Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR5554
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR5554/1
Regeling vervallen per 01-06-2007
Ondermandaatbesluit Concernstaf 2007
Geldend van 02-07-2007 t/m 31-05-2007 met terugwerkende kracht vanaf 01-06-2007
Intitulé
Ondermandaatbesluit Concernstaf 2007De Gemeentesecretaris van de gemeente Zaanstad
overwegende dat het, uit een oogpunt van doelmatigheid, wenselijk is een aantal bevoegdheden te ondermandateren;
gelet op artikel 3 van het Algemeen Mandaatbesluit Zaanstad, vastgesteld bij besluit van de burgemeester en het college van Zaanstad d.d. 20-12-2005 , reg. nr. 72052
besluit:
1.
conform onderstaand schema, ondermandaat te verlenen voor het uitoefenen van de volgende door de burgemeester en het college van Zaanstad, ingevolge het Algemeen Mandaatbesluit Zaanstad, aan mij in mandaat gegeven bevoegdheden:
BEVOEGDHEID |
ORGAAN |
MANDAAT AAN |
ONDERMANDAAT AAN |
BIJZONDERHEDEN |
Secretariaat Concernstaf |
||||
Het aangaan van overeenkomsten en het doen van uitgaven |
||||
Het aangaan van overeenkomsten en het doen van uitgaven ten behoeve van het product College |
B&W* |
Gemeentesecretaris |
Concerncontroller/ Hoofd Concerncontrol |
Ondermandaat tot een maximum van € 20.000,= incl. BTW per transactie |
Het aangaan van overeenkomsten en het doen van uitgaven ten behoeve van het product Bestuursondersteuning |
B&W* |
Gemeentesecretaris |
Concerncontroller/ Hoofd Concerncontrol |
Ondermandaat tot een maximum van € 20.000,= incl. BTW per transactie |
Het aangaan van overeenkomsten en het doen van uitgaven ten behoeve van het product Regionale Samenwerking |
B&W* |
Gemeentesecretaris |
Concerncontroller/ Hoofd Concerncontrol |
Ondermandaat tot een maximum van € 20.000,= incl. BTW per transactie |
Het aangaan van overeenkomsten en het doen van uitgaven voor de afdeling Secretariaat Concernstaf |
B&W* |
Gemeentesecretaris |
Concerncontroller/ Hoofd Concerncontrol |
Ondermandaat tot een maximum van € 20.000,= incl. BTW per transactie |
Kabinet, Openbare Orde en Veiligheid |
||||
Het aangaan van overeenkomsten en het doen van uitgaven |
||||
Het aangaan van overeenkomsten en het doen van uitgaven ten behoeve van het product Kabinet, Openbare Orde en Veiligheid |
Burgemeester* |
Gemeentesecretaris |
Hoofd Kabinet, Openbare Orde en Veiligheid |
Ondermandaat tot een maximum van € 20.000,= incl. BTW per transactie |
Het aangaan van overeenkomsten en het doen van uitgaven voor de afdeling Kabinet, Openbare Orde en Veiligheid |
B&W* |
Gemeentesecretaris |
Hoofd Kabinet, Openbare Orde en Veiligheid |
Ondermandaat tot een maximum van € 20.000,= incl. BTW per transactie |
Algemene Plaatselijke Verordening |
||||
Het verlenen, weigeren en intrekken van een ontheffing voor het zich begeven op afgezette terreinen, wegen of weggedeelten en het verlenen, weigeren en intrekken van een ontheffing voor het omver halen of wegnemen van voorwerpen die zijn geplaatst ter afsluiting van de openbare weg (art. 2.1.1.1, lid 4 APV) |
Burgemeester |
Gemeentesecretaris |
Hoofd Kabinet, Openbare Orde en Veiligheid |
|
Het voor een of meer horecabedrijven tijdelijk, andere dan de krachtens artikel 2.3.1.4 APV geldende, sluitingsuren vaststellen of tijdelijk sluiting bevelen (art. 2.3.1.5 APV) |
Burgemeester |
Gemeentesecretaris |
Hoofd Kabinet, Openbare Orde en Veiligheid |
|
Het verlenen, weigeren en intrekken van een vergunning voor het exploiteren of het doen exploiteren van een speelgelegenheid (art. 4, 8 en 10 Verordening Speelautomaten) |
Burgemeester |
Gemeentesecretaris |
Hoofd Kabinet, Openbare Orde en Veiligheid |
|
Het bevelen tot sluiting van gebouwen, waarin gelegenheid wordt gegeven prostitutie te plegen dan wel waarin prostitutie wordt toegelaten (art. 3.2.4 APV) |
Burgemeester/B&W |
Gemeentesecretaris |
Hoofd Kabinet, Openbare Orde en Veiligheid |
|
Het verlenen, weigeren en intrekken van een vergunning voor het gebruik van een inrichting als seksbioscoop, seksclub of seksautomatenhal (art. 3.2.1, 3.3.2 en 1.6 APV) |
Burgemeester/B&W |
Gemeentesecretaris |
Hoofd Kabinet, Openbare Orde en Veiligheid |
|
Het opleggen van een aanlijn- en/of muilkorfgebod aan de eigenaar of houder van gevaarlijk of hinderlijk geachte honden (2.4.19 APV) |
B&W |
Gemeentesecretaris |
Hoofd Kabinet, Openbare Orde en Veiligheid |
|
Wet openbare manifestaties |
||||
Het verbieden of het stellen van voorschriften en beperkingen aan een openbare manifestatie (art. 5 Wet openbare manifestaties) |
Burgemeester |
Gemeentesecretaris |
Hoofd Kabinet, Openbare Orde en Veiligheid |
|
Opiumwet |
||||
Het waarschuwen voor en het toepassen van bestuursdwang indien in voor het publiek toegankelijke lokalen en daarbij behorende erven verdovende middelen worden verkocht, afgeleverd of verstrekt, dan wel daartoe aanwezig zijn (art. 13b Opiumwet) |
Burgemeester |
Gemeentesecretaris |
Hoofd Kabinet, Openbare Orde en Veiligheid |
|
Winkeltijdenwet |
||||
Het verlenen, weigeren of intrekken van een ontheffing, ingevolge artikel 6 van de Verordening Winkeltijden, van de verboden zoals genoemd in artikel 2 van de Winkeltijdenwet ten behoeve van openstelling van avondwinkels op zon- en feestdagen (art. 6 Verordening Winkeltijden) |
B&W |
Gemeentesecretaris |
Hoofd Kabinet, Openbare Orde en Veiligheid |
|
Onderscheidingen |
||||
Het opvragen van gegevens ten behoeve van de beoordeling van een aanvraag voor de verlening van een onderscheiding, de toekenning of bestendiging van het predikaat ´Koninklijke´ of ´Hofleverancier´ ( art. 30, lid 1 sub d Besluit Justitiële gegevens, art. 14, lid 1 sub q Besluit Politieregisters, artikel 9, lid 2 Reglement op de Orde van de Nederlandse Leeuw en de Orde van Oranje Nassau, alsmede de regelgeving ten aanzien van het Centraal Archief Bijzondere Rechtspleging) |
Burgemeester |
Gemeentesecretaris |
Hoofd Kabinet, Openbare Orde en Veiligheid |
Omvat mede de, na toekenning van de onderscheiding, te voeren correspondentie met de decorandus of de betrokken instelling |
Het opvragen van gegevens ten behoeve van de beoordeling van een aanvraag voor de verlening van een Koninklijke Onderscheiding ( art. 30, lid 1 sub d Besluit Justitiële gegevens, art. 14, lid 1 sub q Besluit Politieregisters, artikel 9, lid 2 Reglement op de Orde van de Nederlandse Leeuw en de Orde van Oranje Nassau, alsmede de regelgeving ten aanzien van het Centraal Archief Bijzondere Rechtspleging) |
Burgemeester |
Gemeentesecretaris |
Hoofd Kabinet, Openbare Orde en Veiligheid |
Omvat mede de, na toekenning van de onderscheiding, te voeren correspondentie met de decorandus of de betrokken instelling |
Het opvragen van gegevens ten behoeve van de beoordeling van een aanvraag voor de verlening van een Gemeentelijk Onderscheiding ( art. 30, lid 1 sub d Besluit Justitiële gegevens, art. 14, lid 1 sub q Besluit Politieregisters, artikel 9, lid 2 Reglement op de Orde van de Nederlandse Leeuw en de Orde van Oranje Nassau, alsmede de regelgeving ten aanzien van het Centraal Archief Bijzondere Rechtspleging) |
Burgemeester |
Gemeentesecretaris |
Hoofd Kabinet, Openbare Orde en Veiligheid |
Omvat mede de, na toekenning van de onderscheiding, te voeren correspondentie met de decorandus of de betrokken instelling |
Het opvragen van gegevens ten behoeve van de beoordeling van een aanvraag voor de verlening van onder andere een drank- en horecavergunning, een vergunning voor het exploiteren of het doen exploiteren van een speelgelegenheid (art. 13 Besluit justitiële gegevens, art. 14, lid 1 sub q Besluit Politieregisters) |
Burgemeester |
Gemeentesecretaris |
Hoofd Kabinet, Openbare Orde en Veiligheid |
|
Concerncontrol |
||||
Het aangaan van overeenkomsten en het doen van uitgaven ten behoeve van het product Concernplanning en Concerncontrol |
B&W* |
Gemeentesecretaris |
Concerncontroller/ Hoofd Concerncontrol |
Ondermandaat tot een maximum van € 250.000,= incl. BTW per transactie |
Het aangaan van overeenkomsten en het doen van uitgaven ten behoeve van het product Concernplanning en Concerncontrol |
B&W* |
Gemeentesecretaris |
Plaatsvervangend hoofd Concerncontrol |
Bij ontstentenis van het hoofd Concerncontrol ondermandaat tot het maximum van € 20.000,= incl. BTW per transactie |
Het aangaan van overeenkomsten en het doen van uitgaven ten behoeve van het product Treasury & Vermogensbaten |
B&W* |
Gemeentesecretaris |
Concerncontroller/ Hoofd Concerncontrol |
Ondermandaat tot een maximum van € 250.000,= incl. BTW per transactie |
Het aangaan van overeenkomsten en het doen van uitgaven ten behoeve van het product Treasury & Vermogensbaten |
B&W* |
Gemeentesecretaris |
Plaatsvervangend hoofd Concerncontrol |
Bij ontstentenis van het hoofd Concerncontrol ondermandaat tot het maximum van € 20.000,= incl. BTW per transactie |
Het aangaan van overeenkomsten en het doen van uitgaven ten behoeve van het product Algemene Uitkering |
B&W* |
Gemeentesecretaris |
Concerncontroller/ Hoofd Concerncontrol |
Ondermandaat tot een maximum van € 250.000,= incl. BTW per transactie |
Het aangaan van overeenkomsten en het doen van uitgaven ten behoeve van het product Algemene Uitkering |
B&W* |
Gemeentesecretaris |
Plaatvervangend hoofd Concerncontrol |
Bij ontstentenis van het hoofd Concerncontrol ondermndaat tot het maximum van € 20.000,= incl. BTW per transactie |
Het aangaan van overeenkomsten en het doen van uitgaven ten behoeve van het product Onvoorziene Uitgaven |
B&W* |
Gemeentesecretaris |
Concerncontroller/ Hoofd Concerncontrol |
Ondermandaat tot een maximum van € 250.000,= incl. BTW per transactie |
Het aangaan van overeenkomsten en het doen van uitgaven ten behoeve van het product Kostenplaats Concernstaf |
B&W* |
Gemeentesecretaris |
Concerncontroller/ Hoofd Concerncontrol |
Ondermandaat tot een maximum van € 250.000,= incl. BTW per transactie |
Het aangaan van overeenkomsten en het doen van uitgaven ten behoeve van de afdeling Concerncontrol |
B&W* |
Gemeentesecretaris |
Concerncontroller/ Hoofd Concerncontrol |
Ondermandaat tot een maximum van € 250.000,= incl. BTW per transactie |
Het aangaan van overeenkomsten en het doen van uitgaven ten behoeve van de afdeling Concerncontrol |
B&W* |
Gemeentesecretaris |
Plaatsvervangend hoofd Concerncontrol |
Bij ontstentenis van het hoofd Concerncontrol ondermandaat tot het maximum van € 20. 000,- incl. BTW per transactie |
Het aangaan van overeenkomsten en het doen van uitgaven ten behoeve van het Concern |
B&W* |
Gemeentesecretaris |
Concerncontroller/ Hoofd Concerncontrol |
Bij ontstentenis van de Gemeentesecretaris € 500.000,= incl. BTW per transactie |
Personeel, Informatiebeleid en Organisatie |
||||
Het aangaan van overeenkomsten en het doen van uitgaven ten behoeve van het product Personeel, Informatie en Organisatie |
B&W* |
Gemeentesecretaris |
Hoofd PIO |
Ondermandaat tot een maximum van € 20.000,= incl. BTW per transactie |
Het aangaan van overeenkomsten en het doen van uitgaven ten behoeve van het product Personeel, Informatie en Organisatie |
B&W* |
Gemeentesecretaris |
Teamleider P&O, advies en beleid |
Bij ontstentenis van het hoofd PIO ondermandaat tot een maximum van € 20.000,= incl. BTW per transactie |
Het aangaan van overeenkomsten en het doen van uitgaven ten behoeve van pensioenvoorziening raadsleden en collegeleden |
B&W* |
Gemeentesecretaris |
Hoofd PIO |
Ondermandaat tot een maximum van € 20.000,= incl. BTW per transactie |
Het beslissen op verzoeken om toepassing van de zogenaamde 1% regelingen in het kader van de CAR/UWO |
B&W* |
Gemeentesecretaris |
Hoofd PIO |
Ondermandaat tot een maximum van € 20.000,= incl. BTW per transactie |
Het aangaan van overeenkomsten en het doen van uitgaven ten behoeve van de afdeling Personeel, Informatiebeleid en Organisatie |
B&W* |
Gemeentesecretaris |
Hoofd PIO |
Ondermandaat tot een maximum van € 20.000,= incl. BTW per transactie |
Het aangaan van overeenkomsten en het doen van uitgaven ten behoeve van de afdeling Personeel, Informatiebeleid en Organisatie |
B&W* |
Gemeentesecretaris |
Teamleider P&O, advies en beleid |
Bij ontstentenis van het hoofd PIO ondermandaat tot een maximum van € 20.000,= incl. BTW per transactie |
Het doen van uitgaven ten behoeve van IZA, Kintent, Achmea Arbo Bv, Loyalis, Achmea Healt Center en ABP |
B&W* |
Gemeentesecretaris |
Hoofd PIO |
Ondermandaat tot een maximum van € 100.000,= incl. BTW per transactie |
Het vaststellen van beleidsregels betreffende het personeel die geen advies of instemming van de Ondernemingsraad of het Georganiseerd Overleg benodigen |
B&W |
Gemeentesecretaris |
Hoofd PIO |
|
Communicatie |
||||
Het aangaan van overeenkomsten en het doen van uitgaven ten behoeve van het product Communicatie |
B&W* |
Gemeentesecretaris |
Hoofd Communicatie |
Ondermandaat tot een maximum van € 20.000,= incl. BTW per transactie |
Het aangaan van overeenkomsten en het doen van uitgaven ten behoeve van het product Communicatie |
B&W* |
Gemeentesecretaris |
Teamleider communicatiemiddelen/ teamleider communicatieadvies |
Bij ontstentenis van het hoofd Communicatie ondermandaat tot het maximum van € 20.000,= incl. BTW per transactie |
Het aangaan van overeenkomsten en het doen van uitgaven voor de afdeling Concerncommunicatie |
B&W* |
Gemeentesecretaris |
Hoofd Communicatie |
Ondermandaat tot een maximum van € 20.000,= incl. BTW per transactie |
Het aangaan van overeenkomsten en het doen van uitgaven voor de afdeling Concerncommunicatie |
B&W* |
Gemeentesecretaris |
Teamleider communicatiemiddelen/ teamleider communicatieadvies |
Bij ontstentenis van het hoofd Communicatie ondermandaat tot het maximum van € 20.000,= incl. BTW per transactie |
Statistiek en Onderzoek |
||||
Het aangaan van overeenkomsten en het doen van uitgaven ten behoeve van het product Statistiek en Onderzoek |
B&W* |
Gemeentesecretaris |
Hoofd S&O |
Ondermandaat tot een maximum van € 20.000,= incl. BTW per transactie |
Het aangaan van overeenkomsten en het doen van uitgaven voor de afdeling Statistiek en Onderzoek |
B&W* |
Gemeentesecretaris |
Hoofd S&O |
Ondermandaat tot een maximum van € 20.000,= incl. BTW per transactie |
Algemeen (alle afdelingen) |
||||
Personeelsaangelegenheden |
||||
Het geven van opdracht tot het maken van een dienstreis, met uitzondering van buitenlandse reizen, en het vaststellen van de hoogte van de vergoeding voor de gemaakte kosten |
B&W |
Gemeentesecretaris |
Afdelingshoofden |
Voor Afdelingshoofden: Gemeentesecretaris |
Het geven van opdracht tot het verrichten van overwerk (voor meer dan 10 uren per kalendermaand uitsluitend met voorafgaande schriftelijke toestemming van B&W) |
B&W |
Gemeentesecretaris |
Afdelingshoofden |
Voor Afdelingshoofden: Gemeentesecretaris |
Het beslissen over het deelnemen aan opleidingen, cursussen, seminars, symposia etc. |
B&W |
Gemeentesecretaris |
Afdelingshoofden |
Voor Afdelingshoofden: Gemeentesecretaris |
Het beslissen over het toekennen van studiefaciliteiten (hoofdstuk 17 AGZ) |
B&W |
Gemeentesecretaris |
Afdelingshoofden |
Voor Afdelingshoofden: Gemeentesecretaris |
Het treffen van een afwijkende regeling met betrekking tot het verlenen van betaald ouderschapsverlof (art. 6:5:3 AGZ) |
B&W |
Gemeentesecretaris |
Afdelingshoofden |
Voor Afdelingshoofden: Gemeentesecretaris |
Het beslissen over inconveniënten (overwerk, onregelmatige dienst, consignatie etc.) en dienstroosters |
B&W |
Gemeentesecretaris |
Afdelingshoofden |
Voor Afdelingshoofden: Gemeentesecretaris |
Loopbaanbegeleiding |
||||
Het beslissen om een (kandidaat)medewerker een psychologische test te laten ondergaan |
B&W |
Gemeentesecretaris |
Afdelingshoofden |
Voor Afdelingshoofden: Gemeentesecretaris |
Correspondentie |
||||
Het voeren van alle correspondentie inzake de bevoegdheden, zoals genoemd in dit besluit |
B&W |
Gemeentesecretaris |
Afdelingshoofden |
2.
dat deze ondermandaten in werking treden op 1 januari 2007;
3.
het ondermandaatsbesluit van de Concernstaf 2006 in te trekken;
4.
burgemeester en wethouders in kennis te stellen van dit besluit;
5.
dat dit besluit kan worden aangehaald als Ondermandaatbesluit Concernstaf 2007;
6.
dit besluit bekend te maken door het te plaatsen in het Gemeenteblad.
Ondertekening
Zaanstad, 6 – 3 - 2007
Gemeentesecretaris
G. v.d. Berg
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl