Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR57179
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR57179/1
Regeling openbaarmaking nevenfuncties van topambtenaren en melding van financiële belangen bij de gemeente Zeewolde
Geldend van 18-05-2010 t/m heden
Intitulé
Regeling openbaarmaking nevenfuncties van topambtenaren en melding van financiële belangen bij de gemeente ZeewoldeBurgemeester en wethouders van de gemeente Zeewolde,
gelezen het voorstel van afdeling Bestuurs- en Management Ondersteuning d.d. 3 mei 2009;
gelet op de bepalingen van de Ambtenarenwet en artikel 15:1:e van de Arbeidsvoorwaardenregeling gemeente Zeewolde alsook de instemming van de Ondernemingsraad d.d. 7 juli 2009;
overwegende dat het wenselijk is regels te stellen over openbaarmaking van nevenfuncties en melding van financiële belangen voor personeel in dienst van de gemeente Zeewolde;
Besluiten
vast te stellen de Regeling openbaarmaking nevenfuncties van topambtenaren en melding van financiële belangen bij de gemeente Zeewolde.
Artikel 1. Nevenwerkzaamheden en melding financiële belangen
Deze regeling heeft ten doel te regelen op welke wijze nevenwerkzaamheden openbaar worden gemaakt die de belangen van de dienst, voor zover deze in verband staan met de functievervulling, kunnen raken en die verricht worden door de ambtenaar die een functie als bedoeld in artikel 2 en 3 van deze regeling vervult.
Artikel 2. Begripsomschrijving
Voor de toepassing van deze regeling wordt verstaan onder
ambtenaar: de ambtenaar in de zin van Verordening rechtspositie personeel gemeente Zeewolde.
Artikel 3. Openbaarmaking nevenfuncties
Deze regeling is aangaande openbaarmaking nevenfuncties van toepassing op de volgende functies:
- 1.
gemeentesecretaris;
- 2.
directielid;
- 3.
afdelingshoofd.
Artikel 4. Melding financiële belangen
Deze regeling is aangaande melding financiële belangen van toepassing op de volgende functies:
- 1.
heffingsambtenaar;
- 2.
senior beleidsmedewerker werkveld budgetcyclus;
- 3.
senior beleidsmedewerker werkveld bedrijfskundige ondersteuning;
- 4.
inkoper.
Artikel 5. Actuele opgave
Openbaarmaking van de nevenwerkzaamheden geschiedt door publicatie op de website van de gemeente Zeewolde.
Meldingen van financiële belangen worden bewaard in de personeelsdossiers van de desbetreffende ambtenaren.
Artikel 6. Gegevens
De opgave vermeldt:
- 1.
De hoofdfunctie;
- 2.
De nevenwerkzaamheden en de instanties waarbij deze worden verricht;
- 3.
De datum van ingang van de nevenwerkzaamheden;
- 4.
De eventueel aan het uitoefenen van de nevenwerkzaamheden gestelde beperkingen;
- 5.
Indien van toepassing de financiële belangen al dan niet in combinatie met de nevenfunctie.
Artikel 7. Verantwoordelijkheid
De gemeentesecretaris is verantwoordelijk voor de opgave van de nevenwerkzaamheden van de ambtenaren die een functie als bedoeld in artikel 3 en 4 van deze regeling vervullen.
Artikel 8. Inwerkingtreding en citeertitel
Deze regeling kan worden aangehaald als "Regeling openbaarmaking nevenwerkzaamheden en melding van financiële belangen".
Ondertekening
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl