Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR57823
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR57823/2
Regeling vervallen per 01-01-2011
Verordening op de heffing en de invordering van leges 2010-1 Millingen aan de Rijn
Geldend van 19-11-2010 t/m 31-12-2010 met terugwerkende kracht vanaf 01-10-2010
Intitulé
Verordening op de heffing en de invordering van leges 2010-1 Millingen aan de RijnDe raad van de gemeente Millingen aan de Rijn;
gezien het voorstel van het college van burgemeester en wethouders van d.d. 4 mei 2010;
gelet op de artikelen 156, tweede lid, aanhef en onderdeel h, en 229, eerste lid, aanhef en onderdeel b, van de Gemeentewet;
besluit:
vast te stellen de:
Verordening op de heffing en de invordering van leges 2010-1 Millingen aan de Rijn
Legesverordening 2010-1 Millingen aan de Rijn
Artikel 1 Begripsomschrijvingen
Deze verordening verstaat onder :
a. |
dag: de periode van 00.00 uur tot 24.00 uur, waarbij een gedeelte van een dag als een hele dag wordt aangemerkt; |
b. |
week: een aaneengesloten periode van zeven dagen; |
c. |
maand: het tijdvak dat loopt van dag 'n' in een kalendermaand tot en met de (n-1)e dag in de volgende kalendermaand; |
d. |
jaar: het tijdvak dat loopt van dag 'n' in een kalenderjaar tot en met de (n-1)e dag in het volgende kalenderjaar; |
e. |
kalenderjaar: de periode van 1 januari tot en met 31 december. |
Artikel 2 Belastbaar feit
Onder de naam 'leges' worden rechten geheven voor het genot van door of vanwege het gemeentebestuur verstrekte diensten, genoemd in deze verordening en de daarbij behorende tarieventabel.
Artikel 3 Belastingplicht
Belastingplichtig is de aanvrager van de dienst dan wel degene ten behoeve van wie de dienst is verleend.
Artikel 4 Vrijstelling
Leges worden niet geheven
a. |
voor het in behandeling nemen van aanvragen van verklaringen omtrent inkomen en vermogen; |
b. |
voor diensten waarvan de kosten krachtens afdeling 6.4 van de Wet ruimtelijke ordening (grondexploitatie) zijn of worden verhaald. |
c. |
voor het in behandeling nemen van een aanvraag voor een vergunning of het verrichten van interne diensten ten behoeve van de gemeente voor zover de leges niet meer bedragen dan € 250,-. |
d. |
diensten met betrekking tot een aanvraag tot verlening of gehele of gedeeltelijke intrekking van een omgevingsvergunning of wijziging van voorschriften van een omgevingsvergunning, voor zover die aanvraag betrekking heeft op een activiteit met betrekking tot een inrichting als bedoeld in artikel 2.1, eerste lid onder e, van de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht. |
Artikel 5 Tarieven
-
1. De leges worden geheven naar de maatstaven en tarieven, opgenomen in de bij deze verordening behorende tarieventabel, met inachtneming van het overige in dit artikel bepaalde.
-
2. Voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot het nemen van een projectuitvoeringsbesluit als bedoeld in artikel 2.10 van de Crisis- en herstelwet bedraagt het tarief de som van de bedragen die op grond van deze verordening verschuldigd zouden zijn voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot het verkrijgen van een vergunning, ontheffing, vrijstelling of enig ander besluit in het kader van de ontwikkeling en verwezenlijking van het project, voor zover het projectuitvoeringsbesluit strekt ter vervanging van deze besluiten, zoals bedoeld in artikel 2.10, derde lid, van de Crisis- en herstelwet.
-
3. Voor de berekening van de leges wordt een gedeelte van een in de tarieventabel genoemde eenheid als een volle eenheid aangemerkt.
Artikel 6 Wijze van heffing
De leges worden geheven bij wege van een mondelinge dan wel een gedagtekende schriftelijke kennisgeving, waaronder mede wordt begrepen een stempelafdruk, zegel, nota of andere schriftuur. Het gevorderde bedrag wordt mondeling, dan wel door toezending of uitreiking van de schriftelijke kennisgeving aan de belastingschuldige bekendgemaakt.
Artikel 7 Termijnen van betaling
-
1. In afwijking van artikel 9, eerste lid van de Invorderingswet 1990 moeten de leges worden betaald ingeval de kennisgeving als bedoeld in artikel 6:
- a.
mondeling wordt gedaan, op het moment van het doen van de kennisgeving;
- b.
schriftelijk wordt gedaan, op het moment van uitreiken van de kennisgeving, dan wel in geval van toezending daarvan, binnen 30 dagen na de dagtekening van de kennisgeving.
- a.
-
2. De Algemene Termijnenwet is niet van toepassing op de in het eerste lid gestelde termijnen.
Artikel 8 Kwijtschelding
Bij de invordering van de leges wordt geen kwijtschelding verleend.
Artikel 9 Teruggaaf
Gehele of gedeeltelijke teruggaaf van leges ter zake van een in de bij deze verordening behorende tarieventabel omschreven dienst wordt verleend op een aanvraag als bedoeld in artikel 242 van de Gemeentewet en overeenkomstig een met betrekking tot die dienst in de bij deze verordening behorende tarieventabel opgenomen bepaling.
Artikel 10 Overdracht van bevoegdheden
Het college is bevoegd tot het wijzigen van deze verordening, indien de wijzigingen: |
|||
a. |
van zuiver redactionele aard zijn; |
||
b. |
een gevolg zijn van nieuwe of gewijzigde rijksregelgeving die in werking treedt binnen drie maanden na de officiële bekendmaking van de inwerkingtreding ervan in het Staatsblad of de Staatscourant en het de volgende hoofdstukken of onderdelen van titel 1 van de tarieventabel betreft: |
||
1. |
titel 1 hoofdstuk 2 (reisdocumenten); |
||
2. |
titel 1 hoofdstuk 3 (rijbewijzen); |
||
3. |
titel 1 hoofdstuk 16 (kansspelen); |
||
4. |
onderdeel 1.1.6 (akten burgerlijke stand); |
||
5. |
onderdeel 1.4.5 (papieren verstrekking uit gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens); |
||
6. |
onderdeel 1.8.4 (kadasternetwerk); |
||
7. |
onderdeel 1.9 1 (verklaring omtrent het gedrag); |
||
Een en ander voor zover met deze wijzigingen niet al bij het vaststellen of latere wijziging van deze verordening bij raadsbesluit rekening is gehouden. |
Artikel 11 Nadere regels
Het college van burgemeester en wethouders kan nadere regels geven met betrekking tot de heffing en invordering van de leges.
Artikel 12 Overgangsrecht
-
1. De 'Legesverordening 2010 Millingen aan de Rijn' vastgesteld bij raadsbesluit van 15 december 2009 en bijbehorende tarieventabellen I en II, laatstelijk gewijzigd bij raadsbesluit van 25 mei 2010 worden ingetrokken met ingang van de in artikel 13, tweede lid, genoemde datum van ingang van de heffing, met dien verstande dat zij van toepassing blijven op belastbare feiten:
a.die zich voor die datum hebben voorgedaan.
b.waarop de Wet ruimtelijke ordening of de Woningwet zoals deze luidden voor inwerkingtreding van de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht nog moeten worden toegepast.
-
2. Indien de datum van inwerkingtreding van deze verordening ligt na de in artikel 13, tweede lid, genoemde datum van ingang van de heffing, blijft de in het eerste lid genoemde verordening gelden voor de in de tussenliggende periode plaatsvindende belastbare feiten voor zover de heffing van de leges hiervoor in die periode plaatsvindt.
-
3. De op artikel 10 van de ‘Legesverordening 2009 Millingen aan de Rijn’ gebaseerde regels van het college worden geacht mede gebaseerd te zijn op artikel 11 van deze verordening.
Artikel 13 Inwerkingtreding
-
1. Deze verordening treedt in werking met ingang van de eerste dag na die van de bekendmaking.
-
2. De datum van ingang van de heffing is 1 oktober 2010.
Artikel 14 Citeertitel
Deze verordening wordt aangehaald als 'Legesverordening 2010-1 Millingen aan de Rijn'.
Ondertekening
Aldus besloten in de openbare vergadering
van de raad van de gemeente Millingen aan de Rijn op 25 mei 2010.
De raadsgriffier, De voorzitter,
Bijlage I Tarieventabel Legesverordening 2010-1 Millingen aan de Rijn.
Tarieventabel I, behorende bij de "Verordening leges 2010 Millingen aan de Rijn",
Indeling tarieventabel
Titel 1 |
Algemene dienstverlening |
|
Hoofdstuk 1 |
Burgerlijke stand |
|
Hoofdstuk 2 |
Reisdocumenten |
|
Hoofdstuk 3 |
Rijbewijzen |
|
Hoofdstuk 4 |
Verstrekkingen uit de Gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens |
|
Hoofdstuk 5 |
Verstrekkingen uit het Kiesregister |
|
Hoofdstuk 6 |
Verstrekkingen op grond van Wet bescherming persoonsgegevens |
|
Hoofdstuk 7 |
Bestuursstukken |
|
Hoofdstuk 8 |
Vastgoedinformatie |
|
Hoofdstuk 9 |
Overige publiekszaken |
|
Hoofdstuk 10 |
Gemeentearchief |
|
Hoofdstuk 11 |
Huisvestingswet |
|
Hoofdstuk 12 |
Leegstandwet |
|
Hoofdstuk 13 |
Gemeentegarantie |
|
Hoofdstuk 14 |
Marktstandplaats |
|
Hoofdstuk 15 |
Winkeltijdenwet |
|
Hoofdstuk 16 |
Kansspelen |
|
Hoofdstuk 17 |
Kinderopvang |
|
Hoofdstuk 18 |
Kabels en Leidingen |
|
Hoofdstuk 19 |
Verkeer en vervoer |
|
Hoofdstuk 20 |
Diversen |
|
|
|
|
Titel 2 |
Dienstverlening vallend onder fysieke leefomgeving/ omgevingsvergunningen |
|
Hoofdstuk 1 |
Begripsomschrijving |
|
Hoofdstuk 2 |
Beoordeling schetsplan danwel conceptaanvraag |
|
Hoofdstuk 3 |
Omgevingsvergunning |
|
Hoofdstuk 4 |
Verminderingen |
|
Hoofdstuk 5 |
Teruggaaf |
|
Hoofdstuk 6 |
Principeverzoeken |
|
Hoofdstuk 7 |
Wijziging omgevingsvergunning als gevolg van wijziging project |
|
Hoofdstuk 8 |
Bestemmingswijziging zonder activiteit |
|
Hoofdstuk 9 |
Sloopmelding |
|
Hoofdstuk 10 |
In deze titel niet genoemde aanvragen |
|
|
|
|
Titel 3 |
Dienstverlening vallend onder Europese dienstenrichtlijn |
|
Hoofdstuk 1 |
Horeca |
|
Hoofdstuk 2 |
Organiseren evenementen of markten |
|
Hoofdstuk 3 |
Prostitutiebedrijven |
|
Hoofdstuk 4 |
Splitsingsvergunning woonruimte |
|
Hoofdstuk 5 |
Leefmilieuverordening |
|
Hoofdstuk 6 |
Brandbeveiligingsverordening |
|
Hoofdstuk 7 |
In deze titel niet benoemde vergunning, ontheffing of andere beschikking |
Titel 1 Algemene Dienstverlening
Hoofdstuk 1 Burgerlijke stand
1.1.1 |
Het tarief bedraagt voor de voltrekking van een huwelijk of geregistreerd van een partnerschap op: |
|
|
|
1.1.1.1 |
maandag t/m donderdag van 09.00 uur tot 17.00 uur, m.u.v. dinsdag om 09.15 uur |
€ |
255,00 |
|
1.1.1.2 |
vrijdag van 09.00 uur tot 17.00 uur |
€ |
285,00 |
|
1.1.1.3 |
zaterdag van 09.00 uur tot 17.00 uur |
€ |
410,00 |
|
1.1.1.4 |
dinsdag om 9.15 uur |
Kosteloos |
|
|
|
|
|
|
|
1.1.2 |
Het tarief bedraagt voor het omzetten van een geregistreerd partnerschap in een huwelijk dan wel een huwelijk in een geregistreerd partnerschap indien daarbij gebruik gemaakt wordt van de trouwzaal of een andere door de gemeente hiertoe aangewezen ruimte op: |
|
|
|
1.1.2.1 |
maandag tot en met donderdag van 09.00 uur tot 17.00 uur |
€ |
50,00 |
|
1.1.2.2 |
vrijdag van 09.00 uur tot 12.00 uur |
€ |
50,00 |
|
|
|
|
|
|
1.1.3 |
Het tarief bedraagt voor de voltrekking van een huwelijk of registratie van een partnerschap in een bijzonder huis ingevolge artikel 64 , Boek 1, van het Burgerlijk Wetboek |
€ |
50,00 |
|
|
|
|
|
|
1.1.4 |
Het tarief bedraagt voor het omzetten van een geregistreerd partnerschap in een huwelijk dan wel een huwelijk in een geregistreerd partnerschap in een bijzonder huis ingevolge artikel 64, Boek 1, van het Burgerlijk Wetboek |
€ |
50,00 |
|
|
|
|
|
|
1.1.5 |
Het tarief bedraagt voor het doen van naspeuringen in de registers van de Burgerlijke Stand, voor ieder daaraan besteed kwartier |
€ |
12,50 |
|
|
|
|
|
|
1.1.6 |
Voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot het verstrekken van een stuk als bedoeld in artikel 2 van de Wet rechten burgerlijke stand (Stb. 1879, 72) geldt het tarief zoals dat is opgenomen in het Legesbesluit akten burgerlijke stand (Stb. 1969, 36) of zoals dit Besluit laatstelijk is vervangen of gewijzigd. |
|
|
Hoofdstuk 2 Reisdocumenten
1.2.1 |
Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag: |
|
|
1.2.1.1 |
tot het verstrekken van een nationaal paspoort, een reisdocument voor vluchtelingen of een reisdocument voor vreemdelingen |
€ |
50,90 |
1.2.1.2 |
tot het verstrekken van een nationaal paspoort, een groter aantal bladzijden bevattende dan een nationaal paspoort als bedoeld in 1.2.1.1 (zakenpaspoort) |
€ |
56,90 |
1.2.1.3 |
tot het verstrekken van een reisdocument ten behoeve van een persoon die op grond van de Wet betreffende de positie van molukkers van 9 september 1976 (Stb. 468) als Nederlander wordt behandeld (faciliteitenpaspoort) |
€ |
50,90 |
1.2.1.4 |
tot het bijschrijven van een kind in een reisdocument als bedoeld in 1.2.1.1, 1.2.1.2 en 1.2.1.3 direct bij de aanvraag van dit nieuwe reisdocument |
€ |
8,95 |
1.2.1.5 |
tot het bijschrijven van een kind middels een bijschrijvingsticker in een reeds uitgegeven reisdocument als bedoeld in artikel 1.2.1.1, 1.2.1.2 en 1.2.1.3 |
€ |
20,90 |
1.2.1.6 |
tot het verstrekken van een Nederlandse identiteitskaart (NIK) aan personen in de leeftijd tot en met dertien jaar |
€ |
8,95 |
1.2.1.7 |
tot het verstrekken van een Nederlandse identiteitskaart (NIK) aan personen in de leeftijd van veertien jaar en ouder |
€ |
42,85 |
|
|
|
|
1.2.2 |
De tarieven als genoemd in de onderdelen 1.2.1.1 tot en met 1.2.1.3 alsmede in 1.2.1.7 worden bij een spoedlevering vermeerderd met een bedrag van |
€ |
41,00 |
1.2.2.1 |
Het tarief als genoemd in artikel 1.2.2 wordt bij een gecombineerde spoedlevering van een nieuw reisdocument als bedoeld in artikel 1.2.1.1, 1.2.1.2 en 1.2.1.3 en het bijschrijven van één of meer kinderen als bedoeld in artikel 1.2.1.4 slechts één keer per reisdocument berekend. |
|
|
1.2.2.2 |
Het tarief als genoemd in onderdeel 1.2.1.5 wordt bij een spoedlevering vermeerderd met een bedrag per bijschrijvingsticker van |
€ |
19,50 |
1.2.2.3 |
Indien aanvrager niet bij machte is een eerder afgegeven reisdocument, dat nog niet is ingenomen, te overleggen, worden de kosten ter verkrijging van een nieuw reisdocument verhoogd met |
€ |
30,00 |
Hoofdstuk 3 Rijbewijzen
1.3.1 |
Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot het afgeven, vernieuwen of omwisselen van een rijbewijs |
€ |
35,00 |
|
|
|
|
1.3.2 |
Het tarief bedraagt voor het verwerken van een proces-verbaal c.q. verklaring van vermissing, boven het tarief als bedoeld in 1.3.1 |
€ |
30,00 |
|
|
|
|
1.3.3 |
Het tarief genoemd in onderdeel 1.3.1 wordt bij een spoedlevering vermeerderd met |
€ |
33,25 |
Hoofdstuk 4 Verstrekkingen uit de Gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens
1.4.1 |
Voor de toepassing van dit hoofdstuk, met uitzondering van de onderdelen 1.4.3 en 1.4.4 wordt onder één verstrekking verstaan één of meer gegevens omtrent één persoon waarvoor de Gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens moet worden geraadpleegd. |
|
|
|
|
|
|
1.4.2 |
Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag: |
|
|
1.4.2.1 |
tot het verstrekken van gegevens, per verstrekking |
€ |
6,00 |
1.4.2.2 |
per verstrekking op internationaal uittreksel papier |
€ |
12,00 |
1.4.2.3 |
tot het afsluiten van een abonnement op het verstrekken van gegevens gedurende de periode van één jaar: |
|
|
|
voor 100 verstrekkingen |
€ |
400,00 |
|
voor 500 verstrekkingen |
€ |
1.900,00 |
|
voor 1000 verstrekkingen |
€ |
3.500,00 |
|
|
|
|
1.4.3 |
Voor de toepassing van onderdeel 1.4.4 wordt onder één verstrekking verstaan één of meer gegevens omtrent één persoon die niet zijn opgenomen in de Gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens. |
|
|
|
|
|
|
1.4.4 |
Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag: |
|
|
1.4.4.1 |
tot het verstrekken van gegevens, per verstrekking |
€ |
6,00 |
1.4.4.2 |
per verstrekking op internationaal uittreksel papier |
€ |
12,00 |
1.4.4.3 |
tot het afsluiten van een abonnement op het verstrekken van gegevens gedurende de periode van één jaar: |
|
|
|
voor 100 verstrekkingen |
€ |
400,00 |
|
voor 500 verstrekkingen |
€ |
1.900,00 |
|
voor 1000 verstrekkingen |
€ |
3.500,00 |
|
|
|
|
1.4.5 |
In afwijking van de voorgaande onderdelen bedraagt het tarief voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot het verstrekken van gegevens als bedoeld in artikel 10, tweede lid, van het Besluit gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens |
€ |
2,27 |
|
|
|
|
1.4.6 |
Het tarief bedraagt voor het op verzoek doornemen van de gemeentelijke basisadministratie, voor ieder daaraan besteed kwartier |
€ |
12,50 |
Hoofdstuk 5 Verstrekkingen uit Kiezersregister
N.v.t.
Hoofdstuk 6 Verstrekking op grond van Wet bescherming persoonsgegevens
N.v.t.
Hoofdstuk 7 Bestuursstukken
1.7.1 |
Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot het verstrekken van: |
|
|
1.7.1.1 |
een afschrift van de gemeentebegroting |
€ |
14,30 |
|
een afschrift van de toelichting op de gemeentebegroting |
€ |
28,80 |
1.7.1.2 |
een afschrift van de gemeenterekening |
€ |
14,30 |
1.7.1.3 |
een afschrift van de toelichting op de gemeenterekening |
€ |
28,80 |
|
|
|
|
1.7.2 |
Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag: |
|
|
1.7.2.1 |
tot het verstrekken van: |
|
|
1.7.2.1.1 |
een afschrift van het verslag van een raadsvergadering, per pagina |
€ |
0,25 |
1.7.2.1.2 |
een afschrift van de stukken behorende bij een raadsvergadering, per pagina |
€ |
0,25 |
1.7.2.2 |
tot het afsluiten van een abonnement voor één kalenderjaar: |
|
|
1.7.2.2.1 |
op de verslagen van de raadsvergaderingen |
€ |
20,00 |
1.7.2.2.2 |
op de stukken behorende bij de raadsvergadering |
€ |
35,50 |
|
|
|
|
1.7.3 |
Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag: |
|
|
1.7.3.1 |
tot het verstrekken van: |
|
|
1.7.3.1.1 |
een afschrift van het verslag van een raadscommissievergadering, per pagina |
€ |
0,25 |
1.7.3.1.2 |
een afschrift van de stukken behorende bij een vergadering van een raadscommissie, per pagina |
€ |
0,25 |
1.7.3.2 |
tot het afsluiten van een abonnement voor een kalenderjaar |
|
|
1.7.3.2.1 |
op de verslagen van de raadsvergaderingen van een raadscommissie |
€ |
20,00 |
1.7.3.2.2 |
op de stukken behorende bij de raadsvergadering van een raadscommissie |
€ |
35,50 |
1.7.3.3 |
een afschrift van een gemeentelijke verordening per pagina |
€ |
0,25 |
Hoofdstuk 8 Vastgoedinformatie
1.8.1 |
Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag: |
|
|
1.8.1.1 |
tot het verstrekken van een fotokopie van een plan, zoals bestemmingsplan, voorbereidingsbesluit, streekplan, wegenkaart behorende bij de legger bedoeld in onderdeel 1.8.2.2, structuurplan of stadsvernieuwingsplan: |
|
|
1.8.1.1.1 |
in formaat A4 of kleiner, per bladzijde |
€ |
0,25 |
1.8.1.1.2 |
in formaat A3 |
€ |
0,60 |
1.8.1.2 |
tot het verstrekken van een lichtdruk van een plan, zoals bestemmingsplan, voorbereidingsbesluit, streekplan, wegenkaart behorende bij de legger bedoeld in onderdeel 1.8.2.2, structuurplan of stadsvernieuwingsplan op: |
|
|
1.8.1.2.1 |
A2 of A1 formaat |
€ |
7,50 |
1.8.1.2.2 |
A0 formaat |
€ |
9,00 |
|
|
|
|
1.8.2 |
Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot het verstrekken van een afschrift van of uitreksel uit: |
|
|
1.8.2.1 |
de gemeentelijke basisregistratie adressen of de gemeentelijke basisregistratie gebouwen, bedoeld in artikel 2 van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen |
€ |
15,00 |
1.8.2.2 |
de legger bedoeld in artikel 27 van de Wegenwet |
€ |
15,00 |
1.8.2.3 |
van de inschrijving in het register bedoeld in artikel 6, eerste lid, van de Monumentenwet 1988 |
€ |
5,00 |
1.8.2.4 |
het openbare register van beschermde monumenten bedoeld in artikel 20 van de Monumentenwet 1988 |
€ |
5,00 |
1.8.2.5 |
de kadastrale massale output |
€ |
6,00 |
1.8.2.6 |
het gemeentelijke beperkingenregister of de gemeentelijke beperkingenregistratie, bedoeld in artikel 5, eerste lid, van de Wet kenbaarheid publieke beperkingen, dan wel tot het verstrekken van een aan die registratie ontleende verklaring, als bedoeld in artikel 9, eerste lid, onderdeel c, van de Wet kenbaarheid publiekrechtelijke beperkingen |
€ |
15,00 |
|
|
|
|
1.8.3 |
Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot het verstrekken van kopieën van: |
|
|
1.8.3.1 |
het gemeentelijke adressenbestand, per adres |
€ |
6,00 |
1.8.3.2 |
het relatiebestand adreskadastraal perceel, per gelegde relatie |
€ |
6,00 |
1.8.3.3 |
het adressencoördinatenbestand, per adrescoördinaat |
€ |
6,00 |
|
|
|
|
1.8.4 |
Het tarief bedraagt voor het verkrijgen van kadastrale informatie middels de gemeentelijke aansluiting op het kadasternetwerk, per inlichting |
€ |
6,00 |
|
|
|
|
1.8.5 |
Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot het digitaal verstrekken van gegevens van een geregistreerd object, pand of verblijfsobject voor niet wettelijk bepaalde afnemers, per (verblijfs)object/pand met een minimum bedrag van |
€ € |
0,10 150,00 |
Hoofdstuk 9 Overige publiekzaken
1.9 |
Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag: |
|
|
1.9.1 |
tot het verkrijgen van een verklaring omtrent het gedrag |
€ |
30,05 |
1.9.2 |
tot het verkrijgen van een attestatie de vita |
€ |
6,00 |
1.9.3 |
tot het verkrijgen van een legalisatie van een handtekening |
€ |
6,00 |
1.9.4 |
tot het verkrijgen van een of meerdere gewaarmerkte kopieën per vijfvoud |
€ |
6,00 |
Hoofdstuk 10 Gemeentearchief
1.10.1 |
Het tarief bedraagt voor het, op verzoek, doen van naspeuringen in het gemeentearchief berustende stukken, voor ieder daaraan besteed kwartier |
€ |
12,50 |
|
|
|
|
1.10.2 |
Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot het verkrijgen van: |
|
|
1.10.2.1 |
een afschrift of fotokopie van een in het gemeentearchief berustend stuk, per pagina |
€ |
0,25 |
1.10.2.2 |
een uittreksel uit een in het gemeentearchief berustend stuk |
€ |
6,00 |
Hoofdstuk 11 Huisvestingswet
N.v.t.
Hoofdstuk 12 Leegstandwet
1.12. |
Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag: |
|
|
1.12.1 |
tot het verkrijgen van een vergunning tot tijdelijke verhuur van leegstaande woonruimte als bedoeld in artikel 15, eerste lid, van de Leegstandwet |
€ |
73,00 |
1.12.2 |
tot verlenging van een vergunning tot tijdelijke verhuur van woonruimte als bedoeld in artikel 15, vierde lid, van de Leegstandwet |
€ |
73,00 |
Hoofdstuk 13 Gemeentegarantie
1.13 |
Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot het instemmen met het wijzigen of omzetten van een door de gemeente gegarandeerde hypothecaire geldlening |
€ |
30,00 |
Hoofdstuk 14 Marktstandplaatsen
N.v.t.
Hoofdstuk 15 Winkeltijdenwet
1.15 |
Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag: |
|
|
1.15.1 |
voor een ontheffing in het kader van de Winkeltijdenwet of het Vrijstellingenbesluit Winkeltijdenwet |
€ |
25,00 |
1.15.2 |
tot het overdragen, intrekken of wijzigen van een in onderdeel 1.15.1 bedoelde ontheffing |
€ |
20,00 |
Hoofdstuk 16 Kansspelen
1.16.1 |
Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot het verkrijgen van een aanwezigheidsvergunning in gevolge artikel 30b van de Wet op de kansspelen: |
|
|
1.16.1.1 |
voor een periode van 12 maanden voor één kansspelautomaat |
€ |
56,50 |
1.16.1.2 |
voor een periode van 12 maanden voor twee of meer kansspelautomaten: |
|
|
1.16.1.2.1 |
voor de eerste kansspelautomaat |
€ |
56,50 |
1.16.1.2.2 |
voor iedere volgende kansspelautomaat |
€ |
34,00 |
1.16.1.3 |
voor één kansspelautomaat, welke vergunning geldt voor een periode van langer dan 4 jaar of voor onbepaalde tijd |
€ |
226,50 |
1.16.1.4 |
voor twee of meer kansspelautomaten, welke vergunning geldt voor een periode van langer dan 4 jaar of voor onbepaalde tijd: |
|
|
1.16.1.4.1 |
voor de eerste kansspelautomaat |
€ |
226,50 |
1.16.1.4.2 |
voor iedere volgende kansspelautomaat |
€ |
136,00 |
|
|
|
|
1.16.2 |
Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot het verkrijgen van een vergunning als bedoeld in artikel 3 van de Wet op de kansspelen (loterijvergunning) |
€ |
15,00 |
Hoofdstuk 17 Kinderopvang
1.17 |
Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot het verstrekken van: |
|
|
1.17.1 |
een uittreksel uit het register bedoeld in artikel 46 van de Wet Kinderopvang, per uittreksel |
€ |
6,00 |
1.17.2 |
inlichtingen over gegevens die zijn opgenomen in het register bedoeld in artikel 46 van de Wet Kinderopvang, per verstrekking |
€ |
6,00 |
Hoofdstuk 18 Kabels en Leidingen
1.18.1 |
Het tarief voor het in behandeling nemen van een verzoek tot het nemen van een instemmingsbesluit ingevolge de Algemene verordening ondergrondse infrastructuren bedraagt |
€ |
194,00 |
1.18.1.1 |
Het bovenstaande tarief wordt, voor zover de werkzaamheden plaatsvinden in of op openbare gemeentegrond, verhoogd met coördinatiekosten per meter (m1) te leggen kabels en leidingen, behalve indien het nieuwbouwtrajecten betreft. |
€ |
1,73 |
|
|
|
|
1.18.2 |
Het tarief voor het in behandeling nemen van een melding ingevolge de Algemene verordening ondergrondse infrastructuren bedraagt |
€ |
34,00 |
1.18.3 |
Het in 1.18.1 en 18.2 genoemde tarief wordt indien over een melding coördinatieoverleg moet plaatsvinden tussen gemeente, andere beheerders van openbare grond en de aanbieder van het netwerk, verhoogd met |
€ |
268,00 |
1.18.3.1 |
Het in 1.18.1. en 1.18.2 genoemde tarief wordt indien met betrekking tot een melding onderzoek naar de status van de kabel plaatsvindt, verhoogd met het bedrag van de voorafgaand aan het in behandeling nemen van de melding aan de melder medegedeelde kosten, blijkend uit een begroting die ter zake door het college van burgemeester en wethouders is opgesteld. |
Begroting |
|
1.18.3.2 |
Indien een begroting als bedoeld in 1.18.3.1 is uitgebracht, wordt een melding in behandeling genomen op de vijfde werkdag na de dag waarop de begroting aan de melder ter kennis is gebracht, tenzij de melding voor deze vijfde werkdag schriftelijk is ingetrokken. |
|
|
Hoofdstuk 19 Verkeer en vervoer
N.v.t.
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl