Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR604600
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR604600/2
Regeling vervallen per 24-06-2021
Besluit van de provinciesecretaris van de provincie Noord-Holland houdende regels omtrent bevoegdheden Besluit ondermandaat, volmacht en machtiging directie Beleid Noord-Holland
Geldend van 07-02-2018 t/m 30-01-2019
Intitulé
Besluit van de provinciesecretaris van de provincie Noord-Holland houdende regels omtrent bevoegdheden Besluit ondermandaat, volmacht en machtiging directie Beleid Noord-HollandDe provinciesecretaris van Noord-Holland;
Gelet op artikel 5 van het Besluit mandaat, volmacht en machtiging Gedeputeerde Staten van Noord-Holland en artikel 3 van het Besluit mandaat, volmacht en machtiging commissaris van de Koning Noord-Holland;
Overwegende dat het Besluit ondermandaat volmacht en machtiging directie Beleid Noord-Holland 2016 wegens technische redenen en om heroverweging van bevoegdheden aangepast dient te worden;
Besluit vast te stellen:
Besluit ondermandaat, volmacht en machtiging directie Beleid Noord-Holland
Artikel 1
Onverminderd de artikel 5 tot en met 9 van het Besluit mandaat, volmacht en machtiging gedeputeerde staten Noord-Holland verleent de provinciesecretaris ondermandaat en geeft de aan hem verstrekte volmacht en machtiging door aan de directeur Beleid en zijn plaatsvervanger ten aanzien van alle bevoegdheden die behoren tot het werkterrein van de directie Beleid.
Artikel 2
De provinciesecretaris verleent tevens ondermandaat en geeft de aan hem verstrekte volmacht en machtiging door overeenkomstig bijlage I die onderdeel vormt van dit besluit, aan de functionarissen en hun plaatvervangers die de daarin vermelde functies uitoefenen voor de daarin vermelde bevoegdheden onder de daarin vermelde voorwaarden.
Artikel 3
Ten aanzien van een in bijlage I genoemde bevoegdheid is de daarachter genoemde functie het laagste niveau, waarop die bevoegdheid wordt uitgeoefend.
Artikel 4
Indien de uitoefening van een bevoegdheid betrekking heeft op een aangelegenheid waarbij de gemandateerde, gevolmachtigde of gemachtigde een direct of indirect persoonlijk belang heeft, wordt de bevoegdheid uitgeoefend op het naastgelegen hogere niveau.
Artikel 5
Het besluit ondermandaat, volmacht en machtiging directie Beleid Noord-Holland 2016 wordt ingetrokken.
Artikel 6
Dit besluit wordt aangehaald als besluit ondermandaat, volmacht en machtiging directie Beleid Noord-Holland.
Artikel 7
Dit besluit treedt in werking met ingang van de dag na uitgifte van het provinciaal blad waarin het wordt geplaatst.
Ondertekening
Haarlem 15 november 2017
Gedeputeerde Staten,
Namens dezen,
De provinciesecretaris van Noord-Holland,
R.M. Bergkamp
Uitgegeven op 6 december 2017
Namens Gedeputeerde Staten van Noord-Holland,
R.M. Bergkamp, provinciesecretaris
Bijlage I als genoemd in artikel 2 van het Besluit ondermandaat, volmacht en machtiging directie Beleid Noord-Holland
De hieronder vermelde bevoegdheid: |
wordt namens gedeputeerde staten/de CdK namens de provincie uitgeoefend door: |
onder de volgende voorwaarde: |
||
1. Bezwaar en beroep |
||||
a |
Vaststellen/indienen verweerschriften in het kader van beroepsprocedures |
Sectormanager |
Na advies sector JZ |
|
b |
Vaststellen verweerschriften bij de HAC |
sectormanager |
Na advies JZ Indien het primaire besluit is genomen in “blauw” of “rood” wordt het bezwaar gemeld aan de portefeuillehouder. Deze fiatteert de inhoud van het verweerschrift in het stafoverleg met de sectormanagers. |
|
2. Correspondentie en overige contacten |
||||
a |
Besluiten, mededelingen en overige correspondentie van procedurele aard, kennisgevingen, verdagingbesluiten, ter inzage leggingen van definitieve besluiten, afhandelingen van klachten en verzoeken om advies |
Sectormanager |
||
3. Bevoegdheden zonder financiële gevolgen |
||||
a |
Vaststelling en bekendmaking kadastrale grensbeschrijvingen |
Sectormanager |
||
b |
Behandeling van klachten en verzoeken om bemiddeling van burgers, bedrijven, instelling en raadsleden over besturen van gemeenten en gemeenschappelijke regelingen |
Sectormanager |
||
c |
Vaststellen en indienen van rapportages (tussentijdse verantwoording en actualisatie) in het kader van de subsidieregeling programmafinanciering Externe Veiligheid 2011-2014 |
Sectormanager Omgevingsbeleid |
De jaarverantwoording wordt vastgesteld door de portefeuillehouder Milieu, de eindverantwoording wordt vastgesteld door GS en ter informatie aangeboden aan PS |
|
d |
Het besluit tot het aangaan en het aangaan van gebruikersovereenkomsten waarmee derden wordt toegestaan digitale gegevensbestanden te gebruiken. |
Medewerker sector Onderzoek en Informatie vanaf schaal 11 |
||
4. Besluiten sector -Ruimtelijke Ordening |
||||
a |
Het vaststellen van hogere grenswaarden geluidhinder (Wet geluidhinder). |
Sectormanager Ruimtelijke Ontwikkeling |
a. Bij weigering tot vaststelling van hogere grenswaarden besluitvorming op portefeuillehouderniveau. b. Indien zienswijzen zijn ingediend: sectormanager. |
|
b |
Indienen van zienswijzen als bedoeld in artikel 3.8, eerste lid, onder d, van de Wet ruimtelijke ordening. |
Sectormanager Ruimtelijke Ontwikkeling |
a. Afstemming in het stafoverleg van de portefeuillehouder, b. bij portefeuillehouder overstijgende zienswijzen afstemming met de betrokken portefeuillehouder(s), -halfjaarlijkse rapportage over zienswijzen in GS. |
|
5. Wet Luchtvaart en besluit Luchtvaart |
||||
Het voorbereiden van de besluiten van PS |
Sectormanager Omgevingsbeleid |
|||
6. Bevoegdheden inzake inkoop en aanbesteding |
||||
a |
Het uitbrengen van een offerte-aanvraag incl. bijlagen > €50.000 |
Medewerker vanaf schaal 11 |
Verplicht advies CZ/Inkoop bij opdrachten ≥ nationaal of EU drempel Bij offerte uitvraag <50.000 zelf regelen in de administratieve organisatie van het desbetreffende organisatieonderdeel |
|
b |
Het publiceren van een Nota van Inlichtingen |
Medewerker vanaf schaal 11 |
Verplicht advies CZ/Inkoop bij opdrachten ≥ nationaal of EU drempel |
|
c |
Het nemen van een selectiebesluit en het besluit tot het afwijzen van niet-geselecteerde gegadigden en daarmee samenhangende (rechts)handelingen |
Sectormanager Programma- en projectmanager |
Verplicht advies CZ/Inkoop bij opdrachten ≥ nationaal of EU drempel |
|
d |
Het nemen van een besluit tot: (voorlopige) gunning, het afwijzen van inschrijvers, het aangaan en het aangaan van overeenkomsten. Het besluit tot niet gunning (intrekken van een aanbesteding) voor zover het betreft nationaal of Europees aanbesteden |
Mandaathouder bedragentabel onder 9 |
Verplicht advies CZ/Inkoop bij opdrachten ≥ nationaal of EU drempel |
|
e |
Besluit % meerwerk/Verzoek tot Wijziging: Te bepalen op basis van de som van al het meer- en/of minderwerk ten opzichte van de originele opdracht. |
|||
Beneden de EU drempel Leveringen/Diensten of Werken: Het totaal van het meerwerk is < 100% van de inschrijfsom én < het EU drempelbedrag Leveringen/Diensten en Werken. |
Mandaathouder bedragentabel onder 9 per Verzoek tot Wijziging/ meerwerkopdracht |
-Vigerende provinciale aanbestedingsregels -Verplicht Advies CZ/ Inkoop als het totaal van het meerwerk ≥ 100% van de inschrijfsom is |
||
Boven de EU drempel: Leveringen/Diensten: Het totaal van het meerwerk is < 10% van de inschrijfsom Werken: Het totaal van het meerwerk is < 15% van de inschrijfsom |
Mandaathouder bedragentabel onder 9 per Verzoek tot Wijziging/ meerwerkopdracht |
|||
Boven EU drempel: Leveringen/Diensten Het meerwerk is ≤ 50% van de inschrijfsom per meerwerkopdracht Werken: Het meerwerk is ≥ 15% en < 50% van de inschrijfsom per meerwerkopdracht |
Mandaathouder bedragentabel onder 9 per Verzoek tot Wijziging/ meerwerkopdracht |
Motivering conform de Aanbestedingswet art. 2.163 a t/m f -Verplicht advies CZ/ Inkoop per Verzoek tot Wijziging en Meerwerkopdracht |
||
f |
Het besluit om af te wijken van de vigerende Inkoopvoorwaarden |
Directeur |
Na advies sector CZ/ Inkoop |
|
g |
Het besluit om af te wijken van de aanbestedingsregels (beneden de EU drempels) |
Mandaathouder bedragentabel onder 9 |
Na advies sector CZ/ Inkoop |
|
h |
Het afhandelen van een klacht over een aanbestedingsprocedure |
Mandaathouder bedragentabel onder 9 die verantwoordelijk is voor de aanbesteding |
Conform klachtenreglement |
|
7. Overige besluiten met financiële gevolgen |
||||
a |
Besluit tot en opdrachten tot plaatsing en betaling van advertenties i.v.m. gebiedsindeling Wgr en gemeentelijke herindeling |
Sectormanager Bestuur en Strategie |
≤ Drempelwaarde Europees aanbesteden voor Leveringen en Diensten |
|
b |
Aanvragen offertes, geven van opdrachten en betaalbaarstellingen aan het Kadaster in het kader van gemeentelijke herindeling |
Sectormanager Bestuur en Strategie |
≤ Drempelwaarde Europees aanbesteden voor Leveringen en Diensten |
|
c |
Publicatie gemeentelijke herindeling en gebiedsindeling Wgr o.g.v. resp. wet Arhi en Wgr. |
Sectormanager Bestuur en Strategie |
||
d |
Besluit tot het aangaan van en het aangaan van (andere) privaatrechtelijke rechtshandelingen niet zijnde beslissingen over aanbesteding en inkoop van Levering/Diensten of Werken |
Sectormanager Unitmanager/ operationeel manager Directeur |
≤ Drempelwaarde Europees aanbesteden voor Leveringen en Diensten ≤€100.000,- ≤€1.000.000 |
|
8. Besluiten aangaande aan- en/of verkopen van onroerende zaken, anders dan genoemd in artikel 3, eerste lid onderdeel i, van het Besluit mandaat, volmacht en machtiging Gedeputeerde Staten van Noord-Holland, pachtovereenkomsten, huurovereenkomsten of de vestiging van zakelijke rechten |
||||
a |
Besluiten aangaande aan- en/of verkopen van onroerende zaken, anders dan genoemd in artikel 3, eerste lid, onderdeel i, van het Besluit mandaat, volmacht en machtiging Gedeputeerde Staten van Noord-Holland, of de vestiging van zakelijke rechten |
Tot € 250.000,-- Sectormanager Grond |
Tot € 1.000.000,-- Directeur Beleid |
|
b |
Betaalbaarstelling van nota’s van afrekening van notaris en van planschade- en nadeelcompensatie-bedragen (na beluit gedeputeerde) in geval van grondtransacties |
Tot € 250.000,-- Sectormanager Grond |
Tot € 5.000.000,-- Directeur Beleid |
|
c |
Besluiten tot het aangaan van gebruiksovereenkomsten |
Sectormanager Grond |
||
d |
Het verzoeken om rectificatie in akten |
Sectormanager Grond |
||
e |
Het doen van opgaven/jaarlijkse aangiften inzake gemeentelijke en waterschapsheffingen voor provinciale eigendommen |
Sectormanager Grond |
||
f |
Het tekenen van grondgebruikverklaringen |
Sectormanager Grond |
||
g |
(Het besluit inzake) het verlenen van een schriftelijke toestemming als bedoeld in artikel 21 van de Visserijwet |
Sectormanager Grond |
||
h |
(Het besluit inzake) het verlenen van een collectieve loopvergunning voor het betreden van de waterkant t.b.v. het sportvissen |
Sectormanager Grond |
||
i |
Het tekenen en versturen van brieven aan de notaris met getekende overeenkomsten |
Alle medewerkers Grondzaken |
||
j |
Het tekenen en versturen van pacht- en huurcontracten voor onroerend goed |
Tot € 100.000,-- senior adviseur Grondzaken |
Medeparaaf van senior medewerker administratie Grond |
9. Voor zover uitoefening van de bevoegdheden genoemd tevens het aangaan van financiële verplichtingen inhoudt, zijn degene aan wie ondermandaat en volmacht is verleend slechts bevoegd met in achtneming van de hierna vermelde grenzen.
Ondergemandateerde |
Inkoop/ aanbesteding werken |
Inkoop/aan-besteding levering van diensten |
(andere) Privaat- rechtelijke rechts- handelingen |
Onroerende zaak transacties |
Directeur |
≤ Drempelwaarde Europees aanbesteden voor Werken |
≤ € 1.000.000,- |
≤ € 1.000.000,- |
≤ € 1.000.000,- |
Sectormanager |
≤ Drempelwaarde Europees aanbesteden voor Leveringen en Diensten |
≤ Drempelwaarde Europees aanbesteden voor Leveringen en Diensten |
≤ Drempelwaarde Europees aanbesteden voor Leveringen en Diensten |
n.v.t. |
Sectormanager Grond |
≤ Drempelwaarde Europees aanbesteden voor Leveringen en Diensten |
≤ Drempelwaarde Europees aanbesteden voor Leveringen en Diensten |
≤ Drempelwaarde Europees aanbesteden voor Leveringen en Diensten |
≤ € 250.000,- |
Unitmanager/ Operationeel manager |
≤ € 100.000,- |
≤ € 100.000,- |
≤ € 100.000,- |
n.v.t. |
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl