Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR60437
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR60437/2
Regeling vervallen per 01-12-2013
Reglement betreffende de werkwijze en bevoegdheden van het presidium van de raad.
Geldend van 21-07-2010 t/m 30-11-2013
Intitulé
Reglement betreffende de werkwijze en bevoegdheden van het presidium van de raad.De raad van de gemeente Grave,gelet op artikel 3b van het Reglement van orde voor de vergaderingen en andere werkzaamheden voor de gemeenteraad;
b e s l u i t :vast te stellen het volgende reglement:Reglement betreffende de werkwijze en bevoegdheden van het presidium van de raad.
Artikel 1
Het presidium van de raad vergadert tenminste eenmaal per vergadercyclus tenzij er in de betreffende periode geen vergadering van de commissies of raad is. De voorzitter kan een extra vergadering bijeen roepen voor spoedeisende zaken.
Artikel 2
Het presidium stelt de conceptagenda voor de raadsvergadering vast.
Artikel 3
Het presidium stelt jaarlijks een jaarschema voor raads- en commissievergaderingen en andere activiteiten voor de raad en de commissies op en legt dit ter besluitvorming voor aan de raad.
Artikel 4
Het presidium ziet toe op de nakoming van toezeggingen aan de raad en de commissies.
Artikel 5
Het presidium organiseert voor de raad of raadscommissies de hoorzittingen, werkbezoeken, excursies, workshops, cursussen en dergelijke, waartoe door de raad of de betrokken raadscommissie besloten is.
Artikel 6
Het presidium is verantwoordelijk voor de aansturing van de griffier als ondersteuner van de raad en de raadscommissies. De dagelijkse aansturing is de verantwoordelijkheid van de voorzitter van het presidium.
Artikel 7
Het presidium raamt jaarlijks tijdig voor opname in de begroting de uitgaven ten behoeve van de raad.
Artikel 8
Het presidium evalueert de vergaderingen van de raad en de raadscommissies in technische zin en geeft blijk van zijn bevindingen aan eenieder die het aangaat.
Artikel 9
Het presidium is bevoegd beslissingen te nemen ten aanzien van verder voorkomende huishoudelijke zaken van de raad waarbij geen sprake is van een grote politieke gevoeligheid.
Artikel 10
De vergaderingen van het presidium worden in beslotenheid gehouden.
Artikel 12
Dit reglement treedt in werking op 21 juli 2010.
Ondertekening
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl