Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR60006
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR60006/5
Regeling vervallen per 07-02-2019
Mandaatbesluit 2006
Geldend van 05-05-2018 t/m 29-06-2018
Intitulé
Mandaatbesluit 2006Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Leek;
de burgemeester van de gemeente Leek;
de heffingsambtenaar gemeentelijke belastingen;
de invorderingsambtenaar gemeentelijke belastingen;
overwegende dat per 1 januari 2006 de organisatieontwikkeling van de bestuursdienst is afgerond;
overwegende dat het daarom gewenst is om nu het Mandaatbesluit 1998 te actualiseren en daar waar nodig aan te passen;
gelet op het bepaalde in afdeling 10.1.1 (mandaat) van de Algemene wet bestuursrecht;
B E S L U I T E N :
vast te stellen het Mandaatbesluit 2006.
Artikel 1
De uitoefening van de in de bijlage bij dit besluit vermelde bevoegdheden wordt gemandateerd aan de in de bijlage vermelde functionaris (afdoeningsmandaat). Een gemandateerde bevoegdheid kan, afhankelijk van de aard ervan, zowel publiekrechtelijk als privaatrechtelijk van aard zijn.
Artikel 2
Het mandaat wordt verleend onder de navolgende algemene voorwaarden:
- a.
de gemandateerde bevoegdheden mogen alleen worden uitgeoefend indien:
- I.
daaraan geen beleidsaspecten zijn verbonden;
- II.
deze politiek niet gevoelig zijn of verwacht mag worden dat deze geen politieke consequenties zullen krijgen;
- III.
daarvan geen precedentwerking is te verwachten;
- IV.
deze routinematig, administratief, procedureel of formeel van aard zijn;
- V.
positief op aanvragen wordt beslist tenzij uit de in de bijlage gebruikte bewoordingen blijkt dat ook de bevoegdheid om te weigeren, is gemandateerd;
- I.
- b.
de gemandateerde bevoegdheden moeten worden uitgeoefend:
- I.
binnen de daarvoor geldende wettelijke kaders en het door de mandaatgever vastgestelde beleid;
- I.
- c.
de gemandateerde bevoegdheden worden niet uitgeoefend wanneer:
- I.
bij de afdoening wordt afgeweken van verkregen adviezen;
- II.
sprake is van zienswijzen en bedenkingen van derden;
- III.
andere dan standaardvoorwaarden worden gesteld.
- I.
Artikel 3
Het bepaalde in artikel 2 onder a en c geldt niet voor mandaatverlening aan de algemeen directeur van het openbaar onderwijs.
Artikel 4
Indien een bevoegdheid wordt gemandateerd, omvat dat mandaat niet alleen de bevoegdheid om te besluiten, maar omvat het tevens de bevoegdheid tot het voeren van correspondentie in het kader van de voorbereiding van krachtens mandaat te nemen besluiten en de correspondentie over de krachtens mandaat genomen besluiten.
Artikel 5
Wanneer er zich bij de voorbereiding van een besluit problemen lijken voor te doen, zal de gemandateerde overleg plegen met de mandaatgever dan wel indien de mandaatgever het college van burgemeester en wethouders is, de betreffende portefeuillehouder.
Artikel 6
De mandaatgever dan wel indien de mandaatgever het college van burgemeester en wethouders is, de betreffende portefeuillehouder, kan zich door de gemandateerden laten informeren over de besluiten die genomen zijn op grond van de gemandateerde bevoegdheden.
Artikel 7
De mandaatgever kan te allen tijde besluiten in een bepaald geval een gemandateerde bevoegdheid zelf uit te oefenen.
Artikel 8
De gemandateerde kan met betrekking tot de aan hem gemandateerde bevoegdheden, zo nodig onder het geven van instructies, schriftelijk ondermandaat verlenen. Een afschrift van dit schriftelijk verleende ondermandaat wordt per ommegaande naar het team Bestuurs- en Managementondersteuning van de afdeling Middelen en Bestuursondersteuning gezonden.
Artikel 9
In geval van afwezigheid van functionarissen aan wie krachtens dit besluit bevoegdheden zijn gemandateerd, worden deze bevoegdheden uitgeoefend door hun plaatsvervangers.
Artikel 10
De besluiten genomen krachtens dit afdoeningsmandaat worden als volgt ondertekend:
Namens burgemeester en wethouders van Leek / de burgemeester van Leek / de heffingsambtenaar gemeentelijke belastingen van Leek / de invorderingsambtenaar gemeentelijke belastingen van Leek
(naam gemandateerde)
(functie gemandateerde)
Artikel 11
Indien er alleen sprake is van ondertekeningsmandaat, worden als volgt ondertekend:
Namens burgemeester en wethouders van Leek / de burgemeester van Leek / de heffingsambtenaar gemeentelijke belastingen van Leek / de invorderingsambtenaar gemeentelijke belastingen van Leek
ondertekend door,
(naam ondertekeningsgemandateerde)
(functie ondertekeningsgemandateerde)
Artikel 12
Indien het afdoenings- en het ondertekeningsmandaat is opgedragen aan verschillende personen, dan wordt bij de ondertekening de onder punt 10 aangegeven formulering gebruikt.
Artikel 13
Het Mandaatbesluit 1998 van burgemeester en wethouders en de burgemeester van 16 juni 1998 wordt ingetrokken.
Artikel 14
Dit besluit treedt in werking met ingang van de eerste dag na de datum van bekendmaking van dit besluit.
Artikel 15
Dit besluit wordt aangehaald als Mandaatbesluit 2006.
Ondertekening
Bijlage Bijlage bij Mandaatbesluit 2006 zoals deze is vastgesteld bij besluit d.d. 4 oktober 2016 met registratienummer 2016006523 van het college van burgemeester en wethouders van Leek, de burgemeester van Leek en de invorderingsambtenaar gemeentelijke belastingen van Leek.
zoals deze is vastgesteld bij besluit d.d. 4 oktober 2016 met registratienummer 2016006523 van het college van burgemeester en wethouders van Leek, de burgemeester van Leek en de invorderingsambtenaar gemeentelijke belastingen van Leek.
Afdeling: Alle afdelingen
|
Omschrijving bevoegdheid (inclusief wettelijke basis) |
Wettelijk toegekend aan:
|
Afdoening door: |
Ondertekening door: |
|
||||
A1 |
Het sturen van ontvangstbevestigingen |
College/burgemeester
|
Betreffende afdelingsmanager
|
Betreffende afdelingsmanager |
A2 |
Het verschaffen van informatie van feitelijke aard |
College/burgemeester
|
Betreffende afdelingsmanager
|
Betreffende afdelingsmanager |
A3 |
Het verstrekken van inlichtingen aan ambtelijke instanties |
College/burgemeester
|
Betreffende afdelingsmanager
|
Betreffende afdelingsmanager |
A4 |
Het schriftelijk reageren op meldingen |
College dan wel burgemeester |
Betreffende afdelingsmanager
|
Betreffende afdelingsmanager |
A5 |
Verrichten van administratieve handelingen/procedurele correspondentie als bedoeld in hoofdstuk 3 en in titel 4.1 van de Algemene wet bestuursrecht (Awb)
|
College dan wel burgemeester |
Betreffende afdelingsmanager |
Betreffende afdelingsmanager |
A6 |
Het verlengen van de beslistermijn op aanvragen o.g.v. artikel 4:14 Awb
|
College |
Betreffende afdelingsmanager |
Betreffende afdelingsmanager |
A7 |
Het opschorten van de beslistermijn op aanvragen o.g.v. artikel 4:15 Awb
|
College |
Betreffende afdelingsmanager |
Betreffende afdelingsmanager |
A8 |
Het beëindigen van de opschorting van de beslistermijn op aanvragen o.g.v. artikel 4:15 Awb
|
College |
Betreffende afdelingsmanager |
Betreffende afdelingsmanager |
A9 |
Het bevestigen van de ontvangst van een ingebrekestelling ex artikel 4:17, lid 3 Awb
|
College |
Betreffende afdelingsmanager |
Betreffende afdelingsmanager |
A10 |
Vaststellen verschuldigdheid en hoogte dwangsom o.g.v. artikel 4:18 Awb
|
College |
Betreffende afdelingsmanager |
Betreffende afdelingsmanager |
A11 |
Het bevestigen van de ontvangst van een bezwaarschrift o.g.v. artikel 6:14 Awb
|
College/burgemeester |
Afdelingsmanager M&B
|
Afdelingsmanager M&B
|
A12 |
Het verdagen van besluiten op bezwaarschriften o.g.v. artikel 7:10, lid 3 Awb
|
College/burgemeester |
Afdelingsmanager M&B |
Afdelingsmanager M&B |
A13 |
Het indienen van verweerschriften in juridische procedures
|
College/burgemeester |
Betreffende afdelingsmanager |
Betreffende afdelingsmanager
|
A14 |
Vertegenwoordiging college van burgemeester en wethouders tijdens de hoorzittingen van de Commissie Bezwaarschriften |
College |
Portefeuillehouder en/of (een) medewerker(s) van de betreffende vakafdeling
|
N.v.t. |
A15
|
Vertegenwoordiging burgemeester tijdens de hoorzittingen van de Commissie Bezwaarschriften |
Burgemeester |
(Een) medewerker(s) van de betreffende vakafdeling
|
N.v.t. |
A16 |
Het aanvragen van offertes |
College |
Betreffende afdelingsmanager |
Betreffende afdelingsmanager
|
A17 |
Het verkopen van roerende zaken tot een bedrag van € 25.000,00
|
College |
Betreffende afdelingsmanager |
Betreffende afdelingsmanager
|
A18 |
Het verkopen van roerende zaken voor bedragen van € 25.000,00 en hoger
|
College |
Portefeuillehouder |
Betreffende afdelingsmanager
|
A19 |
Besluiten tot het aangaan van overeenkomsten inzake onderhoud, exploitatie en beheer van gebouwen
|
College |
Betreffende afdelingsmanager
|
Betreffende afdelingsmanager
|
A20 |
Gunning van werken tot een aanneemsom van € 50.000,00 voor zover binnen de beschikbare begrotingspost wordt gebleven
|
College |
Betreffende afdelingsmanager |
Betreffende afdelingsmanager |
A21 |
Gunning van overige werken voor aanneemsommen van € 50.000,00 en hoger, dit voor zover binnen het beschikbaar gestelde krediet wordt gebleven
|
College |
Portefeuillehouder |
Betreffende afdelingsmanager |
A22 |
Gunning van leveringen en diensten tot een aanneemsom van € 25.000,00 voor zover binnen de beschikbare begrotingspost wordt gebleven
|
College |
Betreffende afdelingsmanager |
Betreffende afdelingsmanager |
A23 |
Gunning van leveringen en diensten voor aanneemsommen van € 25.000,00 en hoger, dit voor zover binnen het beschikbaar gestelde krediet wordt gebleven
|
College |
Portefeuillehouder |
Betreffende afdelingsmanager |
A24 |
Bevoegdheid tot het ondertekenen van civielrechtelijke overeenkomsten en notariële akten inzake onroerende zaak transacties c.s. en huurovereenkomsten op grond van artikel 171 Gemeentewet
|
Burgemeester |
N.v.t. |
Betreffende afdelingsmanager |
A25 |
Aansprakelijk stellen van derden inzake beschadiging van gemeente-eigendommen inclusief invordering
|
College |
Betreffende afdelingsmanager |
Betreffende afdelingsmanager |
A26 |
In ontvangst nemen/tekenen voor ontvangst van dwangbevelen (deurwaardersexploten) en aangetekende stukken
|
Burgemeester |
Afdelingsmanager PFD |
Afdelingsmanager PFD |
A27 |
Ontvangen en openen stukken raad en college o.g.v. artikel 74 Gemeentewet
|
Burgemeester |
Afdelingsmanager PFD |
N.v.t. |
A28 |
Het versturen van rekeningen |
College |
Betreffende afdelingsmanager
|
Betreffende afdelingsmanager |
A29 |
Opdracht geven aan deskundigen tot het opstellen van rapporten en accountantsverklaringen
|
College |
Betreffende afdelingsmanager |
Betreffende afdelingsmanager |
A30 |
Bevorderen en toekennen reguliere periodieke verhoging personeel bestuursdienst o.g.v. hoofdstuk 3 CAR-UWO 2016 gemeente Leek dit m.u.v. de secretaris, de afdelingsmanagers en de stafadviseurs
|
College |
Betreffende afdelingsmanager |
N.v.t. |
A31 |
Bevorderen en toekennen reguliere periodieke verhoging personeel bestuursdienst o.g.v. hoofdstuk 3 CAR-UWO 2016 gemeente Leek aan de afdelingsmanagers en de stafadviseurs
|
College |
Secretaris |
N.v.t. |
A32 |
Verlening regulier verlof o.g.v. hoofdstuk 6 CAR-UWO 2016 gemeente Leek dit m.u.v. de secretaris, de afdelingsmanagers en de stafadviseurs
|
College |
Betreffende afdelingsmanager
|
Betreffende afdelingsmanager
|
A33 |
Verlening regulier verlof o.g.v. hoofdstuk 6 CAR-UWO 2016 gemeente Leek aan de afdelingsmanagers en de stafadviseurs
|
College |
Secretaris |
Secretaris |
A34 |
Besluiten omtrent tegemoetkoming reiskosten, dit m.u.v. de secretaris, de afdelingsmanagers en de stafadviseurs
|
College |
Betreffende afdelingsmanager |
Betreffende afdelingsmanager |
A35 |
Besluiten omtrent tegemoetkoming reiskosten aan de afdelingsmanagers en de stafadviseurs
|
College |
Secretaris |
Secretaris |
A36 |
Teruggave van vakantiedagen wegens ziekte van de medewerker o.g.v. artikel 6:2:6 CAR-UWO 2016 gemeente Leek, dit m.u.v. de secretaris, de afdelingsmanagers en de stafadviseurs
|
College |
Betreffende afdelingsmanager |
N.v.t. |
A37 |
Teruggave vakantiedagen wegens ziekte van de afdelingsmanagers en de stafadviseurs o.g.v. artikel 6:2:6 CAR-UWO 2016 gemeente Leek
|
College |
Secretaris |
N.v.t. |
A38 |
Verkoop van verlofuren op grond van artikel 3:36 CAR-UWO 2016 gemeente Leek |
College |
Betreffende afdelingsmanager |
Betreffende afdelingsmanager |
Afdeling: Afd. Wonen, Welzijn en Zorg (WWZ)
|
Omschrijving bevoegdheid (inclusief wettelijke basis)
|
Wettelijk toegekend aan:
|
Afdoening door: |
Ondertekening door: |
|
||||
B1 |
Informerende brieven en brieven met verzoeken tot het nemen van maatregelen naar aanleiding van inspecties van de GGD in het kader van de Wet kinderopvang
|
College |
Afdelingsmanager WWZ
|
Afdelingsmanager WWZ |
B2 |
De toekenning en afwijzing van aanvragen voor het inschrijven van een gastouder in het landelijk register op grond van de artikelen 45 en 46 Wet kinderopvang
|
College |
Afdelingsmanager WWZ |
Afdelingsmanager WWZ |
B3 |
Het geven van een schriftelijke aanwijzing o.g.v. artikel 1.65 Wet kinderopvang en kwaliteitseisen peuterspeelzalen, dit met inachtneming van het Afwegingsmodel Handhaving Kinderopvang Leek
|
College |
Afdelingsmanager WWZ |
Afdelingsmanager WWZ |
B4 |
Besluiten inzake het leerlingenvervoer o.g.v. de Verordening leerlingenvervoer
|
College |
Afdelingsmanager WWZ |
Afdelingsmanager WWZ |
B5 |
Toekennen subsidies krachtens de subsidieverordening tot een bedrag van € 2500,00
|
College |
Portefeuillehouder |
Afdelingsmanager WWZ |
B6 |
Verlenen van voorschotten op aanvaarde subsidies o.g.v. de subsidieverordening
|
College |
Portefeuillehouder |
Afdelingsmanager WWZ |
B7 |
Voorbereiding en uitvoering besluiten op grond van de Verordening huisvesting onderwijs
|
College |
Portefeuillehouder |
Afdelingsmanager WWZ |
B8 |
Administratieve afhandeling beschikbare kredieten voor het basisonderwijs o.g.v. de Wet op het basisonderwijs
|
College |
Afdelingsmanager WWZ |
Afdelingsmanager WWZ |
B9 |
Besluiten op grond van de Verordening maatschappelijke ondersteuning 2015, dit met uitzondering van het toepassen van de hardheidsclausule opgenomen in artikel 25 van de verordening
|
College |
Afdelingsmanager WWZ |
Afdelingsmanager WWZ |
B10 |
Toekenning/afwijzing van aanvragen op grond van de Verordening financiële tegemoetkoming hulp bij het huishouden 1 gemeente Leek 2015
|
College |
Afdelingsmanager WWZ |
Afdelingsmanager WWZ |
B11 |
Besluiten op grond van de Verordening jeugdhulp 2015, dit met uitzondering van het toepassen van de hardheidsclausule opgenomen in artikel 19 van de verordening
|
College |
Afdelingsmanager WWZ |
Afdelingsmanager WWZ |
B12 |
Verlenen en weigeren van gehandicaptenparkeerkaarten o.g.v. de artikelen 49 t/m 55 BABW juncto de Regeling gehandicaptenparkeerkaart
|
College
|
Afdelingsmanager WWZ |
Afdelingsmanager WWZ |
B13 |
Toekenning/afwijzing aanvragen om tegemoetkoming in het kader van de Verordening Participatiefonds gemeente Leek 2015
|
College |
Afdelingsmanager WWZ |
Afdelingsmanager WWZ |
B13a |
Toekenning/afwijzing aanvragen in het kader van de Verordening tegemoetkoming gemeentelijke belastingen en heffingen van de gemeente Leek.
|
College |
Afdelingsmanager WWZ |
Afdelingsmanager WWZ |
B14 |
Ingebruikgeving sportaccommodaties
|
College |
Afdelingsmanager WWZ
|
Afdelingsmanager WWZ |
B15 |
Vaststellen rooster voor gebruik sportaccommodaties
|
College |
Afdelingsmanager WWZ |
Afdelingsmanager WWZ |
B16 |
Het verlenen van vergunningen voor het tijdelijk verhuren van woonruimte o.g.v. artikel 15, lid 1 van de Leegstandswet en het verlengen van deze vergunningen o.g.v. artikel 15, lid 4 van de Leegstandswet
|
College |
Afdelingsmanager WWZ |
Afdelingsmanager WWZ |
Afdeling: Ruimte
|
Omschrijving bevoegdheid (inclusief wettelijke basis) |
Wettelijk toegekend aan:
|
Afdoening door: |
Ondertekening door: |
|
||||
C1 |
Het elektronisch beschikbaar stellen van visies, plannen, besluiten en verordeningen, in voorkomend geval met de daarbij behorende toelichting of onderbouwing als bedoeld in de artikel 1.2.1, lid 1 Besluit ruimtelijke ordening
|
College |
Afdelingsmanager Ruimte |
n.v.t. |
C2 |
Procedurele correspondentie m.b.t. het verlenen van een omgevingsvergunning voor activiteiten bedoeld in de artikelen 2.1 en 2.2 Wabo
|
College |
Afdelingsmanager Ruimte |
Afdelingsmanager Ruimte |
C3 |
Procedurele correspondentie m.b.t. het wijzigen of intrekken van een omgevingsvergunning bedoeld in de artikelen 2.1 en 2.2 Wabo
|
College |
Afdelingsmanager Ruimte |
Afdelingsmanager Ruimte |
C4 |
Besluiten op aanvragen om een omgevingsvergunning voor activiteiten bedoeld in de artikelen 2.1 en 2.2 Wabo, dit voor zover geen zienswijzen zijn ingediend, geen negatief advies is uitgebracht of de verklaring van geen bedenkingen is geweigerd
|
College |
Afdelingsmanager Ruimte |
Afdelingsmanager Ruimte |
C5 |
Het aanhouden van de beslissing op een aanvraag om een omgevingsvergunning op grond van de artikelen 3.3 t/m 3.5 Wabo
|
College |
Afdelingsmanager Ruimte |
Afdelingsmanager Ruimte |
C6 |
Bepalen dat een revisievergunning als bedoeld in artikel 2.6, lid 1 Wabo moet worden aangevraagd en besluiten op grond van artikel 2.6, lid 2 Wabo aanvragen met betrekking tot de betrokken activiteit, die daarop geen betrekking hebben, niet te behandelen
|
College |
Afdelingsmanager Ruimte |
Afdelingsmanager Ruimte |
C7 |
Het vragen van adviezen als bedoeld in artikel 2.26 Wabo
|
College |
Afdelingsmanager Ruimte |
Afdelingsmanager Ruimte |
C8 |
Het uitbrengen van adviezen als bedoeld in artikel 2.26 Wabo
|
College |
Afdelingsmanager Ruimte |
Afdelingsmanager Ruimte |
C9 |
Het vragen van een verklaring van geen bedenkingen als bedoeld in artikel 2.27 Wabo
|
College |
Afdelingsmanager Ruimte |
Afdelingsmanager Ruimte |
C10 |
Het wijzigen van een beschikking eerste fase bij de beschikking voor de tweede fase op grond van artikel 2.5, lid 6 Wabo
|
College |
Afdelingsmanager Ruimte |
Afdelingsmanager Ruimte |
C11 |
Het wijzigen van voorschriften van een omgevingsvergunning op grond van artikel 2.31 Wabo
|
College |
Afdelingsmanager Ruimte |
Afdelingsmanager Ruimte |
C12 |
Het intrekken van een beschikking eerste of tweede fase op grond van artikel 2.5, lid 5 Wabo
|
College |
Afdelingsmanager Ruimte |
Afdelingsmanager Ruimte |
C13 |
Het intrekken van een omgevingsvergunning op grond van de artikel 2.33 en 3.23 Wabo
|
College |
Afdelingsmanager Ruimte |
Afdelingsmanager Ruimte |
C14 |
Het vragen van een advies aan het Bureau bevordering integriteitsbeoordelingen op grond van artikel 2.20, lid 2 Wabo
|
College |
Portefeuillehouder |
Afdelingsmanager Ruimte |
C15 |
Bepalen dat de toepassing van artikel 3.1 Wabo of afdeling 3.4 Awb geheel of gedeeltelijk achterwege blijft op grond van artikel 3.10, lid 2 Wabo
|
College |
Afdelingsmanager Ruimte |
Afdelingsmanager Ruimte |
C16 |
Het bevestigen van de ontvangst van meldingen krachtens de artikelen 8:40 en 8:41, Wet milieubeheer en het verzenden van akkoordverklaringen ten aanzien van deze meldingen
|
College |
Afdelingsmanager Ruimte |
Afdelingsmanager Ruimte |
C17 |
Procedurele correspondentie op grond van de Wet milieubeheer
|
College |
Afdelingsmanager Ruimte |
Afdelingsmanager Ruimte |
C18 |
Verlenen ontheffing verbod vuur te stoken o.g.v. de artikelen 10.2, lid 1 en 10.63, lid 2, Wet milieubeheer en 5:34 Apv, mits de portefeuillehouder hierover wordt geïnformeerd
|
College |
Afdelingsmanager Ruimte |
Afdelingsmanager Ruimte |
C19 |
Procedurele correspondentie op grond van hoofdstuk 13, Wet geluidhinder
|
College |
Afdelingsmanager Ruimte |
Afdelingsmanager Ruimte |
C20 |
Het nemen van besluiten op grond van artikel 110a Wet geluidhinder (vaststellen hogere grenswaarde)
|
College |
College |
Afdelingsmanager Ruimte |
C21 |
Het bevestigen van de ontvangst van een sloopmelding o.g.v. artikel 1.28 Bouwbesluit 2012
|
College |
Afdelingsmanager Ruimte |
Afdelingsmanager Ruimte |
C22 |
Het opleggen van nadere voorwaarden na een sloopmelding o.g.v. artikel 1.29 Bouwbesluit 2012
|
College |
Afdelingsmanager Ruimte |
Afdelingsmanager Ruimte |
C23 |
Doen van verzoeken om illegale bouw in overeenstemming met regelgeving te brengen
|
College |
Afdelingsmanager Ruimte |
Afdelingsmanager Ruimte |
C24 |
Stilleggen bouwwerkzaamheden bij nieuwbouw, verbouw of uitbreiding van woningen en bijgebouwen bij woningen m.u.v. projectmatige bouw o.g.v. de artikelen 125 Gemeentewet jo. 5:31, de leden 1 en 2 Awb of artikel 5:32 Awb, mits de portefeuillehouder hierover wordt geïnformeerd
|
College |
Afdelingsmanager Ruimte |
Afdelingsmanager Ruimte |
C25 |
Stilleggen bouwwerkzaamheden o.g.v. de artikelen 125 Gemeentewet jo. 5:31, de leden 1 en 2 Awb of artikel 5:32 Awb in andere gevallen dan hierboven genoemd
|
College |
Portefeuillehouder |
Afdelingsmanager Ruimte |
C26 |
Het verlenen van opties op bouwgrond voor woningbouw aan particulieren
|
College |
Afdelingsmanager Ruimte |
Afdelingsmanager Ruimte |
C27 |
Het verlenen van opties op bouwgrond voor woningbouw aan projectontwikkelaars
|
College |
Portefeuillehouder |
Afdelingsmanager Ruimte
|
C28 |
Het verlenen van opties op bouwgrond op bedrijfsterreinen
|
College |
Portefeuillehouder |
Afdelingsmanager Ruimte |
C29 |
De verkoop en het in erfpacht uitgeven van bouwgrond voor woningbouw aan particulieren
|
College |
Afdelingsmanager Ruimte |
Afdelingsmanager Ruimte |
C30 |
De verkoop en het in erfpacht uitgeven van bouwgrond voor woningbouw aan projectontwikkelaars
|
College |
Portefeuillehouder |
Afdelingsmanager Ruimte |
C31 |
De verkoop en het in erfpacht uitgeven van bouwgrond op bedrijfsterreinen
|
College |
Portefeuillehouder |
Afdelingsmanager Ruimte |
C31a |
Het verlenen van ontheffing op grond van artikel 3.2.3, lid 4 van de Algemene voorwaarden voor de verkoop van onroerende zaken door de gemeente Leek (verbod doorverkoop gedurende eerste drie bewoningsjaren)
|
College |
College |
Afdelingsmanager Ruimte |
C32 |
Het vervroegd in gebruik geven van reeds verkochte grond
|
College |
Portefeuillehouder |
Afdelingsmanager Ruimte |
C33 |
Het tijdelijk in gebruik geven van gemeentegrond i.v.m. bouwactiviteiten
|
College |
Afdelingsmanager Ruimte |
Afdelingsmanager Ruimte |
C33a |
Het toekennen en afwijzen van verzoeken om geldleningen op grond van de Verordening duurzaamheidslening gemeente Leek 2017 en het ondertekenen van overeenkomsten betreffende verstrekte geldleningen |
College / burgemeester |
Portefeuillehouder |
Afdelingsmanager Ruimte |
C34 |
Verlenen vaste standplaatsvergunningen, inschrijving en doorhaling van de wachtlijst, overschrijving vaste standplaatsvergunningen, intrekking vaste standplaatsvergunningen en verlenen dagplaatsvergunningen op grond van de artikelen 3, 6, 7, 8, 9 en 10 Marktverordening gemeente Leek 2015
|
College |
Afdelingsmanager Ruimte |
Afdelingsmanager Ruimte |
C35 |
Gunning standplaatsen Pinksterkermis en overige correspondentie m.b.t. Pinksterkermis o.g.v. de Gemeentewet
|
College |
Afdelingsmanager Ruimte |
Afdelingsmanager Ruimte |
C36 |
Correspondentie m.b.t. de Pinkstermarkt |
College |
Afdelingsmanager Ruimte |
Afdelingsmanager Ruimte
|
C37 |
Verlenen vergunning t.b.v. een straatartiest etc. o.g.v. artikel 2:9 Apv
|
Burgemeester |
Afdelingsmanager Ruimte |
Afdelingsmanager Ruimte |
C38 |
Verlenen ontheffing o.g.v. artikel 2:10 Apv indien het verbod van het eerste lid van toepassing is bij het plaatsen van voorwerpen op de weg in strijd met de publieke functie van die weg.
|
College |
Afdelingsmanager Ruimte |
Afdelingsmanager Ruimte |
C39 |
Verlenen evenementenvergunning o.g.v. artikel 2:25 Apv
|
Burgemeester |
Afdelingsmanager Ruimte |
Afdelingsmanager Ruimte |
C40 |
Verlenen verkoopvergunning vuurwerk o.g.v. artikel 2:72 Apv
|
College |
Afdelingsmanager Ruimte |
Afdelingsmanager Ruimte |
C41 |
Afgeven verklaring van bedenkingen aan Gedeputeerde Staten t.a.v. een aanvraag voor een ontbrandingstoestemming voor vuurwerk o.g.v. artikel 3B.3a, lid 7 Vuurwerkbesluit
|
Burgemeester |
Burgemeester |
Afdelingsmanager Ruimte |
C42 |
Aanwijzen dagen t.b.v. collectieve festiviteiten o.g.v. artikel 4:2 Apv
|
College |
Afdelingsmanager Ruimte |
Afdelingsmanager Ruimte |
C43 |
Het bevestigen van de ontvangst van kennisgevingen van incidentele festiviteiten op grond van artikel 4:3 Apv en het aangeven welk eindtijdstip de houder van een inrichting in acht dient te nemen op grond van artikel 4:3 Apv
|
College |
Afdelingsmanager Ruimte |
Afdelingsmanager Ruimte |
C44 |
Verlenen ontheffing t.a.v. geluidhinder o.g.v. artikel 4:6 Apv
|
College |
Afdelingsmanager Ruimte |
Afdelingsmanager Ruimte |
C45 |
Verlenen ontheffing kamperen buiten kampeerterreinen o.g.v. artikel 4:18 Apv
|
College |
Afdelingsmanager Ruimte |
Afdelingsmanager Ruimte |
C46 |
Verlenen standplaatsvergunning o.g.v. artikel 5:18 Apv en - indien van toepassing - het sluiten van de daarbij bijbehorende civielrechtelijke pachtovereenkomst mits het gaat om een bestaande standplaats, waarvoor de pachtprijs (inclusief indexering) de eerste keer door het college is bepaald
|
College |
Afdelingsmanager Ruimte |
Afdelingsmanager Ruimte |
C47 |
Verlenen vergunning snuffelmarkt e.d. o.g.v. artikel 5:23 Apv
|
Burgemeester |
Afdelingsmanager Ruimte |
Afdelingsmanager Ruimte |
C48 |
Verlenen loterijvergunning o.g.v. artikel 3, Wet op de kansspelen
|
College |
Afdelingsmanager Ruimte |
Afdelingsmanager Ruimte |
C49 |
Ontvangstbevestiging melding bingo o.g.v. artikel 7c, lid 2 Wet op de kansspelen
|
College |
Afdelingsmanager Ruimte |
Afdelingsmanager Ruimte |
C50 |
Verlenen vergunning tot het aanwezig hebben van een speelautomaat o.g.v. artikel 30 b Wet op de kansspelen
|
Burgemeester |
Afdelingsmanager Ruimte |
Afdelingsmanager Ruimte |
C51 |
Verlenen ontheffingen o.g.v. de Winkeltijdenwet (o.a. artikel 4)
|
College |
Afdelingsmanager Ruimte |
Afdelingsmanager Ruimte |
C52 |
Verlenen ontheffingen o.g.v. de Verordening winkeltijden
|
College |
Afdelingsmanager Ruimte |
Afdelingsmanager Ruimte |
C53 |
Verlenen tijdelijke drank- en horecavergunning o.g.v. artikel 35, lid 1 Drank- en Horecawet, mits de portefeuillehouder hierover wordt geïnformeerd
|
Burgemeester |
Afdelingsmanager Ruimte |
Afdelingsmanager Ruimte |
C54 |
Doen van verzoeken om inlichtingen t.b.v. drank- en horecavergunningen o.g.v. de Drank- en Horecawet/Drank- en horecaverordening bij de politie en Centraal Curatele Register
|
College |
Afdelingsmanager Ruimte |
Afdelingsmanager Ruimte |
C55 |
Doen van verzoeken om inlichtingen t.b.v. drank- en horecavergunningen o.g.v. de Drank- en Horecawet/Drank en horecaverordening juncto het Besluit justitiële gegevens
|
Burgemeester |
Afdelingsmanager Ruimte |
Afdelingsmanager Ruimte |
C56 |
Verlenen vergunning op grond van artikel 3 Drank- en Horecawet
|
College |
Afdelingsmanager Ruimte |
Afdelingsmanager Ruimte |
C57 |
Verlenen ontheffing op grond van artikel 4 Drank- en horecaverordening
|
Burgemeester |
Afdelingsmanager Ruimte |
Afdelingsmanager Ruimte |
C58 |
Verlenen voorlopige toestemming vooruitlopend op besluitvorming omtrent de verlening van een Drank- en horecavergunning
|
College |
Afdelingsmanager Ruimte |
Afdelingsmanager Ruimte |
C59 |
Doen van verzoeken om inlichtingen t.b.v. vergunningen voor seksinrichtingen op grond van hoofdstuk 3 Apv juncto het Besluit justitiële gegevens
|
Burgemeester |
Afdelingsmanager Ruimte |
Afdelingsmanager Ruimte |
C60 |
Verklaring van geen bezwaar o.g.v. de luchtvaartwetgeving
|
Burgemeester |
Afdelingsmanager Ruimte |
Afdelingsmanager Ruimte |
C61 |
Verlenen ontheffing c.q. afgeven verklaringen van geen bezwaar t.b.v. het houden van een wedstrijd op de weg o.g.v. de artikelen 10 en 148, Wegenverkeerswet
|
College |
Afdelingsmanager Ruimte |
Afdelingsmanager Ruimte |
C62 |
Verlenen vergunningen voor ligplaatsen in de haven o.g.v. het Havenbesluit
|
College |
Afdelingsmanager Ruimte |
Afdelingsmanager Ruimte |
C63 |
Correspondentie (inclusief waarschuwingen en vooraankondigingen) met betrekking tot handhaving van enig wettelijk voorschrift waarvoor het college dan wel de burgemeester het handhavende bestuursorgaan is
|
College dan wel burgemeester |
Afdelingsmanager Ruimte |
Afdelingsmanager Ruimte |
C64 |
Het verlengen van een begunstigingstermijn in het kader van bestuurlijke handhaving
|
College dan wel burgemeester |
Portefeuillehouder |
Afdelingsmanager Ruimte |
C65 |
Het opschorten van de invordering van verbeurde dwangsommen tot veertien dagen na het besluit op een bezwaarschrift tegen de opgelegde last onder dwangsom
|
College dan wel burgemeester |
Afdelingsmanager Ruimte |
Afdelingsmanager Ruimte |
C66 |
Procedurele correspondentie met betrekking tot de invordering van de kosten van bestuursdwang en verbeurde dwangsommen
|
College dan wel burgemeester |
Afdelingsmanager Ruimte |
Afdelingsmanager Ruimte |
C67 |
Het aanwijzen van toezichthouders op de naleving van enig wettelijk voorschrift, waarvoor het college dan wel de burgemeester het toezichthoudende bestuursorgaan zijn
|
College dan wel burgemeester |
Portefeuillehouder |
Afdelingsmanager Ruimte |
C68 |
Verlenen van voorschotten op aanvaarde subsidies o.g.v. de subsidieverordening
|
College |
Portefeuillehouder |
Afdelingsmanager Ruimte |
Afdeling: Openbare Werken (OW)
|
Omschrijving bevoegdheid (inclusief wettelijke basis) |
Wettelijk toegekend aan:
|
Afdoening door: |
Ondertekening door: |
|
||||
D1 |
Verlenen toestemming voor aansluiting op riolering
|
College |
Afdelingsmanager OW |
Afdelingsmanager OW |
D2 |
Verlenen vergunningen o.g.v. artikel 11 Afvalstoffenverordening
|
College |
Afdelingsmanager OW |
Afdelingsmanager OW |
D3 |
Verlenen van (gedoog)toestemming voor het (ver)leggen van kabels en leidingen aan nutsbedrijven
|
College |
Afdelingsmanager OW |
Afdelingsmanager OW |
D4 |
Verlenen kapvergunning voor een houtsingel of een houtwal buiten de bebouwde kom o.g.v. artikel 4:11 Apv
|
College |
Afdelingsmanager OW
|
Afdelingsmanager OW |
D5 |
Uitgifte van graven o.g.v. artikel 12 Beheersverordening gemeentelijke begraafplaatsen 2012
|
College |
Afdelingsmanager OW
|
Afdelingsmanager OW
|
D6 |
Verlening recht op een eigen graf o.g.v. artikel 1 Beheersverordening gemeentelijke begraafplaatsen 2012
|
College |
Afdelingsmanager OW
|
Afdelingsmanager OW |
D7 |
Gelegenheid bieden voor begraven/bijzetten in een algemeen graf o.g.v. artikel 13 Beheersverordening gemeentelijke begraafplaatsen 2012
|
College |
Afdelingsmanager OW
|
Afdelingsmanager OW
|
D8 |
Verlenen vergunning voor aanbrengen grafkelder o.g.v. artikel 16 Beheersverordening gemeentelijke begraafplaatsen 2012
|
College |
Afdelingsmanager OW
|
Afdelingsmanager OW
|
D9 |
Overschrijving van verleende rechten o.g.v. artikel 17 Beheersverordening gemeentelijke begraafplaatsen 2012
|
College |
Afdelingsmanager OW
|
Afdelingsmanager OW
|
D10 |
Mededeling doen van ontvangst afstandsverklaring recht op een eigen graf o.g.v. artikel 18 Beheersverordening gemeentelijke begraafplaatsen 2012
|
College |
Afdelingsmanager OW
|
Afdelingsmanager OW
|
D11 |
Verlenen vergunning grafbedekking o.g.v. artikel 19 Beheersverordening gemeentelijke begraafplaatsen 2012
|
College |
Afdelingsmanager OW
|
Afdelingsmanager OW
|
D12 |
Verwijderen voorwerpen/gehele grafbedekking van een graf en correspondentie hieromtrent o.g.v. artikel 21, leden 3 en 4 Beheersverordening gemeentelijke begraafplaatsen 2012
|
College |
Afdelingsmanager OW
|
Afdelingsmanager OW |
D13 |
Aanschrijving inzake verplichting herstellen grafbedekking o.g.v. artikel 21, lid 5 Beheersverordening gemeentelijke begraafplaatsen 2012
|
College |
Afdelingsmanager OW
|
Afdelingsmanager OW
|
D14 |
Verwijderen grafbedekking en correspondentie hieromtrent o.g.v. artikel 23 Beheersverordening gemeentelijke begraafplaatsen 2012
|
College |
Afdelingsmanager OW
|
Afdelingsmanager OW
|
D15 |
Ruiming van graven en de correspondentie hieromtrent o.g.v. artikel 24 Beheersverordening gemeentelijke begraafplaatsen 2012
|
College |
Afdelingsmanager OW
|
Afdelingsmanager OW
|
D16 |
Uitvoering regeling oud papier
|
College |
Afdelingsmanager OW
|
Afdelingsmanager OW |
D17 |
Verkoop van overhoeken in het gemeentelijke groen aan particulieren, mits verkocht wordt voor de door het college vastgestelde prijzen
|
College |
Afdelingsmanager OW |
Afdelingsmanager Ruimte |
D18 |
Verlenen van toestemming voor medische handelingen met een kostprijs van boven de € 100,00 door dierenartsen bij zwerfdieren die in opdracht van de gemeente zijn opgevangen
|
Burgemeester |
Afdelingsmanager OW |
Afdelingsmanager OW |
D19 |
Het vaststellen van de huurtarieven voor Podium Nienoord en andere gemeentelijke evenemententerreinen bij incidentele aanvragen tot huur van deze terreinen voor het houden van evenementen |
College |
Afdelingsmanager OW |
Afdelingsmanager OW |
Afdeling: Middelen en Bestuursondersteuning (M&B)
|
Omschrijving bevoegdheid (inclusief wettelijke basis) |
Wettelijk toegekend aan:
|
Afdoening door: |
Ondertekening door: |
|
||||
E1 |
Openstellen vacatures (binnen de formatie)
|
College |
Secretaris |
N.v.t. |
E2 |
Uitvoering werving en selectie (waaronder uitnodigen, keuring, assessment en afwijzing)
|
College |
Secretaris |
Afdelingsmanager M&B |
E3 |
Aantrekken tijdelijk personeel
|
College |
Secretaris |
Afdelingsmanager M&B
|
E4 |
Correspondentie m.b.t. open sollicitaties
|
College |
Afdelingsmanager M&B |
Afdelingsmanager M&B
|
E5 |
Correspondentie (inclusief inwilliging en afwijzing) stageverzoeken
|
College |
Afdelingsmanager M&B |
Afdelingsmanager M&B |
E6 |
Aanstellen en benoemen van (nieuw) personeel, dit m.u.v. functies vanaf schaal 9
|
College |
Secretaris |
Secretaris |
E7 |
Verlenen ontslag op eigen verzoek, dit m.u.v. de secretaris en de afdelingsmanagers
|
College |
Secretaris |
Secretaris |
E8 |
Toekennen urenvermindering op eigen verzoek personeel m.u.v. de secretaris en de afdelingsmanagers
|
College |
Secretaris |
Secretaris |
E9 |
Toekennen extra periodieke verhoging in functieschaal
|
College |
Secretaris |
Afdelingsmanager M&B |
E10 |
Plaatsing en inpassing in functieschaal en uitloopschaal
|
College |
Secretaris |
Afdelingsmanager M&B |
E11 |
Toekennen bijzondere beloning op grond van uitstekend functioneren en/of een bijzondere prestatie aan het personeel, dit m.u.v. de secretaris en de afdelingsmanagers, o.g.v. artikel 3:20 CAR-UWO 2016 gemeente Leek
|
College |
Secretaris |
Secretaris |
E12 |
Verlenen toestemming verrichten nevenwerkzaamheden personeel, dit m.u.v. de secretaris en de afdelingsmanagers
|
College |
Secretaris |
N.v.t. |
E13 |
Besluiten in het kader van opleiding en ontwikkeling o.g.v. hoofdstuk 17 CAR-UWO 2016 gemeente Leek
|
College |
Secretaris |
Afdelingsmanager M&B |
E14 |
Vergoeding verplaatsingskosten o.g.v. hoofdstuk 18 CAR-UWO 2016 gemeente Leek
|
College |
Secretaris |
Afdelingsmanager M&B |
E15 |
Toekennen waarnemingsvergoedingen o.g.v. artikel 3:10 CAR-UWO 2016 gemeente Leek
|
College |
Secretaris |
Afdelingsmanager M&B |
E16 |
Aanstellen onbezoldigde deurwaarders o.g.v. artikel 231, lid 2 onder c Gemeentewet
|
College |
Afdelingsmanager M&B |
Afdelingsmanager M&B |
E17 |
Onderzoek o.g.v. artikel 8, lid 2 Reglement e-mail en internetgebruik
|
College |
Secretaris |
Secretaris |
E18 |
Verlening buitengewoon verlof m.u.v. zwangerschaps-, bevallings- en ouderschapsverlof o.g.v. hoofdstuk 6 CAR-UWO 2016 gemeente Leek
|
College |
Secretaris |
Secretaris |
E19 |
Verlening zwangerschaps-, bevallings- en ouderschapsverlof o.g.v. hoofdstuk 6 CAR-UWO 2016 gemeente Leek
|
College |
Afdelingsmanager M&B |
Afdelingsmanager M&B |
E20 |
Vergoeden van schade o.g.v. artikel 15:1:23 CAR-UWO 2016 gemeente Leek
|
College |
Secretaris |
Afdelingsmanager M&B |
E21 |
Uitvoeren van het ABP, sociale wetgeving en belastingwetgeving inzake personeel
|
College |
Afdelingsmanager M&B |
Afdelingsmanager M&B |
E22 |
Uitvoeren van voorschriften met betrekking tot de salarisadministratie van de gemeente
|
College |
Afdelingsmanager M&B |
Afdelingsmanager M&B |
E23 |
Voeren van correspondentie met pensioenfondsen, bedrijfsverenigingen, ziektekostenverzekeraar en belastingdienst inzake personeel
|
College |
Afdelingsmanager M&B |
Afdelingsmanager M&B |
E24 |
Toekennen bezoldiging bij ziekte |
College |
Secretaris |
Afdelingsmanager M&B
|
E25 |
(Vervallen)
|
|
|
|
E26
|
Verlenen toestemming in het kader van het cafetariamodel
|
College |
Secretaris |
Afdelingsmanager M&B |
E27 |
Besluiten met betrekking tot de betaling van een verkeersboete wegens een verkeersovertreding begaan met een dienstwagen
|
College |
Secretaris |
Secretaris |
E28 |
(Vervallen) |
|
|
|
E29 |
Verlenen van uitstel van betalingen/het treffen van betalingsregelingen (betreft geen belastingen/heffingen)
|
College |
Afdelingsmanager M&B |
Afdelingsmanager M&B |
E30 |
Correspondentie inzake openstaande vorderingen (betreft geen belastingen/heffingen)
|
College |
Afdelingsmanager M&B |
Afdelingsmanager M&B |
E31 |
Doen van aangiften omzetbelasting, btw en BTW-compensatiefonds
|
College |
Afdelingsmanager M&B |
Afdelingsmanager M&B |
E32 |
Correspondentie inzake invordering van gemeentelijke belastingen o.g.v. artikel 231 Gemeentewet
|
Invorderingsambtenaar gemeentelijke belastingen |
Afdelingsmanager M&B
|
Afdelingsmanager M&B |
E33 |
Het uitzetten van geld via callgeld, deposito en spaarrekening
|
College |
Afdelingsmanager M&B |
N.v.t. |
E34 |
Het aantrekken van geld via callgeld of kasgeld
|
College |
Afdelingsmanager M&B |
N.v.t. |
E35 |
Betalingsopdrachten voorbereiden en versturen
|
College |
Afdelingsmanager M&B |
Kassier + administrateur (comptabele) |
E36 |
Bankrekeningen openen/sluiten/ wijzigen |
College |
Afdelingsmanager M&B
|
Administrateur (comptabele) (eerste handtekening) en afdelingsmanager M&B (tweede handtekening)
|
E37 |
Bankcondities en tarieven afspreken |
College |
Afdelingsmanager M&B
|
Administrateur (comptabele) (eerste handtekening) en afdelingsmanager M&B (tweede handtekening)
|
E38 |
Het afsluiten van kredietfaciliteiten |
College |
Afdelingsmanager M&B
|
Administrateur (comptabele) (eerste handtekening) en afdelingsmanager M&B (tweede handtekening)
|
E39 |
Het aantrekken van gelden via onderhandse leningen en MTN’s zoals vastgelegd in de Treasuryparagraaf
|
College |
Afdelingsmanager M&B |
Administrateur (comptabele) (eerste handtekening) en afdelingsmanager M&B (tweede handtekening)
|
E40 |
Het uitzetten van gelden via (staats)obligaties, MTN’s, CP’s, CD’s, onderhandse geldleningen
|
College |
Afdelingsmanager M&B |
Administrateur (comptabele) (eerste handtekening) en afdelingsmanager M&B (tweede handtekening)
|
E41 |
Doen van opgaven als bedoeld in de Wet FIDO/IV3 |
College |
Afdelingsmanager M&B |
Afdelingsmanager M&B
|
E42 |
Correspondentie en andere stukken/formulieren inzake DigiD |
College |
College |
Afdelingsmanager M&B
|
E43 |
Beschikbaar stellen van prijzen
|
College |
Afdelingsmanager M&B |
Afdelingsmanager M&B
|
E44 |
Aangaan en opzeggen van verzekeringen voor gebouwen en inventarissen, apparatuur, voertuigen en personeel en aanmelden van schadegevallen bij verzekeringsmaatschappijen
|
College |
Afdelingsmanager M&B |
Afdelingsmanager M&B |
E45 |
Correspondentie inzake aansprakelijkstelling van de gemeente door derden o.g.v. het Burgerlijk Wetboek
|
College |
Afdelingsmanager M&B |
Afdelingsmanager M&B |
E46 |
Toewijzing aansprakelijkstelling door derden beneden het eigen risico
|
College |
Afdelingsmanager M&B |
Afdelingsmanager M&B |
E47 |
Afwijzing aansprakelijkstelling door derden beneden een bedrag van € 5000,00
|
College |
Afdelingsmanager M&B |
Afdelingsmanager M&B |
E48 |
Inschakelen verzekeringsmaatschappij bij schade
|
College |
Afdelingsmanager M&B |
n.v.t. |
Afdeling: Publiekszaken en Facilitaire Dienstverlening (PFD)
|
Omschrijving bevoegdheid (inclusief wettelijke basis) |
Wettelijk toegekend aan:
|
Afdoening door: |
Ondertekening door: |
|
||||
F1 |
In behandeling nemen van aanvragen omtrent het gedrag o.g.v. de Wet justitiële gegevens
|
Burgemeester |
Afdelingsmanager PFD |
Afdelingsmanager PFD |
F2 |
Optieverklaringen ter verkrijging van het Nederlanderschap o.g.v. de Rijkswet op het Nederlanderschap
|
Burgemeester |
Afdelingsmanager PFD |
Afdelingsmanager PFD |
F3 |
Legaliseren van handtekeningen
|
Burgemeester |
Afdelingsmanager PFD |
Afdelingsmanager PFD |
F4 |
Verlof tot ontleding van een stoffelijk overschot o.g.v. artikel 68 Wet op de lijkbezorging
|
Burgemeester |
Afdelingsmanager PFD |
Afdelingsmanager PFD |
F5 |
Afgifte van een laisser-passer voor het vervoer van een stoffelijk overschot naar het buitenland o.g.v. artikel 78 Wet op de lijkbezorging juncto artikel 11 Besluit op de lijkbezorging juncto artikel 3 Overeenkomst van Straatsburg
|
Burgemeester |
Afdelingsmanager PFD |
Afdelingsmanager PFD |
F6 |
Beschikkingen inzake het verlenen van uitstel tot begraven of verbranden o.g.v. artikel 17 Wet op de lijkbezorging
|
Burgemeester |
Afdelingsmanager PFD |
Afdelingsmanager PFD |
F7 |
Adviezen aan de minister van Justitie m.b.t. naturalisaties
|
Burgemeester |
Afdelingsmanager PFD |
Afdelingsmanager PFD |
F9 |
Afgifte bewijs van Nederlanderschap o.g.v. de Rijkswet op het Nederlanderschap
|
Burgemeester |
Afdelingsmanager PFD |
Afdelingsmanager PFD |
F10 |
Afgifte attestatie de vita
|
Burgemeester |
Afdelingsmanager PFD |
Afdelingsmanager PFD |
F11 |
Afgifte rijbewijzen en weigering afgifte rijbewijs o.g.v. artikel 116 Wegenverkeerswet
|
Burgemeester |
Afdelingsmanager PFD |
Afdelingsmanager PFD |
F12 |
Ongeldig verklaring van een rijbewijs o.g.v. artikel 124 Wegenverkeerswet
|
Burgemeester |
Afdelingsmanager PFD |
Afdelingsmanager PFD |
F13 |
Uitvoeringszaken m.b.t. verkiezingen
|
Burgemeester |
Afdelingsmanager PFD
|
Afdelingsmanager PFD |
F14 |
Het verstrekken van inlichtingen uit het kiezersregister
|
Burgemeester |
Afdelingsmanager PFD |
Afdelingsmanager PFD |
F15 |
Afgifte, weigering afgifte en intrekking reisdocumenten o.g.v. de Paspoortwet en Paspoort Uitvoeringsregeling 1995
|
Burgemeester |
Afdelingsmanager PFD |
Afdelingsmanager PFD |
F16 |
Aangifte geboorte door of vanwege de burgemeester o.g.v. artikel 19e, lid 5 Boek 1 van het Burgerlijk Wetboek
|
Burgemeester |
Afdelingsmanager PFD |
Afdelingsmanager PFD |
F17 |
Aangifte overlijden door of vanwege de burgemeester o.g.v. artikel 19h, lid 3 Boek 1 van het Burgerlijk Wetboek
|
Burgemeester |
Afdelingsmanager PFD |
Afdelingsmanager PFD |
F18 |
Verstrekken van gegevens aan gemeentebesturen op grond van hoofdstuk 3, afdeling 1 Wet BRP
|
College |
Afdelingsmanager PFD |
Afdelingsmanager PFD |
F19 |
Vragen om inlichtingen en/of geschriften aan burgers op grond van hoofdstuk 2, afdeling 1, § 5 Wet BRP
|
College |
Afdelingsmanager PFD |
Afdelingsmanager PFD |
F20 |
Oproepen van burgers tot het verstrekken van gegevens o.g.v. hoofdstuk 2, afdeling 1, § 5 Wet BRP
|
College |
Afdelingsmanager PFD |
Afdelingsmanager PFD |
F21 |
Vragen van inlichtingen, die nodig zijn voor het bijhouden van de basisregistratie personen aan binnen- en buitenlandse instanties
|
College |
Afdelingsmanager PFD |
Afdelingsmanager PFD |
F22 |
Uitvoering van hoofdstuk 2, afdeling 1, § 6 Wet BRP (kosteloze inzage persoonslijst, wijziging persoonsgegevens)
|
College |
Afdelingsmanager PFD |
Afdelingsmanager PFD |
F23 |
Uitvoering van hoofdstuk 2, afdeling 1, § 6 Wet BRP (de rechten van de burger)
|
College |
Afdelingsmanager PFD |
Afdelingsmanager PFD |
F24 |
Beschikkingen inzake het aanbrengen van wijzigingen in de basisregistratie personen, hoofdstuk 2 Wet BRP
|
College |
Afdelingsmanager PFD |
Afdelingsmanager PFD |
F25 |
Correspondentie m.b.t. de naleving van de Wet BRP o.g.v. hoofdstuk 2 Wet BRP
|
College |
Afdelingsmanager PFD |
Afdelingsmanager PFD |
F26 |
Ondertekenen van gewaarmerkte afschriften en verklaringen o.g.v. hoofdstuk 3 Wet BRP
|
College |
Afdelingsmanager PFD |
Afdelingsmanager PFD |
F27 |
Beschikkingen m.b.t. verzoeken tot selecties uit de basisadministratie persoonsgegevens o.g.v. hoofdstuk 3 Wet BRP
|
College |
Afdelingsmanager PFD |
Afdelingsmanager PFD |
F28 |
Het verstrekken en het weigeren van inlichtingen uit de basisregistratie personen o.g.v. hoofdstuk 3 Wet BRP
|
College |
Afdelingsmanager PFD |
Afdelingsmanager PFD |
F29 |
Uitvoering Regeling Verstrekkingen BRP
|
College |
Afdelingsmanager PFD |
Afdelingsmanager PFD |
F30 |
Vaststellen grens en naam woonplaats(en), verdelen woonplaats(en) in wijken en buurten en aanduiden met namen, zo nodig met letters en nummers, op grond van artikel 2, lid 1 Verordening naamgeving en nummering (adressen), waarbij onder vaststellen en verdelen mede wordt begrepen het wijzigen en intrekken daarvan
|
College |
College |
Afdelingsmanager PFD |
F31 |
Toedelen, wijzigen en intrekken van namen aan delen van de openbare ruimte en zo nodig aan gemeentelijke gebouwen en bouwwerken o.g.v. artikel 2, lid 2 Verordening naamgeving en nummering (adressen)
|
College |
College |
Afdelingsmanager PFD |
F32 |
Vaststellen, wijzigen of intrekken van ligplaatsen en standplaatsen op grond van artikel 3, lid 1 Verordening naamgeving en nummering (adressen)
|
College |
Afdelingsmanager PFD en de afdelingsmanager Ruimte |
Afdelingsmanager PFD en de afdelingsmanager Ruimte |
F33 |
Toekennen, wijzigen en intrekken van nummers aan verblijfsobjecten, ligplaatsen, standplaatsen en aan voor personen toegankelijke objecten, zijnde niet verblijfsobjecten of afgebakende terreinen, op grond van artikel 3, de leden 2 en 4 Verordening naamgeving en nummering (adressen)
|
College |
Afdelingsmanager PFD en de afdelingsmanager Ruimte |
Afdelingsmanager PFD en de afdelingsmanager Ruimte |
F34 |
Bepalen, wijzigen en intrekken van de afbakening van panden, verblijfsobjecten, standplaatsen, ligplaatsen en van voor personen toegankelijke objecten, zijnde niet verblijfsobjecten of afgebakende terreinen, op grond van artikel 3, de leden 3 en 4 Verordening naamgeving en nummering (adressen)
|
College |
Afdelingsmanager PFD en de afdelingsmanager Ruimte |
Afdelingsmanager PFD en de afdelingsmanager Ruimte |
F35 |
Het uitvoeren van het Calamiteitenplan archieven gemeente Leek, het in samenspraak met de leidinggevenden van de overige hulpdiensten (politie, brandweer, ambulance e.d.) treffen van maatregelen tot uitvoering van het calamiteitenplan en het treffen van de juiste maatregelen ter bescherming van de bedreigde archieven, ook indien hierbij noodzakelijkerwijs van het calamiteitenplan moet worden afgeweken
|
College |
Afdelingsmanager PFD |
Afdelingsmanager PFD |
F36 |
Zorg dragen voor de vernietiging van de daarvoor in aanmerking komende archiefbescheiden
|
College |
Secretaris |
Secretaris |
F37 |
Toekenning/afwijzing van aanvragen om een vergoeding voor medisch afval |
College |
Afdelingsmanager PFD |
Afdelingsmanager PFD |
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl