangehaald als "Besluit ondertekening van documenten gemeente Dordrecht".
Ondertekening
Aldus besloten in de vergadering van 19 december 2017.
Het college van Burgemeester en Wethouders
de secretaris, de burgemeester
M.M. van der Kraan, A.W. Kolff
Dordrecht, 19 december 2017.
De Burgemeester
A.W. Kolff
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl