Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR58210
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR58210/1
Verordening Inrichting Antidiscriminatievoorziening Koggenland
Geldend van 01-10-2010 t/m heden
Intitulé
Verordening Inrichting Antidiscriminatievoorziening KoggenlandArtikel 1 Begripsbepalingen
-
1. Wet: de Wet gemeentelijke antidiscriminatievoorzieningen.
-
2. Besluit: het Besluit gemeentelijke antidiscriminatievoorzieningen.
-
3. De antidiscriminatievoorziening: antidiscriminatievoorziening als bedoeld in artikel 1 van de Wet gemeentelijke antidiscriminatievoorzieningen.
-
4. Klacht: klacht bedoeld in artikel 2, eerste lid, onder a, van de wet.
-
5. Klachtbehandelaar: klachtbehandelaar als bedoeld in artikel 1 van het besluit.
-
6. Klager: Klager als bedoeld in artikel 1 van het besluit.
-
7. Ingezetene: ingezetene als bedoeld in artikel 2 van de Gemeentewet.
Artikel 2 Zorgplicht college van burgemeester en wethouders
Het college van burgemeester en wethouders biedt de ingezetenen toegang tot een antidiscriminatievoorziening.
Artikel 3 Inrichting antidiscriminatievoorziening
Bij de inrichting van de antidiscriminatievoorziening worden in ieder geval de deskundigheid van klachtbehandelaars en de toegankelijkheid van de voorziening gewaarborgd. Door het samenwerkingsconvenant met Art. 1 Bureau Discriminatiezaken Noord-Holland Noord nemen zij dit van ons over.
- 1.
De antidiscriminatievoorziening draagt er zorg voor dat de klachtbehandelaars voldoen aan de voor klachtenbehandeling vereiste deskundigheid en biedt de klachtbehandelaars de mogelijkheid hun deskundigheid te onderhouden en verder te ontwikkelen.
- 2.
De klager heeft in ieder geval de mogelijkheid om een klacht te melden:
- -
Per post;
- -
Per e-mail;
- -
Telefonisch;
- -
Op een door de gemeente beschikbaar gestelde locatie als bedoeld in artikel 5 van deze
- -
verordening.
Artikel 4 Protocol klachtenbehandeling
Het protocol voor de behandeling van klachten als bedoeld in artikel 6 van de wet regelt in ieder geval:
- a.
De afdoeningstermijn van klachten;
- b.
De wijze van afdoening van klachten;
- c.
De registratie van klachten.
Artikel 5 Laagdrempeligheid antidiscriminatievoorziening
-
1. Ingezetenen worden in de gelegenheid gesteld een klacht in hun directe leefomgeving te melden.
-
2. Gemeenten die aansluiting hebben bij een regionaal antidiscriminatiebureau kunnen overeenkomen dat deze melding op een locatie in de betreffende gemeente kan plaatsvinden, namelijk: Loket Zorg en Welzijn in het Gemeentehuis.
-
3. Het college draagt zorg voor de deskundigheid van de medewerkers die deze meldingen op adequate manier opnemen en doorverwijzen.
-
4. Klager wordt door de medewerkers doorgeleid naar de antidiscriminatievoorziening.
Artikel 6 Inwerkingtreding
Deze verordening treedt in werking op 1 oktober 2010.
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl