Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR605677
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR605677/1
Regeling vervallen per 01-10-2021
Beleidsregels re-integratie Participatiewet gemeente Pijnacker-Nootdorp 2017
Geldend van 23-12-2017 t/m 30-09-2021
Intitulé
Beleidsregels re-integratie Participatiewet gemeente Pijnacker-Nootdorp 2017Het college van de gemeente Pijnacker-Nootdorp;
gezien het advies van de afdeling Beleid d.d. 5 december 2017;
gezien het advies van de Adviesraad Werk & Inkomen van 20 november 2017;
gelet op de Re-integratieverordening Participatiewet gemeente Pijnacker-Nootdorp 2017;
besluit:
vast te stellen de volgende Beleidsregels re-integratie Participatiewet gemeente Pijnacker-Nootdorp 2017.
Artikel 1. Begrippen
-
1. In deze verordening wordt verstaan onder:
- a.
de verordening: de Re-integratieverordening Participatiewet gemeente Pijnacker-Nootdorp 2017;
- b.
het college: het college van burgemeester en wethouders van Pijnacker-Nootdorp.
- a.
-
2. Alle begrippen die in deze beleidsregels worden gebruikt en die niet nader worden omschreven hebben dezelfde betekenis als in de verordening, de Participatiewet, de IOAW, de IOAZ en de Algemene wet bestuursrecht.
Artikel 2. Werkgeverscheque
-
1. De hoogte van de toe te kennen werkgeverscheque bedraagt:
- a.
maximaal € 2.250 bij een dienstverband van tenminste 32 uur gedurende 6 maanden;
- b.
maximaal € 4.500 bij een dienstverband van tenminste 32 uur gedurende 12 maanden.
- a.
-
2. Bij een werkweek korter dan 32 uur en/of bij eventuele voortijdige beëindiging van het dienstverband wordt de werkgeverscheque naar rato toegekend.
-
3. De aanvraag wordt schriftelijk ingediend bij het college door de werkgever middels een daartoe bestemd formulier.
-
4. Bij de aanvraag dient een (concept)arbeidsovereenkomst te worden overlegd.
-
5. De werkgeverscheque wordt toegekend nadat een ondertekende arbeidsovereenkomst is overlegd. De uitbetaling van de werkgeverscheque vindt in twee gelijke termijnen plaats, na toekenning van de werkgeverscheque. De eerste termijn wordt uitbetaald na afloop van de eventuele proeftijd.
-
6. Er kan een werkgeverscheque verstrekt worden zolang er voldoende budget is.
Artikel 3. Overige vergoedingen
-
1. De vergoeding is niet hoger dan de kosten van de goedkoopste passende oplossing.
-
2. Er wordt geen vergoeding van kosten gegevens waarvoor men van een andere persoon of organisatie, bijvoorbeeld de werkgever, een vergoeding kan krijgen.
-
3. Er kan een vergoeding worden verstrekt zolang er voldoende budget is.
Artikel 4. Inwerkingtreding en intrekking vorige beleidsregels
-
1. Deze beleidsregels treden in werking de dag na publicatie.
-
2. De beleidsregels re-integratie Participatiewet 2015 gemeente Pijnacker-Nootdorp worden ingetrokken.
Artikel 5. Citeertitel
Deze beleidsregels worden aangehaald als Beleidsregels re-integratie Participatiewet gemeente Pijnacker-Nootdorp 2017.
Ondertekening
Vastgesteld in de vergadering van 5 december 2017
de secretaris,
drs. J.P.R. Woudstra
de burgemeester,
mw. F. Ravestein
Algemene toelichting
In deze beleidsregels zijn nadere regels opgenomen voor de werkgeverscheque, en overige vergoedingen bij het verrichten van activiteiten in het kader van re-integratie.
Artikelsgewijze toelichting
Enkel die bepalingen die verdere toelichting behoeven worden hieronder behandeld.
Artikel 2. Werkgeverscheque
Dit artikel is bedoeld om werkgevers te stimuleren om uitkeringsgerechtigde personen uit Pijnacker-Nootdorp een dienstverband aan te bieden. Aan de verstrekking van een werkcheque zijn voorwaarden gesteld. Deze voorwaarden en de hoogte van de werkgeverscheque zijn afgestemd met de gemeenten in de arbeidsmarktregio’s Zuid-Holland Centraal en Haaglanden en vastgelegd in de regionale Toolbox, voor een zo eenduidig mogelijke dienstverlening aan werkgevers in de regio.
Artikel 4. Overige vergoedingen
Het is mogelijk om een vergoeding te verstrekken voor kosten die de persoon moet maken in het kader van een arbeidsmarktgerichte re-integratie-activiteit. Dit kan bijvoorbeeld gaan om kosten voor vervoer, kleding of overblijfkosten voor kinderen. Hierbij gaat het om de directe en indirecte kosten, die noodzakelijk en aantoonbaar zijn en die, in alle redelijkheid, niet ten laste van de persoon kunnen komen. Ook moet er voor deze kosten geen andere voorliggende voorziening zijn. Bovendien moet er sprake zijn van de goedkoopst adequate oplossing. Over de onkostenvergoeding worden in het trajectplan concrete afspraken gemaakt. Deze kosten worden gedekt uit het re-integratiebudget.
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl