Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR60205
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR60205/1
Instellingsbesluit commissie naamgeving
Geldend van 06-07-2005 t/m heden
Intitulé
Instellingsbesluit commissie naamgevingHet college van de gemeente Leusden;
gezien het advies, nummer 2005/3873;
gelet op artikel 84 van de Gemeentewet;
overwegende
dat de Modelverordening commissie straatnaamgeving uit 1995 op 26 mei 2003 is vervangen door het Modelinstellingsbesluit commissie naamgeving. Dat het uit dien hoofde aanbeveling verdient de Verordening commissie straatnaamgeving aan te passen;
besluit:
het navolgende “Instellingsbesluit commissie naamgeving” vast te stellen:
Artikel 1 De commissie
Er is een commissie die adviseert aan het college over de naamgeving van de openbare ruimte, hierna te noemen: de Commissie.
Artikel 2 Taak
De Commissie brengt, indachtig de door het college vastgestelde beleidsregels, gevraagd en ongevraagd schriftelijk advies uit aan het college over:
- a.
het vaststellen van grenzen van woonplaatsen en het daaraan toekennen van namen;
- b.
de verdeling van de woonplaatsen in wijken en buurten en zonodig aangevuld met nummers, letters of namen;
- c.
het toekennen van namen aan delen van de openbare ruimte en zonodig aan gemeentelijke bouwwerken.
Artikel 3 Samenstelling en lidmaatschap
- 1.
De Commissie bestaat ten minste uit:
- a.
een geschiedkundige;
- b.
een neerlandicus;
- c.
een gemeentearchivaris;
- d.
een beheerder van het gemeentelijk adressenbestand.
- a.
- 2.
Het college wijst plaatsvervangende leden aan.
- 3.
De leden en plaatsvervangend leden worden door het college benoemd.
- 4.
Het lid dat de hoedanigheid verliest op grond waarvan het lid van de Commissie is, treedt op dat moment af als commissielid.
- 5.
De leden kunnen tussentijds ontslag nemen. Zij doen daarvan schriftelijk mededeling aan de voorzitter van de Commissie, die maatregelen treft om in de vacature te voorzien.
- 6.
Een lid van het college kan als toehoorder vragen stellen of opmerkingen maken over de aan de orde zijnde agendapunten.
Artikel 4 Voorzitter
- 1.
De Commissie benoemt uit haar midden een voorzitter en een plaatsvervangend voorzitter.
- 2.
De voorzitter heeft in de Commissie stemrecht.
Artikel 5 Secretaris
- 1.
Het college wijst de ambtelijk secretaris en de plaatsvervangend ambtelijk secretaris van de Commissie aan.
- 2.
De secretaris is geen lid van de Commissie.
- 3.
De secretaris dient de Commissie desgevraagd van advies.
Artikel 6 Tekenen van stukken
De stukken van de Commissie worden ondertekend door de voorzitter.
Artikel 7 Deskundigen
De voorzitter is bevoegd ambtenaren en andere deskundigen uit te nodigen tot het deelnemen aan de vergaderingen van de Commissie.
Artikel 8 Werkwijze
- 1.
De Commissie komt bijeen: a wanneer de voorzitter dit nodig acht; of b op verzoek van het college.
- 2.
De voorzitter roept de leden schriftelijk op voor de vergadering, onder opgaaf van de punten die zullen worden behandeld. De agenda en vergaderstukken worden twee weken voor de vergadering aan de leden toegezonden.
- 3.
De Commissie vergadert slechts als ten minste vier leden, onder wie de voorzitter of de plaatsvervangend voorzitter, aanwezig zijn. Wanneer het vereiste aantal leden niet aanwezig is, belegt de voorzitter binnen één week een nieuwe vergadering en stelt de leden daarvan terstond schriftelijk in kennis. In deze laatste vergadering kunnen besluiten worden genomen ongeacht het aantal aanwezige leden.
- 4.
Besluiten van de Commissie worden genomen bij meerderheid van stemmen. Indien de stemmen staken, beslist de voorzitter. De secretaris heeft een adviserende stem.
- 5.
De Commissie vergadert en besluit in het openbaar.
- 6.
Het advies van de Commissie aan het college bevat voorzover relevant de zienswijzen van de leden van de Commissie.
Artikel 9 Slotbepalingen
In gevallen waarin deze verordening niet voorziet, beslist de voorzitter van de Commissie.
Ondertekening
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl